XXL Nutrition

Contest Log (v) Contestlog Marina1975

• Topic Starter Topic Starter
:eek!:

Jaartje of tien terug..?! Loop je hier al 10+ jaar mee te kl*ten?
vanaf 2001..... :( Ziek geweest... zware meds.... veel bijeffecten en veel ellende gehad... paar ziekte jaren gehad en weer opnieuw moeten leren lopen en vanaf toen eigenlijk al problemen met aankomen. meer weten = pm...

Afgelopen nacht even alles tot een halt geroepen... heb de afgelopen dagen een slaappil genomen en was het gewoon zat. Was moe en niet lekker dus nu maar zonder. Gek genoeg de hele nacht wakker gelegen maar ondanks dat voelde ik me zoveel beter. Blijkt maar weer dat dat half uurtje wat ik slaap me meer oplevert dan een paar uur op een slaappil... dan maar wakker dus.... :o

Vanmorgen dus echt liggen wachten tot ik eruit mocht... Ik was redelijk fit en dus toch maar eens gaan trainen en ik had er zin in. gewichten.. tja.. had ik niet veel van verwacht. Gewoon gedaan wat ik kon.. squatten lichter.. maar gek genoeg andere oefeningen zwaarder. Het voelde gewoon lekker en ik was de rest van ed dag best fit. Wel blijft het raar dat de darmklachten blijven.... Het gaat op en af en de ene keer op de ochtend en dan weer op de middag.. geen touw aan vast te knopen maar het is niet weg helaas.

Maar goed... wel een redelijke training gehad en dan zie je dat wat extra rust geen kwaad kan.

Legs!! kort en krachtig 7:10-7:55
squat 8x20 kg (opwarmen) 8x25kg 8x30kg 2x8x32,5 kg wat lichter maar was maximale wat erin zat nu...
SLDL 8x35 kg 2x8x40 kg ook wat lichter maar voelde hem goed
Legpress (wijde stand) 3x10x56,6 kg
kuiten in legpress 15x54,3 kg 2x15x56,6kg
legpress (voeten tegen elkaar) 10x52kg 2x10x54,3 kg
leg curl zittend 10x29,6kg 2x10x32kg

Fin. :) best redelijk na 4 dagen niet lekker zijn! We gaan er weer voor. Genoeg rust en doen wat we kunnen!

Mooie train, lekker kort. Mijn advies zou zijn (maar wie ben ik?), niet al teveel focussen op je slaap tekort. Is lastig, snap ik, ook als je je ogen dicht doet, rust je uit. Doe dan yoga/ mindfulness in ieder geval niet piekeren, dat is volgens mij een beetje de basis.

Mooie train, lekker kort. Mijn advies zou zijn (maar wie ben ik?), niet al teveel focussen op je slaap tekort. Is lastig, snap ik, ook als je je ogen dicht doet, rust je uit. Doe dan yoga/ mindfulness in ieder geval niet piekeren, dat is volgens mij een beetje de basis.
Ik probeer me er ook niet op te focussen. Ik weet nl dat ik ook rust als ik lig. Anders zou ik me niet beter voelen nu ;)
Nadeel is... omdat ik zo skinny ben dat liggen soms gewoon gevoelig is... en dan ga je liggen draaien enzo.. en dat speelt weer op mijn nek..
En ja ik heb een heel goed matras en kussen. :)
Maar ik hou het in gedachte hoor! No more pills... :D

Vannacht niet veel geslapen maar wel weer redelijk goed uitgerust. Was er vroeg uit dus 6:30 al ontbijtje
Gym hier gaat in de zomer eerder open op zaterdag en zondag dus 8:00 in de gym. :D

Kort en krachtig... Rug biceps (8:00-8:50)

Pull down wijd 3x10x30kg
DB row 3x10x15kg
DB shruggs 3x10x16 kg
One arm cable row 10x50 kg 2x10x52,5 kg
Pull ups 5x 5x 5x (valt tegen... :o 3-4 maanden niet gedaan... kon toen 3x8 en 5x5 en met gewicht erbij... Maar ja.. toen begon ik hier ook mee bij een training.....
BB curl 10x15kg 2x10x17,5kg

moest nog DB curl doen maar even pas op de plaats... was genoeg voor vandaag. Voldaan naar huis gegaan in ieder geval. :)

Vanmiddag verjaardag en vanavond ook weg.. dus rest van de dag hangen en rust.

Hang en rust ze Marina! :thumb:

Wat die slaappil betreft, dat herken ik wel..
Slik zelf eens per week een slaappil zodat ik in ieder geval elke week in ieder geval een hele goede nacht slaap kan pakken.
Slaap daardoor wel, maar word veel brakker wakker dan wanneer ik bijna niet slaap zonder pil.
Het doet blijkbaar toch wat met je :rolleyes:

Veel plezier dit weekend, geniet ervan!

Hmmmmh eea gemist zie ik.

