XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Eerste resultaat bij het Googlen naar 'Transgender happiness ncbi': https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6974860/

Tweede, iets minder positief, gezien ze nog steeds meer risico hebben op een slechte quality of life (QoL): https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5925023/

Verder mag pas ergens over spreken als er cijfers zijn? Ik ken een paar transgenders die mentaal flink hebben geworsteld en sinds de transitie gelukkig zijn. Zelfs eentje die er bewust van was daardoor uit de (Turkse) familie getrapt te worden. Dat is geen keuze die je zomaar maakt omdat je ff anders wilt zijn.

Dit is dus ook weer een enkele casus. Zoals ik al zei is het een flink grijs gebiedje, waar we op dit moment nog te weinig kennis over hebben. Maar er zijn wel resultaten dat mensen er gelukkiger door zijn. Daarom vind ik dat voorzichtigheid belangrijk is, maar wel de openheid bewaard blijft. Hopelijk leren we snel beter onderscheid te kunnen maken in wat oprecht is en wat een misverstand is.
Als je dat stuk had gekeken, dan had je ook gehoord dat men in Nederland geen objectieve onderzoeken heeft, en dat men één derde uit het oog verliest. En dat psychologische problemen een flink aandeel hebben bij spijt. Ik vond het shockerend. Je praat dan over een groep die al erg kwetsbaar is, en over een verdomd lastig onderwerp om over te praten omdat er veel schaamte bij is.

Tot op zekere hoogte deel ik je mening best, maar ik zie het niet als het complete verhaal.
Verder mag pas ergens over spreken als er cijfers zijn?
Reageren mag altijd. Maar het maakt je imo wel objectiever

Ik ken een paar transgenders die mentaal flink hebben geworsteld en sinds de transitie gelukkig zijn.
Treurige verhalen zijn er aan beide kanten. Liever rationeel dan emotioneel ja. En om terug te komen op de woke gekte, daar staat het emotionele vaak bovenaan, denk ik

Als je dat stuk had gekeken, dan had je ook gehoord dat men in Nederland geen objectieve onderzoeken heeft, en dat men één derde uit het oog verliest. En dat psychologische problemen een flink aandeel hebben bij spijt. Ik vond het shockerend. Je praat dan over een groep die al erg kwetsbaar is, en over een verdomd lastig onderwerp om over te praten omdat er veel schaamte bij is.

Tot op zekere hoogte deel ik je mening best, maar ik zie het niet als het complete verhaal.
Ik snap je punt, maar is psychologie überhaupt objectief? Uiteindelijk is er altijd iemand die een keuze voor een ander moet maken op basis van gesprekken met die persoon en observaties. Dat gaat niet altijd goed. Niet bij transgenders, maar ook niet bij andere problemen. Verkeerde behandelingen, verkeerde medicatie. Bij transgenders is dat helaas niets nieuw.
Treurige verhalen zijn er aan beide kanten. Liever rationeel dan emotioneel ja. En om terug te komen op de woke gekte, daar staat het emotionele vaak bovenaan, denk ik
Emotie staat bij elke gekte bovenaan en is altijd de drijfveer van de mens. Er is ook weinig rationeels aan psychologie. Wat is dan een goede, rationele oplossing volgens jou? Mijn ex was in behandeling voor haar bindingsangst. Ze ging van zwaar bang om iemand te verliezen, naar no fucks given. Haar behandeling was niet goed gegaan. Moeten we nu iedereen met bindingsangst niet meer behandelen?

Volgens mij heb je er zelf ook moeite mee. Een vaccin beschermd maar voor 60-90%.

Al is 100% gevaccineerd, de vaccinatie beschermd niet 100% dus hoezo blijft het virus zich verspreiden met de ongevaccineerden als dé reden? Enkel als dit 100% was zou je gelijk hebben met deze stelling.
Leer exponentiële functies begrijpen. De groeten.

