AndroidHealthClinic

coolermasters trainingslog rippetoe

Imho, ik kan het niet vaak genoeg zeggen....

1880 Kcal
35% eiwitten (4Kcal./gr.) 658 Kcal. 164 gram.
35% koolhydraten (4 Kcal./gr.) 658 Kcal. 164 gram.
30% vet (9 Kcal./gr.) 564 Kcal. 63 gram.

Goede vetten:
Pindakaas, lijnzaadolie, olijfolie, vis.
Die grammen heb je zo hoor!

En zoveel mogelijk alles uit voedsel halen éh!
Supplementen e.d. gebruik je beter alleen omdat het soms wel makkelijk en snel is, that's all.

1880 Kcal. is wel weinig hoor...
Zeker als je je vetinname wat verhoogd (wat heel goed is voor je gezondheid, en bijdraagd aan het vet afvallen!)
Maar dat moet je zelf bepalen! :thumb:

Hoor trouwens wie het zegt/schrijft.... :(
Ik kan zelf geeneen dieet volhouden.... :o
Ik cheat met m'n eten nog meer dan tijdens mijn oefeningen!!!! :eek:
Maar goed...
De beste stuurlui staan aan de wal, toch..? ;)

• Topic Starter Topic Starter
1880 Kcal
35% eiwitten (4Kcal./gr.) 658 Kcal. 164 gram.
35% koolhydraten (4 Kcal./gr.) 658 Kcal. 164 gram.
30% vet (9 Kcal./gr.) 564 Kcal. 63 gram.

Goede vetten:
Pindakaas, lijnzaadolie, olijfolie, vis.
Die grammen heb je zo hoor!

En zoveel mogelijk alles uit voedsel halen éh!
Supplementen e.d. gebruik je beter alleen omdat het soms wel makkelijk en snel is, that's all.

1880 Kcal. is wel weinig hoor...
Zeker als je je vetinname wat verhoogd (wat heel goed is voor je gezondheid, en bijdraagd aan het vet afvallen!)
Maar dat moet je zelf bepalen! :thumb:

Brrrr pindakaas... moet ik het toch maar weer eens gaan proberen maar ik denk niet dat ik het door me strot krijg.
Vis lust ik wel maar elke dag gaat snel vervelen denk ik... af en toe eens bij de visboer een makreeltje of haring gaat er dan wel weer in!

1880 is idd niet veel maar toen ik bezig was met afvallen heb ik het helemaal verkeerd aangepakt.. sochtends 1 broodje, smiddags 2 broodjes en savonds warm eten. Hoezo anorexia denk ik dan nu :p

Daarom verhoog ik het nog niet te snel want ben bang dat ik dan weer snel vet aanzet en dat is wel het laatste wat ik wil op dit moment aangezien ik nog steeds wel een buikje heb...

Ik ga nog ff prutsen met me schema.. bedankt!

Ik denk zelf dat een verhouding van 35% eiwitten, 35% koolhydraten, en 30% (gezonde!) vetten een betere verhouding is.
Ik zie dat je ook geen fruit eet...
Lust je dat niet?
Ik denk dat dit allemaal te maken heeft met dat hij in de cut zit.

Mijn persoonlijke opinie coolermaster, eerst doorbulken tot je genoeg spieren hebt, zoals ik doe op deze moment. Ik eet ook wat minder eiwitten en meer koolhydraten en vetten, zoals Hummer al aangaf. Mijn macronutrient ration is 30 - 50 - 20, en ik heb smorgens en smiddags ook wat fruit in men schema (kwark + banaan of kwark + ananas).

Maarrum wat denk je van het doorbulken tot 80kg ofzo, en ergens in Juni gaan cutten?

Wat weeg je?
1880 Kcal. is zo weinig dat je misschien wat weinig eiwitten binnenkrijg...
3 gram eiwit/kilogram lichaamsgewicht is wat veel bodybuilders aanhouden.

Maarrum wat denk je van het doorbulken tot 80kg ofzo, en ergens in Juni gaan cutten?
Hmm dat zie ik zelf nog niet echt zitten aangezien ik zelf nog een best hoog vetpercentage heb vind ik zelf. Ben eigenlijk altijd al dik geweest en daar wil ik nu gewoon van af!

