Laatst nog een mooie discussie in de sportschool:
Random superdude: ''Je moet niet eigeel eten, dat zit alleen maar cholesterol en vet in''
Ik: ''In eigeel zitten ook eiwitten, en die zijn van de hoogst mogelijke kwaliteit. Daarnaast bevat het veel vitamine D. Als je niet overdrijft is een heel ei ontzettend goed voor je''
Random superdude: ''Nou, dat zal ik vanavond dan eens opzoeken op internet.. volgens mij is dat echt niet zo. Als je gewoon 's middags drie of vier ei-eiwitten eet bij je lunch is al voldoende.''
Ik: ''Dat hangt er helemaal vanaf..''
Random superdude: ''Waarvan?''
Ik: ''De rest van je voedingsschema''
Random superdude: ''voedingsschema?!?
''
Twee dagen later..
Ik: ''En? heb je het gevonden op internet?

''
Zelfde superdude: ''Uh ja, maar weetje ik heb geen voedingsschema nodig. Ik eet al zo veel, echt heel veel echt super veel.''
Ik: ''Wat eet je zoal op een dag dan?''
Superdude: ''Nou, 's ochtends eet ik zo een heel bord Brinta! En dan in de middag vier boterhammen met eiwitten en soms een plak kaas. En dan eet ik 's avonds twee borden met aardappelen vlees en groente!!!!''
Er volgde nog een heel gesprek met deze meneer, maar het hielp niks. Deze superdude dacht dat hij genoeg at (ookal trainde hij een jaar zonder aan te komen) en was nog steeds overtuigd dat eieren slecht voor je zijn. Ik ben geen aggresief persoon, maar na deze eindeloze discussie had ik hem graag een ram voor b*k verkocht. En dan te bedenken dat het een volwassen kerel is van 35 jaar die werkt bij defensie.
Hopelooos figuur, weet alles beter.. wil niet luisteren.. boekt geen resultaat.. Echt een verloren figuur, die zal nooit ver komen. Grrr als ik aan hem denk word ik alweer kwaad