MuscleMeat

Sticky Citaten van verstandlozen

Ze zouden is blij moeten zijn met de progressie die je boekt en zo gezond leeft, op voeding let etc.
Blijkbaar is ze een beetje ontgaan hoe ik 9 maanden geleden nog leefde. Er gingen 3 flessen sterke drank per week door en als het even lukte lag ik 3uur na het opstaan in mn weekenden alweer beneveld achter de computer te slapen. En vreten, nauwelijks.

Ja, ik ben doodserieus. Zou je mij dan een antwoord willen geven waaraan ik iets heb en weer iets van bijleer in plaats van deze post te posten die absoluut niets bijdraagt aan dit forum? Ik zou het heel onwaarschijnlijk vinden dat van alle eiwitsupplementen die verkrijgbaar zijn, nog geen enkele producent een alternatief heeft gevonden dat of goedkoper is of meer resultaat geeft, maar dat uiteindelijk schadelijke effecten heeft. Denk maar eens aan het filmpje over transvet. Vroeger dachten wetenschappers ook dat transvet juist gezonder was dan verzadigde vetten. Maar na uitgebreide studies bleek juist het tegendeel. Ook vind ik het heel onwaarschijnlijk dat geen enkel eiwitsupplement een heel zuiver eiwit beloofd, maar uiteindelijk toch heel onzuiver is...

Laatst nog een mooie discussie in de sportschool:

Random superdude: ''Je moet niet eigeel eten, dat zit alleen maar cholesterol en vet in''
Ik: ''In eigeel zitten ook eiwitten, en die zijn van de hoogst mogelijke kwaliteit. Daarnaast bevat het veel vitamine D. Als je niet overdrijft is een heel ei ontzettend goed voor je''
Random superdude: ''Nou, dat zal ik vanavond dan eens opzoeken op internet.. volgens mij is dat echt niet zo. Als je gewoon 's middags drie of vier ei-eiwitten eet bij je lunch is al voldoende.''
Ik: ''Dat hangt er helemaal vanaf..''
Random superdude: ''Waarvan?''
Ik: ''De rest van je voedingsschema''
Random superdude: ''voedingsschema?!? ???''

Twee dagen later..

Ik: ''En? heb je het gevonden op internet? :D''
Zelfde superdude: ''Uh ja, maar weetje ik heb geen voedingsschema nodig. Ik eet al zo veel, echt heel veel echt super veel.''
Ik: ''Wat eet je zoal op een dag dan?''
Superdude: ''Nou, 's ochtends eet ik zo een heel bord Brinta! En dan in de middag vier boterhammen met eiwitten en soms een plak kaas. En dan eet ik 's avonds twee borden met aardappelen vlees en groente!!!!''

Er volgde nog een heel gesprek met deze meneer, maar het hielp niks. Deze superdude dacht dat hij genoeg at (ookal trainde hij een jaar zonder aan te komen) en was nog steeds overtuigd dat eieren slecht voor je zijn. Ik ben geen aggresief persoon, maar na deze eindeloze discussie had ik hem graag een ram voor b*k verkocht. En dan te bedenken dat het een volwassen kerel is van 35 jaar die werkt bij defensie.

Hopelooos figuur, weet alles beter.. wil niet luisteren.. boekt geen resultaat.. Echt een verloren figuur, die zal nooit ver komen. Grrr als ik aan hem denk word ik alweer kwaad :mad:

Laatst bewerkt:
@ Ace hierboven

Ik heb hetzelfde meegemaakt als die kerel. Vroeger dacht ik ook dat eigeel niet gezond was en ik heb ook anderhalf jaar in de fitness rondgehuppeld, zonder bij te komen. Echt veel tijd verspild daar. Jammer genoeg heeft niemand toen de moeite gedaan om mij te vertellen dat ik verkeerd bezig was.

