Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Het is zeker weten wel een dictatuur, maar zo vorm gegeven dat alle onnozelen denken dat ze door stemrecht zeggenschap hebben omdat democratie vroeger in Grieks betekende dat het volk heersde (demos - kratein).
Tegenwoordig staat het echter voor heersen over het volk.

Het is andersom. De politiek doet alleen nog maaar wat ze denken dat het ‘volk’ wil en niet perse wat verstandig beleid is dat ons echt verder helpt. De media geven ons precies wat we willen en waar we graag naar luisteren of kijken, want clicks en views zijn belangrijker dan de waarheid.

Laat die onderbuik voor een deel nou juist wantrouwig zijn, voeden veel media die juist. De echo kamer van het internet. Allerlei ‘influencers’ met eigen belangen roepen dat je niemand moet vertrouwen, waarna zij zelf met hun quasi wetenschappelijke en zeer te vertrouwen boodschap komen die natuurlijk precies bevestigt wat de onderbuik al dacht. YouTube is nu juist mainstream media, alleen met niemand die ook maar enigszins zijn best doet echt te checken of zaken kloppen.

Democratisering van informatie stelt een hoop domme mensen bloot aan andere domme mensen en/of mensen die dat mooi voor hun eigen gewin kunnen gebruiken.

Dit alles is inderdaad een groot "probleem" hoe menselijk ook.
Van tijd tot tijd trappen wel allemaal wel een keer in dit soort valkuilen van "cherry-picking", je vindt altijd wel een bron die bevestigt wat je "al die tijd al dacht".
Ik worstel hier zelf ook al een tijd mee: Objectief blijven binnen de gehele relevante context van informatie en argumenten.

En klachten krijgen ‘na’ is niet hetzelfde als klachten krijgen ‘door’. Alhoewel het best zou kunnen.
Yep

Nope, maar in dit soort precaire situaties zou eigenlijk uitgezocht moeten waar correlatie op houdt en in hoeverre er wel eventueel sprake is van causatie.

Het is zeker weten wel een dictatuur, maar zo vorm gegeven dat alle onnozelen denken dat ze door stemrecht zeggenschap hebben omdat democratie vroeger in Grieks betekende dat het volk heersde (demos - kratein).
Tegenwoordig staat het echter voor heersen over het volk.
Wie is dan de dictator?

Het is andersom. De politiek doet alleen nog maaar wat ze denken dat het ‘volk’ wil en niet perse wat verstandig beleid is dat ons echt verder helpt. De media geven ons precies wat we willen en waar we graag naar luisteren of kijken, want clicks en views zijn belangrijker dan de waarheid.

Laat die onderbuik voor een deel nou juist wantrouwig zijn, voeden veel media die juist. De echo kamer van het internet. Allerlei ‘influencers’ met eigen belangen roepen dat je niemand moet vertrouwen, waarna zij zelf met hun quasi wetenschappelijke en zeer te vertrouwen boodschap komen die natuurlijk precies bevestigt wat de onderbuik al dacht. YouTube is nu juist mainstream media, alleen met niemand die ook maar enigszins zijn best doet echt te checken of zaken kloppen.

Democratisering van informatie stelt een hoop domme mensen bloot aan andere domme mensen en/of mensen die dat mooi voor hun eigen gewin kunnen gebruiken.

En klachten krijgen ‘na’ is niet hetzelfde als klachten krijgen ‘door’. Alhoewel het best zou kunnen. Er zijn mensen met Guillaume barre en sommigen hebben zo’n hartzakontsteking gehad. Correlatie is geen causatie. Alle drogredeneringen worden gebruikt bij de antivaxers. Overigens zegt dat niet dat alles perfect is bij de anderen. Politici draaien en konkelen, dat doen ze altijd en zullen ze altijd doen.
Inderdaad. De overheden hebben nu ongeveer 100 jaar de tijd gehad om te leren hoe ze media moeten gebruiken om de massa te manipuleren.

Sociale media maakt alles nu nog erger.
Er wordt, bewust, minder geïnvesteerd in onderwijs. Een ongeschoold volk kan je makkelijker manipuleren.
En als het volk boos wordt, ...laat dan even een paar prijzen dalen, of verdeel en heers...en na een paar weken is alles terug rustig.
De enige oplossing in de toekomst voor het volk is het ontwikkelen van kritische burgers....maar hoe we dit moeten realiseren op grote schaal, is me een raadsel.

Inderdaad. De overheden hebben nu ongeveer 100 jaar de tijd gehad om te leren hoe ze media moeten gebruiken om de massa te manipuleren.

Sociale media maakt alles nu nog erger.
Er wordt, bewust, minder geïnvesteerd in onderwijs. Een ongeschoold volk kan je makkelijker manipuleren.
En als het volk boos wordt, ...laat dan even een paar prijzen dalen, of verdeel en heers...en na een paar weken is alles terug rustig.
De enige oplossing in de toekomst voor het volk is het ontwikkelen van kritische burgers....maar hoe we dit moeten realiseren op grote schaal, is me een raadsel.
Hoe maakt social media alles nog erger? Dat zorgt er toch juist voor de overheden de media minder kan bespelen en controleren. Tegenwoordig kan je over elk onderwerp informatie vinden die vanuit talloze invalhoeken worden beschreven. Overheden hebben naar mijn mening sowieso steeds minder inspraak in het dagelijks leven (al is er nu wellicht wel weer een kanteling gaande), het zijn de grote multinationals die veel meer invloed hebben op de onze dagelijkse strubbelingen.

