Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goed massa schema gekozen!
Hou het maar bij bent over rows voor de rug inderdaad.
Keep it up!![]()

Ik heb m'n rug goedgekregen door hyperextensions en deadliften te doen.Maandag Schema A
3x5 Barbell Squat 60KG
3x5 Barbell Bench Press 52KG
1x5 Barbell Deadlift 75KG
Ging weer lekker. Squat ging wel wat moeizaam omdat ik wat last heb van me rug. Altijd al klote geweest maar probeer hem nu met krachttraining weer te versterken. Als ik er echt pijn mee krijg ga ik toch maar eens langs de fysio ofzo.

Ik heb m'n rug goedgekregen door hyperextensions en deadliften te doen.
Niets overzetten, en stoppen als een beweging pijn doet.
Voor en tijdens de oefening de buik goed "intrekken"
Dat intrekken kun je ook in de loop vande dag doen als extra buikspieroefening.
Ook directe buikspieroefeningen zijn aan te raden.
Sit ups, leg raises, en mijn favorieten: standing side bents en seated rope crunches.
Suc6!
Je houd trouwens het Rippetoe goed aan éh?!
Klasse!![]()
Waarom staan ze er dan niet bij vermeld..?Woendag Schema B
3x5 Barbell Squat 62KG
3x5 Barbell Military Press 37KG
3x5 Barbell Bent-over Row 48KG
Squat ging erg zwaar maar heb wel minder last van me rug. Thanks voor de tips heren!
Verder ging de training lekker... ook nog even wat hyperextensions gedaan voor me rug.
Waarom staan ze er dan niet bij vermeld..?
Je rug zal alleen maar beter worden, daar ben ik van overtuigd!
Hoe lang ben je bezig geweest met deze training?
Ik voel er wel wat voor om ook Rippetoe te gaan doen (voor een tijdje)
maar zal ze er volgende keer bijzetten. Heb jij nog tips voor aantal reps daarvoor? 3x5 lijkt me daarvoor niet echt geschikt namelijk. Heb nu 3x8 gedaan en was meer dan genoeg.

Kijk, dan is je set perfect!Nouja nog steeds respect voor de resultaten die je behaalt op jou leeftijd. Erg netjes!
Misschien in een verder stadium dat ik wel wat kan klooien met die sets en reps maar hou me er nu liever nog wel even aan aangezien ik echt net begin met krachttraining. Heb er nu soms al moeite mee om de 5de rep te halen hehe.
Maar als je al wat langer traint kan ik me wel voorstellen dat je een extra rep kan/wil maken.

Hehe ja zo bedoel je. Ja dan ga ik de goede kant in. Had ik in het begin nog wel dat het te laag was dat ik graag wat extra reps wou maken. Maar tegenwoordig niet meer gelukkig.Kijk, dan is je set perfect!
Ik bedoelde dat je soms bij je 5de rep aankomt en denkt: ik kan er nog wel ééntje, maar dat je dan stopt omdat dit in je schema staat...
Dat moet je niet doen imho
Maar dat doe jij dus niet, dus doe je het goed.
En zo vaak mogelijk verhogen in gewicht éh!![]()