Fitness Seller

Sticky Citaten van verstandlozen

Als jij de theorie snapt en goed kan uitleggen dan maakt het toch niet uit of je zelf 130kg bent? Ik kan je ook de theorie van het effect met poolen uitleggen, echter ik kan niet de witte bal precies leggen waar ik wil.

Je vergeet het belangrijkste punt: hoe moeten mensen weten dat wat jij zegt waar is? Waartegen moeten ze dat controleren?

Ik kan een heel interessant verhaal over quantummechanica vertellen. Ik ken genoeg spannende termen om 99% van de mensheid te overtuigen van mijn visie. Maar dat betekent niet dat ik ook echt weet waar ik het over heb. Dat laatste kan alleen doorzien worden door iemand die er een beetje voor geleerd heeft. En laten mensen nu nooit iets over sport en voeding op school te leren krijgen.

En in het algemeen: och arme, wat begrijpen mensen in jullie omgeving er toch weinig van! :rolleyes: Een paar jaar geleden trainden jullie zelf niet, en hadden jullie precies dezelfde onzin gepraat.

En in het algemeen: och arme, wat begrijpen mensen in jullie omgeving er toch weinig van! :rolleyes: Een paar jaar geleden trainden jullie zelf niet, en hadden jullie precies dezelfde onzin gepraat.

ja kom op zeg..Zo kan je alles wel weg relativeren maar dat maakt het niet minder irritant dat mensen allemaal zogenaamd goedbedoeld advies geven terwijl ze zelf niet (serieus) trainen. Ik doe zelf een master arbeidsrecht en het komt zelden voor dat iemand mij effe gaat uitleggen hoe je bepaalde artikelen uit boek 7 van het burgerlijk wetboek moet intepreteren maar om de een of andere reden hebben allemaal mensen wel het gevoel dat ze me uitgebreid advies kunnen geven over krachttraining en ik vind het soms best irritant dat ik me daar dan weer tegen moet verdedigen.

Laatst bewerkt:
ja kom op zeg..Zo kan je alles wel weg relativeren maar dat maakt het niet minder irritant dat mensen allemaal zogenaamd goedbedoeld advies geven terwijl ze zelf niet (serieus) trainen. Ik doe zelf een master arbeidsrecht en het komt zelden voor dat iemand mij effe gaat uitleggen hoe je bepaalde artikelen uit boek 7 van het burgerlijk wetboek moet intepreteren maar om de een of andere reden hebben allemaal mensen wel het gevoel dat ze me uitgebreid advies kunnen geven over krachttraining en ik vind het soms best irritant dat ik me daar dan weer tegen moet verdedigen.

Tja, je kan het bekijken als jezelf verdedigen (mensen die defensief worden twijfelen meestal zelf, daar ben je je van bewust?). Je kan ook volwassen zijn en mensen iets bijbrengen. Dat spaart zowel jou als anderen in de toekomst rare vragen.

"mensen die defensief worden twijfelen meestal zelf, daar ben je je van bewust"

Ja, ik vind dit weer zo een makkelijke opmerking. Als mensen die zelf op grote schaal bier drinken en roken tegen mij zeggen dat ik echt moet stoppen met die whey shakes omdat dat chemische rotzooi is dan kun jij wel leuk vertellen dat ik aan mezelf twijfel als ik me daar tegen verdedig maar ik vind het gewoon niet leuk als vrienden van mij denken dat ik ongezond bezig ben. Ik zou echt niet weten wat dat met twijfel aan mijzelf te maken heeft.

Ik vind het trouwens niet vervelend als iemand bijvoorbeeld aan mij vraagt : "ey zijn die whey shakes niet super ongezond?". Zo iemand snapt waarschijnlijk niet veel van de materie maar heeft tenminste de beleefdheid om te vragen hoe het zit. Het komt echter vrij vaak voor dat mensen iets zeggen in de trant van : "gast je moet echt stoppen met die whey shakes want dat spul is super chemisch". En ik denk dat mensen in dit topic het vooral vervelend vinden als mensen die duidelijk niks van krachttraining weten toch hun op niks gebaseerde mening als feit presenteren en niet bereid zijn om te luisteren als je probeert uit te leggen hoe jij denkt dat het zit.