Ik snap je punt, maar is psychologie überhaupt objectief? Uiteindelijk is er altijd iemand die een keuze voor een ander moet maken op basis van gesprekken met die persoon en observaties. Dat gaat niet altijd goed. Niet bij transgenders, maar ook niet bij andere problemen. Verkeerde behandelingen, verkeerde medicatie. Bij transgenders is dat helaas niets nieuw.

Emotie staat bij elke gekte bovenaan en is altijd de drijfveer van de mens. Er is ook weinig rationeels aan psychologie. Wat is dan een goede, rationele oplossing volgens jou? Mijn ex was in behandeling voor haar bindingsangst. Ze ging van zwaar bang om iemand te verliezen, naar no fucks given. Haar behandeling was niet goed gegaan. Moeten we nu iedereen met bindingsangst niet meer behandelen?
Ik vroeg alleen naar cijfers van hetgeen wat je claimt?

Ik vroeg alleen naar cijfers van hetgeen wat je claimt?
Die gaf ik daarvoor. Daar reageerde je op, waar ik weer op reageer? Er zijn cijfers dat over het algemeen, transgenders er mentaal beter uit komen post-operatie. Zal niet voor iedereen gelden nee.

Simpel voorbeeld, er werd nog tot niet al te lang geleden gezegd dat je anderen niet kan besmetten als je gevaccineerd bent.

Zelfde geldt voor klimaat. Politici die schreeuwen dat we, volgens wetenschappelijk onderzoek, in een klimaatcrisis zitten en de klimaatverandering nu een halt toe moeten roepen, is naast onwetenschappelijk en onjuist redelijk achterlijk.
Hier

En hier
1634573902163.jpg

Gemanipuleerde wetenschap om een groene agenda te pushen. Hier is niks wetenschappelijks aan.

Gelukkig hebben we al wel groene stroom.

Waarom the f**k gaat het nu over transgenders en klimaat?

Psychologie is een grijs gebied, we snappen nog maar weinig over de hersenen. Hoe kan iets wat in de wetenschap nog weinig begrepen wordt, anti-wetenschap zijn?

Gender heeft sowieso al een andere definitie dan die jij aankaart. Je geslacht/sekse wordt gedefinieerd door je geslachtsdelen etc, gender duidt op het psychologisch aspect. Er zijn interessante casussen binnen de wetenschap hierover. Denk bijvoorbeeld aan intersekse kinderen waarvan één geslachtsdeel verwijderd heeft moeten worden, die zich achteraf toch als het andere geslacht voelen. Ondanks dat de hele hormonale ontwikkeling normaal verloopt als dat van een jongen/meisje, zonder dat deze mensen nog zo achterlijk veel blootgesteld werden aan dat iedereen tegenwoordig transgender moet zijn.

Nou slaat de explosieve groei aan genderdysforie helemaal nergens op en komt het waarschijnlijk door de intense aandacht die er aan gegeven wordt. Iets wat ook aangegeven werd in een studie in de VK, waar de lockdown voor veel de-transities zorgde. Met als mogelijk discussiepunt dat de mindere blootstelling aan dat het allemaal de normaalste zaak van de wereld is, het heeft kunnen stimuleren. Maar dat betekent niet dat het niet bestaat. Genoeg mensen die omgebouwd zijn en nu een stuk gelukkiger zijn. Zelfs als het nep zou zijn, wie ben jij om een ander zijn geluk af te nemen als hij/zij zich niet meer depressief voelt na zijn uiting en aanpassing? Ik ken een paar transgenders die gelukkiger zijn dan ooit. Eéntje heeft zelfs de keuze gemaakt om uit haar familie getrapt te worden door uit de kast te komen en om te bouwen.

Er wordt zeker veel gemanipuleerd, goede gegevens vinden en aflezen is een lastig vak. Ook ik ga er vaak de fout in. Maar daar tussinin zijn echt wel degelijke onderzoeken uit te halen. Zelfs de gemanipuleerde wetenschap van de overheid is te ontkrachten, wat hier al vaak gebeurd is. De overheid kan dan wel spelen met getallen en statistieken, dan nog kun je bij een kritische kijk zien welke overdreven zijn en welke wel echt zorgelijk (kunnen) zijn.

