AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64

Wat een jankbal. :roflol: Hoewel het niet vaak voorkomt, gebeurt dit gewoon ook weleens ná acceptatie door een editor. Misschien heeft de editor per ongeluk op approve geklikt in het journal systeem, misschien bleek één van de editors in chief het er oneens mee te zijn, of wat dan ook. De paper is toch kut, ze vergelijken de rapportage in VAERS voor COVID-19-vaccinatie met vaccinaties van eerdere jaren en gaan daar statistiek mee bedrijven. Dat is geen paperwaardig om duidelijke redenen.

"With no explanation", van de editor is het ook meer regel dan uitzondering dat je überhaupt iets van een zinnige uitleg krijgt, anders dan dat het niet geschikt is voor de journal.

1636837222977.gif

Vaccin 2.0 komt er eindelijk aan met een Belgische veelbelovende kandidaat. Veel te laat, maar toekomst ziet er wel goed uit. Coronapil, de neusspray, antilichamen en eindelijk een aangepast vaccin.

Laatst bewerkt:
Vaccin 2.0 komt er eindelijk aan. Veel te laat, maar toekomst ziet er wel goed uit. Coronapil, de neusspray, antilichamen en eindelijk een aangepast vaccin.
Die neusspray was al langer spraken van
Ze willen wel tijdelijk de sportscholen gaan sluiten voor 3 weken ..

Vaccin 2.0 komt er eindelijk aan met een Belgische veelbelovende kandidaat. Veel te laat, maar toekomst ziet er wel goed uit. Coronapil, de neusspray, antilichamen en eindelijk een aangepast vaccin.
Krijgen we dan allemaal de pil, spray, antilichamen, vaccin cocktail voor volledige immuniteit?

Krijgen we dan allemaal de pil, spray, antilichamen, vaccin cocktail voor volledige immuniteit?
Ik vermoed dat ze vaccinaties gaan mengen voor betere immuunrespons, of iig langduriger bescherming.

Met te weinig mensen gevaccineerd (als je de kinderen meetelt is er geloof ik iets van 70% gevaccineerd) wordt dat alleen maar belangrijker.

Vaccinatiegraad onder volwassenen wordt nog maar een paar procent hoger maximaal, de discussie over kinderen zie je alweer aankomen.

Ik vermoed dat ze vaccinaties gaan mengen voor betere immuunrespons, of iig langduriger bescherming.

Met te weinig mensen gevaccineerd (als je de kinderen meetelt is er geloof ik iets van 70% gevaccineerd) wordt dat alleen maar belangrijker.

Vaccinatiegraad onder volwassenen wordt nog maar een paar procent hoger maximaal, de discussie over kinderen zie je alweer aankomen.
Okay stel we komen op een punt dat 98% gevaccneerd is, wat dan? Want dan zal er toch een punt komen van maximale besmettingen maar die wel gewoon blijvend zijn, zelfde geld voor IC opnamen. De IC opnamen zie ik wel sterk afnemen als bijna iedereen gevaccineerd is maar de besmettingen niet echt. Gaan ze dan constant maatregelen doen puur zodat mensen niet besmet worden?

Okay stel we komen op een punt dat 98% gevaccneerd is, wat dan? Want dan zal er toch een punt komen van maximale besmettingen maar die wel gewoon blijvend zijn, zelfde geld voor IC opnamen. De IC opnamen zie ik wel sterk afnemen als bijna iedereen gevaccineerd is maar de besmettingen niet echt. Gaan ze dan constant maatregelen doen puur zodat mensen niet besmet worden?
Ja, want zelfs dan is de zorg niet toereikend.

Bierviltje.

In Portugal is 98% gevaccineerd en liggen er 60 mensen op de IC.
Elke procent niet gevaccineerden is dus 30 mensen op de IC
Maar wij hebben 70% meer mensen in het land, dus kom je op 50 mensen per % niet gevaccineerd.

De ic is hier al te druk met 200 mensen dus zullen we naar 96% moeten willen we net zo kunnen leven als in Portugal.
Conclusie, dat gaat dus nooit lukken.

