MuscleMeat

Contest Log (v) Contestlog Marina1975

• Topic Starter Topic Starter
Ik blijf het een bizar gegeven vinden dat de dokters niets kunnen vinden / voor je kunnen doen.

Doen je darmen wel iets? Is dat al onderzocht?

Pfff, die frustratie lijkt me killing Marina.. niet te weten wat er nou aan de hand is.. :(
Darmen zouden in orde zijn na dat videocamerapilonderzoek... bespreking is nog in juli.... Maar is niets uitgekomen.

Idd frustrerend als je gewoon nergens geholpen wordt. Onbegrijpelijk eigenlijk :(
Ze moeten dan ook wat vinden... dan kan je pas verder... :(
Wellicht (chronische) stress...?!
En in dat geval is het niet vreemd dat er niets fysiek te vinden is.
Maar dan zou er ook wat uit de slaaponderzoeken moeten zijn gekomen.. hersenactiviteit oid? Maar ook dara kwam niets uit...
Misschien is het wel stress... maar iedereen om me heen zegt dat ik er relaxter uitzie... alhoewel ze ook zeggen dat ik er slechter uitzie (als zijnde.. afgevallen).
Hoe zit het eigenlijk qua herstel? Ervaar je lang spierpijn/vermoeidheid?
Geen spierpijn... ook niet vermoeid van trainen. Herstel gaat op zich goed. Maar in zijn geheel merk ik dat mijn veel te lage gewicht er wel inhakt. Maar dus niet op punt van spiervermoeidheid. Dat is het gekke.
Ik vind het wel knap dat je toch je best blijft doen en door blijft knallen, mag ook gezegd worden!
Dank je. :)
Ik zal wel moeten he.
Dit, erin vastbijten en ervoor blijven gaan, dat vergt karakter :).
Ach ja.. karakter is er wel. Kan ik ergens wat inruilen vor massa? ;)

Iedereen doet zo een beetje een update. Nou qua cm heb ik wienig te updaten.. qua kg ook niet echt. Zit krap aan weer boven de 40 kg... op het moment 40,3 kg.. Vet% lijkt nog wel lager heb ik het idee.. Wordt daar niet vrolijk van. Dus al met al... fysiek schiet het niet op. Echter leer ik wel veel over mezelf. Vooral grenzen aangeven en er niet over heen te gaan. Dus ergens maak ik toch nog vooruitgang! :) Dus daar hou ik gewoon aan vast!

Vanmorgen weer veel te vroeg op na een redelijk slapeloze nacht weer ondanks een slaappil en 2 x nachtelijk eten. :o
Komende week 2 dagen buitenland voor mijn werk (zie er wel tegenop ivm eten... kan niet veel meenemen in het vliegtuig en alleen handbagage). Maar dus ook alleen maandag en wss vrijdag trainen. Dus ook een soort rustweekje. Wie weet wat het brengt.
Maar vanmorgen dan toch even kort getraind. Tijdens BP dacht ik al wordt niets.. het ging gewoon niet... Maar hoppakee.. rug recht en doorgegaan en daarna ging het steeds wat beter. Uiteindelijk vind ik niet dat ik ontevreden mag zijn met mijn training. Gedaan wat kon zonder over grenzen heen te gaan en toch nog wat kleine vooruigangetjes.
Daarna weer naar bed gegaan. :o

Borst/schouders/triceps
BP 10x25kg 3x8x27,5 kg met moeite.... terwijl vorige keer 4x30 kg lukte...
DB incline Press 3x10x10 kg en dat ging dan weer wel lekker --> vanaf hier ging het dus weer redelijk....
Cable cross over high 10x30kg 2x10x40kg...... en vorige keer moeite met 33,5 kg.... :roflol: ik snap er niets van.
Bent over side cable raise 10x20kg 10x21kg 10x22kg
DB schouder press uni lateral 3x8x8kg
upright row 3x10x17,5kg
triceps push down v-bar 3x10x15kg
bench dips (tussen 2 bankjes) 2x10 BW

Misschien is het wel stress... maar iedereen om me heen zegt dat ik er relaxter uitzie... alhoewel ze ook zeggen dat ik er slechter uitzie (als zijnde.. afgevallen).

Er relaxt uitzien wil nog niet zeggen dat je dit ook bent ;)

Vrijwel al je klachten komen overeen met chronische stress, lijkt mij 1 + 1

Bij een stresstest worden volgens mij andere hersengolven gemeten dan bij een slaaptest en dan heb je ook nog deze.