Er is wel een verschil tussen kritisch zijn met vraagtekens, en vraagtekens op vraagtekens zetten. Uiteindelijk zul je iets voor waar/niet waar aan moeten nemen nadat je een goede kritische blik er op hebt gehad.
1. Intersekse is nu juist iets dat er bij genderdysforie altijd aan de haren wordt bijgesleept terwijl daar juist wel tenminste biologische is;
2. Het is een beetje afhankelijk van welk onderzoek je bekijkt, maar er schijnt een nogal groot percentage van mensen met spijt te zijn;
3. Met name bij pubermeisjes (vaak met of in plaats van andere psychische klachten: zelfmutulatie, autisme, anorexia) is het denken een ander gender te hebben soms prettig: het verklaart het gevoel van anders zijn en er niet bijhoren en tegenwoordig ben je meteen een held;
4. Rapid Onset Gender Dysforia (iirc) is ook zo'n plaag onder met name jonge vrouwen, dit wordt door zogenaamde voorvechters gebruikt om het "makkelijker" te maken;
5. Het lijkt ook besmettelijk in sommige groepjes;
6. De meeste mensen die in de pubertijd twijfelen aan hun geaardheid worden uiteindelijk een gelukkige homoseksueel m/v;
7. Toen homoseksualiteit meer werd geaccepteerd zag je onder ouderen dat er mensen alsnog uit de kast kwamen, dit blijft nu vrijwel volledig uit, dit doet vermoeden dat de cijfers over jongeren veel te groot worden gemaakt;
8. Het is de dood voor vrouwensport, feminisme en in zekere zin voor het anders vrouwzijn van lesbo's;
9. Deze discussie wordt door zogenaamde activisten gebruikt als wapen in de strijd om de manier van leven in Het Westen te verwoesten en er een Woke Wereld van te maken.

Eigenlijk ben ik het voor een groot deel met je post eens.

Nou nee, beelden en klokkenluiders uit een totalitaire, ontransparante staat zeggen niet veel over de besmettingsgraad. Lijkt me eerder hindsight is 20/20-fenomeen.
Als ik het me nog goed herinner, ging dat uit van de Sars-Covid-1 en Mers besmettingsgraden omdat dat aannemelijker was dan een veel hogere.
Als er geen data is moet men geen conclusies trekken. En als ze iets zoals Sars verwachtten hadden ze de grenzen dicht moeten gooien en niet vele mensen tegen de zin van China in repatriëren. Ze hebben vanaf voordat het hier uitbrak alles gemanipuleerd naar wat de politiek wou doorvoeren.

• mondkapjes onzin
  • 3.5% IFR oh nee 1.2 oh nee 0.6 oh nee 0.25
  • rol van ventilatie en aerosole verspreiding weigeren te erkennen
  • de meest kwetsbare groep opsluiten in voorzieningen die ze totaal niet adequaat konden beschermen
  • iedereen zou er ernstig ziek van kunnen worden terwijl er vanaf dag 1 duidelijk is dat het bijna uitsluitend zeer specifieke risicogroepen treft
  • en allen zullen er eeuwig kreupel van zijn oh nee dat is opleving van pfeiffer
  • extra slachtoffers maken door mensen onnodig op ventilatie aan te sluiten en verkeerd te behandelen oepsie
  • compleet arbitrair zelfs de minst aan besmetting bijdragende sectoren sluiten terwijl het juist thuis het meest verspreidde
  • kinderen verspreiden het niet dus scholen hoeven niet dicht oh sluit toch maar wel
  • r-waarde manipulatie om nutteloze avondklok door te krijgen
  • het gevaar van varianten verkeerd inschatten obv onvolledige steekproeven
  • achterlijke interpretaties van het aantal testen en in het algemeen de r-waarde afhankelijk laten zijn van de stijging van het aantal tests
  • beloofde vaccin effectiviteit dat met de dag afneemt terwijl elk bierviltje/google viroloog kon voorspellen dat natuurlijke immuniteit beter is
  • barieres verplichten die onhygiënische contactoppervlakken vormen en ventilatie blokkeren en zo juist verspreiding verergeren
  • weigeren elke factor of expertise anders dan het medische feit dat er een fractie van een procent aan mensen overlijden mee te nemen in de overweging voor maatregelen
  • alle wetenschappelijke zorgen over de disproportionele neveneffecten daarvan compleet buiten spel zetten
  • vooraf besluiten dat er geen zorg uitgebreid wordt terwijl continu blijkt dat dat nodig zal zijn, eigenlijk al jaren nodig was
  • off-label gebruik van veilige antivirale medicatie verbieden die pre-clinisch baat kunnen hebben (en elite met hun priveartsen wel mogen gebruiken)