Misschien moeten we eens gaan inzetten op iets anders ipv die dwang om maar een prikje te nemen.

Zorg capaciteit zal belangrijk blijven. Dus als dat nodig is zullen ze daar wel iets mee moeten doen.

Huidige cijfers en verspreiding geeft wel aan dat het met name wordt versterkt door een relatief grote groep ongevaccineerden. Die krijgen het sneller, verspreiden het makkelijker en worden met name ook veel zieker.

Dit virus is inmiddels met delta zo besmettelijk dat 70% vaccinatiegraad onvoldoende is voor groepsimmunitiet. Bij polio is 80% nodig en bij mazelen 95%. Besmettelijkheid van delta zit tussen COVID en polio in voor zover ik weet. Dus je zit snel tegen de 90% of iets hoger aan benodigd voor die immuniteit.

Maar dan moeten de vaccins ook wel blijvender werken en met het kunnen infecteren en verspreiden (wel minder) is het de vraag wat nodig is.

Denk dat uiteindelijk iedereen het gaat krijgen, of gevaccineerd wordt. En dan zullen er nog een deel gevaccineerden toch Corona krijgen, alleen is het effect op de zorg daarvan laag. Er zal een heel klein groepje zijn met de juiste afweer/genen die niet vatbaar is. Als dat zo is dan willen ze je graag onderzoeken om betere behandeling te bedenken trouwens.

De huidige golf is volgens alle data die ik ken aangedreven door besmettingen onder niet- gevaccineerden. Maar de vaccins zijn niet perfect dus 100% zbeschermd is niemand.

Zorg capaciteit zal belangrijk blijven. Dus als dat nodig is zullen ze daar wel iets mee moeten doen.

Huidige cijfers en verspreiding geeft wel aan dat het met name wordt versterkt door een relatief grote groep ongevaccineerden. Die krijgen het sneller, verspreiden het makkelijker en worden met name ook veel zieker.

Dit virus is inmiddels met delta zo besmettelijk dat 70% vaccinatiegraad onvoldoende is voor groepsimmunitiet. Bij polio is 80% nodig en bij mazelen 95%. Besmettelijkheid van delta zit tussen COVID en polio in voor zover ik weet. Dus je zit snel tegen de 90% of iets hoger aan benodigd voor die immuniteit.

Maar dan moeten de vaccins ook wel blijvender werken en met het kunnen infecteren en verspreiden (wel minder) is het de vraag wat nodig is.

Denk dat uiteindelijk iedereen het gaat krijgen, of gevaccineerd wordt. En dan zullen er nog een deel gevaccineerden toch Corona krijgen, alleen is het effect op de zorg daarvan laag. Er zal een heel klein groepje zijn met de juiste afweer/genen die niet vatbaar is. Als dat zo is dan willen ze je graag onderzoeken om betere behandeling te bedenken trouwens.

De huidige golf is volgens alle data die ik ken aangedreven door besmettingen onder niet- gevaccineerden. Maar de vaccins zijn niet perfect dus 100% zbeschermd is niemand.
Net als dat je niet geassocieerd wilt worden met wappies als je tegen het beleid bent wil je ook niet altijd met deze denkwijze geassocieerd worden als je voor vaccineren bent. :D

Ik heb nog geen cijfers gezien dat de meeste besmettingen door ongevaccineerden veroorzaakt worden. Dat meer ongevaccineerden het krijgen is logisch, dat meer ongevaccineerden op de IC liggen is ook logisch. Maar ik heb nog niks gezien wat zegt dat de ongevaccineerden de besmettingen veroorzaken (wel besmet raken). Want voor zover ik weet kom je als onbesmette op weinig plekken zonder qr en besmetten gevaccineerden daar mensen. Zijn daar cijfers van? Want de GGD deed toch van dat backtracken wie het heeft gehad en wie er dan besmet zijn? Zou wel interessant zijn om een soort van map te hebben hoe het virus zich beweegt

Terug
Naar boven