XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
1620977512570.png

1620977605484.png

Deze 2 grafieken komen wel heel erg overeen, ik trek daar de conclusie uit dat de meeste mensen eerder zijn overleden, ipv dat er nu door een ziekte plotseling veel mensen veel te vroeg overlijden.
Volgens mij waren er ook ergens berekeningen gemaakt over het verles in levensjaren tegenover het verlies in geluksjaren door de maatregelen, maar die kan ik zo niet vinden.

PS. ik zal jouw quotes niet meer aanpassen, maar hier vond ik het wel handig om het direct in de quote te zetten.
Aangezien iedereen ooit dood gaat is iedereen ‘eerder’ overleden.

Wat je zou moeten gaan tellen is aantal verloren levensjaren in totaal tov normaal. En dan mag je ook de mensen die komend jaar doodgaan door uitstellen van hun transplantatie oid door overbelast van de zorg.

Wat je zou moeten gaan tellen is aantal verloren levensjaren in totaal tov normaal. En dan mag je ook de mensen die komend jaar doodgaan door uitstellen van hun transplantatie oid door overbelast van de zorg.
En mensen die in bepaalde mate arbeidsongeschikt raken als gevolg van long covid e.d. Heeft zo langzamerhand kenmerken van een nieuwe chronische ziekte.

Uiteindelijk ook mensen van jouw leeftijd, als iemand een zwaar ongeluk heeft en niet op de IC terecht kan als gevolg van te volle bezetting of als operaties en dergelijke niet kunnen worden uitgevoerd. Waardoor er een keuze gemaakt moet worden. Zijn ook veel 60 plussers die in de ziekenhuizen kwamen. Dat noem ik nog geen bejaarden.
Ja en dat valt dus onder de samenleving.
Ze hebben 15 maanden de tijd gehad om hier een oplossing voor te vinden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.084
Ik heb mijn uitnodiging voor het Pfizer vaccin maar ben nog niet overtuigd dat de risico's van de complicaties kleiner zijn dan de gevolgen van covid-19, met in het achterhoofd mijn mechanische hartklep (opletten voor bloedklonters!) en auto immuunaandoening :o

Je samenleving overhoop gooien om overwegend bejaarden te redden.

Knettergek.
Die bejaarden uit de verzorgingstehuizen gingen niet eens naar een ziekenhuis. Die gingen gewoon dood als ze besmet raakten. Vandaar dat die tehuizen op slot gingen.

Het echte issue was het feit dat de ic’s ook vol ogen met zestigers. Je weet wel, al die mensen die de oensioenpotten leegvreten omdat ze gemiddeld genomen tachtig worden.

Dat onderliggend lijden hebben heel veel zestigers. Zat hebben er een keer een hartinfarct gehad of overgewicht, hoge bloeddruk, diabetes. Die mensen worden normaal gewoon gemiddeld 80.

Ja en dat valt dus onder de samenleving.
Ze hebben 15 maanden de tijd gehad om hier een oplossing voor te vinden.
Tijd is deels de tegenstander of in zekere zin een beperkende factor als je nagaat dat het meer tijd kost om mensen op te leiden, om te scholen en zaken gereed te maken. Apparatuur ligt het niet aan. Dat er al een aantal vaccins zijn zie ik ook als een deel van de oplossing, dat heeft de wetenschap als onderdeel van de samenleving toch heel snel gedaan.

En mensen die in bepaalde mate arbeidsongeschikt raken als gevolg van long covid e.d. Heeft zo langzamerhand kenmerken van een nieuwe chronische ziekte.
Iets waar ongeveer tien procent van de jongere mensen die ernstigere covid kreeg mee te maken heeft. Die liggen er ook gewoon een jaar of meer uit.

Het meerendeel van de doden zijn vrij oud. Ernstig zieken zijn alweer gemiddeld een stuk jonger.

Ik heb mijn uitnodiging voor het Pfizer vaccin maar ben nog niet overtuigd dat de risico's van de complicaties kleiner zijn dan de gevolgen van covid-19, met in het achterhoofd mijn mechanische hartklep (opletten voor bloedklonters!) en auto immuunaandoening :o
Klote dat je zo gekut met je gezondheid hebt! Ik als 'vaccin' criticus zou jou hetzelfde adviseren als ik mijn ouders gedaan heb.

just do it GIF

Die bejaarden uit de verzorgingstehuizen gingen niet eens naar een ziekenhuis. Die gingen gewoon dood als ze besmet raakten. Vandaar dat die tehuizen op slot gingen.

Het echte issue was het feit dat de ic’s ook vol ogen met zestigers. Je weet wel, al die mensen die de oensioenpotten leegvreten omdat ze gemiddeld genomen tachtig worden.

Dat onderliggend lijden hebben heel veel zestigers. Zat hebben er een keer een hartinfarct gehad of overgewicht, hoge bloeddruk, diabetes. Die mensen worden normaal gewoon gemiddeld 80.
Shit happens.

Iets waar ongeveer tien procent van de jongere mensen die ernstigere covid kreeg mee te maken heeft. Die liggen er ook gewoon een jaar of meer uit.

