Ik kreeg van een dikke oom van mijn vriendin altijd van die irritante opmerkingen.
In de zomer in de hitte met 30 graden droeg ik een tanktop en gelijk was ik een patsertje met een kleine derde been die zijn eigen moest showen, en dat ik toch alles kwijt ben op mijn 30ste en nu mijn tijd verspil. Je moet gaan leven en niet in de sportschool hangen als je nog jong bent. Ik zou voor mijn 40ste zeker een versleten rug hebben enz. enz.
En maar doorgaan en doorgaan alsof hij me haatte omdat ik 4 uurtjes per week sport.
Hij had het allemaal niet nodig want hij had wel zelfvertrouwen en schaamde zich niet voor zijn lichaam.
De volgende dag waren we op het strand maar toch had hij niet genoeg zelfvertrouwen om zijn shirt uit te trekken en deed het af met een paar zenuwachtige grapjes.
Het is vooral irritand dat hij in alles zo overtuigd was van zijn gelijk dat het ompraten van zo iemand onmogelijk wordt.
Een maatje van me keurde het ook af dat ik aan het trainen was door verschillende opmerkingen maar had na een tijdje wel een setje verstelbare dumbbells gekocht.
Achja ene oor in en het andere weer uit.