AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Laatst bewerkt:
Dank je, zal zeker goedkomen, ik ga niet binnen zitten omdat er her en der wat idioten rondlopen. In plaats van hopen kan een ieder er namelijk ook wat aan doen.

Hoogstens ben ik wat voorzichtiger vanwege de kwetsbaren waar ik regelmatig mee in aanraking kom, maar die zijn al onderweg naar het tweede prikje.
Dus je zit te discussiëren om niks.

Jawel, ze zijn aan covid gestorven.

Als jij feiten hebt waarmee je het ongelijk van de artsen die doodsoorzaak vaststellen kunt bewijzen hoor ik het graag.
Ik stelde een vraag. Net wist je het antwoord nog niet. Heb je het inmiddels toevallig gevonden?

Ik stelde een vraag. Net wist je het antwoord nog niet. Heb je het inmiddels toevallig gevonden?
Nee, jij claimt iets. Als je iets claimt dan ligt de bewijslast bij jou. Ik trap niet in een debattrucje. Jij suggereert dat mensen niet aan covid zijn overleden maar iets anders terwijl ze toevallig covid hadden. Doktoren geven toch echt corona als doodsoorzaak. Bewijs me maar dat dat allemaal niet klopt.

Ik geef je mijn antwoord: deze mensen zijn aan covid overleden, op de vergissing of fout na die in andere gevallen soms ook gemaakt wordt.

maargoed, ik ga slapen, morgen 13km voor de boeg en volgende week knettertje veel spierpijn van mijn eerste echte training in een half jaar.

Nee, jij claimt iets. Als je iets claimt dan ligt de bewijslast bij jou. Ik trap niet in een debattrucje. Jij suggereert dat mensen niet aan covid zijn overleden maar iets anders terwijl ze toevallig covid hadden. Doktoren geven toch echt corona als doodsoorzaak. Bewijs me maar dat dat allemaal niet klopt.

Ik geef je mijn antwoord: deze mensen zijn aan covid overleden, op de vergissing of fout na die in andere gevallen soms ook gemaakt wordt.
Genoeg mensen die iets gepost hebben over hun familie die al doodziek waren en ja covid het laatste zetje was.

Zelf denk ik beide, bovendien denk ik dat de kapjes ook voor veel mensen werken aan een constante herinnering, maar ik vroeg iemand die het zeker wist om cijfers.
Zijn toch studies over gedeeld dat er eigenlijk geen effect gevonden kan worden? Dat er in de literatuur ook risico's van benoemd worden? Wat RIVM en OMT ook zeggen, en welke het al voor de maatregelen een puur politiek besluit noemden.

Welk cijfer zei Jaap ook alweer; 1 op de 200,000 besmettingen kan er misschien mee voorkomen worden?

Nee, jij claimt iets. Als je iets claimt dan ligt de bewijslast bij jou. Ik trap niet in een debattrucje.
Jij claimt toch dat 18000 mensen aan covid zijn overleden?

Jij suggereert dat mensen niet aan covid zijn overleden maar iets anders terwijl ze toevallig covid hadden.
Nouja het is sowieso een feit dat die mensen er zijn, maar ik vraag vooral af hoeveel dat er zullen zijn en of we daar al iets meer over weten.
Doktoren geven toch echt corona als doodsoorzaak. Bewijs me maar dat dat allemaal niet klopt.

Jouw antwoord herhaalt gewoon je initiële claim, daar heb ik niks aan.

Het staat mij toch bij dat ze al vanaf het begin aangaven dat er in die overlijdenscijfers geen onderscheid gemaakt wordt in met of aan. Of was dat niet NL?

Je zei eerst nog dat als doodsoorzaak een hartstilstand opgegeven zou zijn geweest (dan is het helemaal moeilijk achter de werkelijk cijfers te komen) maar goed. Je zegt nu dat doktoren covid als doodsoorzaak geven, is dat dan al die tijd gedaan wanneer dat de voornaamste (primaire?) oorzaak van overlijden is en zijn dat er nu sinds het begin opgeteld dus 18000 geworden, of komt daar een ander aantal uit wat het antwoord op mijn vraag zou zijn?

Ik zeg niet dat het 50% zal schelen ofzo hoor. Maar noem een getal, 1000? 2000? Het restant delen door 2 seizoen zie ik het verschil met een griepepidemie dus niet. Misschien dat die meestal niet 2 keer aaneensluitend treft, maar dat misschien juist weer wel bij een nieuwe variant?

Alsnog is dat geen enkel argument om dan maar covid af te doen als griepje.
Nouja als de cijfers overeenkomen en des te meer wanneer er nog x% afgedingt kan worden... dan snap ik wel dat Jaap van Dissel het vergeleek met intrede van een nieuwe griepepidemie.

