MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Klopt. Religie is de t*fus. En laag opgeleid. Dus sowieso minder gezond gemiddeld genomen.

En ook nog even mijn observaties van de afgelopen 40 jaar:
Allochtonen van alle generaties om mij heen (op het werk en op school etc), melden zich gemiddeld net zo makkelijk ziek als al die "anderen".

Dat kansongelijkheidsargument van Agyemang, dat ze dat minder snel doen, is in mijn optiek dan ook niet onderbouwd academisch speculatief gezwam.

Ook al zouden de cijfers van Dowd wél onomstotelijk kloppen, dan nog zou bijvoorbeeld een Reuters dit proberen te "debunken".
Zijn data gebruikt juist een andere methode om excess deaths te berekenen dan de CDC, dus dat RT wijst naar het ontbreken van die % stijging in de CDC data is geen juiste weerlegging van zijn claims.

(terzijde of zijn methode beter is geen idee)

• Like
Waarderingen: Vonk
Als de Covid-pandemie ons iets geleerd heeft is dat de pers, noch de betrokken wetenschappers te vertrouwen zijn.
We hebben pers zien liegen. We hebben wetenschappers zien liegen. We hebben wetenschappers zelf bewust en onbewust de feiten zien verdraaien.
Je kan dus enkel nog je gezond verstand gebruiken.
Is het virus ontsnapt uit het lab in Wuhan? Dat lijkt me nogal evident.
Is het vaccin te snel op de markt gebracht? Ja.
Is het onvoldoende getest? Ja
Das het te vroeg om de bevolking te vaccineren? Ja, want wetenschappers geven toe dat je nooit vaccineren TIJDENs een pandemie.
Zijn er teveel valse positieve covidetesten ? Ja. En we weten zelf hoe dit komt. Ze laten het staaltje teveel cycles draaien waardoor je valse positieven krijgt. De uitvinder van de test heeft hier zelf voor gewaarschuwd.
Doden werden onterecht bij de covidcijfers gegooid. Terminaal kanker maar je hebt covid? Je stierf aan covid.
Om nog maar te zwijgen over de schandalige situaties in de rusthuizen.
De covidmaatregelen zouden misschien zelf meer doden hebben veroorzaakt dan covid zelf.

Het hele zaakje stinkt.
China heeft gelogen van in het begin.
Fauci ook. WHO ook...
En neen, het Pfizet vaccin is geen vaccin en zijn efficiëntie lijkt niet bewezen.
Peer review is bij geneesmiddelenstudies in het begin niet mogelijk wegens het beroepsgeheim en patenten en dergelijke. Dus je moet hun resultaten zomaar geloven.
Eerst zeiden ze dat het 100 procent ging beschermen....en je daarna mensen niet meer kon besmetten. We hebben dit cijfer naar beneden zien donderen.

De maskers....ook niet bewezen dat ze enig effect hebben.

Wat ik wel zag was burgers die elkaar verraadden: " mijn buur is biertjes aan het drinken met vier vrienden in zijn garage". Politie kwam en gaf ze allemaal een boete. De agenten droegen geen maskers.

Feit is dat er altijd schade is. Vandaar al die risico analyses. Dat er ‘enorm’ veel schade is door vaccins us onzin.

Maar we zijn inmiddels een paar jaar verder en de vaccinaties hebben gewerkt om de grootste golven te dempen, flink aantal doden te beperken en nu is Corona endemisch. Prima.

Zijn dingen fout gegaan? Zeker. Was een lockdown nodig? Misschien. Was een avondklok nodig? Ik vind van niet. Is dat allemaal vreselijk en zijn we nu in een dictatuur beland? Voorlopig niet.

Per saldo zijn er veel mensen niet dood gegaan door dat vaccin. Daar is data genoeg over. Je hoeft het niet te geloven. Maar wie in jouw omgeving is dood gegaan door het vaccin en hoeveel ken jij er die dood zijn gegaan if blijvende schade hebben door Corona zelf?

Als het zo enorm was hadden we toch allemaal die mensen gekend?
Is er bewijs dat de "golven werden gedempt door de vaccinatie"? Elke pandemie kent deze golven door de natuurlijke immuniteit van de mens. De jager begint sneller te lopen...het prooi ook....

