Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Wat Steks bedoelt is dat ook die gevaccineerde alsnog het corona virus oplopen, waardoor zij daarna (theoretisch gezien) diezelfde immuniteit hebben als de ongevaccineerde. In hoeverre dat wetenschappelijk ook klopt (de genoemde theorie), is mij niet bekend, daarmee wel iets waar ik ook mijn vraagtekens bij zet. De immuunrespons van een gevaccineerde kan zomaar eens anders zijn dan dat van een ongevaccineerde en daarmee automatisch ook de immuniteit anders na het doorstaan van een besmetting.
Volgens mij is dit waar dat filmpje over gaat. Maar verder boeit het mij eigenlijk ook nog maar weinig, ik zit er niet helemaal in. Ik heb mijn 2 spuitjes gehad, en over een paar maanden komt de derde en volgend jaar herfst zit ie gewoon bij de griepprik er bij gemixt :roflol:

En het blijven voornamelijk 50+ers en voornamelijk mensen met een ongezond BMI, jammer dat die informatie er weer niet bij wordt genoemd.
Als ik kijk naar de cijfers op het dashboard dan zit er boven de 30 al een behoorlijke sprong als je kijkt naar het aantal opnames per 100k. Dat getal is bij heel oude mensen nog veel hoger, maar daar zijn er stukken minder van.

Als ik kijk naar de cijfers op het dashboard dan zit er boven de 30 al een behoorlijke sprong als je kijkt naar het aantal opnames per 100k. Dat getal is bij heel oude mensen nog veel hoger, maar daar zijn er stukken minder van.

De mortaliteit van de mensen < 50 is alleen echt significant lager en opzichte van > 50, waar de opnamekansen > 30 inderdaad significant hoger zijn ten opzichte van die van < 30. De vraag is hoe je daarmee om wilt gaan, want zoals jij en ik al eens zijn is het niet meer acceptabel dat er nog meer zorg uitgesteld gaat worden straks. Er ligt al genoeg op de hoop inmiddels.

Bonus vraag: is het gezien het gegeven dat natuurlijke immuniteit effectiever kan zijn, en vaccinatie door besmettingen te voorkomen die natuurlijke groepsimmuniteit dempt, het mogelijk wenselijk om jonge gezonde mensen niet te vaccineren? :thinking:
Bonus vraag: is het idee van gecontroleerd laten rondgaan niet heel en minder stiekem vanaf het begin de "strategie" van de overheid?

Nee dat durf ik niet tegen mijn vrouw, heb ik 6 maanden pikstraf.

Nee ik ben wel van leven en laten leven. Ieder zijn keus, alleen merk ik dat bij sommige 'wappies" dat nogal ontbreekt. niets mis met een beetje rellen.

Daarnaast geloof ik niet zoveel in gemanipuleerde statistieken maar vertrouw ik meer op ervaringen om mij heen van afgelopen jaar waarbij ik gezien heb dat een deel van de mensen die Covid hebben gehad na een jaar nog herstellende zijn.
Zeker 30%.
Ook hecht ik meer waarde aan IC verpleegkundige en een spoedarts dan een lijstje op internet....
Ik werk in het ziekenhuis op de SEH en op dit moment zijn de enige mensen mensen die op de IC liggen met covid vooral mensen met een niet westerse achtergrond en dan vaak ook nog overgewicht hebben. Bovendien komt er ook bijna niemand op de SEH binnen met covid

Bonus vraag: is het idee van gecontroleerd laten rondgaan niet heel en minder stiekem vanaf het begin de "strategie" van de overheid?

Dan zou vaccineren toch geen onderdeel van de strategie hebben kunnen zijn? Immers was er nog geen zicht op de delta variant bij aanvang toch? Dat het goed uitkomt is wellicht te stellen. Maar dan begrijp ik alsnog niet waarom je niet < 30 uitsluit van vaccineren en hen het virus laten doorstaan. En dan ben ik nog heel voorzichtig met de marge hier.

Ze houden zich dus gewoon aan het initiële plan.

Dat was toch groepsimmuniteit? :emo:

Waarvan ze inmiddels weten dat het niet werkt, dikke middelvinger naar de samenleving als geheel en de zorg in het bijzonder.

Dat zeg ik :p

Ik werk in het ziekenhuis op de SEH en op dit moment zijn de enige mensen mensen die op de IC liggen met covid vooral mensen met een niet westerse achtergrond en dan vaak ook nog overgewicht hebben. Bovendien komt er ook bijna niemand op de SEH binnen met covid
Is ook afhankelijk waar hèt ziekenhuis staat. Waarom zouden ze via de SEH binnenkomen?

Mensen met een niet-Westerse achtergrond hebben om verschillende redenen een grotere kans op overgewicht, dat zou daarbovenop ook voor covid kunnen gelden.

Is ook afhankelijk waar hèt ziekenhuis staat. Waarom zouden ze via de SEH binnenkomen?

Mensen met een niet-Westerse achtergrond hebben om verschillende redenen een grotere kans op overgewicht, dat zou daarbovenop ook voor covid kunnen gelden.

Volgens mij speelt etnische achtergrond inderdaad een rol hierbij. Zo is er een grote relatie tot jouw immuunsysteem en de plek op de wereld en de mate van armoede waarin je opgroeit. Best wel bizarre bevinden eigenlijk.

Dat ze vaak overgewicht hebben is statistisch ook wel te verwachten. De meerderheid van de bevolking die ouder dan 50 jaar is heeft overgewicht (59,9% in de leeftijdscategorie 50-64 en 58,1% in de leeftijdscategorie 65+, voor de leeftijdscategorie 35-49 is het net iets minder dan de helft met 49,3%).

Dat ze vaak overgewicht hebben is statistisch ook wel te verwachten. De meerderheid van de bevolking die ouder dan 50 jaar is heeft overgewicht (59,9% in de leeftijdscategorie 50-64 en 58,1% in de leeftijdscategorie 65+, voor de leeftijdscategorie 35-49 is het net iets minder dan de helft met 49,3%).

Val ik ook onder deze groep eigenlijk :emo:

Patiënten met covid komen eigenlijk altijd via de SEH binnen. En tuurlijk maakt het uit welk ziekenhuis het is, ene stad is erger dan de andere. Ik kan alleen vertellen wat ik in mijn ziekenhuis zie. Ja het is ook vaak dat niet westerse mensen niet gevaccineerd zijn en daarom op de ic belanden, en ook hebben ze dus vaak overgewicht wat dus verhoogd risico geeft voor covid

Damn, eigenlijk best wel hoge percentages.

Patiënten met covid komen eigenlijk altijd via de SEH binnen. En tuurlijk maakt het uit welk ziekenhuis het is, ene stad is erger dan de andere. Ik kan alleen vertellen wat ik in mijn ziekenhuis zie. Ja het is ook vaak dat niet westerse mensen niet gevaccineerd zijn en daarom op de ic belanden, en ook hebben ze dus vaak overgewicht wat dus verhoogd risico geeft voor covid
Betekent dit dan dat op het moment van binnenkomen van het merendeel van de COVID patiënten, dus al in een staat verkeert waarin zij met spoed zorg nodig hebben of is dit gewoon de procedure, ongeacht welke staat men op dat moment verkeert?

Terug
Naar boven