AndroidHealthClinic

Sticky Citaten van verstandlozen

Haha ja klopt moest van ver komen, was toen ik begon 65 kilo, nu 73. (188cm) Was eerst echt een wandelende tak vandaar dat je nu al wel een verschil ziet.(beginnersgains)

Hoorde 2 weken geleden deze,

"als ik jou was zou ik je benen niet trainen hoor, anders kom je met voetbal niet meer vooruit, vooral squatten is heel slecht voor je snelheid"

Die jongen moet eens met usain bolt gaan praten :p

Haha ja klopt moest van ver komen, was toen ik begon 65 kilo, nu 73. (188cm) Was eerst echt een wandelende tak vandaar dat je nu al wel een verschil ziet.(beginnersgains)

Hoorde 2 weken geleden deze,

"als ik jou was zou ik je benen niet trainen hoor, anders kom je met voetbal niet meer vooruit, vooral squatten is heel slecht voor je snelheid"

ik train nu ook een jaar, was eerst 63 kg en nu 78. je ziet ook wel veel verschil als je mij ziet van een jaar geleden en van nu.

klopt volgens mij gewoon hoor, je sprintsnelheid zal omhoog gaan maar je uithouding gaat weg.

klopt volgens mij gewoon hoor, je sprintsnelheid zal omhoog gaan maar je uithouding gaat weg.
Waarom zou je sprintsnelheid omhoog gaan, je krijgt toch loggere benen? Sorry if wrong.

weg is wel een heel erg groot woord, meer massa zal je uithouding misschien niet bevorderen maar je zal er wel veel profijt van hebben op korte sprintjes/schieten.. als je naast squat gewoon je conditie bijhoud is er denk ik weinig aan de hand ;)

Waarom zou je sprintsnelheid omhoog gaan, je krijgt toch loggere benen? Sorry if wrong.

had ook net door dat ik het fout had, snap het gevalletje niet zo helemaal want als ik die kerel zou zijn zou ik me focussen op 1 ding en niet op voetban én bb

nja wat ik dus bedoelde: squats is slecht voor je snelheid maar als je het explosief doet, zal het je sprint verhogen zeker?

weg is wel een heel erg groot woord, meer massa zal je uithouding misschien niet bevorderen maar je zal er wel veel profijt van hebben op korte sprintjes/schieten.. als je naast squat gewoon je conditie bijhoud is er denk ik weinig aan de hand ;)

deze bedoelde ik dus helemaal, maar kon het niet verwoorden ty

Sinds ik squat ben ik eigenlijk alleen maar sneller geworden hoor! Niet veel mensen tijdens wedstrijden die het bijbenen. Tot een bepaalde mate van massa zal het je voordeel geven en daarna zal het idd te log worden denk ik.

Sinds ik squat ben ik eigenlijk alleen maar sneller geworden hoor! Niet veel mensen tijdens wedstrijden die het bijbenen. Tot een bepaalde mate van massa zal het je voordeel geven en daarna zal het idd te log worden denk ik.

kan aan wat meer liggen dan enkel squat, volgens mij is jouw voedingsschema beter dan de gemiddelde wedstrijdloper die gewoon zegt niet té veel slechte dingen terwijl het bij jou geen (of zaterdag iets i dunno) zal zijn

Uithouding kan je gewoon met cardio trainen, heb hier nog nooit last van gehad, ben nog maar 3 maanden bezig en moest het altijd al hebben van mijn eerste meters, maar sinds ik squat ben ik veel explosiever geworden, ook koppen gaat veel beter, lijkt of ik veel hoger kom met afzetten.

Denk dat de voordelen zwaar opwegen tegenover de nadelen, je hebt meer massa om mee te dragen, maar denk dat ik dit eerste jaren nog niet ga merken.

al die 12 jarigen die nu aan hun mama naar kipnuggets gaan vragen :p

Er is een verschil tussen korste inspanningen snelheid (sprint) en uithouding (laten we zeggen marathon)

Kijk simpel:

Uithouding heeft niets met explosiviteit te maken. Word je trager van squatten, nee, ik helemaal niet.

"Maar als ik nu niet meer ga lopen en alleen squat, dan word ik wel trager" --> je loopt niet meer en zal dus verzwakken.

Waarom word je van massa niet sneller op uithouding, simpel, probeer eens te lopen met 50 kg op je rug. Ik gok dat je niet meer zo snel bent of even ver loopt.
Sprinten is explosief, meer spiermassa --> hoger potentiele kracht/explosiviteit. --> dit kun je bewijzen door te kijken naar olympische gewichtheffers.
Olympisch gewichtheffen is net zoals sprinten explosief. Hogere gewichtklassen --> hogere gewichten verplaatst.

Natuurlijk heb ik het over spiermassa als ik het heb over massa. Voor een sprinter heeft vet totaal geen nut.

Een marathon zal simpeler zijn als je 60 kg weegt dan dat je 120 weegt aangezien de persoon die 60 weegt minder massa moet verplaatsen. En minder kracht moet genereren. (De enrome versnellingen tijdens de sprint)

Waarom verbetert je uithouding niet als je squat.
Dit heeft allesinds met het anearobe en aerobe aspect.

Laatst bewerkt:
haha wat een mong*len reageren op dat filmpje zeg

De langzame die de leeuwen ontlopen zijn wonen nu in Marokko :trollface:

Nee maar serieus, afrikanen kunnen hoogst waarschijnlijk zo snel rennen omdat ze gewoon regelmatig moesten rennen :roflol:

Dat is de reden waarom Amerikanen zo dik zijn, die zijn bedoeld om op hun luie reet te zitten :roflol:

''jij mag wel een goed lichaam hebben, maar je bent wel klein geschapen want van trainen wordt je penis kleiner''

Terug
Naar boven