Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?


  • Totaal stemmers
    57

Bezoekers in dit topic

Ik krijg de 23ste mijn pfizer vaccin en de dag nadat ik het zei hadden 3 katten de racekak. Coinkidink?
Toevallig, hier ook een uitnodiging gekregen voor dezelfde dag.
Hoe laat moet gij?
 
Screenshot_20210615-222100_Instagram.jpg
 
donderdag m'n tweede vaccinatie, dan kan ik daarna eindelijk weer verder met mijn leven

dodgeball GIF
 
Heel de nacht koorts en koppijn, hartslag ging ook als een malle
 
2e vaccinatie gekregen, niet aan gedacht om te spreiden... heb nu 2x 5g chip linker arm...
 
Waar haal je vandaan dat 40-45 cycli voor PCR meten in de ruis is?
Omdat elke cyclus de hoeveelheid verdubbelt. Bij een te hoog aantal cycli ga je daardoor meten in de ruis.

Stel ik heb slechts 1 covidmolecuul in m'n neusslijmvlies zitten maar ik ben dus niet ziek. Ik heb het deeltje slechts ingeademd. Dan krijg je door het hoge aantal cycli dus een false positief. Ik heb PCR's uitgevoerd op school. Ons werd verteld dat boven de 25 tot 30 cycli niet meer betrouwbaar is. Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden in m'n boeken.
 
Omdat elke cyclus de hoeveelheid verdubbelt. Bij een te hoog aantal cycli ga je daardoor meten in de ruis.

Stel ik heb slechts 1 covidmolecuul in m'n neusslijmvlies zitten maar ik ben dus niet ziek. Ik heb het deeltje slechts ingeademd. Dan krijg je door het hoge aantal cycli dus een false positief. Ik heb PCR's uitgevoerd op school. Ons werd verteld dat boven de 25 tot 30 cycli niet meer betrouwbaar is. Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden in m'n boeken.
Het is dus niet echt meten in de ruis, maar meer een discussie over hoeveel virusdeeltjes je in je neusslijmvlies moet hebben voordat je als zijnde ziek of besmettelijk mag worden beschouwd.
 
Het is dus niet echt meten in de ruis, maar meer een discussie over hoeveel virusdeeltjes je in je neusslijmvlies moet hebben voordat je als zijnde ziek of besmettelijk mag worden beschouwd.
Ja want PCR meet niks. Je snapt wat ik bedoel.
 
Omdat elke cyclus de hoeveelheid verdubbelt. Bij een te hoog aantal cycli ga je daardoor meten in de ruis.

Stel ik heb slechts 1 covidmolecuul in m'n neusslijmvlies zitten maar ik ben dus niet ziek. Ik heb het deeltje slechts ingeademd. Dan krijg je door het hoge aantal cycli dus een false positief. Ik heb PCR's uitgevoerd op school. Ons werd verteld dat boven de 25 tot 30 cycli niet meer betrouwbaar is. Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden in m'n boeken.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe RT-PCR werkt hoor :roflol:
Dan hebben ze het jou duidelijk verkeerd verteld. Je kan prima veel meer cycles draaien, als het niet in het sample zit, komt het er ook niet uit. Zit het wel in het sample, zal het tot uiting komen en hoe groot is de kans nou dat je toevallig precies 1 virusdeeltje net hebt ingeademd en op dat wattenstaafje komt te zitten?

https://www.atsjournals.org/doi/pdf/10.1513/AnnalsATS.202008-931RL van de 314 ziekenhuisopnames hebben 107 mensen een CT groter dan 34.2 en 103 die in de middenmoot valln met een CT tussen de 27.7 en 34.2.
Van de 314 dus minstens 210 met een ziekteverloop ernstig genoeg voor een ziekenhuisopname, maar niet erg genoeg om positief te testen wanneer je de door jou genoemde 25 aan zou houden.
 
Als het patiëntmateriaal bij de start van de PCR-reactie één virusdeeltje zou bevatten, zou de reactiemix na 40 cycli 1 x 1012 (10 biljoen) kopieën bevatten. In de praktijk bevat patiëntmateriaal echter (veel) meer virusdeeltjes. Het aantal kopieën in de reactiemix zal dus vele malen hoger zijn dan in dit rekenvoorbeeld.

Door gebruik te maken van de real-time PCR-technologie is het mogelijk om zelfs één virusdeeltje aan te tonen en daarmee is deze technologie zeer gevoelig. De technologie is ook zeer specifiek; we zijn in staat om enkel het SARS-CoV-2 virus aan te tonen, ook al is er erfelijk materiaal van andere (micro)organismen in het patiëntmateriaal aanwezig. Zijn de primers of probes echter niet goed ontwikkeld of geproduceerd en is er één nucleotide verkeerd in de kunstmatig gefabriceerde sequentie, dan kan dit resulteren in een foutief resultaat. Ter illustratie: een nucleotide heeft een lengte van ongeveer 0,33 nanometer (0.00000033 millimeter).

Daarom is het heel belangrijk dat het volledige proces van monstername tot PCR-test uiterst zorgvuldig en gecontroleerd verloopt om vals-positieve of vals-negatieve uitslagen te voorkomen. Zowel de commerciële testen als LDT’s worden daarom uitvoerig gevalideerd en alleen uitgevoerd in gecertificeerde laboratoria.
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft mij niet te vertellen hoe RT-PCR werkt hoor :roflol:
Dan hebben ze het jou duidelijk verkeerd verteld. Je kan prima veel meer cycles draaien, als het niet in het sample zit, komt het er ook niet uit. Zit het wel in het sample, zal het tot uiting komen en hoe groot is de kans nou dat je toevallig precies 1 virusdeeltje net hebt ingeademd en op dat wattenstaafje komt te zitten?

https://www.atsjournals.org/doi/pdf/10.1513/AnnalsATS.202008-931RL van de 314 ziekenhuisopnames hebben 107 mensen een CT groter dan 34.2 en 103 die in de middenmoot valln met een CT tussen de 27.7 en 34.2.
Van de 314 dus minstens 210 met een ziekteverloop ernstig genoeg voor een ziekenhuisopname, maar niet erg genoeg om positief te testen wanneer je de door jou genoemde 25 aan zou houden.
25 tot 30 cycli. Van de 314 dus 207 die je zou detecteren bij 30 cycli.

Maar ok, stel je doet 35. Dan vallen deze dus allemaal in je range. 45 cycli is factor 1000 groter.
 
Tot 35 is ook genoeg voor de viral load die past bij 5 dagen voor en na symptomatische ziekte. Meer is alleen maar leuk voor de dagelijkse cijfertjes in het nieuws.
 
Back
Naar boven