• Like
Waarderingen: p.b.
En ook nog even mijn observaties van de afgelopen 40 jaar:
Allochtonen van alle generaties om mij heen (op het werk en op school etc), melden zich gemiddeld net zo makkelijk ziek als al die "anderen".

Dat kansongelijkheidsargument van Agyemang, dat ze dat minder snel doen, is in mijn optiek dan ook niet onderbouwd academisch speculatief gezwam.
Als je niet werkt kan je je ook niet ziekmelden. :trollface:

Feit is dat er altijd schade is. Vandaar al die risico analyses. Dat er ‘enorm’ veel schade is door vaccins us onzin.

Maar we zijn inmiddels een paar jaar verder en de vaccinaties hebben gewerkt om de grootste golven te dempen, flink aantal doden te beperken en nu is Corona endemisch. Prima.

Zijn dingen fout gegaan? Zeker. Was een lockdown nodig? Misschien. Was een avondklok nodig? Ik vind van niet. Is dat allemaal vreselijk en zijn we nu in een dictatuur beland? Voorlopig niet.

Per saldo zijn er veel mensen niet dood gegaan door dat vaccin. Daar is data genoeg over. Je hoeft het niet te geloven. Maar wie in jouw omgeving is dood gegaan door het vaccin en hoeveel ken jij er die dood zijn gegaan if blijvende schade hebben door Corona zelf?

Tja, mijn "persoonlijke" cirkel is qua waarneming natuurlijk ook maar beperkt.

Daarbij moet ik wel zeggen dat:
- Ik van 2 personen binnen die cirkel weet dat ze zijn overleden aan covid (60+ van de generatie opa en oma)
- 1 directe vriendin hebt die lijdt op moment van spreken aan longcovid (naar alle waarschijnlijkheid, want die diagnose is niet echt eenduidig te stellen)
- 2 personen die chronische problemen hebben gekregen van -meervoudige- vaccinaties, met name direct na de zoveelste booster.

Natuurlijk is dit op zijn hoogst anekdotisch bewijs, maar voor mij voldoende om dat uitgebreide objectieve en onafhankelijke onderzoek te rechtvaardigen.
Dan kunnen we ook eens definitief een punt zetten achter -veelal door angst en wantrouwen gedreven- welles/nietes discussies.

En de vraag of we in een dictatuur zijn beland of niet, is sterk onderhevig aan perceptie en de definitie die je hanteert op dat punt.
Persoonlijk ervaar ik dit al wel zo op heel veel vlakken, of op z'n minst een opmaat daar naartoe.
Alleen zijn de symptomen daarvan anders en subtieler dan wat velen pas daadwerkelijk zouden zien als een dictatuur.
Mensen hebben vaak een soort "Hitleresk" of "Stalinesk" beeld van hoe dat zou zijn en daar is nu inderdaad (nog) geen sprake van.

Mijn ervaring is in ieder geval dat we in een glijdende schaal zitten naar een technocratische controlestaat.
Allerlei signalen vanuit politiek en publieke media tonen dit voor mij aan.
@yasmine geeft in post hierboven toevallig al wat voorbeelden, zoals het liegen en draaien vanuit de politiek en de media.
Het gegeven dat de huidige journalistiek meestal amper kritisch is, zeer eenzijdig belicht en ook meer de macht beschermt dan de burger.
De toegenomen censuur op personen en groepen die niet de gewenste gangbare meningen verkondigen en worden uitgestoten en uitgesloten.
Het stilletjes doordrukken en er in 'rommelen' van allerlei zaken, zoals bijvoorbeeld het Digitale europese ID.

Laatst bewerkt:
Zijn data gebruikt juist een andere methode om excess deaths te berekenen dan de CDC, dus dat RT wijst naar het ontbreken van die % stijging in de CDC data is geen juiste weerlegging van zijn claims.

(terzijde of zijn methode beter is geen idee)

Wat je hier eigenlijk ziet, is dat wat "de waarheid" is sterk onderhevig is aan modellen die je gebruikt en de methodiek om iets aan te tonen en de significantie te bepalen.

