Hallo,
Ik ben Jan, een 24 jarige man. Ik sport al ongeveer 8 jaar en deed met name krachttraining. Nu ben ik de afgelopen 9 maanden ook gaan joggen.
Ik heb 1 probleem en dat zijn mijn huidige borst spieren. Ik heb grote borstspieren,omdat ik ze al 8 jaar intensief train. Echter zijn ze de laatste 2 jaren wat slapper geworden en gaan hangen. Toen heb ik besloten om aan conditietraining te doen(9 maanden lang) en nu sinds 1 maand ook droog trainen ipv kracht trainen. Ik ben nu een stuk droger dan 1 jaar geleden, maar ik merk dat mijn borstspieren behoorlijk achter blijven.
1. Mijn borstspieren zijn te groot vergeleken met mijn lichaam en ze hangen een beetje. Ik drink nu al 3 maanden een whey shake voor de training en na de training, om zo optimaal vet te verbanden. Ik train 2 maal per week droog trainen. Ik doe incline en decline oefeningen voor mijn borst, waarbij ik 4 setjes doe met ongeveer 30 herhalingen.
2. Na mijn droogtraining ga ik altijd een half uur interval joggen.
3. Ik let behoorlijk op mijn voedsel en probeer calorieën zoveel mogelijk te vermijden. Het enige waar ik moeite mee heb is 1 of 2 cola blikjes per dag. Daarnaast, rook ik wel is 1 of 2 joints per week en ik weet niet wat voor invloed dit heeft op het herstel van mijn spieren.
Kunnen jullie mij tips geven over borstspier oefeningen, voeding of andere relevante tips, die ervoor kunnen zorgen dat mijn borst spieren strakker worden en wellicht kleiner?
Alvast bedankt voor jullie hulp!