XXL Nutrition

coolermasters trainingslog rippetoe

Lekker getraind weer, Goede gewichten al!

• Topic Starter Topic Starter
Lekker getraind weer, Goede gewichten al!

Bedankt! Ja begint eindelijk ergens op te lijken.

Maandag Schema B

3x5 Barbell Squat 54KG
3x5 Barbell Military Press 40KG
3x5 Pendlay rows 40KG

Ging weer lekker. MP vind ik op dit moment de zwaarste oefening. Denk dat ik daar te hard ben gegaan met gewichten. Volgende keer iets rustiger aan doen.

Squat gaat goed omhoog, MP is ook best netjes al!

Goed massa schema gekozen! :thumb:

Hou het maar bij bent over rows voor de rug inderdaad.

Keep it up! ;)

Zeer knap dat je al zo veel bent afgevallen. Je lijkt ook al goed op weg te zijn met Rippetoe, doe zo verder :thumbs:

Woensdag Schema A

3x5 Barbell Squat 56KG
3x5 Barbell Bench Press 50KG
1x5 Barbell Deadlift 70KG

Oefeningen waren best pittig maar toch zit ik hier weer met een gevoel dat ik niet voldoende heb getraint.
Maar zolang er nog gewicht bij kan blijf ik nog volhouden met dit schema.

Vrijdag Schema B

3x5 Barbell Squat 58KG
--- Barbell Military Press 5x42KG, 2x42KG, 3x36KG, 5x36KG
3x5 Barbell Bent-over Row 42KG

Military press ging niet goed. Vond niet dat die zuiver ging dus ben gezakt in gewicht. Had sowieso al het idee dat die te hoog stond. Voel me schouders namelijk goed :D
Verder een lekkere training weer!

Maandag Schema A

3x5 Barbell Squat 60KG
3x5 Barbell Bench Press 52KG
1x5 Barbell Deadlift 75KG

Ging weer lekker. Squat ging wel wat moeizaam omdat ik wat last heb van me rug. Altijd al klote geweest maar probeer hem nu met krachttraining weer te versterken. Als ik er echt pijn mee krijg ga ik toch maar eens langs de fysio ofzo.

Maandag Schema A

3x5 Barbell Squat 60KG
3x5 Barbell Bench Press 52KG
1x5 Barbell Deadlift 75KG

Ging weer lekker. Squat ging wel wat moeizaam omdat ik wat last heb van me rug. Altijd al klote geweest maar probeer hem nu met krachttraining weer te versterken. Als ik er echt pijn mee krijg ga ik toch maar eens langs de fysio ofzo.
Ik heb m'n rug goedgekregen door hyperextensions en deadliften te doen.
Niets overzetten, en stoppen als een beweging pijn doet.
Voor en tijdens de oefening de buik goed "intrekken"
Dat intrekken kun je ook in de loop vande dag doen als extra buikspieroefening.
Ook directe buikspieroefeningen zijn aan te raden.
Sit ups, leg raises, en mijn favorieten: standing side bents en seated rope crunches.
Suc6! :thumb:

Je houd trouwens het Rippetoe goed aan éh?!
Klasse! :cool:

Ik heb m'n rug goedgekregen door hyperextensions en deadliften te doen.
Niets overzetten, en stoppen als een beweging pijn doet.
Voor en tijdens de oefening de buik goed "intrekken"
Dat intrekken kun je ook in de loop vande dag doen als extra buikspieroefening.
Ook directe buikspieroefeningen zijn aan te raden.
Sit ups, leg raises, en mijn favorieten: standing side bents en seated rope crunches.
Suc6! :thumb:

Je houd trouwens het Rippetoe goed aan éh?!
Klasse! :cool:

Bedankt voor de tips, zal die oefeningen toch eens proberen om me rug wat stabieler te krijgen.

Bedoel je met intrekken in de loop van de dag die vacuum oefening voor je buik?
Deadliften ervaar ik als een prettige oefening voor me rug, maar de squat nog niet echt.
Zal kijken of ik nog wat extra buikspier oefeningen kan toevoegen of me buik/onderrug extra te kunnen verstevigen.
Heb ook een kantoorbaan en let nu ook meer op me houding in me stoel, was eerst echt slecht. Lekker onderuit zakken enzo.

Thanks!

Concentreer je met squaten op je benen. Is daar ook een primaire oefening voor.
Wat je kan doen, kantel je bekken naar voor, door je hand onder je navel te leggen en een echte kantel-beweging naar voor te maken.
Bij squaten kijk je ook wat naar boven, zo blijft je hoofd rechter en meer in lijn van je rug.

Woendag Schema B

3x5 Barbell Squat 62KG
3x5 Barbell Military Press 37KG
3x5 Barbell Bent-over Row 48KG

Squat ging erg zwaar maar heb wel minder last van me rug. Thanks voor de tips heren!