Wat weeg je?
1880 Kcal. is zo weinig dat je misschien wat weinig eiwitten binnenkrijg...
3 gram eiwit/kilogram lichaamsgewicht is wat veel bodybuilders aanhouden.
Weeg op dit moment 72 kilo bij 1.80m ... Maar kan nog wel een vetrol vastpakken bij me buik... heb ook het idee dat dat echt van dat hardnekkige vet is want het gaat maar niet weg.
Wel is het de laatste weken me huid op me buik wat losser geworden en dat betekent dat er dus wel wat vet weg is.

Hmm dat zie ik zelf nog niet echt zitten aangezien ik zelf nog een best hoog vetpercentage heb vind ik zelf. Ben eigenlijk altijd al dik geweest en daar wil ik nu gewoon van af!
Ik zat aan 174 gr, 300 gr en 82 gr van resp. eiwitten, koolhydraten en vetten bij een kCal van 2600, maar ben dus nu relatief verhoogd volgens 30 50 20 naar 3000kCals. Ik zal eens wat foto's posten.
Probeer niet in te zitten over dat vet man, ik heb het er ook met momenten moeilijk mee (ik kan ook een vetrol vastnemen bij men buik, en een kleine bij men heup), maar dan denk ik: Als ik nu ga cutten, en men spieren worden lekker droog. WTF gaat er dan te zien zijn?

EDIT: foto op 74kg, op 11augustus vorig jaar, BF is wat lager hier dan nu,weet wel niet hoeveel, 15% ? [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik zat aan 174 gr, 300 gr en 82 gr van resp. eiwitten, koolhydraten en vetten bij een kCal van 2600, maar ben dus nu relatief verhoogd volgens 30 50 20 naar 3000kCals. Ik zal eens wat foto's posten.
Probeer niet in te zitten over dat vet man, ik heb het er ook met momenten moeilijk mee (ik kan ook een vetrol vastnemen bij men buik, en een kleine bij men heup), maar dan denk ik: Als ik nu ga cutten, en men spieren worden lekker droog. WTF gaat er dan te zien zijn?

EDIT: foto op 74kg, op 11augustus vorig jaar, BF is wat lager hier dan nu,weet wel niet hoeveel, 15% ?

Hmmm ja dat is ook wel zo... maar ik ben van een goede 93kilo afgekomen en mijn doel is/was in 1e instantie om die buik weg te hebben en eigenlijk ligt daar nog steeds me hoofddoel. Daarna kan ik wel weer gaan bulken maar dan heb ik tenminste me doel bereikt. Ik hoef nu ook echt niet op 10% te staan ofzo.. maar die buik moet gewoon weg...

Zoals je kan zien heb ik het op me onderbuik en dat zit me gewoon nog niet lekker.

y1kz7.png

Hmmm ja dat is ook wel zo... maar ik ben van een goede 93kilo afgekomen en mijn doel is/was in 1e instantie om die buik weg te hebben en eigenlijk ligt daar nog steeds me hoofddoel.
.....
Zoals je kan zien heb ik het op me onderbuik en dat zit me gewoon nog niet lekker.
ja als het echt je hoofddoel is moet je het doen. Ik heb exact dezelfde onderbuik als ik men buikspieren niet opspan. Maar ik probeer er niet om te geven, ik wil kracht, dat is mijn hoofddoel. Ik respecteer je keuze wel, denk er nog eens over na.

Je bent mij evenkwijt geloof ik...
Wat wil je nu eigenlijk zeggen..?
Dat zijn laatste herhaling van zijn setje van 5 niet echt zijn laatste mag zijn..?

Dat als hij rippeto doet, hij zich goed aan de gewichttoename per training moet houden, en hij 3x5 herhalingen moet doen. En hier niks aan moet veranderen.

jij hebt ook een logje? Leuk, ga ik lekker meelezen ;)

ja als het echt je hoofddoel is moet je het doen. Ik heb exact dezelfde onderbuik als ik men buikspieren niet opspan. Maar ik probeer er niet om te geven, ik wil kracht, dat is mijn hoofddoel. Ik respecteer je keuze wel, denk er nog eens over na.
Ja kijk, ik heb dan net weer andere doelen op dit moment. Moet wel zeggen dat ik in de tijd van het afvallen wel echt krachttraining als hobby heb gemaakt en vind het ook erg leuk! Maar toch dat buikje zit me nog in de weg.
Die probeer ik met ochtendcardio langzaam maar zeker weg te werken.

