AndroidHealthClinic

Sticky Citaten van verstandlozen

M'n vader kwam binnen in de garage toen ik net aan het squatten was en er de laatste rep met moeite uitkreeg:
Vader: Zo, dat zie ik graag! Wat afzien.
Ik: haha, ja was een redelijk zwaar setje.
Vader: en er begint ook al wat meer gewicht te hangen aan die stang. goed bezig
Ik: Jup, verhoog het elke training met 2.5 kilo (rippetoe) en dat begint op te tellen.
Vader: *stemming sloeg helemaal om* Wat?! 2.5 kilo élke training?! Dat mag je maar per week verhogen.

Dit vind ik niet echt verstandloos, maar eerder normaal :p Je kan moeilijk verwachten dat ook niet-BB'ers weten dat bij Rippetoe-schema's je per training 2,5kg erbij doet ...

M'n vader kwam binnen in de garage toen ik net aan het squatten was en er de laatste rep met moeite uitkreeg:
Vader: Zo, dat zie ik graag! Wat afzien.
Ik: haha, ja was een redelijk zwaar setje.
Vader: en er begint ook al wat meer gewicht te hangen aan die stang. goed bezig
Ik: Jup, verhoog het elke training met 2.5 kilo (rippetoe) en dat begint op te tellen.
Vader: *stemming sloeg helemaal om* Wat?! 2.5 kilo élke training?! Dat mag je maar per week verhogen.
gewoon nieuwsgierig, hoevaak per week train je?

Nou zon domme reactie vind ik dat niet hier, als je er niks van weet!

Lees je eens in in Rippetoe, Starting Strength, zou ik zeggen...

Inderdaad. De dag dat je elke training kán verhogen, zou een mirakel zijn.
Hoe hoger je werkgewichten, hoe trager je gaat recupereren en dan zal je nooit meer 3x per week kunnen raisen. Dan schakel je over op SS Advanced Novice dat maar 2x per week op bvb een backsquat raist.

Dude, dat is gewoon standaard lineaire progressie.. Elke training verhogen INDIEN MOGELIJK.

gozer op school:
hij:ik heb vandaag me borst getraind
ik: welke oefening heb je gedaan ?
hij: oh chest press enz
ik: ik hoeveel kg?
hij:3x20x30kg
ik: oke oke
hij: ik kan veel meer maar dan gaan me ellebogen niet meer goed dan doe ik zo ff 10x60kg maar niet als ik het goed wil doen.
ik: oke oke

( wtf je kan toch niks verkeerd doen aan chest press ??? )

ja maar met chest press toch alleen naar voren duwen je kan die dingen niet eens verstellen -.- kan je toch moeilijk iets fout doen ???
Is dat een BP alleen op een machine? Dat is al fout.

Maar goed, voor de rest gewoon typsich lame excuus. Als jij in je 20 reps zit is dat dus gewoon geen indicatie voor 10 reps. Grappig dat hij namelijk precies over 60KG bij 10 reps heeft met 30KG bij 20 reps.

Maar goed, gewoon lekker laten klungelen, als je alleen al op zo'n niveau moet gaan zitten is het eind zoek heh. Iedereen kan ****n google gebruiken, ook al komen ze met flut en in-efficiente informatie terug, het zal waarschijnlijk nog altijd een soort van indicatie zijn van wat ze moeten weten.

Terug
Naar boven