XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Het is pas bijzonder als je kijkt naar wat de andere groepen doen, al zullen tot op zekere hoogte de kleine aantallen sneller een vertekend beeld kunnen geven.

Koningsdag heeft wel degelijk een effect gehad in het aantal besmettingen, maar mensen in de groepen 20-29 en 30-39 komen zelden in het ziekenhuis, dus daar zie je dat minder.

Het is mijn niet duidelijk waarom je een enorm effect verwacht in het ziekenhuis of op de IC, ook niet waarom de ouderen aan wie zij het doorgeven ook niet zouden opletten.

Als je die explosie wilt zien kan je naar het aantal positieve testen per leeftijdsgroep op 04 mei kijken, daar is deze heel duidelijk.

De 20-29 komt wel minder in het ziekenhuis ja, maar dat zou ook moeten stijgen naar mate er meer besmettingen onder hen zijn. Gebeurt dat niet, dan zouden de "besmettingen" best wel eens buiten gebeurt kunnen zijn, kleine kans maar toch mogelijk. En als dat dan gebeurt, test je wel positief maar ben je ook minder ziek. Blijf een paar uur in een kamer met een besmet persoon en je komt er veel zieker uit.

De positieve testen alleen zeggen niet zo heel veel en de percentages al helemaal niet meer sinds men na een positieve zelftest naar de ggd (op advies van hun) gaat om te testen. Percentage positieve testers vallen dan ook hoger uit, ondanks dat de absolute aantallen positief getesten daalt.

Dat ouderen niet zouden opletten was een flauwe opmerking als reactie op het vingertje van de jongeren die het "doorgeven" aan de ouderen. Ik vind doorgeven nogal schuldig klinken, de ouderen letten dus blijkbaar ook niet zo op de 1,5m, vooral niet als ze bij elkaar zijn. (misschien denken ze echt dat ze het enkel van de jongeren kunnen krijgen en niet van oudjes onder elkaar). ;)

Het zou goed kunnen dat Koningsdag wel wat meer heeft opgeleverd, zou ook best logisch zijn want mensen komen nou eenmaal bij elkaar op die dagen. Of dit nou buiten of thuis is gebeurt zullen we nooit weten. Maar omdat er zo wordt gedaan alsof de ziekenhuizen na zo'n dag weer vol komen te liggen, dat heb ik bij de jongeren in elk geval niet kunnen ontdekken.

Het gaat in elk geval de goede kant op, al blijf ik mij ergeren aan de paniekberichten die maar blijven. Nooit kan het een keertje positief, dat irriteert.

De 20-29 komt wel minder in het ziekenhuis ja, maar dat zou ook moeten stijgen naar mate er meer besmettingen onder hen zijn. Gebeurt dat niet, dan zouden de "besmettingen" best wel eens buiten gebeurt kunnen zijn, kleine kans maar toch mogelijk. En als dat dan gebeurt, test je wel positief maar ben je ook minder ziek. Blijf een paar uur in een kamer met een besmet persoon en je komt er veel zieker uit.
De 20-29 jarigen die tot een risicogroep behoren zouden zich ook verstandiger hebben kunnen gedragen.

En is er nu dan bewijs dat een lager viral load een minder ernstige ziekteverloop oplevert?

Omdat Onslow graag zijn buikgevoel waarheid ziet worden denk ik. En dan interpreteer je data zoals jij dat wilt, lekker naar jezelf toe redeneren, heb je altijd gelijk.

Heb daar niet zo veel last van eigenlijk. Als ik iets verkeerd zie kan ik dat wel zeggen. En soms vraag ik ook iets uit belangstelling, niet op een verhoorkamer wijze, maar gewoon hoe iemand er over denkt.

Moet moet ik? Hopen dat de vaccins niet werken ofzo om hier iets kunnen roepen, omdat ik kritisch ben over de maatregelen? Wat mij begrijpelijk lijkt als horeca ondernemer.

Uit proportie? Er zijn 18.000 mensen aan Corona dood gegaan, ondanks ongeveer 9 maanden lockdown. Het is maar wat je uit proportie noemt.

Dat moet voor jou erg meevallen, dacht jij niet aan 100.000 of nog meer als ik mij herinner? 18.000 als absoluut aantal is niks. maar je weet niet wat het zonder lockdown was.

De 20-29 jarigen die tot een risicogroep behoren zouden zich ook verstandiger hebben kunnen gedragen.

En is er nu dan bewijs dat een lager viral load een minder ernstige ziekteverloop oplevert?