Laatst bewerkt:
"mensen die defensief worden twijfelen meestal zelf, daar ben je je van bewust"

Ja, ik vind dit weer zo een makkelijke opmerking. Als mensen die zelf op grote schaal bier drinken en roken tegen mij zeggen dat ik echt moet stoppen met die whey shakes omdat dat chemische rotzooi is dan kun jij wel leuk vertellen dat ik aan mezelf twijfel als ik me daar tegen verdedig maar ik vind het gewoon niet leuk als vrienden van mij denken dat ik ongezond bezig ben. Ik zou echt niet weten wat dat met twijfel aan mijzelf te maken heeft.

[edit]al beantwoord[/edit]

Nog even terug over je vergelijking met je studie: nee, ik kan me voorstellen dat mensen je daar niet second guessen. Waar is een vergelijkbaar studieniveau voor krachttraining of sportvoeding? Precies: nergens. Mensen halen hun kennis niet uit niveau TAP, maar uit de Cosmo en de Libelle. Er is namelijk niets beters voorhanden! Als niemand een expert is, mag iedereen zich expert noemen. En dat is precies wat er gebeurt, helaas.

Combineer dat met informatie die stelselmatig herzien wordt, en je schept een complete bevolking die geen clou heeft over krachttraining en voeding. De laatste 50 jaar waren eiwitten eerst noodzakelijk! Toen slecht! Nu weer goed! Vet idem dito. Carbs was een non-issue, daarna noodzakelijk, nu opeens weer de grote vijand. Kortom: als de hele bevolking al decennia geconfronteerd wordt met misinformatie, tegenstrijdige informatie, en "experts" die elkaar op elk punt aanvallen, dan mag je niet verwachten dat iemand het juiste antwoord heeft.

Ben het zeker met je eens dat mensen die vragen stellen geen probleem zijn, maar mensen die een kant-en-klare (maar foute) mening hebben wel. Maar die mening hebben ze alleen maar omdat er geen mogelijkheid voor ze was om juiste info te krijgen. Vergeef hen, want ze weten niet wat ze zeggen.

Laatst bewerkt:
Ik verwacht echt totaal niet als ik met mensen praat dat ze weten hoe het zit. Ik train zelf pas een half jaar dus ik weet zelf nog niet eens echt veel van de materie af. Ik vind het alleen wel vervelend als mensen die er echt niks vanaf weten hun eigen mening presenteren als feit en niet bereid zijn om te luisteren als je dingen probeert uit te leggen. En ik denk dat dat iets is wat veel mensen herkennen als het aankomt op krachttraining en dat dit topic meer daarover gaat dan dat het gaat over mensen uitlachen die niks weten over krachttraining.

---------- Toegevoegd om 13:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

[edit]al beantwoord[/edit]

Ben het zeker met je eens dat mensen die vragen stellen geen probleem zijn, maar mensen die een kant-en-klare (maar foute) mening hebben wel. Maar die mening hebben ze alleen maar omdat er geen mogelijkheid voor ze was om juiste info te krijgen. Vergeef hen, want ze weten niet wat ze zeggen.

Ja kijk hier ben ik het dus mee eens. :)

Laatst bewerkt:
Ik verwacht echt totaal niet als ik met mensen praat dat ze weten hoe het zit. Ik train zelf pas een half jaar dus ik weet zelf nog niet eens echt veel van de materie af. Ik vind het alleen wel vervelend als mensen die er echt niks vanaf weten hun eigen mening presenteren als feit en niet bereid zijn om te luisteren als je dingen probeert uit te leggen. En ik denk dat dat iets is wat veel mensen herkennen als het aankomt op krachttraining en dat dit topic meer daarover gaat dan dat het gaat over mensen uitlachen die niks weten over krachttraining.

