AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Hoewel een heleboel jonge mensen er weinig last van hebben zijn volgens mij statistisch gezien op zijn minst boven de 30 de risico's van vaccineren kleiner dan van niet vaccineren.

Ook verspreiden gevaccineerden het virus minder.

Is daar ergens data van beschikbaar? Want het klinkt op eerste oog, op zijn minst tegenstrijdig. Ware het niet dat een asymptomatische patiënt, waarschijnlijk minder virusdeeltjes verspreid, zo zal deze asymptomatische patiënt wel veelvuldiger deelnemen aan allerhande sociale activiteiten, zo niet alle. Waar een symptomatische patiënt, waarschijnlijk thuis blijft en derhalve 0 andere besmet?

Hoewel een heleboel jonge mensen er weinig last van hebben zijn volgens mij statistisch gezien op zijn minst boven de 30 de risico's van vaccineren kleiner dan van niet vaccineren.

Ook verspreiden gevaccineerden het virus minder.

Op basis van onderstaand lijstje, lijkt me boven de 30 nog te laag gegrepen, maar ook hier ontbreekt het mij aan de cijfers van de wel gevaccineerde en een eventueel problematisch verloop daarvan.

1630397437810.png

Maar dan is hun bescherming dus minder lang/goed tov een echte infectie. Die zou je ook in je afweging mee moeten nemen om het risico van vaccineren te bepalen. Het nemen van een vaccin betekend een minder goede bescherming dan een echte infectie oplopen. (volgens dat filmpje hierboven)

En dat gevaccineerden het minder verspreiden maakt niet echt veel uit, uiteindelijk krijgt iedereen het wel en waarschijnlijk over tijd wel meerdere malen en verschillende varianten.
Maar die infectie (in elk geval besmetting) loop je toch wel op of je nu gevaccineerd bent of niet.

Maar die infectie (in elk geval besmetting) loop je toch wel op of je nu gevaccineerd bent of niet.

Maar hoe verklaar je dan de vrijheden die gevaccineerde mensen genieten ten opzichte van diegene die een natuurlijke besmetting hebben doorstaan, maar geen vaccinatie hebben ondergaan?

Ja vroeg of laat krijgt iedereen het, maar we hebben nu, op dit moment, scheve regelgeving. We staan aan de vooravond van verdere uitsluiting van deze bevolkingsgroep (de niet gevaccineerde). En die kromheid kun je niet recht lullen imo.

Ja vroeg of laat krijgt iedereen het, maar we hebben nu, op dit moment, scheve regelgeving. We staan aan de vooravond van verdere uitsluiting van deze bevolkingsgroep (de niet gevaccineerde). En die kromheid kun je niet recht lullen imo.
Wij, NL, gaan nu toch juist de laatste maatregelen vrijgeven? Ok wij gaan er onderling van uit dat het met oplopende infecties wel weer paniekvoetbal wordt, maar de intentie is er.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Klopt, maar mensen die niet gevaccineerd zijn hebben na de besmetting een betere bescherming dan de mensen die het virus met een vaccin bestrijden. (volgens dat filmpje hierboven)

Wij, NL, gaan nu toch juist de laatste maatregelen vrijgeven? Ok wij gaan er onderling van uit dat het met oplopende infecties wel weer paniekvoetbal wordt, maar de intentie is er.

Ja zou je denken, maar ook dat eerste is niet helemaal waar. Om meer los te laten zullen elders de teugels worden aangetrokken, op de bekrompen en niet te verklaren manier waarop dat al zo lang het geval is.

Veel maakt het eigenlijk ook niet uit nee. Er is een reden waarom op alle scholen inmiddels business as usual wordt hervat en alleen daar waar niet mogelijk 1,5m afstand te bewaren een mondkapje moet worden gedragen. Ik geef het een week of 4, wellicht eerste of tweede week oktober, tot de hernieuwde angst weer in zijn glorie hoogtij viert in alle kranten en waarop iedereen weer ingemasseerd is dat we er toch nog niet zijn met zijn allen, en we toch nog heel eventjes vol moeten blijven houden. Ik hoop echt dat ik er naast zit overigens :p

Klopt, maar mensen die niet gevaccineerd zijn hebben na de besmetting een betere bescherming dan de mensen die het virus met een vaccin bestrijden. (volgens dat filmpje hierboven)

Wat Steks bedoelt is dat ook die gevaccineerde alsnog het corona virus oplopen, waardoor zij daarna (theoretisch gezien) diezelfde immuniteit hebben als de ongevaccineerde. In hoeverre dat wetenschappelijk ook klopt (de genoemde theorie), is mij niet bekend, daarmee wel iets waar ik ook mijn vraagtekens bij zet. De immuunrespons van een gevaccineerde kan zomaar eens anders zijn dan dat van een ongevaccineerde en daarmee automatisch ook de immuniteit anders na het doorstaan van een besmetting.

