MuscleMeat

Console kopen: XBOX360, PS3, of wachten op nieuwe console?

1. Jaren 80 was jaren 80. De eerste zijn niet altijd de beste.
2. Omdat ze de d-pad toen uigevonden hebben wil nu nix zeggen. In oude Egypte is vroeger ook vanalles uitgevonden.
3. 3D is goed voor als je zo snel mogelijke een bril wilt. Nix vooruitgang aan.
4. Een console waar je meer moet doen dan je vingers bewegen? Ga het gewoon in real life doen dan. Uitgezonderd hack en slash games natuurlijk. ;)

Laatst bewerkt:
ik speel al bijna 2 jaar online met gebrande spellen op de omgebouwde xbox360 zonder problemen.

De opvolger van de wii en dan nog maar graphics als de ps3 en xbox360.. Ze lopen gewoon dik een generatie achter!

De GPU in de nieuwe nintendo zal ongeveer gelijk zijn aan de ati 4810 op PC. Een kaartje die XBOX360 en PS3 dwarft (speelt crysis zeer vlot), maar IMO nu ook niet echt next gen is (geen DX11 ondersteuning).

De GPU in de nieuwe nintendo zal ongeveer gelijk zijn aan de ati 4810 op PC. Een kaartje die XBOX360 en PS3 dwarft (speelt crysis zeer vlot), maar IMO nu ook niet echt next gen is (geen DX11 ondersteuning).

Als je 6 jaar na de intro van de Xbox 360 met een kaart aan komt die nu al meer dan 2 jaar oud is dan blijf je natuurlijk wel achter de feiten aanlopen.

De Xbox 360 had een videochip die bij uitkomen van die console voorliep op de chips die beschikbaar waren voor de PC. Ik ga er vanuit dat Microsoft en waarschijnlijk ook Sony bij het ontwikkelen van een nieuwe console weer een soort van exclusive deal sluiten met of Nvidia of Ati. Maar dat zal nog wel een jaar of 4 moeten wachten, 2015 wordt nu algemeen aangenomen als jaar voor de nieuwe console van Microsoft. Sony zal dan niet veel later ook een nieuwe console uitbrengen.

Maar goed voor Nintendo zullen kiler graphics minder een rol spelen, die verkopen toch wel. Ook met graphics waarvoor een pc uit 2000 zich nog zou schamen.

Als je 6 jaar na de intro van de Xbox 360 met een kaart aan komt die nu al meer dan 2 jaar oud is dan blijf je natuurlijk wel achter de feiten aanlopen.

De Xbox 360 had een videochip die bij uitkomen van die console voorliep op de chips die beschikbaar waren voor de PC. Ik ga er vanuit dat Microsoft en waarschijnlijk ook Sony bij het ontwikkelen van een nieuwe console weer een soort van exclusive deal sluiten met of Nvidia of Ati. Maar dat zal nog wel een jaar of 4 moeten wachten, 2015 wordt nu algemeen aangenomen als jaar voor de nieuwe console van Microsoft. Sony zal dan niet veel later ook een nieuwe console uitbrengen.

Maar goed voor Nintendo zullen kiler graphics minder een rol spelen, die verkopen toch wel. Ook met graphics waarvoor een pc uit 2000 zich nog zou schamen.

idd ze lopen achter, maar GFX niveau zal toch wel beduidend boven PS3 en 360 liggen.

Echt voorlopen deed de 360 niet bij release hoor, een serieus dumbed down versie van een GPU die een klein half jaartje later voor PC beschikbaar was. Maar alleszins wel beter dan de nieuwe nintendo die PC tech van 2 jaar oud gebruikt! (en ook beter dan de ps3 destijds)

idd ze lopen achter, maar GFX niveau zal toch wel beduidend boven PS3 en 360 liggen.

Echt voorlopen deed de 360 niet bij release hoor, een serieus dumbed down versie van een GPU die een klein half jaartje later voor PC beschikbaar was. Maar alleszins wel beter dan de nieuwe nintendo die PC tech van 2 jaar oud gebruikt! (en ook beter dan de ps3 destijds)

Je vergeet dat die dumped down versie van de GPU een chipset is die op een heel andere wijze wordt aangesproken dan op een PC. Grafisch gezien had de Xbox 360 een voordeel van 1 a 1 1/2 jaar t.o.v. de mainstream PC, dat is nou eenmaal het voordeel van dedicated chipsets die draaien op een relatief licht besturingssyteem. Ergens in 2007 begon de PC de Xbox 360 echter al weer in te halen op grafisch gebied. Wordt een ander verhaal bij high-end pc's natuurlijk maar dan speelt het prijskaartje ook een rol.

Een veel grotere voorsprong zal er waarschijnlijk ook nooit komen of je moet echt een deal afspreken met een chipsetfabrikant waarbij je iets laat ontwerpen dat jarenlang niet voor de pc zal worden gemaakt. Maar dan zullen de ontwikkelkosten te hoog zijn en daardoor de prijs van een nieuwe console eveneens.

Het zal eerder een console worden met een volledig geintegreerde chipset waarbij de specs enigzins gelijk aan de pc's van die tijd mochten Sony en Microsoft in 2015 hun nieuwe console op de markt brengen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb even een xbox 360 te leen om eens wat te proberen.