Sinds wanneer alweer terug Marina ?

Dat lukt wel hoor :)

Wat die slaappil betreft, dat herken ik wel..
Slik zelf eens per week een slaappil zodat ik in ieder geval elke week in ieder geval een hele goede nacht slaap kan pakken.
Slaap daardoor wel, maar word veel brakker wakker dan wanneer ik bijna niet slaap zonder pil.
Het doet blijkbaar toch wat met je :rolleyes:

Veel plezier dit weekend, geniet ervan!
Het doet zeker wat met je. Nu 3 nachten slecht geslapen maar ik voel me zoveel beter! :D Zo apart...
Ik heb wel genoten hoor. :) lekker Marvinnen :D

Hmmmmh eea gemist zie ik.

Sinds wanneer alweer terug Marina ?
Was maar 2 dagen. dinsdag heen met mega veel vertraging en woensdag avond 22:30 weer thuis.. totaal verreist en behoorlijk ziek ook. Maagkrampen zijn nog steeds niet weg. Wss wat verkeerds in het eten.... Maar ben er dus alweer een tijdje. :)

Heb gisteren aardig mijn best gedaan met Marvinnen. :D

Middag verjaardag en daarna BBQ en vervolgens nog op visite bij kennissen....Maar eerst normaal ontbijt tussendoor en lunch gehad. Maar daarna.....

Middag:
- Paar handjes noten
- Paar handjes cassave chips
- Paar plakken worst

BBQ:
- 1 braadworst
- 2 hamburgers
- 2 drumsticks
- 3 stukken spare rib
- kipspies
Bijzaken Friet / verse aardappelsalade / wat rauwkost en zuur / sausjes / gemengd fruit

Avond: Paar handjes nootjes
En daarna thuis mijn standaard avond td nog genomen en zo mijn bed ingerold :D

Vannacht weer niet echt geslapen... Maar dit keer niet wakker met honger. Dus vanmorgen 6:30 alweer aan het ontbijt na mijn mealprep. Even kort wezen trainen want morgen kan ik niet en overmorgen wss ook niet. Het ging niet super maar toch wel redelijk.

Borst/schouders/triceps

BP warm up
BP 3x8x27,5kg 2x5x30kg (voor t eerst weer redelijk na mijn vakantie)
Incline DB press 10x10 kg 2x8x11kg
Cable cross over high 10x40kg 2x10x41kg
Bent over cable shoulder raise (in cross over) 10x21kg 10x22kg 10x22,5kg
Uni lateral DB press 10x8kg 2x8x8kg
Upright row 3x10x17,5kg
Triceps push down 10x15kg 10x16kg 10x17kg
Bench dip (tussen 2 benches) 2x10

Fin en snel naar huis want weer honger :D
Nu net even lekker naar een rommelmarkt geweest. Lekker buiten in een natuurgebied. Echt zalig! :)
Lekker relax dagje in ieder geval.

Ik weet dat ik een zeur ben, maar mag ik uit bovenstaande post enkele opmerkelijk zaken lichten?!

Eerst positief, lekker getraind! Chapeau :thumb:

Tsja, en dat dat andere. Maag/darmen die van slag zijn en dan dat eten :o

En als je deze keer zonder honger bent wakker geworden dan kan je gevoeglijk aannemen dat je al die andere keren (als je wel met honger wakker wordt) simpelweg te weinig hebt gegeten ;)

Maagkrampen zijn nog steeds niet weg. Wss wat verkeerds in het eten....

Middag:
- Paar handjes noten
- Paar plakken worst

BBQ:
- 1 braadworst
- 2 hamburgers
- 2 drumsticks
- 3 stukken spare rib
- kipspies
Bijzaken Friet / verse aardappelsalade / wat rauwkost en zuur / sausjes / gemengd fruit

Vannacht weer niet echt geslapen... Maar dit keer niet wakker met honger.

Heb gisteren aardig mijn best gedaan met Marvinnen. :D

Middag verjaardag en daarna BBQ en vervolgens nog op visite bij kennissen....Maar eerst normaal ontbijt tussendoor en lunch gehad. Maar daarna.....

Middag:
- Paar handjes noten
- Paar plakken worst

BBQ:
- 1 braadworst
- 2 hamburgers
- 2 drumsticks
- 3 stukken spare rib
- kipspies

Deze dag krijgt van mij 5 Marvins: :marvin::marvin::marvin::marvin::marvin:

Deze dag krijgt van mij 5 Marvins: :marvin::marvin::marvin::marvin::marvin:
Dank je! :D
Ik weet dat ik een zeur ben, maar mag ik uit bovenstaande post enkele opmerkelijk zaken lichten?!

