Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Ik heb nog geen cijfers gezien dat de meeste besmettingen door ongevaccineerden veroorzaakt worden. Dat meer ongevaccineerden het krijgen is logisch, dat meer ongevaccineerden op de IC liggen is ook logisch. Maar ik heb nog niks gezien wat zegt dat de ongevaccineerden de besmettingen veroorzaken (wel besmet raken). Want voor zover ik weet kom je als onbesmette op weinig plekken zonder qr en besmetten gevaccineerden daar mensen. Zijn daar cijfers van? Want de GGD deed toch van dat backtracken wie het heeft gehad en wie er dan besmet zijn? Zou wel interessant zijn om een soort van map te hebben hoe het virus zich beweegt
Ik kan de bron niet meer vinden, maar er zijn wel data waarin aangetoond is dat meer besmettingen plaatsvinden van ongevaccineerd - ongevaccineerd, maar gevaccineerden worden ook besmet en besmetten anderen in mindere mate. Veel besmettingen vinden plaats op scholen op dit moment, dus tsja, die zijn vooral ongevaccineerd en nemen het mee naar huis, daar krijgt het gezin het, soms ook de gevaccineerde ouders.

Daarnaast is er van heel veel besmettingen niets bekend, dus de getallen waar wat nu precies plaatsvindt wordt met het uitbreiden van de golf onbetrouwbaarder (volgens mij zijn ze de grip op tracing al even kwijt).

Belangrijkste bewijs is dat de besmettingscijfers het hoogst zijn op plekken waar vaccinatiegraad erg laag is, er is een duidelijk correlatie, maar ik heb die niet zelf berekend - kun je doen als je wilt met de gegevens van het coronadashboard. Urk bijvoorbeeld heeft lage vaccinatiegraad en 380 besmettingen per 100k inwoners... denk een record.

Belangrijkste bewijs is dat de besmettingscijfers het hoogst zijn op plekken waar vaccinatiegraad erg laag is, er is een duidelijk correlatie, maar ik heb die niet zelf berekend - kun je doen als je wilt met de gegevens van het coronadashboard. Urk bijvoorbeeld heeft lage vaccinatiegraad en 380 besmettingen per 100k inwoners... denk een record.
Of zijn de cijfers daar zo hoog omdat er veel meer niet gevaccineerden getest moet worden om ergens binnen te komen?

Als je gevaccineerden niet test vind je de besmettingen onder de gevaccineerden ook niet.

Ik kan de bron niet meer vinden, maar er zijn wel data waarin aangetoond is dat meer besmettingen plaatsvinden van ongevaccineerd - ongevaccineerd, maar gevaccineerden worden ook besmet en besmetten anderen in mindere mate. Veel besmettingen vinden plaats op scholen op dit moment, dus tsja, die zijn vooral ongevaccineerd en nemen het mee naar huis, daar krijgt het gezin het, soms ook de gevaccineerde ouders.

Daarnaast is er van heel veel besmettingen niets bekend, dus de getallen waar wat nu precies plaatsvindt wordt met het uitbreiden van de golf onbetrouwbaarder (volgens mij zijn ze de grip op tracing al even kwijt).

Komt het dan door het al dan niet gevaccineerd zijn, of komt het door andere eigenschappen die bepaalde groepen ongevaccineerden gemeen hebben met elkaar?

Veel besmettingen vinden plaats op scholen op dit moment, dus tsja, die zijn vooral ongevaccineerd en nemen het mee naar huis, daar krijgt het gezin het, soms ook de gevaccineerde ouders.
Dit!

Slecht geventileerde ruimtes, geen regels in de volle klassen, doorgeven aan docenten, ouders, grootouders.

In drukke slecht geventileerde ruimtes vinden hoe dan ook besmettingen plaats, maar ongevaccineerden zijn daar vatbaarder voor en geven het ook beter door.

Dit is overigens geen oproep om de scholen maar weer te sluiten of om alle kinderen te vaccineren.

Ja is natuurlijk te begrijpen dat ongevaccineerden zich wel vaker besmetten. Maar we hebben wel best lage besmettingen vergeleken met andere momenten. Zodra iets meer mensen gevaccineerd zijn en grote deel van de zwakkeren dood zijn nemen die IC opnames ook wel af denk ik, hopelijk stoppen ze dan eindelijk met alle maatregelen

Ja is natuurlijk te begrijpen dat ongevaccineerden zich wel vaker besmetten. Maar we hebben wel best lage besmettingen vergeleken met andere momenten. Zodra iets meer mensen gevaccineerd zijn en grote deel van de zwakkeren dood zijn nemen die IC opnames ook wel af denk ik, hopelijk stoppen ze dan eindelijk met alle maatregelen
Ib4: denk jij nog steeds dat het om corona gaat en dat we ooit weer terug gaan naar normaal?

