MuscleMeat

Peiling Coronavaccin (1 bezoeker)

Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?


  • Totaal stemmers
    57

Bezoekers in dit topic

  • Er zijn relatief weinig mensen met een bmi van 40 op de IC's. Er zijn wel veel mensen met overgewicht maar de meesten hebben een lager bmi.
    Ja precies. Die gaan dood.

    Als het om de ic bezetting gaat, dan heb je het niet over mannen en vrouwen, 18-65, bmi 40+.
    Dan praat je over mannen, 50-65, met een overschot aan vetweefsel. Geen idee hoeveel vet.

    Het voor elkaar krijgen om 198kg te wegen. Kansloos


    Ze was 198 kg.
    Toch knap. Vereist best wat discipline :trollface:
     
    Niet de juiste oplossing voor het juiste probleem. Overal is een oplossing voor, maar dan moet wel het juiste probleem onderkend worden.
    Precies!
    En zolang praten over obesitas taboe is, komen we nergens. Fatshaming doorbreekt dat niet, het versterkt het eerder
     
    Precies!
    En zolang praten over obesitas taboe is, komen we nergens. Fatshaming doorbreekt dat niet, het versterkt het eerder
    Bij mij is niets taboe. Niemand kiest zijn genen of omgeving.
     
    Valt wel mee. De ouders zien het probleem ook wel, maar lijken de weg naar de oplossing niet te weten of het niet vol te houden. Opvoeding ondersteuning kan daarbij helpen.

    Ouders schieten tekort omdat zij geen beter voorbeeld hebben gehad. Zelden is het opzet, dan ligt er altijd een stoornis van de ouder aan ten grondslag.
    Uiteindelijk hebben alle ouders het beste voor met hun kinderen en willen ze die extra stap ook nog wel zetten.
    Dan hebben ze nog één klein succesje nodig om het traject succesvol af te sluiten.
    Slachtoffer van hun eigen jeugd dus? Dat klinkt als dezelfde vicieuze cirkel als bij bijvoorbeeld huiselijk geweld? Of misbruik, maar die vergelijking wil ik toch eigenlijk niet maken.
     
    Slachtoffer van hun eigen jeugd dus? Dat klinkt als dezelfde vicieuze cirkel als bij bijvoorbeeld huiselijk geweld? Of misbruik, maar die vergelijking wil ik toch eigenlijk niet maken.
    Het is ook aan de kinderen om hun ouders voorbij te streven, maar redelijk veel kinderen lukt dat niet.

    De cirkel moet wel doorbroken worden. Want anders blijft het overgaan van opa en oma op ouders op kinderen en kleinkinderen etc.
     
    Bij mij is niets taboe. Niemand kiest zijn genen of omgeving.
    Ik bedoelde meer dat het zo'n gevoelig / beladen onderwerp is. Dat maakt het lastiger om de juiste steun/hulp te vragen/bieden als iemand dat nodig heeft.
     
    Precies!
    En zolang praten over obesitas taboe is, komen we nergens. Fatshaming doorbreekt dat niet, het versterkt het eerder
    Voor "bodypositivity" is dat niet veel anders, prima dat iedereen mooi en prachtig en de moeite waard is, maar teveel vet is op de lange termijn ongezond.

    Dat het voor sommige mensen om wat voor reden dan ook lastig is betekent dat je ze hulp moet bieden.
     
    Bij mij is niets taboe. Niemand kiest zijn genen of omgeving.
    Volgens mij wordt morbide obesitas gekwalificeerd als een ziekte. Niet iedereen van de hele groep wordt zo dik door enkel te veel eten (maar hoeveel procent is dat), en als het lijf over een bepaalde grens is wil het misschien wel dat overgewicht vasthouden etc. Toch is er een heel traject voordat iemand als ziekelijk dik wordt gekwalificeerd. En ik ben benieuwd naar die eigen verantwoordelijkheid en van de omgeving. Te weinig beweging, tal van andere gezondheidsklachten (lichamelijk en geestelijk), te veel energie naar binnen brengen, in een cirkel leven.
     
    Dan lijkt ic opname ook niet zinvol.
    Ic is een keuze hé. Hoogbejaarden met corona kiezen daar meestal niet voor, schijnt het.