Laatst bewerkt:
Ik zeg feest bij @Sanca Saxon in de tuin bbq bier en wijn voor @IRONic Drunker
2000s it wasnt me GIF

En voila. Daar waar je nagenoeg geen verandering ziet in de leeftijdsgroepen 30-39, 40-49 en 50-59, zie je nu inderdaad dat er een opmerkelijke daling is ingezet in de leeftijdsgroep van 70-79:
1620916987616.png
Ja, vaccineren werkt.

Bij die post was ik in de veronderstelling dat die leeftijd al lang gevaccineerd was. Blijkbaar zijn de landelijke verschillende erg groot, en wordt er hier in dit gat nogal vroeg gevaccineerd

Laatst bewerkt:
Alsnog is dat geen enkel argument om dan maar covid af te doen als griepje.
Nu wil ik covid geen griepje noemen....

Maar stel: influenza is een compleet nieuw virus. Niemand heeft nog antistoffen, ineens breekt influenza uit en het verspreidt zich razendsnel. Dan is het toch aannemelijk dat de mortaliteit minstens even hoog is?

Laat even de cijfers met en zonder kapjes zien, dan praten we verder.
Effect van de mondkapjes is vooral sociaal. De aanname is dat mensen zich door de mondkapjes er meer bewust van zijn, en daarom zich anders gedragen. Dat effect is waarschijnlijk tijdelijk.

Koningsdag heeft wel degelijk een effect gehad in het aantal besmettingen, maar mensen in de groepen 20-29 en 30-39 komen zelden in het ziekenhuis, dus daar zie je dat minder.
Wel knap dat het effect van koningsdag zo zichtbaar is, en dat het effect van de duizenden ajax supporters niet noemenswaardig is.

20-29 daalt nu.
Als het over een week weer is gestegen, kunnen we dan concluderen dat de stijging toch door de hogescholen komt?

De Case fatality rate (het percentage van mensen met bewezen covid die er ook echt aan doodgaan) is tussen de 1 & 3% wereldwijd op dit moment. Dus dan is het volgens jouw logica noodzakelijk de vaccineren. Verplicht is het niet, maar jij bent het dus eens met heel veel mensen - het is best nodig een vaccin te hebben en zo veel mogelijk mensen in te enten. Want de maatregelen om het virus in te dammen zijn nogal vervelend en bovendien duur. En dan hebben we het nog niet gehad over het aantal doden, dat ondanks alle lockdowns toch wel flink is.

Gelukkig krijgen de meeste mensen covid zonder er iets van te merken, de fatality ligt dus een stuk lager.
En al helemaal bij mensen onder de 40 daar gaat praktisch niemand dood.

20-29 daalt nu.
Als het over een week weer is gestegen, kunnen we dan concluderen dat de stijging toch door de hogescholen komt?
Wat heb je toch tegen die scholiertjes dat je die er telkens bij haalt? :p

Als het over een week weer is gestegen dan zal Anja Schreijer (GGD Amsterdam) ons wel vertellen waar dat door komt. Dit keer zei ze Koningsdag inclusief feestjes thuis ervoor en erna.

Wat heb je toch tegen die scholiertjes dat je die er telkens bij haalt? :p

Als het over een week weer is gestegen dan zal Anja Schreijer (GGD Amsterdam) ons wel vertellen waar dat door komt. Dit keer zei ze Koningsdag inclusief feestjes thuis ervoor en erna.
Ik heb niets tegen de studenten. Ik vind ook niet dat er te angstig over die fluctuatie gedaan moet worden.

Het misleiden vind ik wel kwalijk. Ik ben ervan overtuigd dat het 'koningsdag effect' wel meevalt, en dat het van de scholen komt. Maargoed, tijd zal het leren of het wel of niet stijgt

Iedereen ziet dat de daling is ingezet, de ic's komen nooit meer overvol te liggen, daar hoef je geen glazen bol voor te hebben.
Als iedereen de data zo goed kan interpreteren, waarom heeft het volk in september dan zelf niet aangegeven dat we de stijgende besmettingscijfers niet moesten negeren en waarom hebben ze andere fluctuaties in de cijfers de afgelopen 6 maanden telkens als het begin van de te verwachte daling beschouwd?

Dat de daling kwa besmettingen nu zeer waarschijnlijk echt ingezet is ga ik niet ontkennen, maar met een r-factor van net onder de 1 moeten we hopen dat de versoepelingen deze niet weer tot boven de zullen laten doen stijgen.

Dat de daling kwa besmettingen nu zeer waarschijnlijk echt ingezet is ga ik niet ontkennen, maar met een r-factor van net onder de 1 moeten we hopen dat de versoepelingen deze niet weer tot boven de zullen laten doen stijgen.
Denk je dat de versoepelingen meer bepalend zijn dan factoren waar je geen grip op hebt, zoals bijvoorbeeld het weer?

Terug
Naar boven