Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Als je gedurende 1,5 jaar steeds de spelregels en maatstaven veranderd om de cijfers (ook nog eens half) toe te lichten. Dan is dat ietwat gissen niet van gisteren.

Eens, vanuit waar is ook de totale willekeur ontstaan dat we het aantal testen bij de GGD wel in kunnen zien maar bijvoorbeeld TVT niet.

Er wordt telkens afgegeven op de mensen die zich kritisch uitlaten over het coronabeleid en zich niet meer aan de opgegeven maatregelen houden etc, wat mijn inziens een totaal logisch gevolg is van deze niet transparante werkwijze. Even nog los van de vaccinpropaganda waarbij De Jonge wel een vertegenwoordiger van Janssen lijkt te zijn en je bij voorbaat al weet dat ook deze wortel (1x vaccineren) weer weggetrokken gaat worden.

Welke spelregels veranderen er precies rondom testen en de resultaten daarvan? Resultaten van TvT worden niet meegeteld, lijkt me maar goed ook als je ziet wat daar allemaal mis is gegaan.

Als het inderdaad zo is dat mensen die positief getest zijn bij TvT nu níét naar de GGD gaan om zich daar nog eens te laten testen, dan betekent dat dus dat het percentage positieve tests t.o.v. het totaal aantal tests nog hoger is dan het het nu is.

Welke spelregels veranderen er precies rondom testen en de resultaten daarvan? Resultaten van TvT worden niet meegeteld, lijkt me maar goed ook als je ziet wat daar allemaal mis is gegaan.

Als het inderdaad zo is dat mensen die positief getest zijn bij TvT nu níét naar de GGD gaan om zich daar nog eens te laten testen, dan betekent dat dus dat het percentage positieve tests t.o.v. het totaal aantal tests nog hoger is dan het het nu is.
Is dat wel zo? In de mail welke ik kreeg van TvT stond wel dit:
Bij een positieve uitslag krijg je een e-mail en word je gebeld. De testaanbieder stuurt je gegevens ook door naar de GGD.

En bij hen op de site staat dit:
De testaanbieder meldt je uitslag bij de GGD. De GGD belt je voor het bron- en contactonderzoek. Je hoeft zelf de GGD niet te bellen en geen aanvullende test te doen.

Is dat wel zo? In de mail welke ik kreeg van TvT stond wel dit:
Bij een positieve uitslag krijg je een e-mail en word je gebeld. De testaanbieder stuurt je gegevens ook door naar de GGD.

En bij hen op de site staat dit:
De testaanbieder meldt je uitslag bij de GGD. De GGD belt je voor het bron- en contactonderzoek. Je hoeft zelf de GGD niet te bellen en geen aanvullende test te doen.

Maar worden de aantal genomen testen van tvt dan ook meegerekend of enkel de positieve testen?

Maar worden de aantal genomen testen van tvt dan ook meegerekend of enkel de positieve testen?
Geen van beide, het is het aantal positief geteste personen in de GGD-teststraten dat je terugziet in de statistieken. De positieven die de GGD doorkrijgt van andere instanties worden niet gebruikt voor die statistieken.

Eens, vanuit waar is ook de totale willekeur ontstaan dat we het aantal testen bij de GGD wel in kunnen zien maar bijvoorbeeld TVT niet.

Er wordt telkens afgegeven op de mensen die zich kritisch uitlaten over het coronabeleid en zich niet meer aan de opgegeven maatregelen houden etc, wat mijn inziens een totaal logisch gevolg is van deze niet transparante werkwijze. Even nog los van de vaccinpropaganda waarbij De Jonge wel een vertegenwoordiger van Janssen lijkt te zijn en je bij voorbaat al weet dat ook deze wortel (1x vaccineren) weer weggetrokken gaat worden.
Nee hoor, als je transparant en eerlijk bent geeft dit niet noodzakelijk de beste resultaten. Je doet nu net alsof een mensenmassa zich rationeel gedraagt.

Hoe lang zit je al op het forum?

Ik doelde op de maatstaf waarmee bepaald wordt of een bepaalde maatregel wordt ingevoerd of vastgehouden. Dat is al meermaals verschoven naar een nieuwe maatstaf. Zo zijn er steeds nieuwe dingen leidend geworden, waarop het aanpassen van de maatregelen weer te verdedigen viel. Terwijl doorgaan met de oude maatstaf, aan het licht zou brengen dat de maatregelen opschalen of zelfs aanhouden, meer dan boven proportioneel zouden zijn.

Ik doelde op de maatstaf waarmee bepaald wordt of een bepaalde maatregel wordt ingevoerd of vastgehouden. Dat is al meermaals verschoven naar een nieuwe maatstaf. Zo zijn er steeds nieuwe dingen leidend geworden, waarop het aanpassen van de maatregelen weer te verdedigen viel. Terwijl doorgaan met de oude maatstaf, aan het licht zou brengen dat de maatregelen opschalen of zelfs aanhouden, meer dan boven proportioneel zouden zijn.
Voortschrijdend inzicht?

Ja zou natuurlijk ook heel goed kunnen. Dat is alleen lastig te staven met feiten, omdat er geen data voorhanden is op het moment dat we die maatstaven niet zouden blijven bijstellen. Maar je kunt natuurlijk wel vergelijken (tot op zekere hoogte) met landen waarin dit niet zo zeer het geval is. Alleen wordt dat vergelijken weer uitermate lastig omdat bijvoorbeeld de bevolkingsdichtheid veel minder is, op een groter oppervlakte. Anders was Zweden natuurlijk een mooie case geweest voor zo'n vergelijk.