Vele sporters en 'speciale' ambtenaren van justitie en defensie (me too) zijn je voorgegaan, imo zeer de moeite waard!

Bijzonder dat je wel aardig hersteld en weinig spierpijn ervaart, terwijl je op lage frequentie traint en geen reserves hebt!

Ik vind het lastig om te zeggen, maar ik blijf erbij dat je medische toestand vrij zorgelijk is en dat dit echt prioriteit vergt boven eten, trainen, werk.. alles eigenlijk.
Ik vind het gewoon moeilijk om te lezen dat je het zo zwaar hebt!

Bijzonder dat je wel aardig hersteld en weinig spierpijn ervaart, terwijl je op lage frequentie traint en geen reserves hebt!

Ik vind het lastig om te zeggen, maar ik blijf erbij dat je medische toestand vrij zorgelijk is en dat dit echt prioriteit vergt boven eten, trainen, werk.. alles eigenlijk.
Ik vind het gewoon moeilijk om te lezen dat je het zo zwaar hebt!
Ik vind het ook bijzonder. Nu train ik niet tot mijn max. Ik doe gewoon wat ik kan.

Prio is ook gezondheid. Daarom is het ook een goede les voor mij om mijn grenzen goed aan te geven en aan te voelen en er vooral niet overheen te gaan.
Ik zou willen dat het wat eenvoudiger en makkelijker was....
Dank je.

Je mag zeker niet ontevreden zijn met die training!:cheer:

Aardige volumes nog zo!

Wellicht (chronische) stress...?!

Maar dan zou er ook wat uit de slaaponderzoeken moeten zijn gekomen.. hersenactiviteit oid? Maar ook dara kwam niets uit...

Er relaxt uitzien wil nog niet zeggen dat je dit ook bent ;)

Vrijwel al je klachten komen overeen met chronische stress, lijkt mij 1 + 1

Bij een stresstest worden volgens mij andere hersengolven gemeten dan bij een slaaptest en dan heb je ook nog deze.

Vele sporters en 'speciale' ambtenaren van justitie en defensie (me too) zijn je voorgegaan, imo zeer de moeite waard!

Chronische stress zou idd wel eens de oorzaak kunnen zijn hoor (zoals ik al wel eens eerder zei), dit kan best geestelijk verankerd zitten in je onderbewustzijn hé.

Ik zou wel eens benieuwd zijn als jij een soort van detox zou ondergaan die 1 jaar duurt.
Dus niet trainen, geen krachttraining, geen weegschalerij, gewoon overgave in die zin: "zoals het komt, zo komt het".

Tja jou redenerende ego roept dan ongetwijfeld: "ja maar dan val ik nog verder af" en zo waarschijnlijk nog wat meer argumenten die jou "eigen wijsheid ondersteunen".

Niet leuk om te lezen dit waarschijnlijk (zeker niet lullig bedoelt hoor).

Het zou me niet verbazen als na een jaar blijkt dat jou lichaam heel anders reageert !

:yes:

Ik realiseer me natuurlijk dat dit geen reële optie is.........

Je mag zeker niet ontevreden zijn met die training!:cheer:
Aardige volumes nog zo!
Dank je .:)
Chronische stress zou idd wel eens de oorzaak kunnen zijn hoor (zoals ik al wel eens eerder zei), dit kan best geestelijk verankerd zitten in je onderbewustzijn hé.

Ik zou wel eens benieuwd zijn als jij een soort van detox zou ondergaan die 1 jaar duurt.
Dus niet trainen, geen krachttraining, geen weegschalerij, gewoon overgave in die zin: "zoals het komt, zo komt het".

Tja jou redenerende ego roept dan ongetwijfeld: "ja maar dan val ik nog verder af" en zo waarschijnlijk nog wat meer argumenten die jou "eigen wijsheid ondersteunen".

Niet leuk om te lezen dit waarschijnlijk (zeker niet lullig bedoelt hoor).

