MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Geen idee, aangezien thuis de restcategorie is.

Die besmetting die thuis ontstaat, waar denk je dat die vandaan komt?

Overigens, als de meeste besmettingen thuis zijn en elders wel mondkapjes gedragen worden, suggereert dat dat ze werken.

Geloof je dan dat het aan de mondkapjes ligt, of eerder dat vluchtig contact in een winkel voor veel minder besmettingsgevaar zorgt? Want dat kan je dan ook suggereren.

Zie het als een onderdeel van de versoepelingen. Je kan niet versoepelen en verwachten dat er geen enkel persoon meer ziek wordt, of wachten daarop.

Iedereen ziet dat de daling is ingezet, de ic's komen nooit meer overvol te liggen, daar hoef je geen glazen bol voor te hebben.
Zelf ben ik ook wel voorzichtig positief, maar voorzichtigheid blijft geboden.

De daling lijkt idd ingezet, maar de vorige keer kon men de gok wel nemen, want het zou echt gaan dalen, dat bleek tegen te vallen.

Als iedereen zich gaat gedragen alsof de ICs nooit meer vol kunnen komen te liggen, dan maakt dat de kans daarop veel groter.

Nooit is een veel te groot woord, in september was de gedachte ook dat we het wel onder controle hadden.

Pandemie is aankomende woensdag voor mij voorbij iig gyms zijn weer open 🥳

En mocht ik met 2jaar nog op vakantie willen en ik ben een vaccin nodig dan neem ik die wel. Maar dan is er iig 3+ jaar ontwikkeling bij.

En de slachtoffers die mentaal geraakt zijn door alle maatregelen? Tel je die ook mee? Ik denk dat dat er nog wel een heel stuk meer zijn.
Absoluut. maar je kunt dat van twee kanten bekijken ; je kunt roepen - het was niet nodig, of het moest gebeuren. En beiden zijn ergens waar. Voor individuen is een van beiden het beste (voor mij was het laten gaan van dat virus qua persoonlijk risico vast prima geweest, voor jou ook).

Voor een heel land echter is het ineenstorten van de zorg iets wat je niet kunt permitteren. Dan krijg je Braziliaanse toestanden. Ben blij dat ik daar niet woon.

Trouwens - ook hier zit er overlap. maar corona heeft bij een aantal mensen de stoppen compleet doen doorslaan.

Geloof je dan dat het aan de mondkapjes ligt, of eerder dat vluchtig contact in een winkel voor veel minder besmettingsgevaar zorgt? Want dat kan je dan ook suggereren.
Zelf denk ik beide, bovendien denk ik dat de kapjes ook voor veel mensen werken aan een constante herinnering, maar ik vroeg iemand die het zeker wist om cijfers.

Naar ik begrepen heb zorgen zelfs de mondkapjes die wij dragen voor een kleinere besmettingskans.

Op een gegeven moment moet je ook gewoon kiezen, wil je liever zonder mondkapje lopen of wil je liever verdere versoepelingen.

Ze zijn slechts beperkt open.

Doe er dan ook alles aan om te zorgen dat het op zijn minst zo blijft!
Dat doe ik ook en uit respect voor de gym heb ik bij binnenkomst natuurlijk gewoon een kapje voor want ik wil niet dat ze in de problemen komen 😉

Dat doe ik ook bij kleine winkeltjes nu maar de jumbo kan me gestolen worden

Zelf ben ik ook wel voorzichtig positief, maar voorzichtigheid blijft geboden.

De daling lijkt idd ingezet, maar de vorige keer kon men de gok wel nemen, want het zou echt gaan dalen, dat bleek tegen te vallen.

Als iedereen zich gaat gedragen alsof de ICs nooit meer vol kunnen komen te liggen, dan maakt dat de kans daarop veel groter.

Nooit is een veel te groot woord, in september was de gedachte ook dat we het wel onder controle hadden.

Er zijn nu gevaccineerde groepen die steeds groter worden en waaruit blijkt dat het werkt. Volgende week weer 1 miljoen prikken erbij.

In andere landen is dit mooie voorbeeld al van toepassing. Het daalt nog steeds verder, zelfs na een Koningsdag waarop toch veel mensen weer hun (mentale) weerstand hebben vergroot door een leuke dag te hebben.

De daling lijkt niet te zijn ingezet, die is en zal worden ingezet. Daar moet nu dus ook gewoon naar gehandeld worden en er kan meer open. Voorzichtigheid klinkt als iets positiefs, maar een land een maand te lang in semi lockdown te houden om 100 levens te besparen op het totale plaatje vind ik niet echt positief te noemen.