TVT resultaten doen niet mee in de officiële getallen.
Positieve testen wel, negatieve niet

Hoe komen de cijfers tot stand?
Aantal positieve testen
Het gaat om het aantal positief geteste mensen die aan het RIVM gemeld zijn in de afgelopen 24 uur, tot 10.00 op de dag van publicatie van het cijfer. De gebruikte datum is de datum van melding door de GGD bij het RIVM. Dat is dus niet hetzelfde als de datum waarop mensen zijn getest.

Artsen en laboratoria moeten besmettingen met infectieziekten melden bij de GGD. Particuliere organisaties en individuen nemen echter ook tests af. De uitslagen hiervan worden niet altijd bij de GGD gemeld of de melding telt niet mee omdat de gebruikte test niet voldoet aan de normen van het RIVM. Commerciële testers zijn wel verplicht positieve testgevallen te melden aan de GGD.

[/QUOTE]

Mijn testuitslag is positief, wat nu?
Bij een positieve testuitslag krijg je geen coronatoegangsbewijs en geen toegang tot de activiteit van het evenement. Volg de richtlijnen van de Rijksoverheid .

De testaanbieder meldt je uitslag bij de GGD. De GGD belt je voor het bron- en contactonderzoek. Je hebt zelf de GGD niet te bellen en geen aanvullende test te doen via www.testenvoortoegang.org

Laatst bewerkt:
Als je gedurende 1,5 jaar steeds de spelregels en maatstaven veranderd om de cijfers (ook nog eens half) toe te lichten. Dan is dat ietwat gissen niet van gisteren.
Eens. Dat doen ze niet handig. Ze moeten gewoon steeds alle data delen. En niet steeds een dingetje er uit lichten. Geeft alleen maar voer voor discussie.

Ja zou natuurlijk ook heel goed kunnen. Dat is alleen lastig te staven met feiten, omdat er geen data voorhanden is op het moment dat we die maatstaven niet zouden blijven bijstellen. Maar je kunt natuurlijk wel vergelijken (tot op zekere hoogte) met landen waarin dit niet zo zeer het geval is. Alleen wordt dat vergelijken weer uitermate lastig omdat bijvoorbeeld de bevolkingsdichtheid veel minder is, op een groter oppervlakte. Anders was Zweden natuurlijk een mooie case geweest voor zo'n vergelijk.
Die data is er wel en er zijn ook expres oa bij het rivm die dat heel goed snappen. Alleen bestuurders zijn vrijwel altijd bestuurskundigen, juristen of nog erger. Die snappen zelf meestal geen f**k van wat ze napraten van de experts.

Rutte is echt wel een slimme jongen maar heeft geschiedenis gestudeerd. Dan krijg je niet meteen mee hoe je dit soort cijfers kunt lezen en duiden, laat staan dat je exact snapt hoe het rivm hun epidemiologische modellen werken. Dat leidt tot die vage communicatie de hele tijd.

Er was een mooie site over hammer & dance waar je ook zelf simulaties kon doen etc.

Er wordt te weinig data en info openbaar gemaakt om alles na te pluizen. Een collega van mij (de autist van de afdeling) heeft vorig ontzettend zijn best gedaan om alles te begrijpen maar je mist flink wat cruciale info waarop de besluiten zijn genomen.

Misschien handig om het eerste kamer debat te volgen. Ben benieuwd

Er wordt te weinig data en info openbaar gemaakt om alles na te pluizen. Een collega van mij (de autist van de afdeling) heeft vorig ontzettend zijn best gedaan om alles te begrijpen maar je mist flink wat cruciale info waarop de besluiten zijn genomen.
Moet dat dan. Meeste mensen begrijpen het ook niet als wel alle data gelezen zou worden. Daarom bestaan er wetenschappers die adviezen geven. Er zijn daarbij voldoende mensen die ook enkel over het eigen vakgebied praten en niet over andere gebieden want ze weten daar onvoldoende van of kennen/begrijpen de data onvoldoende. Op dbb echter wil "men" alles weten én begrijpen. Beetje vertrouwen is ook gezond, met wat ernaar buiten komt en je allemaal kunt lezen is er toch voldoende om enigszins wat te begrijpen.

Moet dat dan. Meeste mensen begrijpen het ook niet als wel alle data gelezen zou worden. Daarom bestaan er wetenschappers die adviezen geven. Er zijn daarbij voldoende mensen die ook enkel over het eigen vakgebied praten en niet over andere gebieden want ze weten daar onvoldoende van of kennen/begrijpen de data onvoldoende. Op dbb echter wil "men" alles weten én begrijpen. Beetje vertrouwen is ook gezond, met wat ernaar buiten komt en je allemaal kunt lezen is er toch voldoende om enigszins wat te begrijpen.
Nee, niets moet, er mogen van mij best zaken geheim blijven. Alleen bepaalde zaken werden en worden op een (voor analisten) vreemde wijze gecommuniceerd wat vragen op wekt.

Nee, het ging mij vooral om de manier van testen en de interpretatie van de data. Wat de politiek er mee doet moeten ze zelf weten. Ergens wel begrijpelijk dt niet alles zomaar op straat komt te liggen, maar wil je de data presenteren, dan moet het proces om die data te verkrijgen wel inzichtelijk zijn om het betrouwbaar te maken.

Welke data mis je nog? Ik kon goed uit de voeten met de data die ze wel ter beschikking stellen: https://data.rivm.nl/covid-19/

Terug
Naar boven