Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Het ME fonds vergelijkt long covid met een nieuwe variant van de ziekte ME. Een voorzichtige schatting is dat 10% er restklachten aan overhoudt.

Geen idee hoe het precies zit. Maar zolang dat nog onbekend is, kan je het toch niet onschuldig noemen?
Klopt, maar kom nu eens met wat cijfers, hoeveel mensen hebben er daadwerkelijk longcovid gekregen.
Met onschuldig moet je me niet verkeerd begrijpen, ik ontken zeker niet dat er allerlei virussen rondwaren die voor mensen heel vervelend kunnen uitpakken. Ik probeer het alleen in het grote geheel te bekijken.

Het ME fonds vergelijkt long covid met een nieuwe variant van de ziekte ME. Een voorzichtige schatting is dat 10% er restklachten aan overhoudt.

Geen idee hoe het precies zit. Maar zolang dat nog onbekend is, kan je het toch niet onschuldig noemen?
Ik vind die cijfers wel erg hoog geschat, dat wilt namelijk zeggen dat er 400000 mensen in NL long covid hebben. Als dat echt zo was had je er echt wel meer over gehoord lijkt mij.

De 70 plussers die genezen na 3 werken ic zullen inderdaad blijvende schade aan de longen ed hebben maar gelukkig hebben de meeste mensen die covid krijgen praktisch nergens last van.

Even ander puntje.

Welk vaccin zou je nemen als je mag kiezen? En waarom die versie?

Als je een vrouw bent snap ik dat je lichte afkeur voor Astra hebt, maar voor de rest zou het niks moeten uit maken. Op papier is het ene vaccin procentueel iets effectiever dan de andere maar ze zijn allemaal even effectief in het elimineren van ziekenhuisopnamen na infectie.

Geef mij maar welk het meest op voorraad is. Idealiter Janssen zodat je niet terug hoeft te komen voor een tweede prik.

Als je een vrouw bent snap ik dat je lichte afkeur voor Astra hebt, maar voor de rest zou het niks moeten uit maken. Op papier is het ene vaccin procentueel iets effectiever dan de andere maar ze zijn allemaal even effectief in het elimineren van ziekenhuisopnamen na infectie.

Geef mij maar welk het meest op voorraad is. Idealiter Janssen zodat je niet terug hoeft te komen voor een tweede prik.
Zoiets!

Hoe heb ik het het snelst gehad, aantal maakt me niet uit.

Klopt, maar kom nu eens met wat cijfers, hoeveel mensen hebben er daadwerkelijk longcovid gekregen.
Met onschuldig moet je me niet verkeerd begrijpen, ik ontken zeker niet dat er allerlei virussen rondwaren die voor mensen heel vervelend kunnen uitpakken. Ik probeer het alleen in het grote geheel te bekijken.
Ik zeg dat er nog veel onbekend over is, en daarom moet ik met cijfers komen? Wil je cijfers over hoe onbekend het is ofzo :roflol:

Hier staat het persbericht van het ME fonds. Let wel, persbericht.

Het ontgaat hem even dat dat ook gepaard had gegaan met uitpuilende ziekenhuizen en veel meer sterfte.
Mensen vechtend om de flessen zuurstof en rijen voor het ziekenhuis. En mensen die op de stoep en in de gangen stikken enzo. Triage waarbij mensen met weinig kans dus sterven. De tenten stonden er al voor klaar.

Volgens mij heeft Janssen de laagste effectiviteit. Ik weet niet of AZ een verhoogd risico is voor kuurders, aangezien hematocriet al verhoogd is en dus een verhoogde kans op bloedproppen.

Volgens mij heeft Janssen de laagste effectiviteit. Ik weet niet of AZ een verhoogd risico is voor kuurders, aangezien hematocriet al verhoogd is en dus een verhoogde kans op bloedproppen.
Ik betwijfel het. Er wordt geen verhoogd risico op normale trombose gezien bij het AZ-vaccin. Er wordt alleen een verhoogd risico gezien op de extreem zeldzame combinatie van een laag aantal bloedplaatjes en uitgebreide trombose. Die meldingen werden, verhoudingsgewijs, veel meer bij wat jongere vrouwen gezien, terwijl die, t.o.v. ouderen, toch echt een lager risico hebben op trombose. In totaal zijn hier 15 meldingen van gemaakt op een totaal van zo'n 1 miljoen vaccins (waarvan 3 van de 15 bij mannen). Vrouwen hebben notabene een lager hematocriet dan mannen.

Ik betwijfel het. Er wordt geen verhoogd risico op normale trombose gezien bij het AZ-vaccin. Er wordt alleen een verhoogd risico gezien op de extreem zeldzame combinatie van een laag aantal bloedplaatjes en uitgebreide trombose. Die meldingen werden, verhoudingsgewijs, veel meer bij wat jongere vrouwen gezien, terwijl die, t.o.v. ouderen, toch echt een lager risico hebben op trombose. In totaal zijn hier 15 meldingen van gemaakt op een totaal van zo'n 1 miljoen vaccins (waarvan 3 van de 15 bij mannen). Vrouwen hebben notabene een lager hematocriet dan mannen.
Doe mij die maar dan. Zou zonde zijn als de o de plank blijven liggen. Als Sputnik of die Chinese EMA-goedkeuring krijgen, heb ik daar ook geen bezwaar tegen.

Doe mij die maar dan. Zou zonde zijn als de o de plank blijven liggen. Als Sputnik of die Chinese EMA-goedkeuring krijgen, heb ik daar ook geen bezwaar tegen.
Het "grootste" nadeel van het AZ-vaccin is misschien dan nog wel dat je zo'n 12 weken moet wachten op de tweede prik. Voor sommigen is dit misschien niet zo handig als ze reisplannen hebben en hun bestemming volledige vaccinatie vereist.

• Like
Waarderingen: BB_
In België AZ naar 8 weken tussen eerste en tweede prik

Lee’s je even in over hoe het in Zweden gegaan is aub. Het Dunst bevolkte land in Europa zo ongeveer, waar mensen sowieso al afstand houden. Waar mensen gemiddeld hoogopgeleid zijn en zich ondanks geen harde lockdown (initieel, later wel) zich vrij goed hielden aan de adviezen. Later trouwens een vrij strenge lockdown en in Zweden ging het niet al te best.

kijk even naar Brazilië en India. Zeker gezien alle eigenwijze zelfbenoemde virologen en epidemiologen die in Nederland alles doen om het verder verspreiden van het virus te voorkomen.

Terug
Naar boven