Eigenlijk is er gewoon sprake van Corona schade, zowel financieel, maar ook kwa mensenleven en op het gebied van kwaliteit van leven, zowel tijdelijk als chronisch. Dit heeft men proberen te beperken door allerlei maatregelen en wat te schuiven met de schadeposten (meer tijdelijk schade kwa kwaliteit van leven, door de beperkingen om zo doende op and3r vlakken te besparen). Nu kan men de balans op maken en de schade is fors, maar de invloed van de vaccins en de beperkingen op de totale schade is is eigenlijk niet te zeggen. Daarnaast is financiële schade ook niet makkelijk uitwisselbaar met menselijke schade. Als dat wel zo was, dan had iedereen die niet productief deelnam aan de economie of dat in de toekomst zou gaan doen, omdat ze te oud, te zwaar (gehandicapt), te allochtoon enz. gewoon een spuitje moeten krijgen ipv intensieve zorg, dan waren beperkingen ook amper nodig geweest en had corona ons veel minder gekost.

- Ik van 2 personen binnen die cirkel weet dat ze zijn overleden aan covid (60+ van de generatie opa en oma)
- 1 directe vriendin hebt die lijdt op moment van spreken aan longcovid (naar alle waarschijnlijkheid, want die diagnose is niet echt eenduidig te stellen)
- 2 personen die chronische problemen hebben gekregen van -meervoudige- vaccinaties, met name direct na de zoveelste booster.

Natuurlijk is dit op zijn hoogst anekdotisch bewijs, maar voor mij voldoende om dat uitgebreide objectieve en onafhankelijke onderzoek te rechtvaardigen.
Dan kunnen we ook eens definitief een punt zetten achter -veelal door angst en wantrouwen gedreven- welles/nietes discussies.

En de vraag of we in een dictatuur zijn beland of niet, is sterk onderhevig aan perceptie en de definitie die je hanteert op dat punt.
Persoonlijk ervaar ik dit al wel zo op heel veel vlakken, of op z'n minst een opmaat daar naartoe.
Alleen zijn de symptomen daarvan anders en subtieler dan wat velen pas daadwerkelijk zouden zien als een dictatuur.
Mensen hebben vaak een soort "Hitleresk" of "Stalinesk" beeld van hoe dat zou zijn en daar is nu inderdaad (nog) geen sprake van.

Mijn ervaring is in ieder geval dat we in een glijdende schaal zitten naar een technocratische controlestaat.
@yasmine geeft in post hierboven toevallig al wat voorbeelden, zoals het liegen en draaien vanuit de politiek en de media.
Het gegeven dat de huidige journalistiek meestal amper kritisch is, zeer eenzijdig belicht en ook meer de macht beschermt dan de burger.
De toegenomen censuur op personen en groepen die niet de gewenste gangbare meningen verkondigen en worden uitgestoten en uitgesloten.
Het stilletjes doordrukken en er in 'rommelen' van allerlei zaken, zoals bijvoorbeeld het Digitale europese ID.
Is een dictatuur persé slecht? Over ander landen die wij als dictatuur beschouwen wordt toch ook regelmatig gezegd dat die bevolking het wel prima vind, of dat de alternatieven slechter zijn.

Is een dictatuur persé slecht?
That's in the eye of the beholder

Over ander landen die wij als dictatuur beschouwen wordt toch ook regelmatig gezegd dat die bevolking het wel prima vind
Waarom zou "die bevolking" zeggen dat ze het wel prima vinden, denk je?

of dat de alternatieven slechter zijn.

Welke slechtere alternatieven worden er dan aangeduid, als voorbeeld ter vergelijking?

That's in the eye of the beholder

Waarom zou "die bevolking" zeggen dat ze het wel prima vinden, denk je?

Welke slechtere alternatieven worden er dan aangeduid, als voorbeeld ter vergelijking?
Weet ik ook niet precies, maar dat wordt wel al jaren gezegd over landen als China, Rusland, andere oude Sovjetstaten, het middenoosten, de noord Afrikaanse landen.

Daarnaast (en het zal je niet verbazen) vind ik technocratie zo slecht nog niet.

