dwarnie
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 207
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben stikstofatoom.
most random shit everJa je vergroot de hoeveelheid creatine in de betreffende weefsels, waardoor er ook meer creatine gefosforyleerd kan worden in de mitochondrieen om vervolgens weer naar het cytosol te migreren. De cellulaire respiratie wordt hierdoor efficienter, de behoefte aan de stoffen wordt dus niet groter. Werk bijv. niet uit de aanname dat alle biologische processen dermate efficient werken dat ze de hoeveelheid ATP leveren die ze op papier geven, de citroenzuurcyclus levert ook echt niet 38 ATP'tjes per cyclus. Creatine faciliteert het intracellulair energie transport, van de mitochondrieen, naar the rest.GetXXL zou je mij kunnen vertellen of dit waar is:
Aangezien creatine in werkt op je ATP, en daarmee je mitochondriën. Is het zo dat je spieren door creatine meer energie kunnen verwerken. Dit zorgt er voor dat je meer koolhydraten --> vetten --> eiwitten kunt afbreken per minuut/ uur.
Hier door wordt de behoefte aan deze stoffen groter in het lichaam.
Dit maakt weer dat het lichaam meer van deze stoffen binnen dient te krijgen in wat voor een vorm dan ook.
Zoals hierboven al genoemd, de cellulaire respiratie wordt efficienter, daarnaast ga je er in jouw stelling ook vanuit dat de cellulaire respiratie altijd maar een bottleneck is; is dat zo? Nee. Tijdens fysieke activiteit kan je energieverbruik met een twintigvoud stijgen, die capaciteit heeft het at any time.Om deze redenering rond te maken,creatine zorgt er dus voor dat je mitochondriën meer energie kunnen verwerken.
Deze heeft meer voedingstoffen nodig dit moet je binnen blijven krijgen. Je lichaam raakt gewend aan deze voedingsstoffen om vervolgens, wanneer je wilt stoppen met het gebruik van creatine en daarmee dus, je ook
minder voedingstoffen binnen dient te krijgen.
Wat haal je precies overhoop? Je vergroot de totale hoeveelheid creatine in de betreffende weefsels, na cessatie daalt deze weer naar baseline, er wordt niks overhoop gehaald.Je lichaam dit als moeilijk zult gaan ervaren aangezien je het systeem overhoop hebt gehaald.
Dit zorgt er voor dat je geestelijk dit spul nog nodig zult hebben om genoeg energie te krijgen, en je dus de binding van ATP en dan de afbraak naar ADP waar de energie bij vrijkomt over hoop hebt gehaald en deze zo gewend zijn aan de snelheid die creatine je lichaam gaf, het moeilijk zal zijn om jezelf hiervan af te helpen.
Ja je vergroot de hoeveelheid creatine in de betreffende weefsels, waardoor er ook meer creatine gefosforyleerd kan worden in de mitochondrieen om vervolgens weer naar het cytosol te migreren. De cellulaire respiratie wordt hierdoor efficienter, de behoefte aan de stoffen wordt dus niet groter. Werk bijv. niet uit de aanname dat alle biologische processen dermate efficient werken dat ze de hoeveelheid ATP leveren die ze op papier geven, de citroenzuurcyclus levert ook echt niet 38 ATP'tjes per cyclus. Creatine faciliteert het intracellulair energie transport, van de mitochondrieen, naar the rest.
Zoals hierboven al genoemd, de cellulaire respiratie wordt efficienter, daarnaast ga je er in jouw stelling ook vanuit dat de cellulaire respiratie altijd maar een bottleneck is; is dat zo? Nee. Tijdens fysieke activiteit kan je energieverbruik met een twintigvoud stijgen, die capaciteit heeft het at any time.
Wat haal je precies overhoop? Je vergroot de totale hoeveelheid creatine in de betreffende weefsels, na cessatie daalt deze weer naar baseline, er wordt niks overhoop gehaald.
In practice zijn de effecten van creatine dus voornamelijk merkbaar bij anaerobe training.
Toegegeven; interessante gedachtegang voor een 18-jarige.
Is studie niet altijd een vorm van informatie opzoeken?Nu we toch bezig zijn.
Waar haal jij al die informatie/kennis vandaan? Studie of zelf opgezocht? Of beide?
Is studie niet altijd een vorm van informatie opzoeken?

Is studie niet altijd een vorm van informatie opzoeken?
Je kunt ook eens naar college gaan
Daar wordt het voor je voorgekauwd![]()

Ik ga tegenwoordig vrij vaak naar college, maar daar krijg ik helaas heel andere dingen
@matthijsske, zelfstudie in m'n vrije tijd, ik studeer iets heel anders.
Oh oke. Vroeg het me namelijk af omdat ik een studie in die richting wil gaan doen. Maar weet niet precies wat. Dus dacht misschien studeer je dat ofso haha. Maar toch bedankt
Creatine bevat stikstof atomen en valt volgens mij daarom onder de klasse eiwit? Althans zo werd t op school gezegd. T is ieder geval geen aminozuur laat staan koolhydraat![]()
Creatine bevat stikstof atomen en valt volgens mij daarom onder de klasse eiwit? Althans zo werd t op school gezegd. T is ieder geval geen aminozuur laat staan koolhydraat![]()
Oh oke. Vroeg het me namelijk af omdat ik een studie in die richting wil gaan doen. Maar weet niet precies wat. Dus dacht misschien studeer je dat ofso haha. Maar toch bedankt
De uitleg over cellen( mitochondrien, cytosol,etc...) is eerder biologie dan chemie.
Ook de opbouw van eiwitten ( aminozuren), e.d. is eerder biologie.
Ik zou eerder biochemie gaan studeren dan.