AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?


  • Totaal stemmers
    57

Bezoekers in dit topic


In hoeverre is zo'n tuchtcollege gemachtigd eigenlijk en hoeveel waarde heeft hun oordeel, is er iemand die daar het fijne van weet.

Het stemt wel enigszins positief dat er de laatste tijd wel een kentering gaande lijkt. Maar misschien is dat mijn eigen ijdele hoop.
 

In hoeverre is zo'n tuchtcollege gemachtigd eigenlijk en hoeveel waarde heeft hun oordeel, is er iemand die daar het fijne van weet.

Het stemt wel enigszins positief dat er de laatste tijd wel een kentering gaande lijkt. Maar misschien is dat mijn eigen ijdele hoop.
Hoop doet leven.
 

In hoeverre is zo'n tuchtcollege gemachtigd eigenlijk en hoeveel waarde heeft hun oordeel, is er iemand die daar het fijne van weet.

Het stemt wel enigszins positief dat er de laatste tijd wel een kentering gaande lijkt. Maar misschien is dat mijn eigen ijdele hoop.
tja wel in de pas lopen hé? anders wordt de wet aangepast (functie elders) :(
 
Het tuchtcollege verklaart de klacht gedeeltelijk gegrond. De huisarts heeft niet in strijd gehandeld met de Geneesmiddelenwet door het off-label voorschrijven van HCQ en ivermectine. Wél heeft hij in strijd gehandeld met de eisen van informatie- en dossierplicht die daaraan zijn verbonden.
Vind ik best redelijk.
 

In hoeverre is zo'n tuchtcollege gemachtigd eigenlijk en hoeveel waarde heeft hun oordeel, is er iemand die daar het fijne van weet.

Het stemt wel enigszins positief dat er de laatste tijd wel een kentering gaande lijkt. Maar misschien is dat mijn eigen ijdele hoop.
Heeft net zoveel waarde als elke andere gerechtelijke uitspraak. Medisch tuchtcollege gaat daarbij specifiek over de gezondheidszorg en kan daarbij geldboetes opleggen of iemands BIG-registratie intrekken. Het tuchtcollege kan dus effectief een arts uit z'n functie zetten. (Je moet het dan overigens wel héél bont maken, in de regel blijft het bij waarschuwingen en berispingen.)
 
De klacht over de media-uitlatingen is gegrond. Het college is van oordeel dat de huisarts ongefundeerde en ongenuanceerde mededelingen heeft gedaan die een groot publiek hebben bereikt. Hij heeft daarmee het wetenschappelijke debat verstoord in een tijd waarin er al sterke onrust bestond. Door zijn uitspraken als huisarts te doen, wordt er door het publiek een zwaarder gewicht aan toegekend. Daarvan had de huisarts zich bewust moeten zijn en had hij moeten beseffen dat zijn uitlatingen
schade konden toebrengen aan het vertrouwen in de gezondheidszorg in het algemeen en zijn beroepsgroep in het bijzonder.

Wel benieuwd naar de uitlatingen, "we weten niet of het vaccin voldoende beschermd tegen besmetting" zou er een kunnen zijn waar je een jaar geleden uit functie kon worden gezet.
Terwijl je gewoon de waarheid sprak :roflol:
 
Wel benieuwd naar de uitlatingen, "we weten niet of het vaccin voldoende beschermd tegen besmetting" zou er een kunnen zijn waar je een jaar geleden uit functie kon worden gezet.
Terwijl je gewoon de waarheid sprak :roflol:
Vaccin? Geneesmiddelen en vitamines zijn genoeg!!
De enige bijwerking van die middelen [college: bedoeld wordt HCQ en ivermectine] zou kunnen zijn dat mensen sneller opknappen van hun infecties….is dat iets gevaarlijks of kwalijk. Ik ga dr graag over in gesprek met OMT, NHG, SWAB en de kwakclub
Bedankt voor de ondersteuning. Weer foute weergave weergave van de realiteit. Klaarblijkelijk werken hcq en ivm alleen buiten Nederland
Dus ik zie echt het nut van vaccins, maar dit mag je geen vaccin noemen. Dit is genetische therapie
dus ik ga aan de ivermectine en de HCQ en de C en de D [college: bedoeld wordt vitamine C en D] en de zink en de broomhexine. Ik heb een half jaar lang alleen maar bezig geweest met corona dus ik weet zeg maar welke middelen werken en hoezo. Dus ik gebruik zo’n cocktail enne de meeste mensen die zo’n cocktail pakken zijn na 4 dagen gewoon klachtenvrij en dan ben je daarna gewoon immuun. Weet je. Dus je hoeft geen vaccin te nemen.
 
Gaat om Rob Elens toch?

De uitlatingen die de huisarts op Twitter en in het interview voor het OPN journaal heeft gedaan zijn echter medisch inhoudelijk niet correct en niet in overeenstemming met de inhoud van diverse richtlijnen op het gebied van de preventie en behandeling van Covid-19, waarin - onder andere - het gebruik van (H)CQ wordt afgeraden.
He het lijkt youtube wel.

[..]

Deze (sociale) media-uitingen kunnen leiden tot wantrouwen en onzekerheid bij het publiek en patiënten ten opzichte van het Covid-19 zorgbeleid. De huisarts schaadt daarmee het vertrouwen in zijn beroepsgroep.

Tsja voor velen zijn de richtlijnen vanuit dat beleid en die beroepsgroep juist waar het wantrouwen, onzekerheid, en vertrouwensschade uit voortkomt.
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje aan de gevaccineerden, waarom lopen jullie nog met mondkapje op rond?
Ik heb werkelijk in de laatste maanden mensen met een mondkapje gezien wat op 1 hand te tellen is. Gevaccineerden ben ik er vast duizenden van tegen gekomen.
 
Een vraagje aan de gevaccineerden, waarom lopen jullie nog met mondkapje op rond?
Dat doen ze omdat ze jou niet willen besmetten!

En omdat ze hopen dat anderen het ook doen, en omdat ze hopen dat dit ervoor zorgt dat anderen in ieder geval afstand houden en hun wellicht terechte angst (risicogroep) respecteren.
 
Dat doen ze omdat ze jou niet willen besmetten!
Waarom blijven ze niet binnen als ze corona hebben dan?

Voor werknemers met klachten blijft gelden: blijf thuis en doe een test.
 
Waarom blijven ze niet binnen als ze corona hebben dan?

Voor werknemers met klachten blijft gelden: blijf thuis en doe een test.
Wie zegt dat het werknemers zijn, dat ze klachten hebben of dat ze corona hebben?

Misschien zijn ze de verandering die ze willen zien in de wereld.
 
Wie zegt dat het werknemers zijn, dat ze klachten hebben of dat ze corona hebben?

Misschien zijn ze de verandering die ze willen zien in de wereld.
Als ze geen klachten of corona hebben kunnen ze anderen sowieso niet besmetten en dan gelden de regels niet. Ik heb het ook niet verzonnen.

Sowieso moeten ze thuis blijven, dat geld voor iedereen.
 
Als ze geen klachten of corona hebben kunnen ze anderen sowieso niet besmetten en dan gelden de regels niet. Ik heb het ook niet verzonnen.

Sowieso moeten ze thuis blijven, dat geld voor iedereen.

Ik ken een huisarts die gewoon staat te werken met Covid, volgende kuch kuch patiënt :roflol:
 
Back
Naar boven