Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen idee.Ik ben wel benieuwd wat het verschil in weerstand kan zijn als je langere tijd jaarlijks een griepvaccin krijgt of maar eens per 10 jaar geïnfecteerd met raakt met influenza.
Kort gezegd, stond dit er:Je quote doet wat gek.
Vaccinatiegraad is op Urk het laagst, met de positieve testen valt het wel mee.
Moet wel bijgezegd worden dat de burgemeester daar niet handhaaft. Maar gevaccineerden worden ook niet getest.
Daarom zegt het Engelse rapport in mijn ogen meer over de besmettingen. En toont gelijk de waanzin van de huidige coronapas
Mijn vriendin werkt op een kdv. Heb ik nu uber immuniteit?Geen idee.
Valt wel op hoeveel ouders flink de griep krijgen, als hun eerste kind voor het eerst naar het kdv of basisschool gaat. Nieuwe leerkrachten schijnen de eerste 3 jaar ofzo er ook veel meer last van te hebben.
Immuunsysteem is constant in ontwikkeling. Dat van kinderen helemaal, want dat is simpelweg nog niet gerijpt. En zo'n griep vaccin loopt eigenlijk een beetje achter: het is gebaseerd op de virussen die het vorige seizoen heersten, en virussen veranderen constant. Aangezien in 2020 geen griep was, is het nu dus gebaseerd op virussen uit 2019.
Dus, om terug te komen op je post, ik denk dat daar 't verschil in zit.
Jij sowieso toch!Mijn vriendin werkt op een kdv. Heb ik nu uber immuniteit?
Sinds mijn 18e maar 2x de griep goed te pakken gehad, waarvan 1x goed ziek voor 2 dagen.
Dus, nog 3,5 jaar voor #3?Sinds mijn 18e maar 2x de griep goed te pakken gehad, waarvan 1x goed ziek voor 2 dagen.
Beide keren na een zwaar weekend feesten.

Ik feest niet meer elke week zo hard tot het gaatje en leef veel gezonder.
Valt wel op hoeveel ouders flink de griep krijgen, als hun eerste kind voor het eerst naar het kdv of basisschool gaat. Nieuwe leerkrachten schijnen de eerste 3 jaar ofzo er ook veel meer last van te hebben.
Wie zegt dat dit griep is of niet was, het kan ook een andere infecties zijn geweest?Sinds mijn 18e maar 2x de griep goed te pakken gehad, waarvan 1x goed ziek voor 2 dagen.
Ja, maar gemiddeld loop je niet eens één keer in de tien jaar ofzo de griep op. Als je je jaarlijks laat vaccineren kom je er dus veel vaker mee in aanraking.Immuunsysteem is constant in ontwikkeling. Dat van kinderen helemaal, want dat is simpelweg nog niet gerijpt. En zo'n griep vaccin loopt eigenlijk een beetje achter: het is gebaseerd op de virussen die het vorige seizoen heersten, en virussen veranderen constant. Aangezien in 2020 geen griep was, is het nu dus gebaseerd op virussen uit 2019.
Dus, om terug te komen op je post, ik denk dat daar 't verschil in zit.
Dat zei god tegen mij tijdens het ijlen.Wie zegt dat dit griep is of niet was, het kan ook een andere infecties zijn geweest?
Nee dat is het niet, dit is symptoombestrijding. Weet je wat een mooie oplossing is voor IC tekorten?
Meer IC's.
We gaan toch niet kinderen inenten tegen de griep om weer kwetsbare ouderen (die al de griepprik halen lol) te beschermen en de druk op de zorg te verlagen. De wereld op zijn kop.
Daarnaast is de griepprik niet eens effectief omdat ze gokken in die cocktail op een paar varianten.
Nee dat is het niet, dit is symptoombestrijding. Weet je wat een mooie oplossing is voor IC tekorten?
Meer IC's.
We gaan toch niet kinderen inenten tegen de griep om weer kwetsbare ouderen (die al de griepprik halen lol) te beschermen en de druk op de zorg te verlagen. De wereld op zijn kop.
Daarnaast is de griepprik niet eens effectief omdat ze gokken in die cocktail op een paar varianten.

Wie had dat gedacht?!![]()
Prognoses OMT ongunstiger dan verwacht: voorlopig geen versoepelingen
Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert om de komende weken versoepelingen, zoals het uitbreiden van de maximaal 75 procent bezetting tijdens evenementen, niet door te voeren. De herfst- en winterprognoses voor het verloop van de besmettingen met het coronavirus zijn volgens het...www.nu.nl
Bummer
Je had toch niet anders verwacht he![]()
Prognoses OMT ongunstiger dan verwacht: voorlopig geen versoepelingen
Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert om de komende weken versoepelingen, zoals het uitbreiden van de maximaal 75 procent bezetting tijdens evenementen, niet door te voeren. De herfst- en winterprognoses voor het verloop van de besmettingen met het coronavirus zijn volgens het...www.nu.nl
Bummer

![]()
De overbodige griepprik - Zembla - BNNVARA
Volgens het RIVM, dat verantwoordelijk is voor de vaccinatiecampagne, beschermt de prik tegen de ernstige gevolgen van influenza. Maar klopt dat eigenlijk wel? Hoe effectief is het vaccin? Griepdeskundigen uiten daarover in ZEMBLA hun twijfels..www.bnnvara.nl
4 miljoen mensen in krijgen in Nederland jaarlijks een griepprik. De griepprik is gratis voor ouderen en mensen met een chronische ziekte, maar kost de overheid jaarlijks 55 miljoen euro. Volgens het RIVM, dat verantwoordelijk is voor de vaccinatiecampagne, beschermt de prik tegen de ernstige gevolgen van influenza. Maar klopt dat eigenlijk wel? Hoe effectief is het vaccin? Griepdeskundigen uiten daarover in ZEMBLA hun twijfels.
Twijfels over effectiviteit griepprik
Eigenlijk weet niemand precies hoe goed het griepvaccin werkt. Er is namelijk nooit goed onderzoek naar gedaan. In 2006 publiceert de Cochrane Collaboration, een onafhankelijke organisatie waarbij wetenschappers van over de hele wereld zijn aangesloten, hierover een vernietigend artikel. Ze hielden alle onderzoeken tegen het licht en kwamen tot de slotsom dat er helemaal geen bewijs is dat de griepprik doet waarvoor die is bedoeld, namelijk longontsteking en sterfte voorkomen. Deze conclusie heeft de Cochrane Collaboration in juni van dit jaar in een nieuw artikel bevestigd.
Hoogleraar innovatie en medische biotechnologie H. Schellekens zegt hierover in ZEMBLA: ' De studies bleken zo slecht uitgevoerd, dat ze nauwelijks bruikbaar zijn. En van die studies die wel bruikbaar waren, luidt de conclusie dat het vaccin eigenlijk niet werkt. ' Schellekens noemt het onethisch een hele bevolkingsgroep te vaccineren met een vaccin dat bijna niets doet.