XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Niet, maar influenza is een verzamelnaam voor heel veel griepvirussen elk met hun eigen morbiditeit en mortaliteit natuurlijk. Dus vergelijken gaat sowieso niet heel makkelijk denk ik.
Dat spaanse griepje pakte niet zo goed uit ook voor ons.

In hoeverre is RS onder kinderen en vergelijkbaar inlfuenza onder ouderen?
RS is normaal een onschuldig virus die voorkomt in de herfst. Door de lockdown heerste er minder andere virussen, zoals influenza en het RS virus.
Dat de kinder IC's nu vol liggen, is oa een gevolg van te lang en te weinig antistoffen opbouwen.

Het is aannemelijk dat je komende winter ook een stevig griepseizoen krijgt (want is gebruikelijk na een extreem mild seizoen).

RS is normaal een onschuldig virus die voorkomt in de herfst. Door de lockdown heerste er minder andere virussen, zoals influenza en het RS virus.
Dat de kinder IC's nu vol liggen, is oa een gevolg van te lang en te weinig antistoffen opbouwen.

Het is aannemelijk dat je komende winter ook een stevig griepseizoen krijgt (want is gebruikelijk na een extreem mild seizoen).
Ten eerste ben in het niet met de conclusie eens van je laatste alinea, maar als dat al zo zou zijn, dan is een groot deel van de patiënten die tijdens een stevig griepseizoen de ic’s kunnen overbelasten al overleden aan corona het afgelopen jaar.

Volgens mij zijn er genoeg rekenmodellen met simpele formules, op basis van de vaccinatiegraad, leeftijd, ziekenhuisbezetting normaal + IC en geografie, die ook vrij eenvoudig aan te passen zijn aan de laatst bekende data voorhanden. Ik dacht ook dat het RIVM diverse van zulke rekenmodellen hanteerde, maar nog steeds alles behalve optimaal dus? :o
Modellen moeten voortdurend worden aangepast aan de omstandigheden, zoals vaccinatiegraad en nieuwe varianten.

Er is altijd een verband tussen besmettingen en ziekenhuis en IC opnames, maar het was onduidelijk hoe de verhoudingen zouden liggen bij delta en de huidige vaccinatiegraad. Als de besmettingen recht omhoog schieten dan zal dit met een vertraging ook voor ziekenhuis- en IC-bezetting gelden, alleen weet je niet zeker in welke hoeveelheid.

Overigens heeft Gommers aangegeven dat de max voor covid ic's 100 patiënten is, anders gaat het ten koste van de reguliere zorg en loopt de uitgestelde zorg nog verder op.

Zou het klimaatprobleem wel in één keer oplossen
:trollface:

Geen Co² taks, geen Stikstof taks. Minder gelukszoekers. Ik ben voor, mocht ik sterven dan staat in elk geval hier, online, vereeuwigd dat ik voor was :emo:

Modellen moeten voortdurend worden aangepast aan de omstandigheden, zoals vaccinatiegraad en nieuwe varianten.

Er is altijd een verband tussen besmettingen en ziekenhuis en IC opnames, maar het was onduidelijk hoe de verhoudingen zouden liggen bij delta en de huidige vaccinatiegraad. Als de besmettingen recht omhoog schieten dan zal dit met een vertraging ook voor ziekenhuis- en IC-bezetting gelden, alleen weet je niet zeker in welke hoeveelheid.

Overigens heeft Gommers aangegeven dat de max voor covid ic's 100 patiënten is, anders gaat het ten koste van de reguliere zorg en loopt de uitgestelde zorg nog verder op.

Ja maar volgens mij gebeurt dat eerste helemaal niet zoals je het zou verwachten. Maar goed dat is een aanname puur gebaseerd op de manier waarop er paniek is, terwijl er niks aan de hand is.

100 bedden :roflol:

Het gekke blijft, dat op basis van die twee weken massaal testen zonder symptomen, maar om iets te "mogen" doen, is er geen enkele aanpassing geweest waarop de cijfers worden geïnterpreteerd. Terwijl die twee weken aan massaal testen toch een bijzonder grote brok nieuwe data heeft vergaard i.c.m. de ziekenhuiscijfers. Maar goed, wordt natuurlijk een heel lastig iets, omdat de niet besmettelijke mensen, die wel positief testen, ook gewoon meegeteld worden. Omdat PCR. Dus eigenlijk heb je ook helemaal geen reet aan die data, niet in exacte wetenschap in elk geval. Maar je kunt er verdorie toch wel het beleid op aanpassen? Omdat trend, vaccinatiegraad etc. etc. etc.

Geen Co² taks, geen Stikstof taks. Minder gelukszoekers. Ik ben voor, mocht ik sterven dan staat in elk geval hier, online, vereeuwigd dat ik voor was :emo:

Ja maar volgens mij gebeurt dat eerste helemaal niet zoals je het zou verwachten. Maar goed dat is een aanname puur gebaseerd op de manier waarop er paniek is, terwijl er niks aan de hand is.

100 bedden :roflol:
Het gebeurt wel. Maar politici hebben gewoon allemaal nul verstand van wiskunde en statistiek. Allemaal juristen en bestuurskundigen en andersoortige alfa’s. Ze vinden vanalles en kunnen prima ouwehoeren. Maar harde inhoud blinken ze niet echt in uit. Zeker niet de laatste decennia, waar een beetje getalenteerd figuur met minder moeite, meer kan verdienen in een bedrijf, zonder al het gezeik in de media en bedreigingen.