Hoe maakt social media alles nog erger? Dat zorgt er toch juist voor de overheden de media minder kan bespelen en controleren. Tegenwoordig kan je over elk onderwerp informatie vinden die vanuit talloze invalhoeken worden beschreven. Overheden hebben naar mijn mening sowieso steeds minder inspraak in het dagelijks leven (al is er nu wellicht wel weer een kanteling gaande), het zijn de grote multinationals die veel meer invloed hebben op de onze dagelijkse strubbelingen.

Really?

Onder het mom van een veiliger internet voor iedereen.

Hier de fulltext van de legislation;

Really?

Onder het mom van een veiliger internet voor iedereen.

Hier de fulltext van de legislation;

Als ik over bepaalde zaken informatie opzoek kom ik nu in elk geval veel sneller makkelijker meer gevarieerde informatie tegen dan 10 jaar geleden.

(al is er nu wellicht wel weer een kanteling gaande)
;)

Als ik over bepaalde zaken informatie opzoek kom ik nu in elk geval veel sneller makkelijker meer gevarieerde informatie tegen dan 10 jaar geleden.

Jij vindt de informatie die je zoekt op Social Media?
Internet ansich is inderdaad een mega bron van informatie geworden, wel wordt het steeds lastiger om correcte informatie te vinden. Deze nieuwe wet gaat dat overigens nog veel erger maken.

Jij vindt de informatie die je zoekt op Social Media?
Internet ansich is inderdaad een mega bron van informatie geworden, wel wordt het steeds lastiger om correcte informatie te vinden. Deze nieuwe wet gaat dat overigens nog veel erger maken.
Twitter en YouTube zijn beide social media die je als startpunt kunt gebruiken om nieuws (Twitter) of algemene info (YT) tot je te nemen.

Twitter en YouTube zijn beide social media die je als startpunt kunt gebruiken om nieuws (Twitter) of algemene info (YT) tot je te nemen.

Beiden kunnen en zullen waarschijnlijk gaan veranderen, als ze in Europa willen blijven opereren.
Twitter had natuurlijk al bepaalde US Federal Agencies op Twitter, waarvan we het inmiddels weten, waarbij personen op de zwarte lijst in het algoritme werden gezet, door deze partij of partijen.
Daarmee is de invloed van overheden natuurlijk al een voldongen feit. Neem ook de Corona periode en de mate waarin er harmonieus besloten werd door Google, YT en FB om berichten te censureren.

Neem ook de Corona periode en de mate waarin er harmonieus besloten werd door Google, YT en FB om berichten te censureren.
Ik ga niet ontkennen dat er censuur heeft plaats gevonden, bij grote Engelstalige kanalen waarschijnlijk meer dan bij Nederlandse kanalen, maar de mate waarin er hier in Nederland kritiek geuit kon en mocht worden was toch wel ruim in mijn ogen. Zonder sociale media had de grens misschien nog verder gelegen, maar dan was de kritische stem ook veel minder hoorbaar geweest.

Elke kritiek, gegrond of ongegrond moet kunnen worden geuit (mits niet in strijd met de wet- en/of regelgeving, of die wel of niet nodig zijn is een andere discussie). Dat je het ruim genoeg vond is denk ik al erg genoeg en tekenend voor de situatie waarin we ons bevonden, dat we kennelijk al genoegen nemen met een inperking van het gegeven, puur omdat we zelf wel vinden dat een beetje minder ook prima is, want hetgeen overblijft is toch ruim genoeg? Het is wel die glijdende schaal waar je mee te maken hebt en niet op de minste van onderwerpen. In USA is er zelfs het gerechtshof geweest die een Texas-Law geblokkeerd heeft, die precies over dit onderwerp ging. Vooralsnog lijkt het in USA dus toch, nog steeds een core value te zijn, freedom of speech. In Nederland en de EU, not so much.

Overigens is het laatste woord over de Texas-Law nog niet gezegd.

Zolang mensen kunnen verkondigen dat een groep bloed drinkende pedofiele hagedissen ons willen omvormen tot zombie slaven en daarvoor microchips onder het mom van een vaccinatiecampagne willen injecteren vraag ik me af of er niet meer inperkingen moeten komen.

Maar ook op het gebied van CO2, stikstof en de smeltende poolkappen kom je nu in het openbaar veel meer informatie tegen die tegen de gevesetigde mening ingaat dan vroeger over het gat in de ozonlaag of de zure regen.

Ik houd me niet bezig met wet- en regelgeving in de VS, wellicht zou ik dat wat meer moeten doen omdat dat direct en indirect ook effect heeft op mij.

Laatst bewerkt:
Zolang mensen kunnen verkondigen dat een groep bloed drinkende pedofiele hagedissen ons willen omvormen tot zombie slaven en daarvoor microchips onder het mom van een vaccinatiecampagne willen injecteren vraag ik me af of er niet meer inperkingen moeten komen.

Maar ook op het gebied van CO2, stikstof en de smeltende poolkappen kom je nu in het openbaar veel meer informatie tegen die tegen de gevesetigde mening ingaat dan vroeger over het gat in de ozonlaag of de zure regen.

Ik houd me niet bezig met wet- en regelgeving in de VS, wellicht zou ik dat wat meer moeten doen omdat dat direct en indirect ook effect heeft op mij.

Is die toename niet evident, gerelateerd aan de toename van beschikbare informatie in zijn geheel?

Klinkt plausibeler dan het bestaan van 70+ genders.

Is die toename niet evident, gerelateerd aan de toename van beschikbare informatie in zijn geheel?
Dat zou kunnen, maar dat bevestigt dan toch wat ik hier post?

Terug
Naar boven