XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Hoe zorgen scholen ervoor dat de leerlingen evenredig veel last hebben van het wegvallen van leraren uit een risicogroep.
Je kan dit uitbreiden tot allerlei plekken waar verschillende groepen door elkaar lopen.

Verpleeghuizen, verzorgingshuizenm ziekenhuizen, kappers, sportscholen, supermarkten, enz enz.

Je kan dit uitbreiden tot allerlei plekken waar verschillende groepen door elkaar lopen.

Verpleeghuizen, verzorgingshuizenm ziekenhuizen, kappers, sportscholen, supermarkten, enz enz.
In veel andere sectoren zijn personeel, klanten en patiënten toch wat makkelijker te verdelen dan op scholen.

Amrish Badjoe, een echte epidemioloog, legt het zo uit.
Oh het red team waren die niet gestopt omdat ze er 2 jaar lang elke dag met ridicule uitspraken naast zaten? Ik mis de uitleg?

Ik vind dat dat prima uitgewerkt mag worden. Ik heb dan wel een paar vragen.
  • Hoe bepaal je wie tot een risicogroep behoort bij een nieuw virus.
  • Houden we het dan standaard bij twee groepen, of kunnen er gradaties komen.
  • Wordt men aangewezen tot een groep of is het een eigen keuze.
  • Wordt je gecompenseerd als je geen of minder inkomen hebt als je in een risicogroep zit, ook als dat een eigen keuze is.
  • Hoe wordt een werkgever gecompenseerd als er veel werknemers niet komen opdraven.
  • Wie is verantwoordelijk indien de risicogroepen niet juist bepaald zijn.
  • Hoe zorgen scholen ervoor dat de leerlingen evenredig veel last hebben van het wegvallen van leraren uit een risicogroep.
Zijn die vragen wel relevant? 80-90% van de groep die de zorg belast werkt toch niet? Moet je secuur elke uitzondering afvangen wanneer het gros van het probleem simpel aan te pakken is?

Heb je trouwens geen vragen hoe al die zaken bij lockdowns gefinancierd en geregeld worden? Wat de aanwijzing of eigen keuze daar in is?

Nouja ik weet/neem aan dat je die vragen daar ook voor hebt maar dit lijstje helpt de keuze ertussen dus niet, in lijn met wat ik al zeg dat iedereen opsluiten blijkbaar wel mag/kan.

Zijn die vragen wel relevant? 80-90% van de groep die de zorg belast werkt toch niet?
Dat weet je pas als je de groep definieert.

Heb je trouwens geen vragen hoe al die zaken bij lockdowns gefinancierd en geregeld worden? Wat de aanwijzing of eigen keuze daar in is?
Omdat het door de overheid verplicht wordt vind ik dat iedereen (voor zover mogelijk) op gelijke wijze gecompenseerd dient te worden. 100% is misschien wat veel, hoeveel wel zou ik 123 niet weten.

Nouja ik weet/neem aan dat je die vragen daar ook voor hebt maar dit lijstje helpt de keuze ertussen dus niet, in lijn met wat ik al zeg dat iedereen opsluiten blijkbaar wel mag/kan.
Niemand is opgesloten en we ondervinden allemaal dezelfde beperkingen, in de praktijk werkt het alleen niet voor iedereen op gelijk door in het dagelijks leven.

Laatst bewerkt:
Dat weet je pas als je de groep definieert.
Die groep heeft toch ook voorrang gekregen bij de vaccins?

Dus eigenlijk is een deel van de bescherming zelfs al uitgevoerd, alleen zetten ze ook steeds de mensen die geen impact op de zorg hebben vast wat de boel alleen maar langer doet duren.

@chrisk je zou nu aan de hand van de historische ic-bezetting kunnen kijken of je de risicogroepen anderhalf jaar geleden met wat natte vingerwerk had kunnen bepalen en of je de rest van de samenleving betrekkelijk weinig restricties had kunnen opleggen áls je de risicogroepen goed had kunnen isoleren.

Amrish Badjoe, een echte epidemioloog, want jij bent zo lovend over de epidemiologie, legt met dit voorbeeld uit dat dat hele idee van verschillende regels voor verschillende groepen niet werkt.
Was dat trouwens niet om te sturen op 0-besmettingen wat zij zo graag wilden?

@chrisk je zou nu aan de hand van de historische ic-bezetting kunnen kijken of je de risicogroepen anderhalf jaar geleden met wat natte vingerwerk had kunnen bepalen en of je de rest van de samenleving betrekkelijk weinig restricties had kunnen opleggen áls je de risicogroepen goed had kunnen isoleren.
Dat kon toen ook al. We wisten het van de voornaamste belasting zelfs op dbb al voordat de ziekte in NL uitbrak.

Daarom zijn er ook mensen geweest die altijd al inzagen dat lockdowns geen enkel toegevoegd nut hadden en hebben en juist natuurlijke immuniteit onder de jongere buffer uitstellen.

Niet voor niks dat er toen ook al een intentie in de UK was om voor groepsimmuniteit te gaan wat toen door de angsthazen snel toch tot lockdowns werd gedwongen.

Niet voor niks dat Zweden het wel zo gedaan heeft.

Dat hadden wij ook kunnen doen ja.

Dacht jij niet ook dat het lockdownen vrij nutteloos was voor de zorg belasting?

Dat kon toen ook al. We wisten het van de voornaamste belasting zelfs op dbb al voordat de ziekte in NL uitbrak.
Tot nu toe kan je nog steeds niet duidelijke grenzen stellen voor de risicogroepen.

Dacht jij niet ook dat het lockdownen vrij nutteloos was voor de zorg belasting?
Nee en dat denk ik nog steeds niet. Mijn belangrijkste argument tegen alles van de afgelopen 2 jaar is dat vóór corona een gered levensjaar gemiddeld €80-100k mocht kosten en daar we uiteindelijk met gemak overheen als je alles bij elkaar optelt.

Was dat trouwens niet om te sturen op 0-besmettingen wat zij zo graag wilden?
Nee, het Red Team wilde sturen op besmettingen om zo niet steeds te laat te zijn, al helemaal met onze beperkte zorgcapaciteit. Dan heb je ook minder drastische en minder langdurige maatregelen nodig voor het indammen.

Al levert zelfs het sturen het sturen op zero covid, wat dus nog een stap verder gaat, voor een fractie extra van de economische prijs heel veel winst voor de zorg op.

Nee, het Red Team wilde sturen op besmettingen om zo niet steeds te laat te zijn, al helemaal met onze beperkte zorgcapaciteit. Dan heb je ook minder drastische en minder langdurige maatregelen nodig voor het indammen.

Al levert zelfs het sturen het sturen op zero covid, wat dus nog een stap verder gaat, voor een fractie extra van de economische prijs heel veel winst voor de zorg op.
Veel winst voor de zorg ?
De farmaceutische industrie bedoel je waarschijnlijk.

🤣🤣🤣

Bijlagen

• CC7B5E6D-68AE-4540-9E7B-FF6569626855.jpeg
    CC7B5E6D-68AE-4540-9E7B-FF6569626855.jpeg
    93,8 KB · Weergaven: 53

Alle fietsers zonder helm op mogen van mij ook hard aangereden worden. Zo precies boven op het hoofd, waar het helmpje bescherming had kunnen bieden. An dan het liefst zo'n bekende anti helmdrager om een voorbeeld te stellen voor andere helmweigeraars.

Ik voorspel dat als Lange Frans of Robert Jensen ooit eens naar het ziekenhuis moeten ze komen te overlijden. Hugo trekt persoonlijk de stekker eruit. :trollface:

Terug
Naar boven