Zolang de vaccinatiegraad stijgt kun je met enige vertraging gewoon versoepelen. Maar dan moet dat dus wel gebeuren. Het gaat nu gelukkig hard.

De mensen die én geen vaccinatie willen én geen maatregelen snappen het nog steeds niet. Vooral niet omdat mutaties nog steeds een risico vormen.

Zelf denk ik beide, bovendien denk ik dat de kapjes ook voor veel mensen werken aan een constante herinnering, maar ik vroeg iemand die het zeker wist om cijfers.

Naar ik begrepen heb zorgen zelfs de mondkapjes die wij dragen voor een kleinere besmettingskans.

Op een gegeven moment moet je ook gewoon kiezen, wil je liever zonder mondkapje lopen of wil je liever verdere versoepelingen.
Mochten ze werken, is het belachelijk dat hier niet goedgekeurde lapjes stof als mondkapje worden beschouwd. Het kan ook voor schijnveiligheid zorgen zoals de Jonge al eens eerder riep. Dat mensen het niet meer nodig achten een winkel goed te luchten.

Krijg van die rijksoverheid reclames van "draag je mondkapje en houdt anderhalve meter afstand, dan kan je niet besmet worden". Echt letterlijk, kan je niet besmet worden. Zo fout, ze vertikken het om te zeggen dat er geventileerd hoort te worden. Alsof je op afstand bij je ouders niet meer elkaar kan besmetten binnen, ongelooflijk. Daar zou meer op gehamerd moeten worden, steeds meer onderzoek dat aantoont dat het toch die verrekte aerosolen zijn.

Er zijn nu gevaccineerde groepen die steeds groter worden en waaruit blijkt dat het werkt. Volgende week weer 1 miljoen prikken erbij.

In andere landen is dit mooie voorbeeld al van toepassing. Het daalt nog steeds verder, zelfs na een Koningsdag waarop toch veel mensen weer hun (mentale) weerstand hebben vergroot door een leuke dag te hebben.

De daling lijkt niet te zijn ingezet, die is en zal worden ingezet. Daar moet nu dus ook gewoon naar gehandeld worden en er kan meer open. Voorzichtigheid klinkt als iets positiefs, maar een land een maand te lang in semi lockdown te houden om 100 levens te besparen op het totale plaatje vind ik niet echt positief te noemen.
Natuurlijk is te lang niet goed, maar alle regio's zitten op dit moment nog op het hoogste risiconiveau, niet het moment om alles in één keer los te laten.

Wat @Sparks79 zegt.

1,5meter ook een mooie op het who staat

Maintain at least a 1-metre distance between yourself and others to reduce your risk of infection when they cough, sneeze or speak.

Weer een paar pagina's verder zonder elkaar te overtuigen. Voor degene die bangig zijn. Blijf lekker binnen niemand zal je missen. Voor de rest. Geniet ervan en hopen dat we snel van deze onzin af zijn.

Je kunt dat argument blijven gebruiken, natuurlijk zijn er oude mensen doodgegaan aan covid die misschien bij een griepje of een val of een zuchtje wind ook dood waren gegaan.

Veruit de meeste mensen uit deze getallen zijn niet doodgegaan aan kanker terwijl ze lagen te stikken met covid. Covid heeft wel bij sommige mensen allerlei hart, long en hersenbloedingen veroorzaakt. En uitval van organen. Uiteindelijk zijn ze allemaal doodgegaan aan een hartstilstand, als je heel exact wilt zijn. Maar dan wel veroorzaakt door covid, meestal gestikt.
Wow heftig zeg, maar je weet het antwoord dus niet?

'At least betekent minstens, 1,5 meter is ook minstens 1 meter, wie gelooft er nu iets wat de WHO zegt, de kans dat daar de waarheid vandaan komt is nog kleiner dan bij Rutte. Je punt blijft onduidelijk.

Weer een paar pagina's verder zonder elkaar te overtuigen. Voor degene die bangig zijn. Blijf lekker binnen niemand zal je missen. Voor de rest. Geniet ervan en hopen dat we snel van deze onzin af zijn.
Dank je, zal zeker goedkomen, ik ga niet binnen zitten omdat er her en der wat idioten rondlopen. In plaats van hopen kan een ieder er namelijk ook wat aan doen.

Hoogstens ben ik wat voorzichtiger vanwege de kwetsbaren waar ik regelmatig mee in aanraking kom, maar die zijn al onderweg naar het tweede prikje.

Terug
Naar boven