MuscleMeat

Sticky Citaten van verstandlozen

Correct! Maar dus niet omdat de kant met 10kg zwaarder is, slechts omdat de tweede schijf van 10kg zich verder van het midden bevindt en dus een groter effect op de balans heeft. Ik moet hierbij zeggen dat ik niet weet in hoeverre dit merkbaar is, maar in theorie zou dit moeten kloppen. Je kunt een barbell van 10m lang gebruiken en geen verschil merken t.o.v. een normale barbell, mits het gewicht gelijk gedistribueerd is. Als je een normale barbell pakt en de ene schijf tegen de binnenzijde klemt en de andere aan het uiteinde, dan zul je ook wat scheef gaan.
Niet helemaal waar, om even te nitpicken kan (bij iets hogere gewichten) de stang iets meer buigen dus iets meer ROM :o.

Gelukkig ben ik de grote autist die altijd aan beide kanten precies dezelfde schijven moet hebben, in dezelfde volgorde :o.

Hefbomen was ik altijd ruk in, maar is het niet zo dat als er aan de ene kant meerdere schijven van 10 zijn en aan de andere kant 20jes dat de 10kg kant wat meer naar beneden getrokken wordt? Dan is de massa oneerlijk verdeeld, maar als je bij beide kanten hetzelfde hebt zou het geen verschil uit moeten maken.

ja dan creeer je een moment.

Correct! Maar dus niet omdat de kant met 10kg zwaarder is, slechts omdat de tweede schijf van 10kg zich verder van het midden bevindt en dus een groter effect op de balans heeft. Ik moet hierbij zeggen dat ik niet weet in hoeverre dit merkbaar is, maar in theorie zou dit moeten kloppen. Je kunt een barbell van 10m lang gebruiken en geen verschil merken t.o.v. een normale barbell, mits het gewicht gelijk gedistribueerd is. Als je een normale barbell pakt en de ene schijf tegen de binnenzijde klemt en de andere aan het uiteinde, dan zul je ook wat scheef gaan.
De tweede schijf heeft zogezegd meer effect op de balans. Maar de schijf van 10kg heeft dan weer minder effect op de balans dan 20kg op dezelfde afstand. Het verschil zal niet groot zijn als de schijven even dik zijn maar bij ons in de gym zijn de schijven van 20 een stuk dikker als die van 10. Dus afhankelijk van de dikte van de schijven zal de balans in of uit evenwicht zijn.
Volgens mij is de balans in evenwicht als de schijven van 10 de helft zijn van die van 20 aangezien je dan aan beide kanten het zwaartepunt van de gewichten op dezelfde afstand van het midden hebt en dus langs beide kanten hetzelfde moment. In theorie kan dit ook nog afhangen van de vorm van de schijven maar ik verwacht dat het zwaartpunt steeds in het midden van een schijf ligt. En hoe je de barbell vastpakt ook natuurlijk

"Als je genoeg calorieën binnen krijgt heb je ook genoeg proteïnen. Als je echt af wil vallen en permanent moet je een plant-based dieet volgen met veel koolhydraten en weinig vet" "En geen honger leiden!".

Aldus een tyfushoer op fb... Roidrage is real

Ja joh, vooral doen! Low fat diets verminderen je test waarden en er zijn zelfs mannen die hun testosteronproductie definitief hebben beschadigd door low fat dieting. Vermoedelijk ging dat wel gepaard met low carb en/of te lage calorie intake. Alsnog een big nono voor mij! :mad: Ik heb zelf een vriend die hier problemen mee heeft gekregen en nu op jonge leeftijd de test waarden van een oude man heeft.

Heb t nooit afgewogen maar volgens mij verschilt het gewicht ook best wel met "normale" plates, misschien kan t wel met bijv. eleiko of ivanko maar why risk it..

Verschilt meestal omdat gym's meestal 2 verschillende soorten stof gewicht hebben. Ben ook altijd auti maar die mensen in mijn gym snappen dat dus niet en geven mij gewoon een bertstare.

Vent van 51 ging janken dat ik 3min tussen sets pak. Je zou volgens hem dan koud worden. Toen ik hem uitlachtte gooide hij nog dat die 30 jaar ervaring heeft. Gut argument enzo

Vent van 51 ging janken dat ik 3min tussen sets pak. Je zou volgens hem dan koud worden. Toen ik hem uitlachtte gooide hij nog dat die 30 jaar ervaring heeft. Gut argument enzo
Zoals ik altijd zeg: ervaring zegt niets, je kan het ook al jaren verkeerd doen.

Dan zijn die oudjes altijd meteen mad

bcaa zetten vet om in spieren:scratch:

Had ie t fysiek om een bek op te zetten? Meestal niet namelijk. Daar dan fijntjes op wijzen brengt veel voldoening, maar zelden een einde aan de discussie helaas ;)

Terug
Naar boven