Over Corona lijkt nog helemaal niks bewezen, ze staan nog steeds winkelwagentjes schoon te maken, we lopen nog steeds met een ongekeurd lapje stof om je mond. Geloof dat ze nog bar weinig weten of willen vertellen.

Heb daar niet zo veel last van eigenlijk. Als ik iets verkeerd zie kan ik dat wel zeggen. En soms vraag ik ook iets uit belangstelling, niet op een verhoorkamer wijze, maar gewoon hoe iemand er over denkt.

Moet moet ik? Hopen dat de vaccins niet werken ofzo om hier iets kunnen roepen, omdat ik kritisch ben over de maatregelen? Wat mij begrijpelijk lijkt als horeca ondernemer.
Was in september dan kritisch geweest, toen het steeg had er snel, hard en daarmee kort, mogelijk regionaal, had kunnen worden ingegrepen.

Dit beleid en het sturen op bezetting van ziekenhuis en IC is imho een vergissing geweest.

Uit proportie? Er zijn 18.000 mensen aan Corona dood gegaan, ondanks ongeveer 9 maanden lockdown. Het is maar wat je uit proportie noemt.
*met

Dacht toch dat er in NL inhoudelijk geen onderscheid tussen aan of met in die cijfers wordt gemaakt.

Is er nog eens gesproken over inschatten hoeveel hiervan daadwerkelijk/voornamelijk aan covid overleden? @Mentat die data twitteraars misschien?

Weet niet echt wat van die cijfers te maken.

*met

Dacht toch dat er in NL inhoudelijk geen onderscheid tussen aan of met in die cijfers wordt gemaakt.

Is er nog eens gesproken over inschatten hoeveel hiervan daadwerkelijk/voornamelijk aan covid overleden? @Mentat die data twitteraars misschien?

Weet niet echt wat van die cijfers te maken.
Daar heb ik recent niets over langs zien komen.

Draai deze grafiek is om. Dan namen we het denk ik wel bloedserieus wanneer 18k kinderen overleden waren aan covid.

Screenshot_20210513-224553_Chrome.jpg

@Mentat

Dat is 1 op de 1000 in NL, geen reden voor 100% vaccinatie imo.

Ziekten waar ruime procenten dood gaan is vaccinatie voor iedereen wel noodzakelijk ja. Bij dit virus complete waanzin.

Je kan toch zien dat niemand het echt serieus neemt. Als ze morgen alles open gooien zit gewoon alles vol hoor. Vliegtuigen restaurants mja 🥳

Jij bent zeker al Bijna 80 nu snap ik het sorry
Als 'ze' morgen alles opengooien, dan wekt dat de indruk dat dit zou kunnen.

Dat 'niemand' het serieus neemt is de reden dat het te lang duurt.

Praat je het zo voor jezelf goed als je zonder kapje in een winkel staat?

Was in september dan kritisch geweest, toen het steeg had er snel, hard en daarmee kort, mogelijk regionaal, had kunnen worden ingegrepen.

Dit beleid en het sturen op bezetting van ziekenhuis en IC is imho een vergissing geweest.

Had er op Koningsdag strenger moeten worden opgetreden vond jij, aan de hand van de cijfers die nu bekend zijn, of is het zo best acceptabel gebleken nu de cijfers verder ook dalen en we klaar zijn voor verdere versoepelingen?

Als 'ze' morgen alles opengooien, dan wekt dat de indruk dat dit zou kunnen.

Dat 'niemand' het serieus neemt is de reden dat het te lang duurt.

Praat je het zo voor jezelf goed als je zonder kapje in een winkel staat?
Ik hoef niets goed te praten.

Als die mondkapjes zo goed werken waarom is het er dan nog? Draag die dingen dan thuis waar je met meer personen voor langere tijd bent.

Die 10min dat je in een supermarkt loopt helpt zo'n kapje niet integendeel zelfs. Mensen wanen zich veilig en gaan naast je staan lopen tussen je door gaan een praatje maken.

Maar die kapjes werken perfect man lekker dragen 🤣🤣

Had er op Koningsdag strenger moeten worden opgetreden vond jij, aan de hand van de cijfers die nu bekend zijn, of is het zo best acceptabel gebleken nu de cijfers verder ook dalen en we klaar zijn voor verdere versoepelingen?
Zijn we klaar voor verdere versoepelingen, of nemen we weer de gok?

Koningsdag was wsl niet te handhaven, maar vergelijk de beelden met vorig jaar.

Je haalt goed gegaan en goed gedaan door de war.

Uiteindelijk is het afwachten wat het uiteindelijke effect is, je kan wel al zeggen dat de daling sterker was geweest, dan hadden we mogelijk sneller kunnen versoepelen.

Terug
Naar boven