Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
@chrisk noemt het paniekvoetbal, ik noem het veelal waanzin.

Maar met de feiten die jij noemt is het gewoon een kwestie van tijd. Volgens mij zijn de studerende mensen gemiddeld gezien 15-25 jaar oud en deze groep is ook het minst gevaccineerd, dus het zal gaan als een lopend vuurtje. En als we ons gaan blijven focussen op positieve testen, zonder daarbij de zorg in ogenschouw te nemen, dan krijg je dus weer van die waanzin toestanden.
Zoals je weet doe ik er graag een schepje bovenop en zou ik het liefst het beleid focussen op besmettingen en die heel laag houden.

Door naar de zorg te kijken ben je namelijk altijd te laat en loop je altijd achter de feiten aan, bij een nieuwe variant waarbij de vaccins minder werken dan bij delta en die nog besmettelijker is vang je die exponentiële groei gewoonweg niet meer op. Daarbij komt dan nog het stuwmeer aan reeds uitgestelde zorg en de overbelasting van het zorgpersoneel. Van iemand die ik ken en in dat veld werkt is de vakantie al meerdere keren herroepen, maar wel veel extra zware diensten draaien, die loopt nu echt op het tandvlees.

• Like
Waarderingen: Vonk
Afgelopen weekend 2 mensen gesproken die beide op de ic werken.
Beide gaven aan dat ze nu voornamelijk mensen zien die niet gevaccineerd zijn.
Vrije keus of mensen die door een auto-immuun ziekte niet mogen vaccineren. Ook mensen met medicatie tegen orgaan afstoting kunnen niet vaccineren.

Groot deel van de mensen die vrijwillig geen vaccin hebben genomen geven ondertussen wel aan dat ze het beter wel hadden kunnen doen.....

Zoals je weet doe ik er graag een schepje bovenop en zou ik het liefst het beleid focussen op besmettingen en die heel laag houden.

Door naar de zorg te kijken ben je namelijk altijd te laat en loop je altijd achter de feiten aan, bij een nieuwe variant waarbij de vaccins minder werken dan bij delta en die nog besmettelijker is vang je die exponentiële groei gewoonweg niet meer op. Daarbij komt dan nog het stuwmeer aan reeds uitgestelde zorg en de overbelasting van het zorgpersoneel. Van iemand die ik ken en in dat veld werkt is de vakantie al meerdere keren herroepen, maar wel veel extra zware diensten draaien, die loopt nu echt op het tandvlees.

Valt zeker wat voor te zeggen, de vraag is alleen hoe economisch haalbaar blijft een dergelijke aanpak. De nevenschade van sociale beperkingen is ook niet mals, zeker niet onder de groep <30 jaar.

Zoals je ook weet, ben ik nog steeds voorstander voor het uitbreiden van de zorgcapaciteit, al dan niet met speciaal daarvoor in te richten (veld)hospitalen speciaal voor CoVID-lijers. En ik wordt niet warm of koud van die argumenten dat er geen personeel of materiaal beschikbaar is, of dat we na de crisis dan met zoveel personeel zitten wat geen werk meer zou hebben. Er is gewoon geen wil om dit te doen en dat is geen kwestie van geld of tijd meer, dat is inmiddels heel duidelijk. Het aantal bedden per 100.000 inwoners is gewoon veel te laag, alleen maar mooi natuurlijk, want dat betekent dat ons zorgsysteem heel erg goed en efficiënt werkt (het is wel t*ring duur, dat dan weer wel). Maar ten tijden van crisis, moet je of jouw scenario of mijn scenario, of wellicht een combinatie van beiden volgen imo. Wat we steeds krijgen is niets van dit haha. (Ben blij dat ik er nog steeds om kan lachen).

Vrije keus of mensen die door een auto-immuun ziekte niet mogen vaccineren. Ook mensen met medicatie tegen orgaan afstoting kunnen niet vaccineren.

Groot deel van de mensen die vrijwillig geen vaccin hebben genomen geven ondertussen wel aan dat ze het beter wel hadden kunnen doen.....

Ja dat is logisch toch? Als je iedereen in de gevangenis zou vragen of ze hun criminele activiteiten hadden blijven uitvoeren als ze vooraf wisten dat ze gepakt zouden worden, dan zou ook het merendeel nee zeggen en spijt betuigen. Als je van te voren weet dat een corona besmetting je in het ziekenhuis doet belanden, of nog erger op de IC, dan moet je wel bijzonder getalenteerd dom zijn om vervolgens moedwillig nee te zeggen tegen een vaccin.