Dat als hij rippeto doet, hij zich goed aan de gewichttoename per training moet houden, en hij 3x5 herhalingen moet doen. En hier niks aan moet veranderen.
Nou voorlopig zal ik dat ook nog wel blijven doen!

jij hebt ook een logje? Leuk, ga ik lekker meelezen ;)
Leuk! :D

Ben weer even bezig geweest met een voedingsschema.

Ziet dit er beter uit?

vec614.png

Ik eet dan op onderhoud. Net even stickies doorgelezen en 30/50/20 EKV was de beste manier maar dat is natuurlijk altijd afwachten wat je lichaam er mee doet.
Ga dan wel 3 tot 5 keer sochtends cardio doen en dan 3x rippetoe gewoon zoals ik al doe.

Ook een nieuw probleem erbij, heb een beugel gekregen dus zal vast nog wel last krijgen met eten.
Moeten ook nog 2 kiezen getrokken worden dus dat gaat helemaal nog leuk worden met eten :rolleyes:

Zometeen weer knallen!

dat is beter...

Maandag Schema B

Barbell Squat
5 x 66
3 x 66
10 x 40

Barbell Military Press
3 x 5 x 38

Barbell Bent-over Row
3 x 5 x 50

Chin-ups
2 x 8 x BW

Hyperextensions
2 x 8

Nou dat was dus ff k*t! Was aan het squaten en had ineens het idee dat er iets knapte ofzo in me bovenbeen. Meteen gestopt en daarna rustig afgemaakt met 10x40. Had toen ook geen pijn meer.
Verder ging de training lekker... afwachten hoe dat gaat met me bovenbeen.

Laatst bewerkt:
rot van je been hey! :O Doe je nog cardio extra hierbij?

rot van je been hey! :O Doe je nog cardio extra hierbij?

Zeker, voel me been nu wel iets als ik hem strek. Hopelijk morgen weer over.

Nee, nu geen cardio gedaan. Doe ik 's ochtends al op nuchtere maag. Na de krachttraining heb ik daar nooit zo'n zin meer in.

oke hoe doe jij dat? Neem je BCAA? of Wheyshake? dan naar de gym en dan ontbijt?
Hoevaak p/w en hoelang? wat voor intensiteit?

:p

Mvg!

Prachtig!
Steeds die verslagen van zo'n basis schema. :thumb:
Het gaat helemaal goedkomen met jou!

Klote van je been...
Misschien valt het wel mee.
Ik denk van wel, omdat je daarna lichter nog een set kon doen...
We hebben allemaal wel eens wat... ;)

oke hoe doe jij dat? Neem je BCAA? of Wheyshake? dan naar de gym en dan ontbijt?
Hoevaak p/w en hoelang? wat voor intensiteit?

:p

Mvg!

Ik neem BCAA voor en na me ochtendcardio, half uurtje daarna maak ik me havermout toetje met whey :D altijd weer smullen dat ontbijt! Heb overigens crosstrainer op me slaapkamer staan dus zet me pc aan en ga verder met me serie kijken. Heb al aardig wat series/seizoenen bekeken :p duren meestal 40 minuten en dat is perfect!

Het varieert hoe vaak ik het doe. Zet me wekker elke werkdag ervoor maar ik blijf nog wel eens liggen :rolleyes: maar 3x pw haal ik zeker wel! Doe dat dan op lage intensiteit.

Prachtig!
Steeds die verslagen van zo'n basis schema. :thumb:
Het gaat helemaal goedkomen met jou!

Klote van je been...
Misschien valt het wel mee.
Ik denk van wel, omdat je daarna lichter nog een set kon doen...
We hebben allemaal wel eens wat... ;)

Thanks Hummer! Hoop ook dat het meevalt.

Terug
Naar boven