AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?


  • Totaal stemmers
    57

Bezoekers in dit topic

Ik heb gisteren op het NOS journaal geleerd dat dit komt door aanleg en omgeving maar vooral een gen waardoor je al 1 kg bijkomt door het eten van een enkele boterham.
Ik vind het bijna onvoorstelbaar dat je met een maagband, waardoor je maag 'bij wijze van spreken' al vol zit na het eten van een halve appel, nog steeds een BMI>40 kunt vasthouden. Hoe dan?
 
Er zijn relatief weinig mensen met een bmi van 40 op de IC's. Er zijn wel veel mensen met overgewicht maar de meesten hebben een lager bmi.
Volgens het CBS zijn er zo'n 100.000 mensen met een BMI boven de 40, Van der Voort zegt dat het aantal mannen tussen de 50 en 75 jaar met een BMI tussen de 25 en 40 ongeveer 1,2 miljoen bedraagt. Over het vaccinatiebeleid zegt de IC-arts dat de Gezondheidsraad heeft gekozen de meest kwetsbare mensen te beschermen, en dat dat vanuit die optiek een goede keuze is. Wil je echter de druk op de IC's verlichten, dan is het zaak die andere doelgroep te vaccineren.
 
Er zijn relatief weinig mensen met een bmi van 40 op de IC's.
Wat bedoel je met 'relatief weinig'? Volgens mij bedoel je 'absoluut weinig'! Als minder dan 1% van de Nederlanders een BMI>40 heeft, zul je die niet veel op de IC's tegenkomen. Maar de kans dat zo iemand op de IC beland na een infectie is wel veel groter dan bij een gezond persoon, en dat is de reden dat ze met voorrang worden gevaccineerd.
 
Weet je wat ik bizar vindt, dat ontzettend dikke mensen (ff de medische uitzonderingen daargelaten) nu zeggen bijna niet meer buiten te komen want corona/ gezondheid/ risicogroep. Dat vind ik niet te rijmen. Nu ineens bezorgd om de gezondheid? GTFO.
Wat bedoel je met 'relatief weinig'? Volgens mij bedoel je 'absoluut weinig'! Als minder dan 1% van de Nederlanders een BMI>40 heeft, zul je die niet veel op de IC's tegenkomen. Maar de kans dat zo iemand op de IC beland na een infectie is wel veel groter dan bij een gezond persoon, en dat is de reden dat ze met voorrang worden gevaccineerd.
Als je de druk wil verlichten zal je een grotere groep moeten vaccineren. Niet alleen bmi 40, dat was een beetje de strekking.
 
Weet je wat ik bizar vindt, dat ontzettend dikke mensen (ff de medische uitzonderingen daargelaten) nu zeggen bijna niet meer buiten te komen want corona/ gezondheid/ risicogroep. Dat vind ik niet te rijmen. Nu ineens bezorgd om de gezondheid? GTFO.

Als je de druk wil verlichten zal je een grotere groep moeten vaccineren. Niet alleen bmi 40, dat was een beetje de strekking.
Vind*
 
Als je de druk wil verlichten zal je een grotere groep moeten vaccineren. Niet alleen bmi 40, dat was een beetje de strekking.
Ja, maar als er schaarste is aan vaccins, dan is het voor het verlichten van de druk op de IC's het meest efficiënt om eerst die mensen te vaccineren die de grootste kans maken om op de IC terecht te komen. En dan is het logisch dat mensen met morbide obesitas voorrang krijgen op de meer dan 1 miljoen iets te dikke mannen van middelbare leeftijd
 
tenor.gif


Ja, maar als er schaarste is aan vaccins, dan is het voor het verlichten van de druk op de IC's het meest efficiënt om eerst die mensen te vaccineren die de grootste kans maken om op de IC terecht te komen. En dan is het logisch dat mensen met morbide obesitas voorrang krijgen op meer dan 1 miljoen iets te dikke mannen van middelbare leeftijd
Logisch logisch, Ik vind het verwerpelijk dat morbide obesitas figuren voorrang krijgen (althans de meeste van hen). Ze blijven toch al thuis en zolang de jumbo blijft bezorgen kunnen ze nog wel een paar maandjes thuis zitten. Zal niet veel verschillen met dagritme van voor corona.
 
Tuurlijk vaccin. Niet doen zou egoïstisch zijn .
MAAR......wat ik geleerd heb van corona is dat er enorm veel egoisten zijn.
 
Bekijk bijlage 521101


Logisch logisch, Ik vind het verwerpelijk dat morbide obesitas figuren voorrang krijgen (althans de meeste van hen). Ze blijven toch al thuis en zolang de jumbo blijft bezorgen kunnen ze nog wel een paar maandjes thuis zitten. Zal niet veel verschillen met dagritme van voor corona.
Een tijd geleden dacht jij daar toch anders over, of maak je alleen een uitzondering voor obese Corona patienten?
 
Dikke ouders. Alle vatsige kinderen bij mij op de basisschool hadden vatsige ouders. Kindermishandeling is wat het is.
Tegenwoordig komen kinderen ook nog veel minder buiten. Niet zoals in onze jeugd iig.
Jij bent dus docent? Lijkt mij knap lastig zoiets, aangezien je daar snel vingers aan brandt? Terwijl net als bij verwaarlozing en mishandeling de ouders tekort schieten?


Ik heb gisteren op het NOS journaal geleerd dat dit komt door aanleg en omgeving maar vooral een gen waardoor je al 1 kg bijkomt door het eten van een enkele boterham.
Ah! Zeker het gen waardoor mijn buurvrouw zonder maagverkleining niet zwanger kon worden? Na 3 (4?) maagverkleining heeft ze een paar kleine schattige biggetjes wilde zwijntjes die qua geluid niet onder doen voor gillende speenvarkens
 
Ik vind het bijna onvoorstelbaar dat je met een maagband, waardoor je maag 'bij wijze van spreken' al vol zit na het eten van een halve appel, nog steeds een BMI>40 kunt vasthouden. Hoe dan?
Dwangmatig overeten? Eetverslaving? Binge eetstoornis? Emotie eters die doorgaan tot ze alleen misselijkheid (en dus geen verdriet) voelen?
 
Jij bent dus docent? Lijkt mij knap lastig zoiets, aangezien je daar snel vingers aan brandt? Terwijl net als bij verwaarlozing en mishandeling de ouders tekort schieten?
Valt wel mee. De ouders zien het probleem ook wel, maar lijken de weg naar de oplossing niet te weten of het niet vol te houden. Opvoeding ondersteuning kan daarbij helpen.

Ouders schieten tekort omdat zij geen beter voorbeeld hebben gehad. Zelden is het opzet, dan ligt er altijd een stoornis van de ouder aan ten grondslag.
Uiteindelijk hebben alle ouders het beste voor met hun kinderen en willen ze die extra stap ook nog wel zetten.
Dan hebben ze nog één klein succesje nodig om het traject succesvol af te sluiten.
 
Dwangmatig overeten? Eetverslaving? Binge eetstoornis? Emotie eters die doorgaan tot ze alleen misselijkheid (en dus geen verdriet) voelen?
Niet de juiste oplossing voor het juiste probleem. Overal is een oplossing voor, maar dan moet wel het juiste probleem onderkend worden.
 
Back
Naar boven