Het gaat niet zozeer om je groei als in lengte, maar voornamelijk van je pezen. En alhoewel je gewoon kan trainen, is de kans groot dat zo'n jochie als jij vrij snel de verkeerde kant opgaat en zo blijvende schade oploopt. Als je bv. naar een pees kijkt, die begint pas met groeien na 6 maanden. Dus nu trainen terwijl je pezen nog achterlopen kan sneller voor blessures zorgen. (Corrigeer me als ik het verkeerd heb hoor, ik kan het verkeerd geïnterpreteerd hebben).
Ik heb een peesontsteking gehad en het is geen pretje kan ik je vertellen

.
OT: Ik had mijn schema bij me tijdens het trainen, dus kwam de instructeur even vragen of die het mocht zien. Het was mijn borst / biceps schema. Dus hij kijken naar het schema, en komt me daar met een wijze opmerking:
"Die hammer curls vs concentration curls zijn geen superset he..". Dus ik vroeg hem waarom.
"Een superset is als je twee oefeningen direct achter elkaar uitvoert". Dus ik uitleggen dat ik eerst hammers en dan concentration curls zonder rust doe. Krijg ik te horen: "
Ja, maar dat klopt nog niet. Je kan het alleen een superset noemen als je twee spieren aanspreekt. Dit is gewoon twee oefeningen snel achter elkaar doen".