Geen één regeringsvorm is persé slecht maar het probleem is dat 90%+ van alle alleenheersers slecht zijn. Voordeel is zoals je aan China ziet een langetermijnvisie.
Het probleem aan onze democratie in het Westen is in mijn ogen dat een 4 jaren plan veel te kort is. Verleng dit bijvoorbeeld naar 8 jaar.

Weet ik ook niet precies, maar dat wordt wel al jaren gezegd over landen als China, Rusland, andere oude Sovjetstaten, het middenoosten, de noord Afrikaanse landen.
Meestal noemen ze inderdaad geen concrete feiten of voorbeelden. Ik nam zelf altijd aan de onvoorspelbaarheid van het nieuwe regime. Aangezien meeste autoritaire landen eindigen met een coupe en dus nog steeds niet door de bevolking zelf gekozen is (met een beetje geluk gesteund, gekozen en betaald door Uncle Sam).

Ik vraag me hier af of je nou serieus bent of me een beetje zit te trollen?
Heb je je wel eens echt wat verdiept in de geschiedenis van het communistische Rusland, China en Noord Korea?
Want dan zou dit een soort no-brainer moeten zijn.

Een belangrijk kenmerk van een échte dictatuur is namelijk dat je géén eigen mening mag hebben (laat staan uitspreken), behalve diegene die de staat je oplegt. En al helemaal geen mening die tégen de staat in gaat.
Heb je die wel en spreek je die openbaar uit, dan wordt je opgesloten of vermoord, zo simpel is het.
(en eventueel ook je familie en andere dierbaren, want die angst-pressie-hefboom werkt toch wel ZO goed)

Dus NATUURLIJK zeg je dan als bevolking in het algemeen, dat je het prima vindt.
Het is dat of extreem gestraft worden.

Daarnaast (en het zal je niet verbazen) vind ik technocratie zo slecht nog niet.

Nee, dat verbaast me niet.
Misschien verbaast het jou wel dat ik in beginsel ook geen problemen heb met een technocratie.

Maar goed, een technocratie is dan ook niet hetzelfde als een dictatuur in de vorm van een totalitaire controlestaat, gebaseerd op technocratie.

Ik vraag me hier af of je nou serieus bent of me een beetje zit te trollen?
Heb je je wel eens echt wat verdiept in de geschiedenis van het communistische Rusland, China en Noord Korea?
Want dan zou dit een soort no-brainer moeten zijn.

Een belangrijk kenmerk van een échte dictatuur is namelijk dat je géén eigen mening mag hebben (laat staan uitspreken), behalve diegene die de staat je oplegt. En al helemaal geen mening die tégen de staat in gaat.
Heb je die wel en spreek je die openbaar uit, dan wordt je opgesloten of vermoord, zo simpel is het.
(en eventueel ook je familie en andere dierbaren, want die angst-pressie-hefboom werkt toch wel ZO goed)

Dus NATUURLIJK zeg je dan als bevolking in het algemeen, dat je het prima vindt.
Het is dat of extreem gestraft worden.
Ik troll je niet en ik bedoel ook niet dat de eigennaam bevolking dat zegt, maar mensen in “het vrije Westen” zeggen dat met enige regelmaat over die laden en hun inwoners, ik liet trouwens bewust Noord Korea buiten beschouwing. Als wij dat vinden van die landen, waarom zou dat dan ook niet voor onszelf kunnen gelden?

Maar goed, een technocratie is dan ook niet hetzelfde als een dictatuur in de vorm van een totalitaire controlestaat, gebaseerd op technocratie.
Klopt, maar een werkelijke dictatuur zie ik hier niet snel ontstaan, maar jij kennelijk wel.

Ik troll je niet en ik bedoel ook niet dat de eigennaam bevolking dat zegt, maar mensen in “het vrije Westen” zeggen dat met enige regelmaat over die laden en hun inwoners, ik liet trouwens bewust Noord Korea buiten beschouwing. Als wij dat vinden van die landen, waarom zou dat dan ook niet voor onszelf kunnen gelden?
Ik denk dat de mensen die dit van mening zijn, inhoudelijk totaal geen idee hebben waar ze het over hebben.

