En naarmate er meer zwakkeren al dood zijn.IFR's zijn dynamisch, niet statisch. Het wordt steeds lager door maatregelen, betere behandelingen, immuniteit en verdere vaccinatiegraad.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En naarmate er meer zwakkeren al dood zijn.IFR's zijn dynamisch, niet statisch. Het wordt steeds lager door maatregelen, betere behandelingen, immuniteit en verdere vaccinatiegraad.
Wat is niet makkelijk? Onze wetenschappers zijn onafhankelijk en hebben geen politieke verantwoordelijkheid. Onze politiek ook niet want die wijst naar de wetenschap.>Zo makkelijk is dat niet als je uiteindelijke verantwoordelijkheid hebt, zeker gezien China zo'n belangrijke handelspartner is.

Dat is niet wat er staat. Het meeste effect is van N95 maskers die er statistisch bij worden gegooid terwijl je die juist niet mag gebruiken en het probleem om niet-medische maskers gaat waarvan in de vrije populatie simpelweg geen significant effect is gevonden. Ons RIVM zegt dat dan ook zelf. Plus dat die bovendien juist nadelig kunnen werken wat ook in elke studie behalve deze review genoemd wordt.>Monkkapjes zijn nuttig in drukke situaties, zoals alle meta-analyses aantonen. https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31142-9/fulltext
Dat is niet het probleem in deze, het was aan het begin al in die ordegrootte. Wellicht nu door de zaken die jij noemt nog lager (0.15 inmiddels?) maar het laatste cijfer dat ik noemde was nog van voor vaccinatie. Het probleem was dat er niet getest werd en men zo alleen de ernstig zieken als het aantal geïnfecteerden voor de IFR berekening telde.>IFR's zijn dynamisch, niet statisch. Het wordt steeds lager door maatregelen, betere behandelingen, immuniteit en verdere vaccinatiegraad.
Hier in NL werd keihard ontkent dat het kon bijdragen. Ons Maurice de Hond die daar aan het begin aan hand van die studies op wees werd publiekelijk voor gek uitgemaakt. "Er is geen bewijs voor" terwijl dat er inderdaad wel was, of tenminste de indicaties er waren en basis virologische kennis het zeer aannemelijk maakte.>Werd altijd erkent vanaf de eerste studie, maar om minister van Onderwijs Ben Weyts te quoten "Het voordeel is minder als het nadeel", of maw er is geen budget voor in volle crisis.
Dat is het niet want elk punt is waar. De meeste hebben ze zelf toegegeven. Zouden we zonder hun eigen erkenning zelfs niet eens weten. Maar goed een filosoof die een enkel bewijs vraagt en vervolgens de hele waslijst met publiekelijk geverifieerde feiten van tafel wil gooien door cherry picking over een enkel discutabel punt om zodoende het belang van de politiek te beschermen, what else is new.Het is een leuke gish gallop maar niet meer dan dat.
Wat je daar voorstelt blijkt in de praktijk toch prima mogelijk.Dat was niet gelukt of je had miljoenen mensen in thuisquarantaine moeten plaatsen.
Maar denk dat er ook nog wel meer mogelijkheden tot maatwerk waren als men de beschikbare wetenschappelijke kennis had willen erkennen. Maar ook wel vooral als we een degelijk voorbereid zorgstelsel hadden.Moeten alle gevaccineerden alsnog besmet worden?Een combi van vaccin en daarna een besmetting is beter dan alleen een besmetting.
Hoe was dat mogelijk geweest en welke maatwerk mogelijkheden zijn er te bedenken?Wat je daar voorstelt blijkt in de praktijk toch prima mogelijk.Maar denk dat er ook nog wel meer mogelijkheden tot maatwerk waren als men de beschikbare wetenschappelijke kennis had willen erkennen. Maar ook wel vooral als we een degelijk voorbereid zorgstelsel hadden.
Dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren ja.
Hoe was dat mogelijk geweest en welke maatwerk mogelijkheden zijn er te bedenken?
Dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren ja.

Oudjes N95 maskers opdoen, in conferentiehallen/noodhospitaals opvangen met de ventilatie op max, jongere mensen wat zink en vitamine d geven en verplicht laten feesten en sporten, en het was met de eerste golf gelijk klaar geweest. 0 slachtoffers en een mooie bonus voor de horeca en gyms.Hoe was dat mogelijk geweest en welke maatwerk mogelijkheden zijn er te bedenken?
Oudjes N95 maskers opdoen, in conferentiehallen/noodhospitaals opvangen met de ventilatie op max, jongere mensen wat zink en vitamine d geven en verplicht laten feesten en sporten, en het was met de eerste golf gelijk klaar geweest. 0 slachtoffers en een mooie bonus voor de horeca en gyms.