Op de TV ziet het er nog wel cool uit (geen HD), halo3 is prima en ook gta enzo speelt lekker weg. Modern Warfare 2 lijkt wel echt gemaakt voor HD weergave want op de een of andere manier pakken die grafics niet goed uit op die crt monitor. Interlacing probs ofzo lijkt wel.

Ik heb een probleempje op de beamer echter, een 50hz/60hz probleempje. Kan sowieso geen hdmi op die beamer aansluiten dus via die 3 tulp kabels (video de gele). Beamer kan wel max resolutie van 1400 bij 1100 aan (zoiets). De beamer kan echter geen 60 hz output geven volgens mij. Wel input 50 of 60 hz, maar op 60 hz heb ik alleen zwart/wit achtig beeld met klein beetje verdraaide kleuren. Weet niet of iemand bekend is met dit probleem, kan echt nergens op de instellingen vinden of de beamer ook 60 hz kan uitzenden, en de meeste games op xbox moeten per see in 60 hz draaien. Jammer. Naja, er moet toch snel een HD tv komen want dat ziet er toch wel heel veel vetter uit.

wie heeft er nou geen hd tv anno 2011 -.-'

Ik heb even een xbox 360 te leen om eens wat te proberen.

Op de TV ziet het er nog wel cool uit (geen HD), halo3 is prima en ook gta enzo speelt lekker weg. Modern Warfare 2 lijkt wel echt gemaakt voor HD weergave want op de een of andere manier pakken die grafics niet goed uit op die crt monitor. Interlacing probs ofzo lijkt wel.

Ik heb een probleempje op de beamer echter, een 50hz/60hz probleempje. Kan sowieso geen hdmi op die beamer aansluiten dus via die 3 tulp kabels (video de gele). Beamer kan wel max resolutie van 1400 bij 1100 aan (zoiets). De beamer kan echter geen 60 hz output geven volgens mij. Wel input 50 of 60 hz, maar op 60 hz heb ik alleen zwart/wit achtig beeld met klein beetje verdraaide kleuren. Weet niet of iemand bekend is met dit probleem, kan echt nergens op de instellingen vinden of de beamer ook 60 hz kan uitzenden, en de meeste games op xbox moeten per see in 60 hz draaien. Jammer. Naja, er moet toch snel een HD tv komen want dat ziet er toch wel heel veel vetter uit.

Mocht je nog op zoek zijn naar een xbox 360, ik heb er nog één, amper gebruikt.

Het zal eerder een console worden met een volledig geintegreerde chipset waarbij de specs enigzins gelijk aan de pc's van die tijd mochten Sony en Microsoft in 2015 hun nieuwe console op de markt brengen.

Zo lang nog denk je? Als je al ziet wat de nieuwe PSP2 gaat kunnen doen, wordt het wel eens tijd om die nextgen consoles te lanceren.

Zo lang nog denk je? Als je al ziet wat de nieuwe PSP2 gaat kunnen doen, wordt het wel eens tijd om die nextgen consoles te lanceren.
Winst met die dingen is nog steeds niet veel, daarbij willen ze de nieuwe consoles zo lang mogelijk uit stellen omdat zo'n lancering ook weer een flinke berg geld kost en er in de huidige generatie nog genoeg rek zit.

als het goed is komt er een dikke nieuwe console van nintendo volgend jaar, misschien het wachten waard:D

http://tweakers.net/nieuws/74063/nintendo-nieuwe-wii-komt-volgend-jaar.html

Als je 6 a 7 jaar na het uitbrengen van de Xbox 360 en PS3 op de proppen komt met een console die wat sneller is dan die PS3 en Xbox 360 dan zal je bij het uitbrengen van de opvolger van de PS3 en Xbox 360 wederom hopeloos achterlopen op grafisch gebied. Maar goed, voor Nintendo gelden andere criteria. Hun games verkopen toch wel, graphics en power zijn bij een Nintendo console van minder belang.

Als je 6 a 7 jaar na het uitbrengen van de Xbox 360 en PS3 op de proppen komt met een console die wat sneller is dan die PS3 en Xbox 360 dan zal je bij het uitbrengen van de opvolger van de PS3 en Xbox 360 wederom hopeloos achterlopen op grafisch gebied. Maar goed, voor Nintendo gelden andere criteria. Hun games verkopen toch wel, graphics en power zijn bij een Nintendo console van minder belang.
Dikke huisvrouwen, kuch, fitness games, kuch.

zit er trouwens een verschil tussen de prijzen van games tussen XBOX360 en PS3
of blijven de prijzen hetzelfde?

De psp2 gaat net zo hard floppen als de pspgo omdat umd niet wordt ondersteund. Sony is zo dom om dezelfde fout voor de tweede keer te maken.

Zeker waar, alleen je hebt voor nu wel weer de nieuwste console, vaak wel een leuke gedachte en je loopt weer ff tijdelijk voor:D

maargoed, neem gewoon een dikke PC en je hebt altijd vette shit:D alleen af en toe upgraden haha

PSN is gehackt. Het is al best lang uit de lucht en al je gegevens zijn beschikbaar voor de hackers.

Je moet sowieso voor de Xbox gaan, ookal was PSN niet gehackt.

ik heb een ip ban gekregen na 2dagen dat mijn xbox360 is omgebouwd..
heb ook rode ring gekregen maar wat daarop werkt is je xbox360 gewoon op de grond laten vallen no joke.
nu heb ik een ps3 much better !

Terug
Naar boven