Mocht dit wel zo zijn, dan vinden ze het blijkbaar prettig om fysiek, psychisch en sociaal volkomen onderdrukt en overheerst te worden in AL hun doen en laten.
En als er ook maar een greintje idee ontstaat bij het machtsapparaat dat je een dissident zou kunnen zijn, dan wordt je opgesloten in zoiets als een heropvoedingskamp, of je verdwijnt spoorloos om nooit meer terug gevonden te worden.

Dat is niet iets waar ik achter sta om voor onszelf hier te gaan laten gelden.
Voor mij is dat gelijk aan dood zijn maar niet begraven.

Klopt, maar een werkelijke dictatuur zie ik hier niet snel ontstaan, maar jij kennelijk wel.
Zou je eerst even kunnen definiëren wat je hier bedoeld met een een "werkelijke dictatuur".
Er zijn namelijk nogal wat verschillende gradaties en percepties.

Zou je eerst even kunnen definiëren wat je hier bedoeld met een een "werkelijke dictatuur".
Er zijn namelijk nogal wat verschillende gradaties en percepties.
Laat ik het mezelf makkelijk maken door te verwijzen wat jezelf eerder je post had omschreven.

Maar jij zegt.
Op welke vlakken ervaar je dat dan werkelijk? Alles wat je erna beschrijft zou ik als onwenselijk omschrijven, maar niet als een vorm van (latente) dictatuur.

Het is andersom. De politiek doet alleen nog maaar wat ze denken dat het ‘volk’ wil en niet perse wat verstandig beleid is dat ons echt verder helpt. De media geven ons precies wat we willen en waar we graag naar luisteren of kijken, want clicks en views zijn belangrijker dan de waarheid.

Laat die onderbuik voor een deel nou juist wantrouwig zijn, voeden veel media die juist. De echo kamer van het internet. Allerlei ‘influencers’ met eigen belangen roepen dat je niemand moet vertrouwen, waarna zij zelf met hun quasi wetenschappelijke en zeer te vertrouwen boodschap komen die natuurlijk precies bevestigt wat de onderbuik al dacht. YouTube is nu juist mainstream media, alleen met niemand die ook maar enigszins zijn best doet echt te checken of zaken kloppen.

Democratisering van informatie stelt een hoop domme mensen bloot aan andere domme mensen en/of mensen die dat mooi voor hun eigen gewin kunnen gebruiken.

En klachten krijgen ‘na’ is niet hetzelfde als klachten krijgen ‘door’. Alhoewel het best zou kunnen. Er zijn mensen met Guillaume barre en sommigen hebben zo’n hartzakontsteking gehad. Correlatie is geen causatie. Alle drogredeneringen worden gebruikt bij de antivaxers. Overigens zegt dat niet dat alles perfect is bij de anderen. Politici draaien en konkelen, dat doen ze altijd en zullen ze altijd doen.

Laat ik het mezelf makkelijk maken door te verwijzen wat jezelf eerder je post had omschreven.

Maar jij zegt.

Op welke vlakken ervaar je dat dan werkelijk? Alles wat je erna beschrijft zou ik als onwenselijk omschrijven, maar niet als een vorm van (latente) dictatuur.

Ik vind het zeer onwenselijk, daarom beschrijf ik het ook.
En wat ik omschrijf is op zichzelf nog niet zozeer een dictatuur-vorm, maar als we niet oppassen wellicht wél een opmaat daar naartoe.

Het is indicatief is voor een mogelijk ontstaan van volledige controle vanuit de staat over burgers.
Waarbij vergaande censuur de vrijheid van meningsuiting onderdrukt, democratie slechts op papier bestaat en andersdenkenden buitengesloten worden.
Belonen en straffen op basis van gewenst/ongewenst gedrag (sociaal kredietsysteem) kunnen daarmee hand in hand gaan.

Technisch gezien is dit allemaal al mogelijk, of wordt op dit moment versneld mogelijk gemaakt door allerlei zaken die er door worden gedrukt.
Ongetwijfeld vinden veel mensen een dergelijk dystopisch beeld prima en voelen ze zich daar veilig en zeker bij.

Ik niet.

Terug
Naar boven