Ib4: denk jij nog steeds dat het om corona gaat en dat we ooit weer terug gaan naar normaal?
Soms vraag ik me echt af of het weer zo gaat worden als vroeger, maar denk het wel eerlijk gezegd. Dacht eerst dat mensen misschien echt bang zouden zijn om weer dingen te doen maar nu zie je toch wel mensen gewoon uit gaan en activiteiten doen

Soms vraag ik me echt af of het weer zo gaat worden als vroeger, maar denk het wel eerlijk gezegd. Dacht eerst dat mensen misschien echt bang zouden zijn om weer dingen te doen maar nu zie je toch wel mensen gewoon uit gaan en activiteiten doen
En een overheid die maatregelen eerder wil afschaffen dan verstandig is bovendien. Waardoor we nu wel weer in de shit zitten natuurlijk

Lager? records worden gebroken.

En een overheid die maatregelen eerder wil afschaffen dan verstandig is bovendien. Waardoor we nu wel weer in de shit zitten natuurlijk
Wel sonde, want in die periode van maatregelen werd de golf duidelijk onderdrukt. Snap niet hoezo ze toen opeens iedereen weer uit lieten gaan enzo, dat heeft het een beetje verneukt. Maar aan de andere kant kan je die maatregelen ook niet voor goed houden, ooit moet het open

Wel sonde, want in die periode van maatregelen werd de golf duidelijk onderdrukt. Snap niet hoezo ze toen opeens iedereen weer uit lieten gaan enzo, dat heeft het een beetje verneukt. Maar aan de andere kant kan je die maatregelen ook niet voor goed houden, ooit moet het open
Balans vinden is lastig. Te veel mensen die hard roepen om afschaffen en zich er bovendien niet meer aan hielden.

Onze overheid is helemaal niet in staat zomaar iedereen te dwingen allerlei maatregelen na te leven. De politie heeft het al veel te druk met de orde enigszins te handhaven op straat.

Wat van de week in de technische brieving en het coronadebat naar voren kwam is dat er wel lichte stijgingen werden verwacht maar dat het aantal en de snelheid waarmee het ging was zwaar onderschat.

Je ziet het in alle landen door heel Europa heen dat besmettingen en ziekenhuis opnames de pan uitreizen.

Ook Duitsland heeft uitdagingen met de IC bedden, en iedereen wijst daarheen dat ze daar de zorg wel op orde hebben.
Kom er maar in met de ik ben anti-maatregelen; overal loopt de zorg vast.
Hoe wel verder dan op korte termijn?

Ik ben nog niet ingeënt, maar Ik wil het snel doen.

Dit!

Slecht geventileerde ruimtes, geen regels in de volle klassen, doorgeven aan docenten, ouders, grootouders.

In drukke slecht geventileerde ruimtes vinden hoe dan ook besmettingen plaats, maar ongevaccineerden zijn daar vatbaarder voor en geven het ook beter door.

Dit is overigens geen oproep om de scholen maar weer te sluiten of om alle kinderen te vaccineren.

Dit soort onderzoeken in combi met het te lang ontkennen/onderschatten van het nut van ventilatie zal vast een van de oorzaken zijn waarom scholen maar op dezelfde voet verder gaan. Verzinnen ze dat zodra je opstaat wel een mondkapje moet dragen als de veilige oplossing.

Dit soort onderzoeken in combi met het te lang ontkennen/onderschatten van het nut van ventilatie zal vast een van de oorzaken zijn waarom scholen maar op dezelfde voet verder gaan. Verzinnen ze dat zodra je opstaat wel een mondkapje moet dragen als de veilige oplossing.
Vreemd want in sommige landen zijn ze begonnen met het vaccineren van kinderen.

In maart startte het RIVM een gezinsonderzoek in de regio Utrecht. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 54 gezinnen waarvan ten minste één van de gezinsleden besmet was met het coronavirus.
Lekkere populatie grootte ook :roflol:

Kanttekening bij het hele onderzoek is dat het is uitgevoerd in de periode dat de scholen dicht waren.
:o

Hoe oud is dit artikel?

Terug
Naar boven