Op basis van onderstaand lijstje, lijkt me boven de 30 nog te laag gegrepen, maar ook hier ontbreekt het mij aan de cijfers van de wel gevaccineerde en een eventueel problematisch verloop daarvan.

1630397437810.png
Een aantal risico's bij vaccinatie (bloedstollingen, ontstoken hartspier) zijn nog groter bij besmetting. Als je nu nog geen covid hebt gehad krijg je waarschijnlijk de delta variant, dat ziekteverloop is heftiger dan eerdere varianten en dan komt er nog een heleboel ellende aan van de variant van beneden de Sahara.

Ik dacht dat het verschil was tussen infectie en vaccinatie, maar het gaat in het verschil na infectie zonder vaccin en infectie met vaccin? Hoe belangrijk is het verschil dan nog? In beide gevallen heb je een eerste infectie doorstaan. Zijn er al cijfers bekend of een tweede infectie een ernstiger verloop kan opleveren?

Een aantal risico's bij vaccinatie (bloedstollingen, ontstoken hartspier) zijn nog groter bij besmetting. Als je nu nog geen covid hebt gehad krijg je waarschijnlijk de delta variant, dat ziekteverloop is heftiger dan eerdere varianten en dan komt er nog een heleboel ellende aan van de variant van beneden de Sahara.

Velen zullen niet eens weten of zij een besmetting hebben doorstaan inmiddels. Was het een griepvirusje (lijkt onbestaand geworden), was het een simpel verkoudheidsvirusje, of was het Corona? Tel daarbij ook nog op de mensen die zonder klachten laten testen en "vals" positief testen. Ik kijk uit naar alle varianten die nog komen gaan, stiekem hoop ik dat de mensheid keihard gestraft wordt, met een volledig resistente variatie. ;) /doemdenkerij

De immuunrespons van een gevaccineerde kan zomaar eens anders zijn dan dat van een ongevaccineerde en daarmee automatisch ook de immuniteit anders na het doorstaan van een besmetting.
Verzin je dit ter plekke, of heb je dat ergens gelezen?

Ik dacht dat het verschil was tussen infectie en vaccinatie, maar het gaat in het verschil na infectie zonder vaccin en infectie met vaccin? Hoe belangrijk is het verschil dan nog? In beide gevallen heb je een eerste infectie doorstaan. Zijn er al cijfers bekend of een tweede infectie een ernstiger verloop kan opleveren?

Volgens mij is een tweede infectie per definitie vaak minder hevig als er al een infectie is geweest. Of men dan gevaccineerd is of niet, maakt volgens mij statistisch gezien niet heel veel uit. Klinkt ook wel logisch, want als je het al gehad hebt en het was ernstig, dan heb je of een mega immuunsysteem geactiveerd erna, of heb je het loodje gelegd :p

waarom op alle scholen inmiddels business as usual wordt hervat en alleen daar waar niet mogelijk 1,5m afstand te bewaren een mondkapje moet worden gedragen.
Een heleboel scholen kiezen bewust voor nog niet helemaal business as usual.

In het hoger onderwijs nemen ze mi een enorm risico door ineens zo'n grote stap te zetten met een van de meest mobiele groepen uit de samenleving.

Terugkerende vakantiegangers en studenten die zich gaan mengen biedt wel de mogelijkheid tot snel oplopende besmettingen en eventuele, zoals jij het noemt, paniek.

Ik kijk uit naar alle varianten die nog komen gaan, stiekem hoop ik dat de mensheid keihard gestraft wordt, met een volledig resistente variatie. ;) /doemdenkerij
Met die variant van beneden de Sahara word je op je wenken bediend.

• Heart
Waarderingen: Vonk
Een heleboel scholen kiezen bewust voor nog niet helemaal business as usual.

In het hoger onderwijs nemen ze mi een enorm risico door ineens zo'n grote stap te zetten met een van de meest mobiele groepen uit de samenleving.

Terugkerende vakantiegangers en studenten die zich gaan mengen biedt wel de mogelijkheid tot snel oplopende besmettingen en eventuele, zoals jij het noemt, paniek.

@chrisk noemt het paniekvoetbal, ik noem het veelal waanzin.

Maar met de feiten die jij noemt is het gewoon een kwestie van tijd. Volgens mij zijn de studerende mensen gemiddeld gezien 15-25 jaar oud en deze groep is ook het minst gevaccineerd, dus het zal gaan als een lopend vuurtje. En als we ons gaan blijven focussen op positieve testen, zonder daarbij de zorg in ogenschouw te nemen, dan krijg je dus weer van die waanzin toestanden.

Met die variant van beneden de Sahara word je op je wenken bediend.

Mutatiesnelheid 48x per jaar was het toch geloof ik? Kan natuurlijk evengoed heel snel muteren naar een simpel verkoudheidje dan. Either way is natuurlijk prima.

Terug
Naar boven