Ja dat is logisch toch? Als je iedereen in de gevangenis zou vragen of ze hun criminele activiteiten hadden blijven uitvoeren als ze vooraf wisten dat ze gepakt zouden worden, dan zou ook het merendeel nee zeggen en spijt betuigen. Als je van te voren weet dat een corona besmetting je in het ziekenhuis doet belanden, of nog erger op de IC, dan moet je wel bijzonder getalenteerd dom zijn om vervolgens moedwillig nee te zeggen tegen een vaccin.
Heel logisch, alleen misschien is het verstandiger om dan eerder te vaccineren. Deze zelfde groep blijft waarschijnlijk ook zorgen dat we straks in september toch niet verder versoepelen maar weer meer maatregelen gaan krijgen.
Kunnen ze ondertussen wel weer lekker demonstreren en overal tegen aan schoppen.......

Heel logisch, alleen misschien is het verstandiger om dan eerder te vaccineren. Deze zelfde groep blijft waarschijnlijk ook zorgen dat we straks in september toch niet verder versoepelen maar weer meer maatregelen gaan krijgen.
Kunnen ze ondertussen wel weer lekker demonstreren en overal tegen aan schoppen.......

:roflol: klassiek gevalletje van de schuld bij de niet gevaccineerde leggen?

Wat verstandiger is moet eenieder voor zichzelf uitmaken, het is aan onze regering om beleid te bepalen inzake de eventuele vrijheden die de mensen mogen genieten. Medische apartheid zou hiervan geen onderdeel mogen zijn. Sterker nog dit zou 3 jaar geleden onmogelijk worden geacht. Maar we stevenen er hard op af.

Hoe kijk jij dan aan tegen het deel van zo'n 800.000 mensen wie geen vaccin kunnen krijgen of geen gewenste respons hebben op een vaccin, door het uitblijven van een immuunreactie? Die zijn zeker ook debet aan alle maatregelen straks? :lol:

Valt zeker wat voor te zeggen, de vraag is alleen hoe economisch haalbaar blijft een dergelijke aanpak.
Dat weet je vantevoren niet van beide keuzes, alle uitgestelde zorg, covid en long covid komt ook met een prijs.
De nevenschade van sociale beperkingen is ook niet mals, zeker niet onder de groep <30 jaar.
Daarom had ik het ook over zo'n grote stap voor het hoger onderwijs ineens.

Het idee van focussen op besmettingen en dit laag houden is dat je die beperkingen minimaal nodig hebt. Dit heeft in Nieuw-Zeeland en Australië heel goed gewerkt, maar toen kwam delta en hadden ze een lage vaccinatiegraad.
Zoals je ook weet, ben ik nog steeds voorstander voor het uitbreiden van de zorgcapaciteit, al dan niet met speciaal daarvoor in te richten (veld)hospitalen speciaal voor CoVID-lijers. En ik wordt niet warm of koud van die argumenten dat er geen personeel of materiaal beschikbaar is, of dat we na de crisis dan met zoveel personeel zitten wat geen werk meer zou hebben. Er is gewoon geen wil om dit te doen en dat is geen kwestie van geld of tijd meer, dat is inmiddels heel duidelijk. Het aantal bedden per 100.000 inwoners is gewoon veel te laag, alleen maar mooi natuurlijk, want dat betekent dat ons zorgsysteem heel erg goed en efficiënt werkt (het is wel t*ring duur, dat dan weer wel).
Hier vinden we elkaar wel. Efficiëntie is soms wat overschat, je moet ook (met Talib) zorgen dat er een factor anti-fragile is.
Maar ten tijden van crisis, moet je of jouw scenario of mijn scenario, of wellicht een combinatie van beiden volgen imo.
Wat we steeds krijgen is niets van dit haha.
Een kritiek op de Nederlandse aanpak is dat in tegenstelling tot VK of NZ, dat daar weliswaar verschillende strategieën gevolgd worden, maar dat er een duidelijke keuze gemaakt wordt en men daar ook verantwoording over aflegt. In Nederland blijft het maar een beetje reageren op de ontwikkelingen en halve maatregelen.
(Ben blij dat ik er nog steeds om kan lachen).
Dat lukt mij ook steeds beter, druk maken voegt weinig toe. Ik hoop dat we er nog lang om kunnen lachen.

