AndroidHealthClinic

chunky's trainingslog

Gaat op zich best lekker hoor. Ben nu bezig met een gecombineerd schema. De ene week doe ik puur op kracht (SQ, DL, BE, BROW, PowClean, 6x4), andere week doe ik meer massa-gericht (Schouders-armen, Rug, Benen, Borst, 8x4). Verder de ene week 2 x cardio en grip en de andere week 1 x cardio en griptraining. Ging tot twee weken terug lekker, maar had toen een tegenslag in privesfeer en mijn hoofd stond er toen niet naar. deze week weer begonnen en gaat alweer lekker.
Ik probeer het nu rustiger op te bouwen en, zoals je ziet, meer variatie in te brengen. Ik moet nog zien, waar het me brengt. Het bevalt me wel tot nu toe.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.602
ga je je log weer oppakken?

Voorlopig niet. Mijn oude log kan ik trouwens niet meer in posten. Dat had ik laatst tenminste geprobeerd en ik kon er niet meer in posten. Misschien begin ik weer een nieuw log binnenkort.

• #1.604
Bench/ fun training van gisteren

bench
20 x 20
10 x 60
8 x 100
1 x 120
6 x 100
1 x 125
6 x 105
1 x 130
6 x 110

incline bench
15 x 20
15 x 60
15 x 80
15 x 60
15 x 60

one arm dumbbell extension (achter hoofd)
12 x 10
12 x 12
12 x 14
12 x 16 (geen last van elleboog, ik zeg: ,, HOEZEE" )

dips
4 x 10 x bw

t-bar row
8 x 25
8 x 75
8 x 125
4 x 150
8 x 125

ez bar curl
20 x stang
8 x 30
8 x 40
8 x 50
8 x 40

nice training, schouders hadden rust vandaag (naas het banken), tevens ben ik zwak geworden met dippen,lang niet gedaan ivm elleboog. Ik ga dit maar eens ff omhoog schroeven vanaf volgende week. Evenals mijn push downs. Vroeger deed ik beide oefeningen zwaar en was mijn bank sterker als nu. 1+1=2!

lekka lekka :D

Nice wat vond je van de 1-6 methode?
Persoonlijk had ik die 8x100 van te voren niet gepakt denk ik maar ik heb ook nog niet alles over die methode gelezen alleen dat voorbeeld van Alex

• #1.608
Nice wat vond je van de 1-6 methode?
Persoonlijk had ik die 8x100 van te voren niet gepakt denk ik maar ik heb ook nog niet alles over die methode gelezen alleen dat voorbeeld van Alex

klopt, ik voel me gewoon dat me bench zwakker is dan ca 1-1,5 jaar geleden. Moet hier echt dingend iets op vinden. Ik hoop dat Kennely's method me wat gaat opleveren. Dat 1-6 is wel aardig voor je gevoel. Maar ik had niet echt de juiste opbouw te pakken denk ik.

die 8 keer 100 hoort er idd niet in thuis ;)

maar wat zijn je stats nu?

sq; 200
dl;245 (?)
bp; ?

• #1.610
bovenste twee kloppen, begin dit jaar 142,5 gedrukt, maar dat nooit meer kunnen verbeteren.

deadlift heb ik geen verwoede pogingen voor gedaan, maar is uit zichzelf toch lekker vooruit gegaan.

stats begin dit jaar waren

sq 165
dl 235
be 130

gr

binnenkort hoop ik toch wel op dikke meercijfers! Maandag start een nieuwe kracht cycle.

• #1.611
de squat gisteren

speed box squat (onder paralel)

5 x stang
2 x stang + choked greens
2 x 60 + choked greens
5 x 2 x 90 + choked greens
3 x 2 x 100 + choked greens

green band leg curl
4 x 20

cable crunch
4 x 20

dumbbell side bends
10 x 32
3 x 10 x 44

Daarna nog een basketbal wedstrijd gespeeld, ging lekker, helaas verloren.

gr.

Vandaag begint de weg naar brute kracht ontwikkeling (alhans...)

Volaan WSB, geen geneuzel ernaast voor een opbouw aan massa, puur kracht gericht, ME of DE met 3-4 ondersteunende oefeningen. Tevens zal ik voor bench Kennely's raw bench program implementeren.

Kben benieuwd, chunk!

Succes! Andy Bolton heeft laten zien hoe het moet, nou jij! ;)

• #1.613
Bench training van gisteren

opwarmen
8 x 3 x 82,5
6 x 87,5

rack lockouts
5 x 120
5 x 160
5 x 180
5 x 200

close grip inclines
5 x 60
5 x 80
5 x 90
5 x 95
5 x 97,5

skull krusher
5 x 40
5 x 50
5 x 55
5 x 60

rope cable push down
4 x 40 reps.

Bench is ruim te licht, zoals verwacht > speed bench.

Leuk voor de triceps, zo'n training :D

• #1.615
lekker voor de tri's! Yup.

40 reps woei!
Goed bezig. Die rack lockouts. Hoeveel cm is dat?

Aangezien ik vrij gevoelig ben met benchen en mijn schouders:
Krijg je niet nofg veel meer belasting op je schouderkop?

• #1.620
Ik heb het idee dat die belasting op de schouders pas in het onderste gedeelte van een full rom komt, met die rack lock out heb je alleen de laatste 15-20 cm van de rom te pakken. Voor mij geen extra belasting te voelen in de schouders, wel de tri's:D

Verder doe ik deze oefening liggend op de grond, niet vanwege specifieke redenen, maar meer omdat ik geen mogelijk heb om ze vanaf een bankje te doen.

Terug
Naar boven