Het zou me niet verbazen als na een jaar blijkt dat jou lichaam heel anders reageert !
:yes:
Ik realiseer me natuurlijk dat dit geen reële optie is.........
Zo ben ik ooit begonnen ook... geen training en vreten vreten vreten... alleen maar op bed liggen om de eerste kilo's eraan te krijgen.
Met een kwade cardioloog en de nodige gevolgen voor mijn gezondheid...
Op zich is het nemen zoals het komt ook wat ik nu probeer en doe. Maar dan wel met training erbij. Ik train wat ik kan.... en denk ik ik red het niet dan ga ik niet. Go with the flow. Maar helemaal stoppen is inderdaad geen optie... als je al geen reserves hebt en al wat je hebt spieren is moet je ze wel enigzins blijven prikkelen. Anders ben ik straks weer terug bij af en wordt lopen ook weer moeilijker. Daar ben ik geweest en opnieuw leren lopen is geen pretje. Ik heb er veel voor over... maar dat wil ik niet nog eens meemaken.
Maar ik ben wel into "go with the flow". Wat gaat doen en wat niet gaat niet doen. Niet meer over grenzen heengaan in ieder geval.

Vanmorgen ging het dus nog niet... de wereld is nog steeds een doedelzak :roflol:
Alles draait en tolt nog steeds en even een kwartiertje lopen (plantjes doen bij mijn moeder) was de grens wel op mijn spaghetti-benen.
Zit weer in relax modus op de bank. Even aanzien wat het doet en of de wereld stopt met draaien. :o
Zal morgen vast wel weer beter gaan!

*positief denken*

*Go with the flow*

Je zegt te willen relaxen maar aan alles vertel je dat je dat niet doet.
Je MOET iets doen en dan ga je relaxen, dat is dus niet relaxen.
Relaxen is NIETS doen, ook niet de plantjes verzorgen en ook niet even iets oplossen op het werk.
Relaxen is niet je beentjes omhoog doen maar je gedachten tot rust brengen.
En ik denk dat Eleiko de spijker op zijn kop slaat.
Stres zorgt voor cortisol en cortisol zorgt ervoor dat je niet hersteld van je trainingen.
En vergeet niet dat als je getraind hebt en een paar dagen later is de spierpijn weg dat je dan hersteld bent.
Je hersteld door de toevoer van bouwstenen naar je spiergroepen die je getraind hebt. En die cortisol houdt dat tegen.
Je bent dus in wezen roofbouw aan het plegen.
De oplossing is simpel, haal de stres weg. De uitvoering tja dat is wel een dingetje.
Maar je kan via je huisarts ook hulp zoeken om dit te helpen uitvoeren. ;)

Je zegt te willen relaxen maar aan alles vertel je dat je dat niet doet.
Je MOET iets doen en dan ga je relaxen, dat is dus niet relaxen.
Relaxen is NIETS doen, ook niet de plantjes verzorgen en ook niet even iets oplossen op het werk.
Relaxen is niet je beentjes omhoog doen maar je gedachten tot rust brengen.
En ik denk dat Eleiko de spijker op zijn kop slaat.
Stres zorgt voor cortisol en cortisol zorgt ervoor dat je niet hersteld van je trainingen.
En vergeet niet dat als je getraind hebt en een paar dagen later is de spierpijn weg dat je dan hersteld bent.
Je hersteld door de toevoer van bouwstenen naar je spiergroepen die je getraind hebt. En die cortisol houdt dat tegen.
Je bent dus in wezen roofbouw aan het plegen.
De oplossing is simpel, haal de stres weg. De uitvoering tja dat is wel een dingetje.
Maar je kan via je huisarts ook hulp zoeken om dit te helpen uitvoeren. ;)
Ik weet het... daarom ook gewoon met de voetjes omhoog gezeten vandaag. Niets gedaan en gewoon ontspannen.
Enige wat ik even gedaan heb is een lijstje gemaakt wat ik morgen "moet" inpakken voor mijn dienstreisje van 2 dagen. vnl proviand wat mee mag in het vliegtuig.... best even lastig.. :o

Ik vind het inderdaad vaak lastig om niets te doen. Maar ik moet zeggen dat ik er op dit moment geen moeite mee heb. Mijn lijf wil gewoon even niet. Dat vind ik lastig te accepteren. Maar ik kan op dit moment niet anders doen dan het te accepteren. Ik leer wel.. al kost het tijd.
En soms is het wel even heel fijn om erop gewezen te worden.
Dank je @Ron501 @Eleiko @marr en uiteraard de rest!

De contest is voor mij niet echt een fysieke wedstrijd.. maar meer een leerproces over mezelf.

Neem wel begeleiding van een deskundige mbt het autonome zenuwstelsel om de disbalans tussen het sympatische en parasympatische te herstellen. De gemiddelde huisarts heeft hier sowieso geen kaas van gegeten en zelf lukt je dit mi niet.