Daarom, deze oproep, ze zijn irritant, maar probeer ze toch even op het juiste spoor te zetten. Je moet ze daarom niet alles vertellen, maar toch een duwtje in de juiste richting ... Ik zou die persoon dat dat bij mij gedaan zou hebben, zo dankbaar geweest zijn, niet normaal :D

@ ace :roflol: :roflol: en nog eens :roflol: (random superdude -> :hahaha:)

Ja wtf is dat nou toch weer. Maarja, wel awesome dat ik het huis uit ben, ik zag hem er zo voor aan om die whey en alles zo weg te gooien om zn 21 jarige zoon te verbieden nog verder te gaan (yes, Im bloody serious).
Je weet het, nu zit er nog maar één ding op; zo ****ing huge worden dat het pijn gaat doen aan hun ogen.

Pics van je doel trouwens?
En van je zusje? :o

@Gast 166060: Iedereen komt wel zo'n dingen tegen.

OT: Het gebeurt geregeld dat ze bij mij op de sportschool aan het lullen zijn over wat goed voor je is, en denken dat ze veel eten terwijl ze vel over been blijven.

Zelfs soms boomstammen van kerels die al heel hun leven onverantwoord gejuict hebben, die soms BS zitten praten.

En wie ben ik om die tegen te spreken.
Gewoon alle mensen in hun eigen wereld laten leven, en alleen de mensen die om advies vragen wat uitleg geven is volgens mij het beste dat je kan doen.

Collega van mij net:

'' Ja kaas kan je onbeperkt blijven eten want het kost jou lichaam meer energie om het te verbranden dan dat het oplevert. Ik val er zelfs van af!''

'' Hetzelfde geld voor broccoli, als je dat eet wordt je tenminste niet dik van al die koolhydraten in de groente! ''

Iemand hier ooit van gehoord?

Collega van mij net:

'' Ja kaas kan je onbeperkt blijven eten want het kost jou lichaam meer energie om het te verbranden dan dat het oplevert. Ik val er zelfs van af!''

'' Hetzelfde geld voor broccoli, als je dat eet wordt je tenminste niet dik van al die koolhydraten in de groente! ''

van broccoli zou ik het nog kunnen aanvaarden als zou ik er niet op zweren. maar van kaas, dude hebben die wel al is gezien hoeveel vet er in normale kaas zit?

Ik ging nog even verder met hem discussie en hij meent dat hij al vaker een kaas/brood dieet heeft gevolgd en er enorm van afgevallen is.

Ik ging nog even verder met hem discussie en hij meent dat hij al vaker een kaas/brood dieet heeft gevolgd en er enorm van afgevallen is.

Njah, is typisch dat je een verband probeert te leggen tussen 2 handelingen en deze ogenschijnlijk ook lijken te kloppen, terwijl dit in wezen niet zo is.

Laatst nog een mooie discussie in de sportschool:

Random superdude: ''Je moet niet eigeel eten, dat zit alleen maar cholesterol en vet in''
Ik: ''In eigeel zitten ook eiwitten, en die zijn van de hoogst mogelijke kwaliteit. Daarnaast bevat het veel vitamine D. Als je niet overdrijft is een heel ei ontzettend goed voor je''
Random superdude: ''Nou, dat zal ik vanavond dan eens opzoeken op internet.. volgens mij is dat echt niet zo. Als je gewoon 's middags drie of vier ei-eiwitten eet bij je lunch is al voldoende.''
Ik: ''Dat hangt er helemaal vanaf..''
Random superdude: ''Waarvan?''
Ik: ''De rest van je voedingsschema''
Random superdude: ''voedingsschema?!? ???''

Twee dagen later..

Ik: ''En? heb je het gevonden op internet? :D''
Zelfde superdude: ''Uh ja, maar weetje ik heb geen voedingsschema nodig. Ik eet al zo veel, echt heel veel echt super veel.''
Ik: ''Wat eet je zoal op een dag dan?''
Superdude: ''Nou, 's ochtends eet ik zo een heel bord Brinta! En dan in de middag vier boterhammen met eiwitten en soms een plak kaas. En dan eet ik 's avonds twee borden met aardappelen vlees en groente!!!!''

