AndroidHealthClinic

Console kopen: XBOX360, PS3, of wachten op nieuwe console?

Je kan wel een scart plug ding kopen waar je dan die RGB kabeltjes in kan pluggen, ps3 en xbox hebben dat.
Je weet wel dat je je xbox niet om kan bouwen voor offline singleplayer games en online legale multiplayer games?

De dedicated scart cable voor de Xbox 360 levert betere beeldkwaliteit. Anders heb je composite beeld en dat is echt niet aan te raden. Je plugt geen RGB (component) in zo'n scart plug maar composite.

De Advanced AV-cable voor de Xbox 360 is wat mij betreft een aanrader als je een CRT-TV hebt. Was de eerste kabel die ik er bij kocht toen ik een Xbox 360 kocht. Had toen ook nog geen LCD-scherm met component ingang en HD mogelijkheden.

De dedicated scart cable voor de Xbox 360 levert betere beeldkwaliteit. Anders heb je composite beeld en dat is echt niet aan te raden. Je plugt geen RGB (component) in zo'n scart plug maar composite.

De Advanced AV-cable voor de Xbox 360 is wat mij betreft een aanrader als je een CRT-TV hebt. Was de eerste kabel die ik er bij kocht toen ik een Xbox 360 kocht. Had toen ook nog geen LCD-scherm met component ingang en HD mogelijkheden.
Was even de naam kwijt ja.. Maar je hebt idd veel van die AV kabels voor de Xbox, zelf maar eentje gehad, weet niets over betere beeldkwaliteit met die kabels e.d.

Je kan wel een scart plug ding kopen waar je dan die RGB kabeltjes in kan pluggen, ps3 en xbox hebben dat.
Je weet wel dat je je xbox niet om kan bouwen voor offline singleplayer games en online legale multiplayer games?

Ben niet zo thuis in die game taal, maar ik heb een omgebouwde xbox en kan prima live spelen met gebrande spellen zoals call of duty, fifa etc. Weet niet of dit is wat je bedoeld..

Ben niet zo thuis in die game taal, maar ik heb een omgebouwde xbox en kan prima live spelen met gebrande spellen zoals call of duty, fifa etc. Weet niet of dit is wat je bedoeld..
Hoe lang doe je dit al? Waren laatst nog een paar miljoen gamers geband wegens illegale praktijkjes.

Dit pareltje is alleen te spelen op de ps3

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Gears is lauwer

Wat betreft ombouwen, ik zou het momenteel niet meer gedaan hebben als ik nu een Xbox 360 zou kopen. Mijn Xbox 360 is omgebouwd maar tegenwoordig koop ik mijn games. Meestal games die al enkele maanden uit zijn of nog wat ouder. Via diverse Engelse sites koop je die games vaak voor iets meer dan 10 euro en dan kan je op Live er mee aan de slag zonder een risico van een ban. Ook games die vooral single player zijn koop ik nu gewoon, gelet op de huidige prijzen van games vind ik ombouwen niet meer zo interessant.

Toen ik mijn Xbox 360 liet ombouwen had je eigenlijk geen games die goedkoper waren dan 40 euro. Als je nu begint met de Xbox 360 kan je in principe ook games kopen die al wat ouder zijn en zelfs terugvallen op de goedkope classics serie waar je gewoon heel veel topgames tussen kan vinden.

Huh, hebben we het over de Xbox360? Die dashboard update is al een hele tijd terug gekraakt. De AP2.5 beveiliging wordt inderdaad binnenkort op zga elk spel toegepast, maar is makkelijk te omzeilen.

Je wordt niet zomaar gebanned. Je kan inderdaad gepakt worden, maar niet direct en een update van je flashdrive kan dit voorkomen.

Bedoel je met die beveiligingschecks ABGX? Want anders is het net zo makkelijk als een mp3 cd'tje downloaden en branden ;)

Heb je ook gelezen over de nieuwe Beta Dashboard update die uit is en waarvan de volledige versie binnekort komt? Als je die Dashboard update download wordt er een andere firmware over je drive heen geschreven en speelt je Xbox360 geen backups meer af, en is terugflashen naar een Ixtreme firmware misschien niet meer mogelijk.

[Link niet meer beschikbaar]

Voor dat u verder leest wil ik u eerst even wijzen op het feit dat dit bericht gebaseerd is op een BETA dashboard update, dus een soort van proef versie van een toekomstige update die dus voor de meeste normale gebruikers nog niet te verkrijgen is.

Het probleem met deze update is dat Microsoft er in is geslaagd om tijdens de installatie van deze update de firmware van de dvd speler van uw machine te update c.q. te flashen.

Dit wil zeggen dat als uw machine omgebouwd is, hij dus na het accepteren van deze update niet meer is omgebouwd! ook ontstaat er een probleem als in uw machine niet meer de originele drive c.q. het originele merk aanwezig is!

Na het accepteren van deze update blijkt dat de nieuwe geflashte drive niet meer zo simpel of in sommige gevallen helemaal niet meer om te bouwen is!

Dit bericht plaatsen wij als een waarschuwing vooraf! of straks daadwerkelijk in de officiële release de zelfde eigenschappen aanwezig zijn is natuurlijk nog niet duidelijk, dit zal duidelijk worden zodra Microsoft deze uitbrengt.

Wilt u snel op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen op dit gebied schrijf u dan in op onze nieuwsbrief!

De update wordt volgende maand verwacht, echter geven wij nu al aan zodra deze update gelanceerd wordt deze dus ABSOLUUT niet te accepteren, hou de website op dat moment in de gate voor aanwijzingen om problemen te voorkomen!

Tevens wordt je wel degelijk zomaar gebanned als je met Ixtreme firmware online gaat, zeker de oude versies. Met mijn oudere Xbox ging ik online met de destijds nieuwste versie van Ixtreme, want ik wilde een dashboard update binnenhalen. Ik heb niet eens online games gespeeld, want ik heb geen gold account. Binnen 3 weken was ik banned.

Ik zie overigens geen enkele overeenkomst tussen een MP3 cd branden en via ABGX spellen checken, maar goed.

Ik zou wachten. Eerste next gen kan best wel in 2012 daar zijn (nieuwe nintendo), de nieuwe xbox ligt ook al bij de devs, en het zou me niet verbazen dat het een goed bewaard geheim zou zijn mocht de PS4 ook al bij de devs liggen. 2012 ten vroegste en eind 2013 ten laatste, speel je op een next gen.

gewoon lekker een xboxje nemen:)
die controllers van de ps liggen fokkin ruk in de hand.
xbox veel fijner en beeld is gewoon van dezelfde kwaliteit;)

gewoon lekker een xboxje nemen:)
die controllers van de ps liggen fokkin ruk in de hand.
xbox veel fijner en beeld is gewoon van dezelfde kwaliteit;)

Persoonlijke smaak weer, ik heb liever de PS3 controller.
Overigens kan je op PS3 evengoed ripped games spelen.
Maar daar doe ik niet aan mee. Vind het echt een geweldige console, heb hem ondertussen toch ook al 3jaar denk ik.

Had al tijden geen games gespeeld tot Portal 2, de co-op campaign zorgt voor uren gegiechel :)
Als je net als mij van co-op houdt check deze site http://www.co-optimus.com/

Ik zou wachten. Eerste next gen kan best wel in 2012 daar zijn (nieuwe nintendo), de nieuwe xbox ligt ook al bij de devs, en het zou me niet verbazen dat het een goed bewaard geheim zou zijn mocht de PS4 ook al bij de devs liggen. 2012 ten vroegste en eind 2013 ten laatste, speel je op een next gen.

Gelet op de huidige wereldeconomie zou het mij niks verbazen als de next-gen consoles pas in 2015 komen. Microsoft heeft groot ingezet op Kinect en Sony heeft gewoonweg de middelen niet om een nieuwe console uit te brengen. Nintendo kan zijn gang gaan maar zal toch eerst zijn graphics op orde moeten brengen wil die console ook aanspreken bij de diehard gamers. Ze hebben dan wel de meest succesvolle console, op grafisch gebied is het natuurlijk drie keer nils.

komt ergens rond 2015, hebben ze zelf gezegd.
Er komt een nieuwe wii omdat de oude wii helemaal is uitgemolken, ze boeken geen winst meer zoals vroeger. Nintendo heeft kinect en die verkoopt snel. (ook de console verkoopt snel)

Volgens mij komt de PS4 volgend jaar toch uit?
Ten minste volgens mij heb ik dat gehoord/gelezen.

Tevens wordt je wel degelijk zomaar gebanned als je met Ixtreme firmware online gaat, zeker de oude versies. Met mijn oudere Xbox ging ik online met de destijds nieuwste versie van Ixtreme, want ik wilde een dashboard update binnenhalen. Ik heb niet eens online games gespeeld, want ik heb geen gold account. Binnen 3 weken was ik banned.

Ik zie overigens geen enkele overeenkomst tussen een MP3 cd branden en via ABGX spellen checken, maar goed.

Uh nee, ik (en me maten) speel nu sinds november 2009 online met de Ixtreme firmware, en ben nog steeds niet gebanned, dus dat zomaar klopt niet. Sindsdien heb ik 1 keer een update gedaan in de zomer van 2010, toen de nieuwe dashboard er nog niet was. Ook COD: BO speel ik nog online, nu wel met de nieuwe dashboard. Je had waarschijnlijk enorm pech dat ze je toen eruit pikten, want vooralsnog merk ik er vrij weinig van.

Die vergelijking was alleen maar om aan te geven dat het niks voorstelt en erg gemakkelijk is. Dat ABGX doet ook alles automatisch dus veel werk en moeite is er niet aan.

Ik heb ze allebei.

Voordelen Xbox ten opzichte van PS3:
- Controller. Ligt voor mij veel lekkerder in de hand en de triggers zijn gewoon veel fijner dan de L2/R2 knoppen.
- Ki-nect (al heeft PS weer PS Move)
- Exclusives Fable, Gears of War en Halo
- Ombouwbaar

Voordelen van de PS3 ten opzichte van X360
- Blu-ray
- Betere exclusives in Metal Gear Solid, Uncharted, Killzone en Gran Turismo (maar dit is voor iedereen verschillend)
- Gratis online netwerk
- Controllers hebben niet zo'n achterlijke batterij in het midden van de controller

Vergeet de extra kosten van Live niet bij de X360. Toch ook weer 40e per jaar.

Al met al is de X360 slim (met HDMI!) een fijnere console dan de PS3. Vind ik.

Terug
Naar boven