Fitness Seller

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.702
ME dl

dl
10 x stang
5 x 70
5 x 120
3 x 160
3 x 200
1 x 220
1 x 235
0 x 250

kneeling squat (eerste keer)
10 x stang
10 x 60
10 x 100
10 x 130
10 x 160
10 x 180

hanging leg raise
4 x 15 reps

seated row
4 x 10 reps

Had maar weinig tijd, dat was op zich jammer. Had ook wat last van me si, maar daar had ik tijdens het trainen gelukkig geen last van. Helaas moet ik dezelfde conclusie trekken als een poos terug, alleen weet ik het nu zeker: ik moet vaker deadliften.
Kneeling squat is best een vage oefening eigenlijk.

zonde van je dead :(

Tja, de 1 reageerd beter op vaak deadliften en de ander maar 1 keer per zoveel weken (zoals ik)

• #1.704
In het begin reageerde ik heel goed op de nieuwe oefeningen zoals de box squat, mijn deadlift liep gewoon mee omhoog, zonder me erop te richten. Maar na verloop van tijd, mis i puur het volume van vaak deadliften. In mijn split periode ging ik wekelijks tot het gaatje.

Een vaak gebruikte oplossing is na je DE SQ nog een stuk of 6 singles DL doen. Ik zou dan waven met de loads.

• #1.707
Ik doe dat altijd al, speed pulls dus.

ipv dat ga ik nu erna naar een 2 of 3 rm toewerken. Zo deadlift ik toch wekelijks zwaar, maar max ik niet.

ME dl

dl
10 x stang
5 x 70
5 x 120
3 x 160
3 x 200
1 x 220
1 x 235
0 x 250

kneeling squat (eerste keer)
10 x stang
10 x 60
10 x 100
10 x 130
10 x 160
10 x 180

hanging leg raise
4 x 15 reps

seated row
4 x 10 reps

Had maar weinig tijd, dat was op zich jammer. Had ook wat last van me si, maar daar had ik tijdens het trainen gelukkig geen last van. Helaas moet ik dezelfde conclusie trekken als een poos terug, alleen weet ik het nu zeker: ik moet vaker deadliften.
Kneeling squat is best een vage oefening eigenlijk.

Ik denk niet dat je váker moet deadliften, ik denk wel dat je váker van schema kan wisselen. Ik heb een tijdlang 1 á 2 sets van 20 reps gedaan met deadlift (max = 23 x 150kg) en dat gaat heel goed vooruit tot op een bepaald punt, dan treed er gewenning op en stopt de progressie. Ik deadlift nu 2 x per 8 dagen en da's met mijn herstelvermogen meer dan zat. ;)

Kneeling squats zijn naar mijn idee slecht voor je knieen... Ik doe ze iig niet omdat ik niet tot op de bodem mijn onderrug recht kan houden. 'k heb denk ik te korte hamstrings.

Wat is nu je max deadlift pr?

Jaap

• #1.709
mijn max deadlift is 245 (zonder straps)

ik had totaal geen last van me knieen tijdens de kneeling squat, ik doe em voor sterke heupen.

Punt is dat ik in al de tijd dat ik train, al veel geprobeerd heb en dus weet waar ik op reageer. Voorgaande manier van deadliften was hooguit 1 x in de 5 weken maxen, afwisselend 1 keer rack pull, 1 keer van de grond. (dus iedere oefening komt maar 1 x in de 10 weken terug). Dit heb ik ongeveer een jaar geprobeerd, dus ik kan er aardig over praten wat wel lekker voelt en wat niet.

Puur vanuit deadlift positie gezien, hou ik op deze manier gewoon te weinig een hoog gewicht vast. Ik mis dus volume. Nu heb ik ook daarin al de ervaring om te weten wat werkt om mijn max te verhogen.

Zo ben ik dus tot de conclusie gekomen wat jij in de quote zette.

Bedankt voor het meedenken!

nice training en nice deads, jammer van die 240!

• #1.714
bench training gisteren

speed bench
opwarmen
10 x 3 x 40 kg + doubled light bands YouTube - Speed bench, 40 kg + doubled light bands

dumbbell bench
2 x 6 x 44
3 x 5 x 44

incline bench
15 x 60
15 x 70
15 x 80 (de T, wat schiet je hierzo vol zeg)

powercleans
2 x 5 x stang
3 x 40
3 x 60
3 x 80 YouTube - Powerclean 3 x 80 kg
1 x 100 (oud pr, maar deze verliep nu zo heerlijk!)
1 x 110 pr! YouTube - powerclean 1 x 110 kg

reverse flyes (rear delts)
4 x 10 reps

superset : barbell pronated static holds / hammer curls

120 kg : 25 s, 30 s, 30 s, 20 s / 4 x 10 x 26
holds waren pittig! curls easy.

Wat een fokking nice training, video's gemaakt, pics geschoten. Geniet mee.

vervolgens zie je er na zo'n training ongeveer zo uit:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

bench training gisteren

speed bench
opwarmen
10 x 3 x 40 kg + doubled light bands YouTube - Speed bench, 40 kg + doubled light bands

dumbbell bench
2 x 6 x 44
3 x 5 x 44

incline bench
15 x 60
15 x 70
15 x 80 (de T, wat schiet je hierzo vol zeg)

powercleans
2 x 5 x stang
3 x 40
3 x 60
3 x 80 YouTube - Powerclean 3 x 80 kg
1 x 100 (oud pr, maar deze verliep nu zo heerlijk!)
1 x 110 pr! YouTube - powerclean 1 x 110 kg

reverse flyes (rear delts)
4 x 10 reps

superset : barbell pronated static holds / hammer curls

120 kg : 25 s, 30 s, 30 s, 20 s / 4 x 10 x 26
holds waren pittig! curls easy.

Wat een fokking nice training, video's gemaakt, pics geschoten. Geniet mee.

vervolgens zie je er na zo'n training ongeveer zo uit:

[Link niet meer beschikbaar]

Wat ben je toch een lekkere gozer he!;) :D
Mooie training bro! En het gaat goed, zo te zien.....
So keep up tha good work!

Horen die powercleans niet explosiever uitgevoerd te worden? Die van 80kg dan he. Ik probeer zelf de oefening te leren dus het is geen kritiek;).

• #1.718
ik probeer explosier te worden, o.a door dit soort oef. Ik doe het ook nog niet zo lang, daarom ook de video's zodat ik mijn techniek kan beoordelen. Ik had een filmpje moeten maken van die rep met 100, die was echt perfect!

nice training, nice vids, nice pic!

Congratz met je pr's!

ik probeer explosier te worden, o.a door dit soort oefening. Ik doe het ook nog niet zo lang, daarom ook de video's zodat ik mijn techniek kan beoordelen. Ik had een filmpje moeten maken van die rep met 100, die was echt perfect!

oke duidelijk:)

Terug
Naar boven