Er volgde nog een heel gesprek met deze meneer, maar het hielp niks. Deze superdude dacht dat hij genoeg at (ookal trainde hij een jaar zonder aan te komen) en was nog steeds overtuigd dat eieren slecht voor je zijn. Ik ben geen aggresief persoon, maar na deze eindeloze discussie had ik hem graag een ram voor b*k verkocht. En dan te bedenken dat het een volwassen kerel is van 35 jaar die werkt bij defensie.

Hopelooos figuur, weet alles beter.. wil niet luisteren.. boekt geen resultaat.. Echt een verloren figuur, die zal nooit ver komen. Grrr als ik aan hem denk word ik alweer kwaad :mad:

Ach , laat hem lekker gelukkig zijn als hij denkt dat ie al heel veel eet , tenminste...dat denk ik dan . Misschien dat het aan mij ligt , maar ik heb het idee dat er best veel militairen zijn die nou niet echt bepaald gezond leven .:o

Ach , laat hem lekker gelukkig zijn als hij denkt dat ie al heel veel eet , tenminste...dat denk ik dan . Misschien dat het aan mij ligt , maar ik heb het idee dat er best veel militairen zijn die nou niet echt bepaald gezond leven .:o

Sja en daar moet je de oorlog dan mee winnen.

Klopt idd soldaten eten vrij ongezond.
Mede door de stress maar ook omdat ze hier niet streng in zijn zolang je maar fit genoeg bent ;)

Collega van mij net:

Deze 'Negatieve calorieën' wekken de suggestie dat als je die eet, je afvalt omdat je lichaam meer energie steekt in het verwerken ervan dan het voedingsmiddel oplevert. Dit is de grootst mogelijke bullshit ooit en mensen die dat soort onzin verspreiden verdienen een nekschot. Het is onmogelijk voor het lichaam om meer energie te steken in het verteren van iets dan het oplevert. Het kan wel dat een voedingsmiddel bijv. hele complexe koolhydraten bevat. Zo kost het je lichaam vrij lang om het te verwerken en is de winst minimaal, maar heb je toch geen honger meer. Voorbeeld is Komkommer.

Deze 'Negatieve calorieën' wekken de suggestie dat als je die eet, je afvalt omdat je lichaam meer energie steekt in het verwerken ervan dan het voedingsmiddel oplevert. Dit is de grootst mogelijke bullshit ooit en mensen die dat soort onzin verspreiden verdienen een nekschot. Het is onmogelijk voor het lichaam om meer energie te steken in het verteren van iets dan het oplevert. Het kan wel dat een voedingsmiddel bijv. hele complexe koolhydraten bevat. Zo kost het je lichaam vrij lang om het te verwerken en is de winst minimaal, maar heb je toch geen honger meer. Voorbeeld is Komkommer.

+1 Het is zeker zo'n 70% van de kcal die gebruikt wordt als energie om het te verteren en te 'ontbinden'?

Vriend van me die vandaag voor de eerste x naar de fitness gaat. Ik zei tegen hem dat eten belangrijk is en dat je zonder eten niet ver gaat geraken ... zegt hij tegen me :

"Oh, maar ik eet wel goed tegenwoordig, alleen niet zo gezond. Op Rock Werchter bv 7 hamburgers ..."

/facepalm.

Vriend van me die vandaag voor de eerste x naar de fitness gaat. Ik zei tegen hem dat eten belangrijk is en dat je zonder eten niet ver gaat geraken ... zegt hij tegen me :

"Oh, maar ik eet wel goed tegenwoordig, alleen niet zo gezond. Op Rock Werchter bv 7 hamburgers ..."

/facepalm.

hmmmmmmmmm beefburgers 12.1 gram eiwit per 100 gram x7 zit je wel aan n halve kilo :) zeg ik geen nee tegen hoor

Mwuah, ik werk op een militaire basis en het niveau ligt hier gemiddeld wel veel hoger dan in een random dutch people gym. Maar goed, overal heb je rotten appels toch? (oei beetje erg scherpe opmerking:o).

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven