omdat deadlift..niet ''half dead half alive lift''
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ook een leuke: Als je lift moet je op je tanden bijten voor de kracht.
Tfoe sahbe (p.s. ben geen Marokkaan), mijn stang weegt 130kg, geen schijven nodig.![]()

ooh daar valt geen speld meer tussen te krijgenOok een leuke: Als je lift moet je op je tanden bijten voor de kracht.
ooh daar valt geen speld meer tussen te krijgen
Touch n Go dl is niks mis mee, mits je een goede houding/techniek behoud.
True story. Kan bij sommigen zeker helpen
Hij's junk, kan er niks aan doen
Ik zeg niet dat er niks mis is met ''touch and go'' hoor, ik denk alleen (eigen mening) dat dat niet het doel is van een deadlift.
Jim WendlerThere are two options for doing multiple reps with the deadlift. You can either touch-and-go the reps (slight bounce off the floor), or you can do dead stop deadlifts. For these, you’ll reset for each rep. I’ve done both, and both work. The downside to touch-and-go is that when you build up momentum, you can bounce too hard and lose your tightness. If you’re strong enough to hold your position and you have the control to do it, this option will work for you. The dead stop option is good for most people, but make sure you reset perfectly each time. The beginning portion of the lift is where most back injuries will occur. In this regard, the touch-and-go style is a little safer.
Wat is wel het doel dan? Sterker worden in je onderrug, quads, hams, traps, onderarmen toch, dat kan ook prima met TnG
Jim Wendler
wat is deadliftIn mijn opzicht (wat ik dus vind) is een DEADlift het tillen van dood gewicht, dus liggend op de grond en jij tilt dat op.
Dat vind ik. Deal with it.
Ja, je kan deadliften met touch and go, helemaal niks mis mee, maar ik zeg gewoon dat het dan geen dood gewicht meer is..

?Je moet de grond ook niet aantikken. Gewoon neerleggen.
In mijn opzicht (wat ik dus vind) is een DEADlift het tillen van dood gewicht, dus liggend op de grond en jij tilt dat op.
Dat vind ik. Deal with it.
Ja, je kan deadliften met touch and go, helemaal niks mis mee, maar ik zeg gewoon dat het dan geen dood gewicht meer is..
Ligt gewoon aan wat je doel is, als je er alleen goed uit wil zien of een sport doet waar je rug dominant is. Is touch en go gewoon normaal
Sporten waar ook kracht van benen of explosiviteit wordt vereist is dead stop superieur.
- Mijn mening
monsterargument hahaEn ik ben het met je eens.
Ik heb het niet over wat wel of niet normaal is of gebruikelijk of effectief.
Ik zeg alleen dat voor mij een deadlift, vanaf de grond hoort, anders klopt de naam niet meer met wat je doet.
Zo eigenlijk dus. De naam klopt dan niet meer met de oefening.

monsterargument haha
tja de naam 'hotdog' klopt ook niet met wat je in realiteit eet![]()
how do you know for sure?Haha maar dat was in eerste instantie ook niet ontworpen om als hond te worden.
De deadlift imo wel, die is zo gekomen om dood gewicht te tillen.
Later zijn er meerdere varianten van gekomen volgens mij.