Het meerendeel van de doden zijn vrij oud. Ernstig zieken zijn alweer gemiddeld een stuk jonger.
En dan zijn effecten op langere termijn nog onbekend. Volgens mij gaat er achter de schermen momenteel veel aandacht uit naar het najaar waar men vreest voor opnieuw tekorten. En mutaties, daarom is het ook zorg dat meer mensen gevaccineerd worden. Niet alleen hier maar vooral ook de arme delen in de wereld. Want daar zullen mutaties gaan komen en die zijn dan ook weer hier te vinden.

Tijd is deels de tegenstander of in zekere zin een beperkende factor als je nagaat dat het meer tijd kost om mensen op te leiden, om te scholen en zaken gereed te maken. Apparatuur ligt het niet aan. Dat er al een aantal vaccins zijn zie ik ook als een deel van de oplossing, dat heeft de wetenschap als onderdeel van de samenleving toch heel snel gedaan.
15 maanden de tijd gehad. Covid gaat toch niet meer weg dus uiteindelijk nog veel meer tijd.

Wantbestuur.

15 maanden de tijd gehad. Covid gaat toch niet meer weg dus uiteindelijk nog veel meer tijd.

Wantbestuur.
Ik denk als er op dit momenteel geen vaccins waren geweest we nog helemaal niet konden spreken van enig perspectief, laat staan versoepelingen. Als je duidelijk kritische geluiden hebt tegen "ze" (wie versta je onder hen), heb je dan een idee hoe jij het anders had willen doen? Het verwijst naar aanpak, beleid, voorspellingen doen aan de hand van modellen, afwegingen maken, politiek draagvlak proberen te vinden, samenwerken met andere landen en ja zo'n beetje alles waar in ieder geval EU flink mee bezig is geweest afgelopen jaar.

Ja, maar niet als conclusie van je onderzoek. Het maakt je onderzoekt niet valide omdat je eigenlijk geen idee hebt.

Bijvoorbeeld:

Aan dit onderzoek heb je dus helemaal niks.
Heb je niets aan dat onderzoek, of is de “conclusie” die de journalist heeft opgeschreven ruk?

Ik denk als er op dit momenteel geen vaccins waren geweest we nog helemaal niet konden spreken van enig perspectief, laat staan versoepelingen.
Lol perspectief? Het wordt endemisch net zoals de griep. We moeten ons jaarlijks blijven inenten, tests en mondkapkes blijven. Is dit dan wat we willen de rest van ons leven? Alles maar om zwakkeren te beschermen?

Inderdaad, en neem dan ook meteen de verslechterde gezondheid van mensen, doordat de sportscholen en verenigingen dicht zitten, mee in je berekening. Of de onderwijsachterstand of de extreme kosten die nu gemaakt worden en dus in de toekomst niet aan zorg uitgegeven kunnen worden, mee in je berekening.

Om hier nog even op in te haken mbt aan/met covid overleden. Er was toch ook een oversterfte dubbel zo hoog als het aantal doden met bevestigde covid? Waarvan we moesten aannemen dat het voornamelijk door covid kwam en we dat 50% onderschatten.

Wat is daarmee gebeurd, zit dat nu ook in het aantal overledenen meegerekend, of kan op basis van oversterfte het werkelijke aantal overledenen inmiddels dus nog 2x die 18000 zijn?
9000 corona doden in 2020 en een oversterfte van 18000?

Laatst bewerkt:
Inderdaad, en neem dan ook meteen de verslechterde gezondheid van mensen, doordat de sportscholen en verenigingen dicht zitten mee in je berekening. Of de onderwijsachterstand of de extreme kosten die nu gemaakt worden en dus in de toekomst niet aan zorg uitgegeven kunnen worden, mee in je berekening.
Dat zou mooi zijn.

Over die zorgkosten: we wilden geen extra capaciteit of op te schalen capaciteit achter de hand houden voor een situatie als dit. Daar betalen we nu dus voor met andere maatregelen.

Het geldt meestal: voor efficiency betaal je vrijwel altijd in kwaliteit, robuustheid van het systeem of snelheid. In dit geval: minder ic bedden - eerder en hardere lockdown. Meer nevenschade en hogere kosten als het echt mis gaat.

Lol perspectief? Het wordt endemisch net zoals de griep. We moeten ons jaarlijks blijven inenten, tests en mondkapkes blijven. Is dit dan wat we willen de rest van ons leven? Alles maar om zwakkeren en bejaarden te beschermen?
Er zal de komende jaren naar verwachting ieder jaar een groep covid krijgen, en ook in ziekenhuizen belanden. Maar die groep zal niet zo groot zijn met zulke complicaties als afgelopen jaar is de verwachting.
Perspectief voor laten we zeggen jou en mij zal zijn dat we ons toch wel min of meer vrij kunnen gaan bewegen. En of jij en ik dan, als dat zo zal gaan, ieder jaar een inenting neemt is aan jou en mij. Er zal worden opgeschaald en er zal goed moeten worden overlegd vanuit de politiek met sectoren binnen de gezondheidszorg om deze toestanden in de toekomst niet meer zo nijpend te laten worden.

Terug
Naar boven