Pragmatische beslissingen maken op basis van weinig data. Je moet altijd tegen het Voorzichtigheidseffect aanhollen, en op basis daarvan: hindsight is 20/20. Daarnaast is dit ook niet zo dat "wetenschap is gemanipuleerd door de politiek". Dus dat is swing and miss: 0/1Wat is niet makkelijk? Onze wetenschappers zijn onafhankelijk en hebben geen politieke verantwoordelijkheid. Onze politiek ook niet want die wijst naar de wetenschap.![]()
Oh jawel. De nuance die je post-hoc begint aan te halen is ook niet correct, want N95 maskers werden vooral in medische omstandigheden onderzocht. Je zit hier inderdaad terug met low data-problemen omdat het studies waren van voor 4 mei, maar er is reeds een significant effect van mondmaskers aanwezig. Ondertussen zijn we ook 1.5jaar verder, met nieuwe meta-analyses. Maar again: "wetenschap is gemanipuleerd door de politiek": weer swing and miss: 0/2Dat is niet wat er staat. Het meeste effect is van N95 maskers die er statistisch bij worden gegooid terwijl je die juist niet mag gebruiken en het probleem om niet-medische maskers gaat waarvan in de vrije populatie simpelweg geen significant effect is gevonden. Ons RIVM zegt dat dan ook zelf. Plus dat die bovendien juist nadelig kunnen werken wat ook in elke studie behalve deze review genoemd wordt.
Dat is niet het probleem in deze, het was aan het begin al in die ordegrootte.
Kleine correctie: maatregelen veranderen de IFR niet.
Onder andere, spijtig genoeg. Maar eens de epidemie onder controle is, normaliseert zich dat. Vandaar dat je meer kan doen met het aflezen van oversterfte dan IFR, imo.
Twitter en de Nos zijn geen wetenschappelijke bronnen...
Ik weet geen enkel onderzoek dat zei dat je niet meer kan besmetten, enkel dat de kans met de originele stammen enorm minder is, en met de delta-variant ook nog steeds een pak minder.