    Adipositas zorgt voor 2x meer kans ziekenhuis opname, 48% meer kans op overlijden (volgens van der Voort). Ik kan helaas weinig vinden over hoeveel vetweefsel
     
    Ic is een keuze hé. Hoogbejaarden met corona kiezen daar meestal niet voor, schijnt het.

    Adipositas zorgt voor 2x meer kans ziekenhuis opname, 48% meer kans op overlijden (volgens van der Voort). Ik kan helaas weinig vinden over hoeveel vetweefsel
    IC is niet altijd een keuze van de (familie van) de patiënt, in NL kan de behandelaar bepalen dat dit niet aan de orde is.

    Dit is in andere landen vaak anders, dit kan cultuur zijn: Italië; geld: VS; en ook politiek: Turkije (NL man erheen gevlogen). De beschikbaarheid kan ook een rol spelen, maar omgekeerd wordt dit ook beïnvloed door andere afwegingen.
     
    Jij bent dus docent? Lijkt mij knap lastig zoiets, aangezien je daar snel vingers aan brandt? Terwijl net als bij verwaarlozing en mishandeling de ouders tekort schieten
    Ik bedoelde vroegah. Ik ben geen docent.
     
    Volgens mij wordt morbide obesitas gekwalificeerd als een ziekte. Niet iedereen van de hele groep wordt zo dik door enkel te veel eten (maar hoeveel procent is dat), en als het lijf over een bepaalde grens is wil het misschien wel dat overgewicht vasthouden etc. Toch is er een heel traject voordat iemand als ziekelijk dik wordt gekwalificeerd. En ik ben benieuwd naar die eigen verantwoordelijkheid en van de omgeving. Te weinig beweging, tal van andere gezondheidsklachten (lichamelijk en geestelijk), te veel energie naar binnen brengen, in een cirkel leven.
    Waarschijnlijk ben je ook ook niet hard-wired om op je energie inname te letten. Obesitas is gewoon een welvaartsziekte, wel eentje waar je met wat wilskracht en inzicht niet aan ten onder hoeft te gaan.
     
    Dikke ouders. Alle vatsige kinderen bij mij op de basisschool hadden vatsige ouders. Kindermishandeling is wat het is.
    Los van uitzonderingen ben ik het hiermee eens. Dikke kids werden ook niet als eerst gekozen tijdens gym, met hun verjaardag kwam er doorgaans dan (anders dan ik had verwacht) geen cake ofzo maar een of ander blokje kaas. Vond ik als kind fascinerend. Dat ouders dan net deden alsof erop gelet werd. Terwijl je een paar keer per week de frietpan rook. Dit is vast niet exemplarisch voor elk dikkerdje maar viel bij ons op school op. Al waren er dat maar een paar. Want, zoals eerder is geschreven, vroeger werd veel gespeeld buiten en je had weinig binnen te zoeken als kind.
     
    Het is vaak ook een totaal gebrek aan besef van hoe voeding, beweging, aankomen en afvallen werken. 's Ochtends niet ontbijten en 's middags een cracker met kaas, maar wel dagelijks twee ijskoffies à 500kcal per stuk. Liters fris- of energydrank per dag en een voedingspatroon gebaseerd op impulsiviteit omdat ze geen gezonde maaltijden voorbereiden. Daarbij nog het liefst gelijk op je 16e een scootertje omdat fietsen zo vermoeiend is. Vraag me af waar die zaken misgaan.
     
    Het is vaak ook een totaal gebrek aan besef van hoe voeding, beweging, aankomen en afvallen werken. 's Ochtends niet ontbijten en 's middags een cracker met kaas, maar wel dagelijks twee ijskoffies à 500kcal per stuk. Liters fris- of energydrank per dag en een voedingspatroon gebaseerd op impulsiviteit omdat ze geen gezonde maaltijden voorbereiden. Daarbij nog het liefst gelijk op je 16e een scootertje omdat fietsen zo vermoeiend is. Vraag me af waar die zaken misgaan.
    Niet alleen thuis, maar ook op school. De basisschool van mijn dochter heeft 2 snack momenten per week waarop er alleen water gedronken en fruit of groente gegeten mag worden. Sommige kinderen eten of drinken dan niets, een harde maar goede regel imo. Maar als de juf jarig is trakteert ze wel op zakjes chips, probeer dan als school ook te laten zien dat er leuke, lekkere en relatief gezonde traktaties bestaan.
     
    Back
    Naar boven