• Like
Hoe kijk jij dan aan tegen het deel van zo'n 800.000 mensen wie geen vaccin kunnen krijgen of geen gewenste respons hebben op een vaccin, door het uitblijven van een immuunreactie? Die zijn zeker ook debet aan alle maatregelen straks?
Ja, of je nu een fysieke of mentale beperking hebt moet niet uitmaken. :D

• Haha
Dat weet je vantevoren niet van beide keuzes, alle uitgestelde zorg, covid en long covid komt ook met een prijs.
Eens, daarom ben ik ook voorstander voor echte CoVID-lijer centra (zodat de reguliere zorg daar niet of in elk geval een stuk minder onder hoeft te lijden). Maar goed, die gaan er nooit komen natuurlijk. We breken inmiddels ook alweer de testcentra af die we nooit gebruikt hebben. Daarmee hebben we wel laten zien dat we zulks kunnen, als er maar een wil is.
Daarom had ik het ook over zo'n grote stap voor het hoger onderwijs ineens.

Het idee van focussen op besmettingen en dit laag houden is dat je die beperkingen minimaal nodig hebt. Dit heeft in Nieuw-Zeeland en Australië heel goed gewerkt, maar toen kwam delta en hadden ze een lage vaccinatiegraad.
Ja ik ben echt bang dat deze grote stap ons in de reet gaat bijten. AU en NZ zijn natuurlijk beiden eilanden, waarmee een rigoureus beleid enkel op de besmetting veel beter te handhaven valt. Dan zouden wij als EU bijvoorbeeld 1 beleid moeten hebben gevolgd. Ik weet niet in hoeverre dit haalbaar is, maar ik snap wel je punt.
Hier vinden we elkaar wel. Efficiëntie is soms wat overschat, je moet ook (met Talib) zorgen dat er een factor anti-fragile is.
Ja wijze lessen, maar of deze ook getrokken zullen worden in Den Haag?
Een kritiek op de Nederlandse aanpak is dat in tegenstelling tot VK of NZ, dat daar weliswaar verschillende strategieën gevolgd worden, maar dat er een duidelijke keuze gemaakt wordt en men daar ook verantwoording over aflegt. In Nederland blijft het maar een beetje reageren op de ontwikkelingen en halve maatregelen.
En we polderen lekker verder, onder leiding van ons geweldige demissionaire kabinet :heart:
Dat lukt mij ook steeds beter, druk maken voegt weinig toe. Ik hoop dat we er nog lang om kunnen lachen.
Sommige dingen frustreren mij wel af en toe hoor, maar vooralsnog is het de grootste poppenkast die ik ooit heb meegemaakt en het kost ons (behalve wat vrijheden links en rechts :o) helemaal niets :D

:roflol: klassiek gevalletje van de schuld bij de niet gevaccineerde leggen?
Omdat blijkt dat het merendeel die het ziekenhuis of IC bezoeken uit die groep bestaat.
Dan mogen we daar volgens mij wel kritisch naar kijken, zelfde als iemand die met drank gaat autorijden, die nemen we het wel kwalijk als hij in het ziekenhuis terecht komt.

Mensen die vanwege gezondheidsklachten niet gevaccineerd kunnen worden zullen nooit debet zijn aan de maatregelen.
Er is een verschil tussen eigenwijs zijn en maar blijven schoppen en niet kunnen.

• Haha
En het blijven voornamelijk 50+ers en voornamelijk mensen met een ongezond BMI, jammer dat die informatie er weer niet bij wordt genoemd.

Trouwens mijn vrouw is ook niet gevaccineerd.
Ik zit al te wachten tot ik met mijn vinger kan wijzen.....

i told.jpg

En het blijven voornamelijk 50+ers en voornamelijk mensen met een ongezond BMI, jammer dat die informatie er weer niet bij wordt genoemd.
Helaas keep on dreaming.

Dat dacht ik ook.

Voorbeeld is mijn gezonde collega zonder onderliggend lijden die een berenconditie had. 8 weken ic waarvan 5 in coma.

Omdat blijkt dat het merendeel die het ziekenhuis of IC bezoeken uit die groep bestaat.
Dan mogen we daar volgens mij wel kritisch naar kijken, zelfde als iemand die met drank gaat autorijden, die nemen we het wel kwalijk als hij in het ziekenhuis terecht komt.