Wat je overhoudt zijn idealisten of mensen die anders niet verder zouden komen dan hun ‘gewone’ baan. En er is niets mis met een ‘gewone baan’. Maar voor het besturen van een land is wel iets meer nodig qua intelligentie. Valt gewoon tegen.

Wannee zouden ze dan wel aangepast mogen worden? Als ze nu juist zijn, dan waren ze een jaar geleden veel te laag geteld.
Als het uitgangspunt is dat je de besmettingen laag wil houden om verspreiding (en mutatie) te voorkomen dan zijn lage waarden prima. Dat gaat alleen op mits je dan ook handelt, maar als je er niets mee doet, zoals in Nederland.

Met de aanstaande persco over het hoger onderwijs, mensen terug van vakantie en seizoenseffecten zullen vanaf september of oktober de besmettingen en IC-bezetting weer gaan stijgen, ik houd al rekening met het sluiten van de gyms.

@Vonk die Ardern van Nieuw-Zeeland, die heeft ambitie: leuk dat u wilt komen, probeer het in 2022 nog eens!

Als het uitgangspunt is dat je de besmettingen laag wil houden om verspreiding (en mutatie) te voorkomen dan zijn lage waarden prima. Dat gaat alleen op mits je dan ook handelt, maar als je er niets mee doet, zoals in Nederland.

Met de aanstaande persco over het hoger onderwijs, mensen terug van vakantie en seizoenseffecten zullen vanaf september of oktober de besmettingen en IC-bezetting weer gaan stijgen, ik houd al rekening met het sluiten van de gyms.

@Vonk die Ardern van Nieuw-Zeeland, die heeft ambitie: leuk dat u wilt komen, probeer het in 2022 nog eens!
Uitleg en een klein beetje hoop (DRAADJE):

Uitleg en een klein beetje wanhoop:

En als dat niet het uitgangspunt is?
Dan moet je voor een andere strategie kiezen, dat heeft het VK gedaan, dat vind ik een bijzonder slecht idee en een enorm groot risico. Zolang het in het VK niet fout gaat zal ik wel de Cassandra van het forum blijven, de roepende in de woestijn. Zoals @Onslow al zei, het zijn van die dingen waar je geen gelijk in wilt krijgen.

De allerslechtste optie is eigenlijk geen keuze maken, geen verantwoording afleggen en steeds maar halfzacht reageren, je zou het de Nederlandse variant kunnen noemen.

Daar kunnen we het misschien wel over eens zijn?

Reken daar nu maar niet op, er zijn altijd redenen en oorzaken te verzinnen ter linker- en rechterzijde om dat wel te doen.

Alleen al daarom zou je de Nieuw-Zeelandse aanpak een kans moeten geven!
:trollface:

• Like
Waarderingen: Vonk

Dan moet je voor een andere strategie kiezen, dat heeft het VK gedaan, dat vind ik een bijzonder slecht idee en een enorm groot risico. Zolang het in het VK niet fout gaat zal ik wel de Cassandra van het forum blijven, de roepende in de woestijn. Zoals @Onslow al zei, het zijn van die dingen waar je geen gelijk in wilt krijgen.

De allerslechtste optie is eigenlijk geen keuze maken, geen verantwoording afleggen en steeds maar halfzacht reageren, je zou het de Nederlandse variant kunnen noemen.

Ik weet niet over welke keuze je het hebt; oudjes zijn al gevaccineerd en het enige andere wat ze kunnen doen is mensen smeken thuis opgesloten te blijven zitten. Wat ook niet voldoende werkt zolang je geen adequaat zorgstelsel opricht en de capaciteit zelfs zonder covid19 dik onvoldoende is. Ze kunnen ooit wakker gaan worden dat die uitgebreid moet of we blijven met deze poppenkast over elke individuele zieke bezig, misschien dat opnieuw veel besmettingen en opnames daarin juist helpt.

Denk dat mensen een beetje realiteit nodig hebben dat we niet de krachten -noch de bevoegdheid- van een woestijngod hebben om elk kommer en kwel weg te nemen. En ik had gehoopt dat we de tijd van de ene groep voor de andere opofferen nu wel hadden gehad.

Wordt het nu niet eens tijd om te zeggen dat we alles hebben gedaan wat we kunnen doen en in september gaan er gewoon weer verder met ons leven.

Wordt het nu niet eens tijd om te zeggen dat we alles hebben gedaan wat we kunnen doen en in september gaan er gewoon weer verder met ons leven.

Die tijd is al lang en breed voorbij natuurlijk, dus hoe verklaar je dit struisvogelgedrag dan nog eigenlijk? Dat velen extreem incompetent zijn daar in Den Haag, maar ook in andere landen in de wereld in diverse regeringen, dat weten nu zo langzamerhand wel. Je hoeft maar naar de klimaatgekte te kijken om te snappen dat we collectief incompetent zijn, in elk geval in de westerse wereld. Maar een logische verklaring voor het wereldwijde debiele gedrag kan ik maar moeilijk vinden. Met zoveel wetenschappers wereldwijd, zoveel kennis en expertise, wordt het in het gros van de landen toch echt allemaal zonder die mensen gedaan, als je kijkt naar de tot nu toe behaalde resultaten.

Terug
Naar boven