Verder ging de training lekker... ook nog even wat hyperextensions gedaan voor me rug.

Woendag Schema B

3x5 Barbell Squat 62KG
3x5 Barbell Military Press 37KG
3x5 Barbell Bent-over Row 48KG

Squat ging erg zwaar maar heb wel minder last van me rug. Thanks voor de tips heren!

Verder ging de training lekker... ook nog even wat hyperextensions gedaan voor me rug.
Waarom staan ze er dan niet bij vermeld..?
Je rug zal alleen maar beter worden, daar ben ik van overtuigd! :thumb:
Hoe lang ben je bezig geweest met deze training?

Ik voel er wel wat voor om ook Rippetoe te gaan doen (voor een tijdje)

Waarom staan ze er dan niet bij vermeld..?
Je rug zal alleen maar beter worden, daar ben ik van overtuigd! :thumb:
Hoe lang ben je bezig geweest met deze training?

Ik voel er wel wat voor om ook Rippetoe te gaan doen (voor een tijdje)

Officieel hoort het natuurlijk niet bij rippetoe :p maar zal ze er volgende keer bijzetten. Heb jij nog tips voor aantal reps daarvoor? 3x5 lijkt me daarvoor niet echt geschikt namelijk. Heb nu 3x8 gedaan en was meer dan genoeg.

Inclusief warming-up doe ik er drie kwartier over denk ik.

Rippetoe volgen om nog extra kracht te winnen? :eek:

Kracht is alles, en zolang ik (nog) niet terug op mijn oude niveau ben (wat ik misschien nooit meer ga halen... maar nooit aan toe zal geven!) zal ik alles aangrijpen om er meer van te vergaren! ;)
Rippetoe is heel basic, en eigenlijk alles wat je nodig hebt.
Ik geloof alleen niet zo in die 3x5 sets en reps.
Ik vind dat wanneer je op dat moment nog een repje, of misschien wel twee meer in je hebt, je die gewoon moet doen, en dan de volgende keer wat gewicht verhogen.
Ik heb de laatste tijd steeds maar "mindere" trainingen dan eerder, en dus geloof ik niet meer zo in een vooropgezet plan met reps en gewichten...
Een beetje meer op gevoel is meer "mijn ding" :D

Nouja nog steeds respect voor de resultaten die je behaalt op jou leeftijd. Erg netjes!

Misschien in een verder stadium dat ik wel wat kan klooien met die sets en reps maar hou me er nu liever nog wel even aan aangezien ik echt net begin met krachttraining. Heb er nu soms al moeite mee om de 5de rep te halen hehe.

Maar als je al wat langer traint kan ik me wel voorstellen dat je een extra rep kan/wil maken.

We zitten op dezelfde stats qua gewicht, BF%, leeftijd, lengte én trainingsschema.
Je MP zit al wel hoger gadver :)

Toen ik 7 maanden geleden begon had ik ook men eerste stop bij 60kg, ik had last van men knie en ben terug begonnen op 45kg en techniek sterk proberen te verbeteren. Met succes.
Maarja je moet zelf zien he.

Keep it up!

Nouja nog steeds respect voor de resultaten die je behaalt op jou leeftijd. Erg netjes!

Misschien in een verder stadium dat ik wel wat kan klooien met die sets en reps maar hou me er nu liever nog wel even aan aangezien ik echt net begin met krachttraining. Heb er nu soms al moeite mee om de 5de rep te halen hehe.

Maar als je al wat langer traint kan ik me wel voorstellen dat je een extra rep kan/wil maken.
Kijk, dan is je set perfect! :thumb:
Ik bedoelde dat je soms bij je 5de rep aankomt en denkt: ik kan er nog wel ééntje, maar dat je dan stopt omdat dit in je schema staat...
Dat moet je niet doen imho ;)
Maar dat doe jij dus niet, dus doe je het goed. :cool:
En zo vaak mogelijk verhogen in gewicht éh! :D

Kijk, dan is je set perfect! :thumb:
Ik bedoelde dat je soms bij je 5de rep aankomt en denkt: ik kan er nog wel ééntje, maar dat je dan stopt omdat dit in je schema staat...
Dat moet je niet doen imho ;)
Maar dat doe jij dus niet, dus doe je het goed. :cool:
En zo vaak mogelijk verhogen in gewicht éh! :D
Hehe ja zo bedoel je. Ja dan ga ik de goede kant in. Had ik in het begin nog wel dat het te laag was dat ik graag wat extra reps wou maken. Maar tegenwoordig niet meer gelukkig.

Die gewichten verhogen moet nog wel even lukken. Misschien met squat en mp dat het wat moeilijker word want die worden echt zwaar nu. Maar 3x per week squaten is ook niet niks :D

Terug
Naar boven