AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?


  • Totaal stemmers
    57

Bezoekers in dit topic

Ik laat me nog liever bewerken door @Brainfart en haar cactus dan dat ik een condoom gebruik.
Eis je het wel van de vrouw/man waarmee je het doet? Of ben je rechtlijnig en zeg je ik neem de gok.
 
En luchtdruk en temperatuur.
Tenperatuur had je al gezegd, namelijk kamertemperatuur. ;)

Ja precies en daarom is t ook logisch waarom ramen condenseren bij temperatuurverschil.

Buiten koude lucht, binnen warm lucht.
Warme lucht koelt af tegen het koude raam, water gaat uit de oplossing en condenseert op het glas.

Net als suiker in thee dat neerslaat wanneer de thee afkoelt waardoor de oplosbaarheid minder wordt.



Toch niet zo ingewikkeld dit allemaal?
 
Laatst bewerkt:
Tenperatuur had je al gezegd, namelijk kamertemperatuur. ;)


Ja preciea en daarom is t ook logisch waarom ramen condenseren bij temperatuur verschil.

Buiten koude lucht, binnen warm lucht.
Warme lucht koelt af tegen het koude raam, water gaat uit de oplossing en condenseert op het glas.

Net als suiker in thee dat neerslaat wanneer de thee afkoelt waardoor de oplosbaarheid minder wordt.


Toch niet zo ingewikkeld dit allemaal?
Niet als je aanneemt dat het buiten kouder is dan binnen en dat de dermate veel vocht in de lucht zit dat deze oververzadigd is bij de temperatuur van het glas.
 
Trouwens, ze zeggen dat N95 maskers wel goed waren. Zit ik er naast als ik aanneem dat die H2O(g) ook door laten? Dan zou er toch iets anders getest moeten zijn dan water in gasvorm.


... ???
H2O is natuurlijk wel een stuk kleiner dan virale deeltjes.
 
Dat gaat er ook gewoon ongehinderd doorheen.
Dan denk ik toch dat ze bedoelen dat de waterdamp er bij andere maskers gecondenseerd doorheen kwam. Of je het dan nog waterdamp mag noemen.. in de volksmond doet men dat toch gewoon? Of wat zeg je wanneer je het hebt over je adem bijvoorbeeld in de kou kunnen zien?
Verder ben ik het woord niet vergeten in je laatste quote.
Ah dat was het ik dacht al wat lul je nou man :o
 
Eis je het wel van de vrouw/man waarmee je het doet? Of ben je rechtlijnig en zeg je ik neem de gok.
Ligt er een beetje aan. Buiten het feit dat ik condooms gewoon kut vind, en vind dat je jezelf nog beter af kan trekken, in the heat of the moment denk je er meestal niet echt aan.

Aan de andere kant, als ik het idee heb dat het voor haar puur sex is dan hoeft het voor mij sowieso niet. Klinkt simpy maar ik wil het alleen als er een oprechte intentie en interesse in mij achter zit. Je weet nooit of het wat wordt maar ik vind dat wel een belangrijk punt. En ja, dan gok ik het erop :roflol:
 
Dit alles betekent trouwens niet dat ik denk dat het op veel plaatsen zinvol is op op de nu gangbare wijze met een mondkapje rond te lopen.
 
Niet als je aanneemt dat het buiten kouder is dan binnen en dat de dermate veel vocht in de lucht zit dat deze oververzadigd is bij de temperatuur van het glas.
Anders vind er toch ook geen condensatie plaats? T is natuurlijk afhankelijk van een paar factoren. In m'n voorbeeld ging ik uit van koude buitenlucht en warme binnenlucht.

Daarom zie je 's zomers zelden condens op de ramen en 's winters wel.
 
Goede ventilatie, wanneer het condens aan de binnenkant betreft.
Jullie proberen het mij wel moeilijk te maken he?

Beste ventilatie in de wereld maar temperatuur verschil tussen binnen en buiten is 50 graden, enkelglas.


Bam magische condensvorming.
 
Beste ventilatie in de wereld maar temperatuur verschil tussen binnen en buiten is 50 graden, enkelglas.
Ik ontkende niet dat condens kan optreden, ik dacht geef tussendoor even een tip om het zo goed als te voorkomen (NL/ dubbel of triple glas). Anders is er kans op rare schimmels enzovoorts. Moeten we niet willen. Groeit al genoeg schimmel op de paddestoel van menig dbb'er.
 
Dit vind ik dan nog wel het meest schokkend.

Met of zonder condoom, wat komt er allemaal mee terug naar buiten?
Ligt eraan hoeveel psyllium husk fibres ik genomen heb 🤙🏻
 
Ligt er een beetje aan. Buiten het feit dat ik condooms gewoon kut vind, en vind dat je jezelf nog beter af kan trekken, in the heat of the moment denk je er meestal niet echt aan.

Aan de andere kant, als ik het idee heb dat het voor haar puur sex dan hoeft het voor mij sowieso niet. Klinkt simpy maar ik wil het alleen als er een oprechte intentie en interesse in mij achter zit. Je weet nooit of het wat wordt maar ik vind dat wel een belangrijk punt. En ja, dan gok ik het erop :roflol:
Helemaal eens. Als ze wil dat er een condoom gebruikt wordt dan is dat om deze sessie in frequent contact met anderen te doen passen, wat niet samen gaat met oprechte intenties tot exclusief contact voor onbepaalde tijd die bij een interesse in je als persoon past. En dan hoeft het van mij als simp ook niet. Ook als het wel voor meermalig/langdurig contact is dan blijft het zonder een risico maarja. Je moet toch wat. :o

Anders vind er toch ook geen condensatie plaats? T is natuurlijk afhankelijk van een paar factoren. In m'n voorbeeld ging ik uit van koude buitenlucht en warme binnenlucht.

Daarom zie je 's zomers zelden condens op de ramen en 's winters wel.
Niet alleen het zichtbare condenseert, je ademt toch ook altijd aerosolen uit en niet enkel H2O(g) ook al zie je het niet.
 
Als ze wil dat er een condoom gebruikt wordt dan is dat om deze sessie in frequent contact met anderen te doen passen
Of omdat ze de kans op een soa wil verkleinen, onregelmatig de pil neemt (of geen bescherming heeft).
wat niet samen gaat met oprechte intenties tot exclusief contact voor onbepaalde tijd die bij een interesse in je als persoon past.
Kunt het ook omdraaien.
 
Laatst bewerkt:
Of omdat ze de kans op een soa wil verkleinen.
Als je je niet als een hoer gedraagt zal het allemaal wel meevallen.

Als een vrouw mij puur voor sex benadert dan ga ik me natuurlijk wel afvragen met hoeveel andere gasten ze dat soort gesprekken (gelijktijdig) heeft, en dan is een soa toch ook wel één van de dingen die ik me af ga vragen. Als een vrouw mij benadert vanuit oprechte interesse en niet "te easy" is dan krijg ik toch een hele andere gedachte gang. Dan heb ik er wel iets meer vertrouwen in.
 
Of omdat ze de kans op een soa wil verkleinen.

Kunt het ook omdraaien.
Wel ja ok, het kan ook nog dat ze het bij een relatie voor onbepaalde tijd toch wil (blijven) gebruiken. Dan hoeft het voor mij ook niet. Als ze niet de intimiteit van het echte werk wil dan wordt je ook maar gebruikt als een soort sekspop imho.
 
Back
Naar boven