Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Volgens mij zijn er genoeg rekenmodellen met simpele formules, op basis van de vaccinatiegraad, leeftijd, ziekenhuisbezetting normaal + IC en geografie, die ook vrij eenvoudig aan te passen zijn aan de laatst bekende data voorhanden. Ik dacht ook dat het RIVM diverse van zulke rekenmodellen hanteerde, maar nog steeds alles behalve optimaal dus? :o
Voor zover ik weet zijn de grenswaarden wat besmettingen betreft al zeker een jaar niet aangepast.

Voor zover ik weet zijn de grenswaarden wat besmettingen betreft al zeker een jaar niet aangepast.

Nee waarom zouden we ook. Het afschalen van de IC's was veel belangrijker weer. Om de druk op de ketel te houden voor gebakken lucht :haha:

Focussen op besmettingen is nog steeds het beste wat we kunnen doen, alleen moet je wel de correlatie tussen besmettingen, ziekenhuisopnames en sterfte aanpassen aan de huidige situatie. Nu kunnen we misschien wel 10 of 50 keer meer besmettingen aan voordat we in de problemen komen.
Waarom is dat het beste, als de meeste besmettingen geen kwaad kunnen?

Focus op besmettingen = paniek als de scholen een maand open zijn.

En, wat vaak vergeten wordt: er wordt pas sinds eind december volop getest

Gros dat nu besmet raakt zijn toch ook < 25 jaar? Het was toch ook geen rocket science dat daarvan slechts een marginaal percentage in het ziekenhuis belandt? Het overgrote deel van de ouderen en risicogroepen zijn nu allemaal gefaxt. Dus er is nog maar een relatief klein deel uit deze groep die ziek wordt en daarmee dus zorgt voor een ziekenhuisopname. Dat gaat straks wel allemaal weer veranderen natuurlijk, door nieuwe variant(en) en het feit dat de werking van de vaccins verminderd met elke seconde die verstrijkt sinds het laatste prikje.
Tjah. Kuipers vind de vaccinatiegraad nog veel te laag. Kinderen onder de 12 jaar noemt hij 'potentiële besmettingen' :headbang:

Omdat dat makkelijk te bepalen is en aan het begin van de keten zit. Op geen enkel moment is het verstandig om pas te gaan nadenken als er een toename is van mensen op de IC.

Paniek zaaien hoeft niet als je alle grenswaarden op een realistische waarde brengt.

Omdat dat makkelijk te bepalen is en aan het begin van de keten zit. Op geen enkel moment is het verstandig om pas te gaan nadenken als er een toename is van mensen op de IC.

Paniek zaaien hoeft niet als je alle grenswaarden op een realistische waarde brengt.

Je vraagt je af waarom zulke dingen nog steeds niet in gang zijn gezet. Ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij, maar dat geldt voor heel veel logische stappen, die gewoon niet genomen worden.

Was niet letterlijk bedoeld.
Maar als voorbeeld zal ik niet staan te juichen als blijkt dat vaccins niet werken zoals gehoopt om een "gelijk" te halen, dat gelijk is dan dat we er niet van af raken al vax je 99%.

Was niet letterlijk bedoeld.
Maar als voorbeeld zal ik niet staan te juichen als blijkt dat vaccins niet werken zoals gehoopt om een "gelijk" te halen, dat gelijk is dan dat we er niet van af raken al vax je 99%.
Genoeg data beschikbaar waaruit blijkt dat de vaccins donders goed werken in het voorkomen van ernstig ziekteverloop of overlijden

En, wat vaak vergeten wordt: er wordt pas sinds eind december volop getest

Tjah. Kuipers vind de vaccinatiegraad nog veel te laag. Kinderen onder de 12 jaar noemt hij 'potentiële besmettingen' :headbang:

Meer testen is meer besmettingen. Oftewel geen enkele indicatie hoe je er voor staat.
Want dit zal meer gebeuren tijdens evenementen, stadions, festivals oftewel paniek in perioden met mooi weer om helemaal niks. Mensen testen niet omdat ze klachten hebben, maar omdat ze het vliegtuig in willen.
Enfin, had eigenlijk Steks moeten citeren...

Dat beeld is al aan het veranderen, helaas. Varianten en tijd verzwakken het alleen maar.

Het heeft zeker een bepaalde houdbaarheidsdatum. Wordt tijd dat mensen dat gaan inzien, want met het huidige beleid, betekent dit dat je tot in den treure prikjes moet gaan blijven halen en we pertinent niet willen accepteren dat het virus iets is waar we me moeten leren leven. Ergo de weg terug naar normaal is of niet bestaand of die van een lange adem. Beiden waardeloos.

Mocht de lockdown positief hebben gewerkt tegen influenza, kunnen we tijdens de winter helemaal de borst natmaken als dat weer terug keert en we de illusie hebben dat er geen maatregelen meer komen.
Die ic's gaan het never nooit trekken met zo weinig bedden. Gaat het goed doordat Corona pak m beet nog slechts 10k doden veroorzaakt (optimistisch) dan zal de griep de emmer wel weer doen overlopen. Maar nee, meer bedden is zo lastig, zo duur ook...

Meer testen is meer besmettingen. Oftewel geen enkele indicatie hoe je er voor staat.
Want dit zal meer gebeuren tijdens evenementen, stadions, festivals oftewel paniek in perioden met mooi weer om helemaal niks. Mensen testen niet omdat ze klachten hebben, maar omdat ze het vliegtuig in willen.
Enfin, had eigenlijk Steks moeten citeren...
Dan is het testbeleid en/of de testbereidheid niet juist, daar moet je de uitkomsten dan voor corrigeren.

Mocht de lockdown positief hebben gewerkt tegen influenza, kunnen we tijdens de winter helemaal de borst natmaken als dat weer terug keert en we de illusie hebben dat er geen maatregelen meer komen.
Die ic's gaan het never nooit trekken met zo weinig bedden. Gaat het goed doordat Corona pak m beet nog slechts 10k doden veroorzaakt (optimistisch) dan zal de griep de emmer wel weer doen overlopen. Maar nee, meer bedden is zo lastig, zo duur ook...
Gaan gezonde mensen dan ineens ten onder aan de griep? De risicogroepen krijgen gewoon weer hun prikjes.

Wat heeft het “overslaan” van een griepseizoen er mee van doen dat we nu nog meer patiënten op de ic krijgen dan anders?

Als het griepseizoen is overgeslagen door maatregelen reken maar uit wat er gebeurt zonder. En dan is er nog altijd Corona. Kortom we komen jaren niet van maatregelen af in de wintermaanden.

Dan is het testbeleid en/of de testbereidheid niet juist, daar moet je de uitkomsten dan voor corrigeren.

We zouden überhaupt niet moeten testen als je geen symptomen hebt.

Gaan gezonde mensen dan ineens ten onder aan de griep? De risicogroepen krijgen gewoon weer hun prikjes.

Ligt een beetje aan het feit of er een nieuwe (dodelijkere) variant komt, H5N1 of H7N9 of een hele nieuwe string van H1. Kijken of we dan ook alle mensen die niet in een risicogroep vallen gaan prikken. Ik denk het niet :roflol:

In hoeverre is RS onder kinderen en vergelijkbaar inlfuenza onder ouderen?

Niet, maar influenza is een verzamelnaam voor heel veel griepvirussen elk met hun eigen morbiditeit en mortaliteit natuurlijk. Dus vergelijken gaat sowieso niet heel makkelijk denk ik.

Terug
Naar boven