Een studie van het Amerikaanse Centers of Disease Control and Prevention, het RIVM van de VS, laat nu zien dat inenting met de vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna, verspreiding van het coronavirus grotendeels voorkomt. Na de eerste prik daalde de besmettingskans binnen twee weken met 80 procent, na de vereiste tweede prik zelfs met 90 procent.Het bewijs is er!![]()
Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen
Goed nieuws: vaccinatie tegen corona beschermt niet enkel de ingeënte persoon zelf, maar voorkomt ook besmetting van anderen, blijkt uit een nieuwe studie van het Amerikaanse RIVM. Immunoloog Ger Rijkers spreekt van bijzonder goed nieuws.www.ad.nl
Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen
NIEUW ONDERZOEK/VIDEOGoed nieuws: vaccinatie tegen corona beschermt niet enkel de ingeënte persoon zelf, maar voorkomt ook besmetting van anderen, blijkt uit een nieuwe studie van het Amerikaanse RIVM. Immunoloog Ger Rijkers spreekt van bijzonder goed nieuws.
David Bremmer 1 apr. 2021
Laatste update: 01-04-21, 17:40
"Wetenschap gemanipuleerd door de politiek" 1/1
Ze citeren toch echt:Een studie van het Amerikaanse Centers of Disease Control and Prevention, het RIVM van de VS, laat nu zien dat inenting met de vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna, verspreiding van het coronavirus grotendeels voorkomt. Na de eerste prik daalde de besmettingskans binnen twee weken met 80 procent, na de vereiste tweede prik zelfs met 90 procent.
Dus dat is niet niet meer overdragen. Daarnaast, ook op vorige pagina:
![]()
Kan zijn dat het een Poe is, in dat geval mijn excuses. Maar ik heb nu geen tijd meer, deadlines genoeg.
Er volwassenen die ook mogelijk tot een risicogroep behoren met schoolgaande kinderen en/of een vitale baan? Dat zijn er niet een paar als je dezelfde risicogroep hanteert als voor de griep.Oudjes N95 maskers opdoen, in conferentiehallen/noodhospitaals opvangen met de ventilatie op max, jongere mensen wat zink en vitamine d geven en verplicht laten feesten en sporten, en het was met de eerste golf gelijk klaar geweest. 0 slachtoffers en een mooie bonus voor de horeca en gyms.
Hindsight? Ik heb het toen al gezegd. Ze gingen destijds direct tegen het advies/besluit van China zelf in (hoezo lastig want handelspartner?) repatriëren terwijl ze volgens jou dachten dat het SARS was. Waar was het voorzichtigheidseffect toen dan?Pragmatische beslissingen maken op basis van weinig data. Je moet altijd tegen het Voorzichtigheidseffect aanhollen, en op basis daarvan hindsight is 20/20. Daarnaast is dit ook niet zo dat "wetenschap is gemanipuleerd door de politiek". Dus dat is swing and miss: 0/1
Ook studies in Duitsland en andere landen waar ze publiekelijk werden gebruikt. Post-hoc nuance? Ik heb het niet over een eigen standpunt van mij maar over die van onze politiek, welke geen onderscheid maakt terwijl de wetenschap dat wel doet, en zo heb ik het de hele afgelopen anderhalf jaar hier ook gehanteerd.Oh jawel. De nuance die je post-hoc begint aan te halen is ook niet correct, want N95 maskers werden vooral in medische omstandigheden onderzocht.
4 mei 2020? Juist die review van de WHO is met een maandje later nogal vroeg en gooit alle soorten maskers met statistische ongein bij elkaar om een effect te vinden. Terwijl inderdaad latere studies die we hier hebben behandeld naar specifiek alleen maskers ook weer moesten erkennen dat er geen effecten van de niet-medische mondkapjes gevonden kunnen worden, expliciet alleen samen met medische maskers.Je zit hier inderdaad terug met low data-problemen omdat het studies waren van voor 4 mei, maar er is reeds een significant effect van mondmaskers aanwezig. Ondertussen zijn we ook 1.5jaar verder, met nieuwe meta-analyses.
Je mag het van mij ook over beide kanten als politieke manipulatie zien; of ze werken en er wordt onjuist door het RIVM beweerd dat ze niet helpen > manipulatie, of ze werken niet en ze worden onjuist door de politiek en WHO agenda verplicht. Kies maar, hoe dan ook zitten ze fout.Maar again: "wetenschap is gemanipuleerd door de politiek": weer swing and miss: 0/2
Nee gewoon wat hier officieel door RIVM en politiek is genoemd. Jij haalt NL en BE door elkaar zo te zien, maar ik spreek niet over BE. Ik weet niets over Belgie! Ik heb wel gehoord dat jullie het per capita zwaarder hebben gehad.Klinkklare onzin. Hier waren en zijn de originele cijfers nog steeds 1.25% IFR van maart tot begin mei. (Molenberghs et al. (2020)). Tot augustus is die dan bijgesteld naar 1.1% IFR, met die data inclusief. Nu weet ik zelf niet of er een goede studie is geweest de laatste tijd, maar sinds vaccinaties is het sterk naar beneden gegaan. Zit je niet globale IFR door mekaar te halen met locale IFR?
Ah op die manier, ik dacht aan niet-medische maatregelen - lockdown en avondklok enzo. Als je met maatregelen onderscheid in bevolkingsgroepen maakt denk ik inderdaad aan die specifieke IFR, die veranderd in die groep dan niet, weer naar het algemene gemiddelde wijzen is dan juist misleidend. En nogmaals, cijfers van (ver) voor vaccinatie. De oudjes in "quarantaine" zetten betekende hier zonder bescherming tussen andere zieke ouderen wat hun bijdrage aan de gemiddelde IFR dus juist heeft verhoogd.Maatregelen zoals zwakkeren in quarantine zetten/eerst vaccineren, zullen een gunstig effect hebben op IFR. Moet ik je uitleggen hoe dat komt, of snap je dat IFR verschilt per bevolkingsgroep, en hoe je dan je algemene IFR kan doen dalen?
Ik snap ook het probleem van cherry picking, data ontkennen, en voor mij willen bepalen over welk land ik het heb.Maar again, geen "wetenschap gemanipuleerd door de politiek" swing and miss, 0/3.
Bekijk nu hoeveel (sunk) tijd me dit gekost alleen al gekost heeft, en je snapt het probleem van een gish gallop.
Je vroeg hier zelf over, als je vervolgens niet bereid bent het antwoord in good faith te behandelen is dat prima maar zoveel mogelijk van de feiten presenteren is geen misleidend plan van mij ofzo. Er hoeft er ook maar 1 waar te zijn om aan je vraag naar bewijs van politieke manipulatie te voldoen, dus dat is gelukt. Dat je niet alles volledig accepteert is prima.Of zonder cherry picking ten minste 15/18

In de studie-debrief hier https://www.cdc.gov/media/releases/2021/p0329-COVID-19-Vaccines.htmlZe citeren toch echt:
Rochelle Walensky, topvrouw van het CDC, spreekt van bijzonder goed nieuws. ,,Het onderzoek suggereert dat gevaccineerde personen het virus niet bij zich dragen en ook niet ziek worden”, stelde de Amerikaanse Jaap van Dissel. ,,En dat zien we niet alleen in klinische onderzoeken, maar ook in ‘echte wereld’ omstandigheden.”
Ik kan haar citaat alleen nergens terugvinden in het CDC artikel.
Eigenlijk maar 1 of 2 dagen.
Ja maar hij moest uitsloven.