Eerst positief, lekker getraind! Chapeau :thumb:

Tsja, en dat dat andere. Maag/darmen die van slag zijn en dan dat eten :o

En als je deze keer zonder honger bent wakker geworden dan kan je gevoeglijk aannemen dat je al die andere keren (als je wel met honger wakker wordt) simpelweg te weinig hebt gegeten ;)
Klopt niet helemaal ....
Normaal eet ik mijn avondtussendoor om 21:30 en ga ik 22:00 naar bed. Dan word ik rond 4:00-5:00 wakker met honger. Nu had ik mijn avondtussendoor om 23:30 en had ik rond 6:30 honger...
Dus de tijd die ertussen zat blijft gelijk... :o

Dan heb ik - wat dat betreft - niets 'gezegd'...:)

Is het dan geen optie om je laatste maaltijd (+ het tijdstip van naar bed gaan) zo te plannen dat je pas wakker wordt als dat moet (werk)?

Dan kan je én extra eten en je wordt waarschijnlijk op een christelijker tijdstip wakker...

je heb meer dan het dubbele van mij gegeten...krijg er honger van ...ook wel een beetje jaloers

Jij smulpaap!!

Dan heb ik - wat dat betreft - niets 'gezegd'...:)

Is het dan geen optie om je laatste maaltijd (+ het tijdstip van naar bed gaan) zo te plannen dat je pas wakker wordt als dat moet (werk)?

Dan kan je én extra eten en je wordt waarschijnlijk op een christelijker tijdstip wakker...
Dat lukt dus niet... dat is het lastige met mijn slaappatroon.... als ik naar bed ga slaap ik ongeveer een half uur.... daarna duf ik alleen maar (is ook uit alle slaaponderzoeken gekomen). Maar ga ik dus 2 uur later naar bed dan lukt dat half uur slapen niet meer en ben ik de hele nacht wakker. Het is mijn soort van ingebouwde klok...
Gisteren lag ik er dus pas om 23:30 ongeveer in en slaap ik gewoon helemaal niet. Als ik om 22:00 naar bed ga slaap ik een half uur.. dat is meestal ergens tussen 23:00-00:00... als ik dat half uur ook nog moet missen....
Wat ik wel doe is dat ik als ik wakker word met dat "lichte trek gevoel" ik een pakje sojamelk naast mijn bed heb staan. Dat lurk ik in de nacht nog op... Overbrugt net even dat 1 a 2 uurtjes zeg maar tot mijn ontbijt om 5:30....

je heb meer dan het dubbele van mij gegeten...krijg er honger van ...ook wel een beetje jaloers

Jij smulpaap!!
hahahaha... en dit was alleen maar de avond... zonder ontbijt, meal 2, lunch, middag td en avond td. :o

Ik moet zeggen dat het soms wel erg tegen gaat staan zoveel te moeten eten.... Maar ik probeer zoveel mogelijk te genieten. Soms lukt dat alleen niet meer echt door de grote hoeveelheden... Maar ja... wat moet moet he...

Helder!

als ik naar bed ga slaap ik ongeveer een half uur.... daarna duf ik alleen maar (is ook uit alle slaaponderzoeken gekomen).

Uit alle slaaponderzoeken is gekomen dat je 30 minuten max slaapt en de rest slechts doezelt. Wat is dan het advies van zo'n onderzoekcentrum? Ik neem aan dat ze je doorverwijzen of medicatie voorschrijven anders lijkt het mij hetzelfde als dat ik met m'n naar de garage ga voor een storing. Ze 'm uitlezen, een diagnose stellen, een hand geven en me nog een fijne toekomst met de defecte auto toewensen...

Helder!

Uit alle slaaponderzoeken is gekomen dat je 30 minuten max slaapt en de rest slechts doezelt. Wat is dan het advies van zo'n onderzoekcentrum? Ik neem aan dat ze je doorverwijzen of medicatie voorschrijven anders lijkt het mij hetzelfde als dat ik met m'n naar de garage ga voor een storing. Ze 'm uitlezen, een diagnose stellen, een hand geven en me nog een fijne toekomst met de defecte auto toewensen...
Ik heb een slaaptherapeute gehad voor slaaphygiene en meer.... Dat was allemaal in orde en is verder ook niets uitgekomen. Uit het onderzoek kwam ook dat ik niet pieker... hersenactiviteit niet verhoogd oid...
Ik heb verschillende medicaties gehad (6 soorten geprobeerd en ook allerlei homeopatische en slaapmiddelen etc. Ik kan je 2 a4tjes sturen aan wat er allemaal al geprobeerd is gezien dit al 17 jaar speelt... ) en slik nu nog een lichte dosis mirtazapine omdat ik anders dat half uur soms ook niet haal.
De cardioloog van het slaapcentrum kon er verder ook niets mee.
En medicatie in vorm van slaappillen gebruik ik zo nu en dan... maar daar word ik nog brakker van. Ik voel me beter als ik een half uur slaap en doezel dan dat ik 3 uur op een slaappil slaap... Na een half jaar onderzoeken bij het slaapcentrum was de conclusie... accepteer dat het zo is.....

Terug
Naar boven