Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Nu blijkt dat de laatste dagen vooral op de Biblebelt de besmettingen toenemen lijkt dat vaccineren toch wel te werken en zijn de anti vaxxers buiten de Belt eigenlijk freeloaders.
:trollface:

The Swedish Public Health Agency has decided to pause the use of Moderna's vaccine Spikevax, for everyone born in 1991 and later, for precautionary reasons. The cause is signals of an increased risk of side effects such as inflammation of the heart muscle or heart sac. However, the risk of being affected is very small.

Niet gek zo'n pauze.

Voor een eindoordeel wel het risico afzetten tegen het risico dat dit of iets vergelijkbaars gebeurt bij het ongevaccineerd krijgen van covid, anders heeft het weinig waarde.

Dit is wel makkelijk zeggen, maar waar haal je dat personeel vandaan? En wat doe je de rest van het jaar wanneer er geen gebruik van gemaakt wordt?
Daarnaast is de griepprik niet eens effectief omdat ze gokken in die cocktail op een paar varianten.
Het is wel veilig en vermindert toch deels de griepjes elk jaar, dus het doet wat het doen moet. Als ik dat artikel zo lees willen ze de cijfers iets verlagen, niet volledig wegnemen. Dat weet iedereen wel dat dat niet gaat lukken met een griepprik. Verder besmetten kinderen gewoon heel veel ouderen, dat is ook niet zo gek.
Nu blijkt dat de laatste dagen vooral op de Biblebelt de besmettingen toenemen lijkt dat vaccineren toch wel te werken en zijn de anti vaxxers buiten de Belt eigenlijk freeloaders.
En dan de reformatorische groepen binnenin de biblebelt. De moeder van m'n vriendin heeft al best wat klanten verloren de laatste maanden, allemaal vanuit dezelfde reformatorische kerk. Daar wordt gepreekt dat vaccins van de duivel zijn.

Dit is wel makkelijk zeggen, maar waar haal je dat personeel vandaan? En wat doe je de rest van het jaar wanneer er geen gebruik van gemaakt wordt?
Door ze op te leiden? De druk op de zorg zal elk jaar alleen maar toenemen. Het is gewoon een verstandige investering, laat staan voor een land dat zich een zorgstaat noemt.

Daarnaast hebben we dan buffer capaciteit voor toekomstige pandemiën. Regeren is vooruitkijken.

Nee dat is het niet, dit is symptoombestrijding. Weet je wat een mooie oplossing is voor IC tekorten?

Meer IC's.

We gaan toch niet kinderen inenten tegen de griep om weer kwetsbare ouderen (die al de griepprik halen lol) te beschermen en de druk op de zorg te verlagen. De wereld op zijn kop.

Daarnaast is de griepprik niet eens effectief omdat ze gokken in die cocktail op een paar varianten.
Het echte probleem, de transmissie van influenza is uitermate effectief te verminderen door een lockdown volgens het artikel.

Meer besmettingen onder gevaccineerden

20211011_080559.jpg

Linkje is pdf

Die ICs zijn wel eerst afgebouwd.

Ik denk dat je de ICs een zekere mate, van wat Thalib zou noemen, anti-fragile moet maken. Dat er mensen zijn die normaal een andere taak hebben maar die ook (in zekere mate) op de IC kunnen werken.

Maar ook die mensen moet je eerst vinden en opleiden.
Het is wel veilig en vermindert toch deels de griepjes elk jaar, dus het doet wat het doen moet. Als ik dat artikel zo lees willen ze de cijfers iets verlagen, niet volledig wegnemen. Dat weet iedereen wel dat dat niet gaat lukken met een griepprik. Verder besmetten kinderen gewoon heel veel ouderen, dat is ook niet zo gek.
Dat komt dan waarschijnlijk door de vele oppassende opa's en oma's? Die moeten wel oppassen omdat twee salarissen nodig zijn voor de hypotheek en de kinderopvang en schooltijden zijn ingericht op een 1,5 verdienersmodel.
En dan de reformatorische groepen binnenin de biblebelt. De moeder van m'n vriendin heeft al best wat klanten verloren de laatste maanden, allemaal vanuit dezelfde reformatorische kerk. Daar wordt gepreekt dat vaccins van de duivel zijn.
Triest, zoveel onnodig lijden.

Wat is dan nog, behalve mooier en beter Nederlands, het verschil met de complotdenkers die het aan Bill Gates linken?

die onderste rij, van de 403 ongevaccineerden heeft tussen week 36 en 39, 320 mensen covid gehad, nog 83 te gaan en iedereen heeft het gehad :roflol:

Ik zal de grafiek wel verkeerd lezen.

die onderste rij, van de 403 ongevaccineerden heeft tussen week 36 en 39, 320 mensen covid gehad, nog 83 te gaan en iedereen heeft het gehad :roflol:

Ik zal de grafiek wel verkeerd lezen.
Ja.

Bij die 403 staat niet per 100k, dat zijn de besmettingen zonder vaccin van het totaal.

Door ze op te leiden? De druk op de zorg zal elk jaar alleen maar toenemen. Het is gewoon een verstandige investering, laat staan voor een land dat zich een zorgstaat noemt.

Daarnaast hebben we dan buffer capaciteit voor toekomstige pandemiën. Regeren is vooruitkijken.
Dat is wel zo. Hopelijk komt er eens een regering dat vooruit kijkt, in plaats van nu. Pandemieën zullen steeds vaker voorkomen met de bevolkingsgroei.
Maar als die ouderen hetzelfde vaccin krijgen als kinderen, wat is dan precies het nut van kinderen ook te vaccineren?
Goede vraag. In principe zou iedereen het inderdaad moeten krijgen, zou niet weten waarom ze alleen voor kinderen kiezen. Griep is veel kutter bij volwassenen. Kan mij niet herinneren als kind langer dan 1 dag ziek te zijn geweest, nu kan ik een week liggen creperen van de griep :o

Misschien omdat kinderen nog niet na kunnen denken.. :D

Dat is VK? Ik heb het over NL. I...ordat gevaccineerden zich onkwetsbaar achten.
Je quote doet wat gek.

Vaccinatiegraad is op Urk het laagst, met de positieve testen valt het wel mee.
Moet wel bijgezegd worden dat de burgemeester daar niet handhaaft. Maar gevaccineerden worden ook niet getest.

Daarom zegt het Engelse rapport in mijn ogen meer over de besmettingen. En toont gelijk de waanzin van de huidige coronapas

Maar als die ouderen hetzelfde vaccin krijgen als kinderen, wat is dan precies het nut van kinderen ook te vaccineren?
Ja maar het vaccin werkt niet 100% en als je geprikt bent kan je het nog steeds krijgen, je lichaam is alleen iets beter voorbereid. En niet iedereen kan een vaccin halen omdat ''insert reden'' en en en. :roflol:

Terug
Naar boven