XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Je kunt beter geen held zijn en toch 100k+ verdienen. Dat helden gedoe geeft volgens mij vooral veel gezeik.

Oversterfte is ook trending op Twitter.
En eigenlijk best raar dat hier zo weinig over gesproken wordt.

FDinw5KXIAMuDZo?format=jpg&name=medium.jpg

Komt door de ongevaccineerden :o.

Gas is ook duur geworden laatste tijd. Komt ook door de ongevaccineerden. Ik stootte laatst mijn teen, fucking veel pijn. Niet gek, ik ben ongevaccineerd.

Er zit een aanzienlijke vertraging tussen rapportage van een overledene en de daaropvolgende doodsoorzakenverklaring. De doodsoorzaak is van veel gevallen nog onbekend, dus deze grafiek geeft een vertekend beeld voor wat betreft het aandeel overlijdens als gevolg van COVID-19. Notabene zeggen deze absolute getallen vrij weinig, is dit veel of weinig oversterfte? En is dit t.o.v. het gemiddelde of t.o.v. de bovengrens van het 95%-betrouwbaarheidsinterval? (Spoilers: het is t.o.v. het gemiddelde.) Terecht dus dat er weinig wordt gesproken over deze misleidende, weinigzeggende, grafiek.

Om wat perspectief te geven: in april 2020 vielen er, gedurende piek, zo'n 1000 doden per week alleen al door COVID-19. Dit is dus geringe oversterfte, met, zo te zien, een aanzienlijke effectiviteit van de vaccins.

Laatst bewerkt:
Wordt de verwachting niet gebaseerd op data van voorgaande jaren?
Geen idee eerlijk gezegd. Waarschijnlijk stellen ze een model op van bepaalde scenario’s die ze in dat jaar verwachten. Kans op griep epidemie, hoeveelheid ouderen, hoeveel mensen hebben bepaalde ziektes. Zal denk ik wel meer achter zitten dan een gemiddelde van de voorgaande jaren

Geen idee eerlijk gezegd. Waarschijnlijk stellen ze een model op van bepaalde scenario’s die ze in dat jaar verwachten. Kans op griep epidemie, hoeveelheid ouderen, hoeveel mensen hebben bepaalde ziektes. Zal denk ik wel meer achter zitten dan een gemiddelde van de voorgaande jaren
Dus als ze het aantal corona doden gedurende deze periode goed hebben voorspeld is er geen oversterfte terwijl er wel meer mensen dan gemiddeld kunnen komen te overlijden.

Dus als ze het aantal corona doden gedurende deze periode goed hebben voorspeld is er geen oversterfte terwijl er wel meer mensen dan gemiddeld kunnen komen te overlijden.
Ik weet niet hoe die oversterfte wordt bepaald. Maar stel ze verwachten een pandemie en ze zeggen er gaan dit jaar x aantal doden zijn en precies die x sterft aan die pandemie zou er inderdaad geen oversterfte zijn, denk ik.

Terug
Naar boven