Die mensen heb je echt op elk vlak. Misschien kom jij ze niet tegen, maar ik helaas wel. Gaan professoren linguistiek mij uitleggen hoe een uitgever zou moeten werken.:rolleyes:

Jullie verpesten het hele topic jongens.

Ja ontopic :(

Laatst ook in de gym ... ja en met dit apparaat train je binnenkant borst...

Ik (ecto) kijk om... beest van een kerel , ga hem maar wijsmaken dat zoiets niet kan :P

Ja ontopic :(

Laatst ook in de gym ... ja en met dit apparaat train je binnenkant borst...

Ik (ecto) kijk om... beest van een kerel , ga hem maar wijsmaken dat zoiets niet kan :P

dat het niet kan weet ik voor alle duidelijkheid wel. maar als je nu is naar een borstspier kijkt (althans die van mij). als ik die opspan zie ik dat er duidelijk meer massa is aan de buitenkant dan aan de binnenkant. is dat een illusie of is dat gewoon mogelijk?

indien het mogelijk is dan moet er toch iets zijn dat hiervoor zorgt? oftewel ist genitisch maar dan klopt de stelling van horizontale spieren niet want die zijn overal even dik of niet soms?

Waar blijven die citaten? Dit gaat nergens over, al dat gelul tussendoor.

"Met droogtrainen moet je wel 30 herhalingen doen, tot je helemaal volgepompt bent. En dan elke set het gewicht verlagen tot je echt niet meer kunt."

"Bij het bankdrukken moet je niet helemaal uitstoten en niet laten zakken tot je borst. Zo pomp je je borst echt vol en train je het meest voor massa."

"Bodybuilders die met weinig gewicht trainen (pomp) hebben een soort extra laagje spieren dat nooit meer weggaat."

"Als je anabolen gebruikt hebt verdwijnt al je massa direct zodra je stopt, als je naturel hebt getraind behoud je je massa."

die moet ik gewoon ff posten ..
ik: je eet best geen fruit meer in de avond als je wilt afvallen
moeder: laat mij doen , ik doe geen bodybuilding-programma

*"ik ga geen 3 shakes per dag nemen, dan word ik te breed" -> ja want trainen moet dan ineens niet meer!

*"ik heb net een creatine-kuur achter de rug met celltech hardcore en ben goed aangekomen" -> zal wel zijn met zoveel suikers en andere zooi

*"ik koop mijn supplementen liever in de fitnesszaak, want anderen pakken daar toch teveel winst op door al die tussenpersonen" -> als er IEMAND veel winst pakt op supplementen dan is het wel de sportschool!

3 citaten van één en dezelfde persoon, in minder dan 5 minuten tijd.
Wat een kneus.

*"ik ga geen 3 shakes per dag nemen, dan word ik te breed" -> ja want trainen moet dan ineens niet meer!

*"ik heb net een creatine-kuur achter de rug met celltech hardcore en ben goed aangekomen" -> zal wel zijn met zoveel suikers en andere zooi

*"ik koop mijn supplementen liever in de fitnesszaak, want anderen pakken daar toch teveel winst op door al die tussenpersonen" -> als er IEMAND veel winst pakt op supplementen dan is het wel de sportschool!

3 citaten van één en dezelfde persoon, in minder dan 5 minuten tijd.
Wat een kneus.

Zegt men in de Limburg ook al 'kneus'?

"ik weet dat eiwitten alleen veel vocht vasthouden" (grote winnaar van deze topic toch?)

van dezelfde gast (pas afgestudeerd van de PABO!):
"gebeuren is altijd met een -d op het einde, want 'beuren' is geen werkwoord en er staat 'ge' voor."
arme stam en kofschip :(

Laatst bewerkt:
Welkom!

Terug
Naar boven