Elk aspect hebben ze fout gedaan op basis van geen of compleet loze wetenschap die we al vanaf het begin met onze bierviltjes en google skills beter konden.

in b4 kapotte klok staat ook wel eens goed

Laatst bewerkt:
3.5% IFR oh nee 1.2 oh nee 0.6 oh nee 0.25
Eigenlijk klopte dit wel qua data. De hoge percentage was aan het begin toen alles schatten was en niet iedereen kon testen. Ze hebben de cijfers goed gelezen, maar vergeten de dikke vette discussiepunt er bij in te zetten dat de resultaten significant af zullen wijken, omdat er alleen gekeken werd naar testresultaten. Zo kan ik ook wel een hoog resultaat scoren.
off-label gebruik van veilige antivirale medicatie verbieden die pre-clinisch baat kunnen hebben (en elite met hun priveartsen wel mogen gebruiken)
Die dingen die achteraf toch niet zo heel veel baat bleken te hebben? Er is een hele goede reden dat medicijnen die pre-klinisch wellicht positief blijken, nog niet ingezet worden.
beloofde vaccin effectiviteit dat met de dag afneemt terwijl elk bierviltje/google viroloog kon voorspellen dat natuurlijke immuniteit beter is
De effectiviteit daarvan kun je moeilijk vooraf kiezen., maar nog steeds hebben mensen meer voordelen met een vaccinatie. Ik zie dat die natuurlijke immuniteit het niet zo goed doet in de reformatorische groepen binnen de bijbelgordel.

Verder ben ik het met de meeste punten wel eens.

Ja en? Dat waren de eerste inschattingen van de ifr. Toen men niet goed wist hoe te behandelen. Uiteraard hebben we het daar ook over gehad. Iedereen had het hier toen over griepje. Is toch wel gebleken dat het geen griepje is.

Haal de boel lekker uit de context. Het maakt je argumenten echt niets beter.

Eigenlijk klopte dit wel qua data. De hoge percentage was aan het begin toen alles schatten was en niet iedereen kon testen. Ze hebben de cijfers goed gelezen, maar vergeten de dikke vette discussiepunt er bij in te zetten dat de resultaten significant af zullen wijken, omdat er alleen gekeken werd naar testresultaten. Zo kan ik ook wel een hoog resultaat scoren.
Ja officieel wel maar ook niet helemaal, want vanaf het begin konden we al op bierviltjes aardig nauwkeurig de werkelijke IFR berekenen. Als wetenschappers daar onvoldoende representatieve data voor hadden dan moesten ze dat toegeven en niet zomaar conclusies trekken om maar voor de politiek wenselijke cijfers te kunnen roepen, die er vervolgens meer dan een factor 100 naast zaten.

Beperkt selectief testen en dat op de gehele bevolking doorrekenen is manipulatie, maar wie het op een bierviltje goed had werd uitgeroepen tot volksvijand nummer 1.

