- Waardering
- 96
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 80kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat hoor je wel vaker zeggen, dat je beter niet verder dan gestrekt kunt gaan met je rug...Toen ik triathlons deed, had ik hyperextensions opgenomen (tegen het verzuren van mijn rug door de ongemakkelijke houding op de fiets), ik deed ze, in een rustig tempo, 3x12.
Als je maar zorgt dat je je rug niet verder strekt dan recht, je ziet nogal eens mensen die komen op en buigen dan verder door.
Als je bij de derde set voelt dat de spieren aan weerskanten van je ruggegraat verzuren, ga dan niet te lang door.

Kijk, dan is je set perfect!
Ik bedoelde dat je soms bij je 5de rep aankomt en denkt: ik kan er nog wel ééntje, maar dat je dan stopt omdat dit in je schema staat...
Dat moet je niet doen imho
Maar dat doe jij dus niet, dus doe je het goed.
En zo vaak mogelijk verhogen in gewicht éh!![]()
Ik denk dat je dan een beetje voorbij gaat aan het principe van krachttraining voor kracht en massa.Weer typisch. Je moet niet altijd tot diepe verzuring gaan om maximale spier en krachtontwikkeling te hebben. 3x5 is niet voor niks ontwikkelt voor Rippetoe.

Ik denk dat je dan een beetje voorbij gaat aan het principe van krachttraining voor kracht en massa.
Ik heb het niet over verzuring.
Verzuring heb ik persoonlijk pas echt bij veel reps.
Bij 5 reps moet je (zeker voor de laatste rep) aan je eind zijn imho.
Dat hoeft natuurlijk niet persé bij iedere training, oefening of set, maar moet wel je streven zijn in de meeste trainingen.
En 3x5 is niet ontwikkeld "voor" Rippetoe, maar "door" Rippetoe!![]()
Wat ik elke keer lees is dat buikspieroefeningen overbodig zijn aangezien je deze met de compounds de core al behoorlijk aanpakt. En kan dit overigens ook wel merken dat me buikspieren sterker zijn geworden ook al zie je er geen drol vanregelmatig buik trainen als tegenwicht voor de ontwikkeling van je onderrug niet vergeten
een slappe buik en een sterke onderrug kunnen voor een rare houding en blesures zorgen
bij Rippetoe mag je best assist oefeningen doen
is beter zelfs
succes hoor![]()

Ja maar de squat gaat nu echt moeilijk worden... bij de 3e/4e rep heb ik het al zwaarWeer omhoog gegaan éh?!
Ik vind het wel wat hebben, dat "Rippetoe"
Lekker basic, lekker snel, lekker goed voor de massa!![]()
dus misschien binnenkort keertje deloaden.
Ik denk dat je dan een beetje voorbij gaat aan het principe van krachttraining voor kracht en massa.
Ik heb het niet over verzuring.
Verzuring heb ik persoonlijk pas echt bij veel reps.
Bij 5 reps moet je (zeker voor de laatste rep) aan je eind zijn imho.
Dat hoeft natuurlijk niet persé bij iedere training, oefening of set, maar moet wel je streven zijn in de meeste trainingen.
En 3x5 is niet ontwikkeld "voor" Rippetoe, maar "door" Rippetoe!![]()
Je bent mij evenkwijt geloof ik...Mijn punt is dat je niet per se goed traint als je verzuurt. Dat is ook een belangrijk onderdeel van Rippetoe. Dus als je het daar niet mee eens bent, doe vooral geen Rippetoe, maar ga niet zijn schema verkrachten.
"Don't **** with this. Every bodybuilder seems to have Attention Deficit Disorder and an overwhelming desire to customize everything. The bottom line is that these are all the most effective exercises and just about anything one does will result in less gains. As a rule those people who want to change it don't know enough to make proper alterations - those who do know enough, don't have much to change. The guy who is responsible for this program is of the best on the planet at bulking lifters and making people stronger. It's kind of like Sesame Street's Elmo offering neurosurgery advice at NYU"
Hmm ja die verhoudingen word ik nog niet echt wijzer van. Dus toch nog meer koolhydraten toevoegen.Ik denk zelf dat een verhouding van 35% eiwitten, 35% koolhydraten, en 30% (gezonde!) vetten een betere verhouding is.
Ik zie dat je ook geen fruit eet...
Lust je dat niet?