Fitness Seller

Sticky Citaten van verstandlozen

"Je moet suiker eten daar wordt je groter van"

"Kan je een kuurtje voor me regelen ik wil groter worden want ik verveel me, dan ga ik elke dag zwemmen om te groeien"

Ecto: hoeveel deadlift je dan?
Ik: 230 kilo :D
Ecto: ow dat is niet zoveel, ik deed pas meer.
Owned door een ecto :roflol:

^^ je denkt toch niet dat hij dat echt kan he?:P gewoon praatjes.

Om eerlijk te zijn is een deadlift van 230 voor een 100 kg wegende ervaren builder niet zeer veel. Als ik op lijsten kijk van amateurwedstrijden zie ik gasten van 75-85 kg dit ook doen. Misschien zijn het dus geen praatjes ;)

Ohja, toch respect hoor, ik haal die deadlift niet btw :D

Bij ons is er een kerel die nu 170 kg deadlift en hij beweert dat hij in oktober 250 kg van de grond gaat heffen. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Hij bencht alle dagen (tot 170 kg, met 5 cm rom), smith shoulder press (140 kg, 5 cm rom) etc etc... En met alle dagen bedoel ik dan ook ALLE dagen.

ik kan 170 nie eens unracke op bank, dusse, wie weet.

serieus waar staat ROM voor? ik lees het overal maar nergens vind ik wat het betekent.. ik voel me echt kei dom nu :P

Citaat van klasgenoot gisteren: "als je pushups doet rust je gehele gewicht op je armen + een beetje, dat komt omdat je schuin staat"

*facepalm*

serieus waar staat ROM voor? ik lees het overal maar nergens vind ik wat het betekent.. ik voel me echt kei dom nu :P

Citaat van klasgenoot gisteren: "als je pushups doet rust je gehele gewicht op je armen + een beetje, dat komt omdat je schuin staat"

*facepalm*

Misschien bedoelde hij de handstand versie?

Toch zal je met een pushup nooit je lichaamsgewicht +een beetje kunnen wegdrukken:P

Oowwww :p zo bedoelde hij ...

Ik dacht dat er nog een woordje miste, en dathet moest zijn : "als je pushups doet rust je gehele gewicht op je armen + een beetje schouders, dat komt omdat je schuin staat"

LOL, oké, dan kan het idd niet, maakt niet uit hoe je staat :p

Vraag me wel af van waar dat "beetje" dan in zijn gedacht komt :)

Oowwww :p zo bedoelde hij ...

Ik dacht dat er nog een woordje miste, en dathet moest zijn : "als je pushups doet rust je gehele gewicht op je armen + een beetje schouders, dat komt omdat je schuin staat"

LOL, oké, dan kan het idd niet, maakt niet uit hoe je staat :p

Vraag me wel af van waar dat "beetje" dan in zijn gedacht komt :)
Begrijpelijke fout, gewoon even een natuurwet omgedraaid. In plaats van een beetje minder dacht hij een beetje meer. No big deal, ik dacht ook eens even dat appels omhoog vielen.

Toch zal je met een pushup nooit je lichaamsgewicht +een beetje kunnen wegdrukken:P

De kracht die je levert om omhoog te komen zal bij een handstand push-up altijd meer dan je lichaamsgewicht bedragen. (zonder muur hé, daar kan je nog een paar grammen op laten rusten :p)

Maar wat die andere gast zij van + een beetje is idd fout.

ROM = Range Of Motion

De kracht die je levert om omhoog te komen zal bij een handstand push-up altijd meer dan je lichaamsgewicht bedragen. (zonder muur hé, daar kan je nog een paar grammen op laten rusten :p)
In eerste instantie dacht ik dat je gelijk had, je hebt meer kracht nodig dan je eigen gewicht. Maar hoeveel? Je zit ook nog met je onderarmen, die druk je niet naar boven, zou dat er niet voor compenseren?

Iemand zei een keer dat je van in iemand zn bek schijten spiermassa wint.
Toen ging ik schijten in zn bek.

In eerste instantie dacht ik dat je gelijk had, je hebt meer kracht nodig dan je eigen gewicht. Maar hoeveel? Je zit ook nog met je onderarmen, die druk je niet naar boven, zou dat er niet voor compenseren?

Klopt, hoewel het eigenlijk enkel geld voor je handen. Je voorarmen bewegen nog steeds op en neer maar in mindere mate. je zal dus een zekere acceleratie moeten hebben om meer dan je gewicht te verplaatsen:

kracht (in fysische betekenis) = (massa lichaam - massa handen) * a

Zodra deze geldt drukt je evenveel weg als je lichaam, bij een hogere acceleratie meer. Hij zal echt niet hoog moeten zijn normaal.

a = versnelling in meter/seconde*

Terug
Naar boven