Die dingen die achteraf toch niet zo heel veel baat bleken te hebben? Er is een hele goede reden dat medicijnen die pre-klinisch wellicht positief blijken, nog niet ingezet worden.
Dacht dat er achteraf juist wel baat van is gebleken, maar alleen bij gebruik voordat ernstige symptomen optreden. (dat bedoelde ik met pre-klinisch, denk ik het verkeerde woord) Maar ik ben geen dokter en heb de studies niet beoordeeld, geen idee. Worden elders waar andere politieke belangen gelden wel ingezet. Misschien doen ze dat daar dan voor de gein of om De Jonge en Fauci te irriteren. Hier wordt er nog mee getest want we willen niet te hard van stapel lopen met medicatie die al decennia lang op miljarden mensen is gebruikt, terwijl de uitverkoren pharma bedrijven waar men toevallig directe belangen bij heeft ook wel iets soortgelijks kunnen gaan produceren.

De effectiviteit daarvan kun je moeilijk vooraf kiezen., maar nog steeds hebben mensen meer voordelen met een vaccinatie. Ik zie dat die natuurlijke immuniteit het niet zo goed doet in de reformatorische groepen binnen de bijbelgordel.
Natuurlijke immuniteit na infectie?

Verder ben ik het met de meeste punten wel eens.
Mooi! En dan hebben we nog dingen ter zijde gelaten waarbij men juist tegen wetenschappelijk advies inging, zoals het hele voorbereid zijn met de juiste voorraden en plannen na jarenlange waarschuwingen.

Laatst bewerkt:
Wat maakt dat uit en hoe had je die voorspelling kunnen doen?
Maakte uit voor het proportioneel toepassen van lockdown maatregelen i.t.t. natuurlijke immuniteit opbouwen onder groepen die dat veilig konden zonder belasting voor de zorg te zijn. Maakt uit voor of het vaccinatiebeleid gelijk zoals griepvaccins kan. Maakt uit of natuurlijke immuniteit ook voor de toegangspas zou moeten meetellen. Maakt uit voor de grootte van epidemiegolven en verdere behandeling op de lange termijn.

En door basis immunologie te kennen dat antilichamen beter op meer dan alleen het spike protein reageren.

Als er geen data is moet men geen conclusies trekken. En als ze iets zoals Sars verwachtten hadden ze de grenzen dicht moeten gooien en niet vele mensen tegen de zin van China in repatriëren. Ze hebben vanaf voordat het hier uitbrak alles gemanipuleerd naar wat de politiek wou doorvoeren.

• mondkapjes onzin
  • 3.5% IFR oh nee 1.2 oh nee 0.6 oh nee 0.25
  • rol van ventilatie en aerosole verspreiding weigeren te erkennen
>Zo makkelijk is dat niet als je uiteindelijke verantwoordelijkheid hebt, zeker gezien China zo'n belangrijke handelspartner is.

>Monkkapjes zijn nuttig in drukke situaties, zoals alle meta-analyses aantonen. https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31142-9/fulltext
>IFR's zijn dynamisch, niet statisch. Het wordt steeds lager door maatregelen, betere behandelingen, immuniteit en verdere vaccinatiegraad.
>Werd altijd erkent vanaf de eerste studie, maar om minister van Onderwijs Ben Weyts te quoten "Het voordeel is minder als het nadeel", of maw er is geen budget voor in volle crisis.

Het is een leuke gish gallop maar niet meer dan dat.

Maakte uit voor het proportioneel toepassen van lockdown maatregelen i.t.t. natuurlijke immuniteit opbouwen onder groepen die dat veilig konden zonder belasting voor de zorg te zijn.
Dat was niet gelukt of je had miljoenen mensen in thuisquarantaine moeten plaatsen.

En door basis immunologie te kennen dat antilichamen beter op meer dan alleen het spike protein reageren.
Een combi van vaccin en daarna een besmetting is beter dan alleen een besmetting.

Terug
Naar boven