- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Zoals je weet doe ik er graag een schepje bovenop en zou ik het liefst het beleid focussen op besmettingen en die heel laag houden.@chrisk noemt het paniekvoetbal, ik noem het veelal waanzin.
Maar met de feiten die jij noemt is het gewoon een kwestie van tijd. Volgens mij zijn de studerende mensen gemiddeld gezien 15-25 jaar oud en deze groep is ook het minst gevaccineerd, dus het zal gaan als een lopend vuurtje. En als we ons gaan blijven focussen op positieve testen, zonder daarbij de zorg in ogenschouw te nemen, dan krijg je dus weer van die waanzin toestanden.
Door naar de zorg te kijken ben je namelijk altijd te laat en loop je altijd achter de feiten aan, bij een nieuwe variant waarbij de vaccins minder werken dan bij delta en die nog besmettelijker is vang je die exponentiële groei gewoonweg niet meer op. Daarbij komt dan nog het stuwmeer aan reeds uitgestelde zorg en de overbelasting van het zorgpersoneel. Van iemand die ik ken en in dat veld werkt is de vakantie al meerdere keren herroepen, maar wel veel extra zware diensten draaien, die loopt nu echt op het tandvlees.

klassiek gevalletje van de schuld bij de niet gevaccineerde leggen? 

) helemaal niets