Laatst bewerkt:

Volledig mee eens! Met een BMI van 14 is er maar 1 doel: aankomen! Jezelf opleggen wekelijks een x aantal krachttrainingen te doen die je met pijn en moeite kunt volbrengen, past daar mijns inziens niet in.

Met alle respect, hieronder geef je een argument weer waaruit blijkt dat "Jij er zelf" voor moet blijven strijden om op gewicht te blijven. Dat staat haaks op het relaxen en loslaten (detoxen) lieve Marina.

Dan nog even daargelaten of dit werkelijk de sleutel is, maar nogmaals mijns inziens zijn er zeker signalen die die richting in wijzen.

als je al geen reserves hebt en al wat je hebt spieren is moet je ze wel enigzins blijven prikkelen. Anders ben ik straks weer terug bij af en wordt lopen ook weer moeilijker.

Neem wel begeleiding van een deskundige mbt het autonome zenuwstelsel om de disbalans tussen het sympatische en parasympatische te herstellen. De gemiddelde huisarts heeft hier sowieso geen kaas van gegeten en zelf lukt je dit mi niet.
Ik neem je advies ter harte. :) dank je Eleiko!

Volledig mee eens! Met een BMI van 14 is er maar 1 doel: aankomen! Jezelf opleggen wekelijks een x aantal krachttrainingen te doen die je met pijn en moeite kunt volbrengen, past daar mijns inziens niet in.
Aan de ene kant heb je gelijk. Maar om de spieren wel voldoende sterk te houden wordt ook geadviseerd wel te blijven trainen.
Klinkt tegenstrijdig maar het is beter op onderhoud te trainen en te doen wat mogelijk is dan te stoppen OF teveel te doen.
Het blijft luisteren naar mijn lijf. En dat is wat ik nu doe.

Met alle respect, hieronder geef je een argument weer waaruit blijkt dat "Jij er zelf" voor moet blijven strijden om op gewicht te blijven. Dat staat haaks op het relaxen en loslaten (detoxen) lieve Marina.

Dan nog even daargelaten of dit werkelijk de sleutel is, maar nogmaals mijns inziens zijn er zeker signalen die die richting in wijzen.
Soms weet ik gewoon niet wat wijsheid is. :(
Spieren sterk houden is wel aangeraden. Dus trainen om te onderhouden is dan in mijn ogen de beste optie.
Doen wat mogelijk is en daarbij goed luisteren naar mijn lijf.

vanmorgen een lichte training gedaan. Na een weekend hangen is de duizeligheid weg maar merk ik ook dat ik aardig vast zit en stijf wordt. Dus wel even kort op lichtere gewichten wat gedaan. Beetje freewheelen wat kon en waar ik zin in had.

Squat 5x20kg 2x5x30kg 2x5x35kg
SLDL 5x35kg 4x5x40kg
Pull down wijd 3x8x27,3kg
DB row 3x8x14kg
cable row 3x10x18kg
DB shruggs 3x10x16kg

Mijn rug en nek zijn nu in ieder geval weer wat soepeler. Duizeligheid is nu ook zo goed als weg.

Morgen op dienstreis en woensdag avond wss erg laat terug... dus waarschijnlijk vrijdag pas weer een training.
Tas met proviand mee (vliegtuigproof - handbagage proof.... dus onder andere blikvoer, beef jerky, samples, noten en speltvlokken etc.)
Tot over een paar dagen. :wave:

Waar vlieg je heen Marina?

Vergeet je weerstands-banden niet...kun je veel mee...

Dat zijn heerlijke trainingen eigenlijk:)

Succes met je dienstreis!
Dank je :)

Waar vlieg je heen Marina?

Vergeet je weerstands-banden niet...kun je veel mee...
Zie PM

nope.. niets mee... 2 dagen rust.. nou ja... een dag ben ik al kwijt met heenvliegen. Avond uit eten.
Dag erna 7:30 naar het bedrijf... 14:00 terug naar luchthaven... avond laat weer thuis.
Dus niets mee.

Ik respecteer nog altijd je positiviteit bij elke post weer. Ik en anderen hebben het vaker gezegd, maar ik heb heel veel bewondering voor je doorzettingsvermogen!

De drukke leef Marina, zorg goed voor jezelf! :kiss:

@marina1975 De contest is voor mij niet echt een fysieke wedstrijd.. maar meer een leerproces over mezelf.

Leerproces is goed, of het nou lichamelijk of geestelijk is, word je altijd sterker van...

Terug
Naar boven