Mensen die vanwege gezondheidsklachten niet gevaccineerd kunnen worden zullen nooit debet zijn aan de maatregelen.
Er is een verschil tussen eigenwijs zijn en maar blijven schoppen en niet kunnen.
Valide logica kerel, ik volg hem alleen echt niet.
Om maar 1 van vele dingen te noemen. Als je die weg in slaat, welke ik bewust niet in wil slaan, dan is het einde zoek en is de polarisatie een voldongen feit. Ik hoop dat het nooit zover hoeft te komen eerlijk gezegd.
Trouwens mijn vrouw is ook niet gevaccineerd.
Ik zit al te wachten tot ik met mijn vinger kan wijzen.....

i told.jpg
Lekkere vent ben jij zeg :roflol: Naar je eigen vrouw notabene. Leven en laten leven is jou wel heel erg vreemd niet? :haha:

Helaas keep on dreaming.

Dat dacht ik ook.

Voorbeeld is mijn gezonde collega zonder onderliggend lijden die een berenconditie had. 8 weken ic waarvan 5 in coma.

Uitzonderingen zijn er altijd, bij eender welk virus. Wat is nu je punt eigenlijk? Dat gezonde mensen ook de kans hebben op een ernstig verloop van een virus? :dunno:

Misschien moet je eens wat minder laten leiden door die horror verhalen dicht in je buurt, of die van jouw IC kennissen. En wat meer op basis van de statistieken laten informeren over de werkelijke feiten, en niet de uitzonderingen op de regels om je heen? Is maar een ideetje overigens.

Helaas keep on dreaming.

Dat dacht ik ook.

De data van leeftijdverdeling is gewoon publiekelijk beschikbaar daar heb ik jouw vage anecdotes niet voor nodig. En richting de 80% is gewoon obees om van verdere comorbiditeiten maar niet te spreken. Bovendien ben je niet de enige met connecties.

Bonus vraag: is het gezien het gegeven dat natuurlijke immuniteit effectiever kan zijn, en vaccinatie door besmettingen te voorkomen die natuurlijke groepsimmuniteit dempt, het mogelijk wenselijk om jonge gezonde mensen niet te vaccineren? :thinking:

Laatst bewerkt:
Lekkere vent ben jij zeg :roflol: Naar je eigen vrouw notabene. Leven en laten leven is jou wel heel erg vreemd niet? :haha:
Nee dat durf ik niet tegen mijn vrouw, heb ik 6 maanden pikstraf.

Nee ik ben wel van leven en laten leven. Ieder zijn keus, alleen merk ik dat bij sommige 'wappies" dat nogal ontbreekt. niets mis met een beetje rellen.

Daarnaast geloof ik niet zoveel in gemanipuleerde statistieken maar vertrouw ik meer op ervaringen om mij heen van afgelopen jaar waarbij ik gezien heb dat een deel van de mensen die Covid hebben gehad na een jaar nog herstellende zijn.
Zeker 30%.
Ook hecht ik meer waarde aan IC verpleegkundige en een spoedarts dan een lijstje op internet....

Nee dat durf ik niet tegen mijn vrouw, heb ik 6 maanden pikstraf.

Nee ik ben wel van leven en laten leven. Ieder zijn keus, alleen merk ik dat bij sommige 'wappies" dat nogal ontbreekt. niets mis met een beetje rellen.

Daarnaast geloof ik niet zoveel in gemanipuleerde statistieken maar vertrouw ik meer op ervaringen om mij heen van afgelopen jaar waarbij ik gezien heb dat een deel van de mensen die Covid hebben gehad na een jaar nog herstellende zijn.
Zeker 30%.
Ook hecht ik meer waarde aan IC verpleegkundige en een spoedarts dan een lijstje op internet....

Haha over welke gemanipuleerde statistieken heb je het? Die van het RIVM? Of die van de CDC? :emo:

Je baseert je eigen mening liever op meningen van anderen dan op basis van de feitelijke cijfers en statistieken.

Logisch dat een IC verpleegkundige of een spoedarts spreken van moord en brand in hun vakgebied! Hebben ze ook alle reden toe met de capaciteitsproblemen. Maar zij zijn wel bij uitstek de groep mensen die alles behalve een objectieve en op feiten (anders dan de gevallen die zij tegenkomen in de praktijk) gebaseerde blik zullen hebben.

Maar goed leven en laten leven, net zoals er wappies zijn aan de linkerkant, heb je die natuurlijk ook aan de rechterkant :o

Hebben die je ook een leeftijdsverdeling verteld?

Zeker en ze wisten ook exact nog hoeveel gevallen er last hadden van bepaalde comorbiditeit, hoeveel dagen ze op de IC hadden gelegen en wat ze die ochtend gegeten hadden voor ze de IC werden opgerold :haha:

Terug
Naar boven