MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
En luchtdruk en temperatuur. Leuk allemaal dat we weten hoe fases werken maar irrelevant in deze context.
Nee, een studie naar het effect op waterdamp is irrelevant voor de kans op coronaverspreiding.

Jij denkt dat er omstandigheden in de test waren toegepast om te zorgen dat er bij het gebruik van waterdamp geen condensatie plaats vond?
Probeer bovenstaande eens uit te leggen, in ben bang dat je het jezelf alleen maar moeilijker aan het maken bent.

Ja klopt. En dat die ruk is wil nog niet zeggen dat daarmee alle wetenschappelijke studies ongedaan worden en mondkapjes plots wel significant werken.

Hoewel ik het uit eigen kennis beredeneerde noemt ook die tekst het wel:
Nadruk op sommigen. En aerosolen, ja die kunnen een probleem zijn. Maar druppeltjes bij niezen of hoesten worden wel degelijk beter tegen gehouden.

mondkapjes zijn ook in de wetenschap niet onbesproken of heilig verklaard. En een algemeen oordeel vellen is onzin: dat niet alle mondkapjes goed werken wil niet zeggen dat een goed nondkapje onzin is. Dat aerosolen lastiger zijn tegen te houden wil niet zeggen dat je met het tegenhouden van grotere druppels het risico nirt verlaagt.

Nuance enzo.

Nee, een studie naar het effect op waterdamp is irrelevant voor de kans op coronaverspreiding.
Ik weet niet, hoe hebben ze gemeten dat het door het masker lekt? Als dat middels condensatie werkt is het gewoon een valide test voor aerosolen.

Als het gedurende de hele test gasvormig bleef zie ik niet voor me hoe ze het doorlekken ervan dan nuttig wilden meten.

Ze zeggen hiervoor:
De mondkapjes zijn bedoeld:
  • om de overdracht van virussen te verminderen, doordat andere personen of voorwerpen in de omgeving van de drager minder makkelijk in aanraking komen met besmette druppels uit mond en neus van de drager
  • om de overdracht van het coronavirus via de handen naar mond en neus, en van mond en neus naar de handen minder makkelijk te laten verlopen. Let op: Een mondkapje werkt alleen bij juist gebruik
Leuk dat iemand ze daarvoor wil bedoelen maar dat betekend niet dat ze dit ook echt doen. Het staat ook letterlijk op de verpakking dat ze hier niet voor zijn gemaakt. En dat is allemaal niet wetenschappelijk bevonden. Daarom wordt het niet als advies door het RIVM gegeven waar ik het over had. Of is dat wetenschappelijk onjuist van het RIVM?

Nadruk op sommigen. En aerosolen, ja die kunnen een probleem zijn. Maar druppeltjes bij niezen of hoesten worden wel degelijk beter tegen gehouden.

mondkapjes zijn ook in de wetenschap niet onbesproken of heilig verklaard. En een algemeen oordeel vellen is onzin: dat niet alle mondkapjes goed werken wil niet zeggen dat een goed nondkapje onzin is. Dat aerosolen lastiger zijn tegen te houden wil niet zeggen dat je met het tegenhouden van grotere druppels het risico nirt verlaagt.

Nuance enzo.
Daarom gebruik ik ook het woord significant. Als de grote druppels (en eventueel later via contact met de handen/gezicht) maar weinig verspreiding veroorzaken omdat het meeste door langdurige blootstelling aan aerosolen in ruimtes met slechte luchtcirculatie plaats vind, dan verklaart dat waarom er geen significant effect op de verspreiding gevonden kan worden van het gebruik van mondmaskers die aerosolen doorlaten.

Als die grote druppels zoveel uitmaakten dan had het gebruik van niet-medische mondenneusmaskers toch een enorm meetbaar verschil moeten maken dat het RIVM en OMT meteen vanaf de eerste dag iedereen smeekten om ze te gebruiken?

Maar dat doen ze niet want het nut is nauwelijks te meten want de druppels die de maskers stoppen maken niet zoveel uit.

Het staat ook letterlijk op de verpakking dat ze hier niet voor zijn gemaakt.
Ze zijn er simpelweg niet op getest. De nitril handschoentjes die ik op mijn werk draag zijn ook niet bestemd voor medische doeleinden volgens de verpakking, maar je zou ze als chirurg prima kunnen gebruiken. Dat geldt ook voor fysiologisch zout ampullen die niet voor IV geschikt zijn.

Edit: het woord niet stond er in de eerste zin niet, mijn fout.

Laatst bewerkt:
Een middenklasse auto past dus ook door jouw voordeur?
Ja ja ontwijk de vraag maar wanneer je erachter komt dat je er naast zit. Hoe zouden ze met enkel water in gasvormige toestand de doorlaatbaarheid én de pasvorm hebben geprobeerd te testen? Of zouden gebruik hebben gemaakt van condensatie die optreed?

Ja ja ontwijk de vraag maar wanneer je erachter komt dat je er naast zit. Hoe zouden ze met enkel water in gasvormige toestand de doorlaatbaarheid én de pasvorm hebben geprobeerd te testen? Of zouden gebruik hebben gemaakt van condensatie die optreed?
Met een “moisture analyser” (ja, die dingen bestaan gewoon, daarmee kunnen wij water tot op ppb niveau is gassen als butaan meten), maar om de discussie niet te laten ridiculiseren ga ik er vanuit de Fok.nl het niet juist heeft opgeschreven.

Ze zijn er simpelweg op getest. De nitril handschoentjes die ik op mijn werk draag zijn ook niet bestemd voor medische doeleinden volgens de verpakking, maar je zou ze als chirurg prima kunnen gebruiken. Dat geldt ook voor fysiologisch zout ampullen die niet voor IV geschikt zijn.
Je bedoelt dat ze zijn getest op het tegenhouden van spetters en kwijl, maar niet virussen in aerosolen. Toch?

Je zou maar een 9-5 baantje hebben en wilt nog even naar de terras voor 5 a 10 minutjes

De spontaniteit van even een terrasje pakken gaat 'm deze zomer weer niet worden.
Zelf zou ik passen als het een soort Efteling wordt om 45 minuten op de wachtlijst te moeten staan om een heilig zeteltje te kunnen pakken, of al vast moet stellen van hoe laat tot hoe laat je een pilsje gaat drinken, want dat gaat het worden.
Maar gezien wij een kuddevolkje dat we zijn zal het gros er helemaal geen moeite mee hebben en zelfs al in de wachtrij staan te genieten dat ze bijna aan de beurt zijn voor een tafeltje.

Met een “moisture analyser” (ja, die dingen bestaan gewoon, daarmee kunnen wij water tot op ppb niveau is gassen als butaan meten), maar om de discussie niet te laten ridiculiseren ga ik er vanuit de Fok.nl het niet juist heeft opgeschreven.
Weet je daarmee dan of het aan de pasvorm of de doorlaatbaarheid ligt?

Trouwens, ze zeggen dat N95 maskers wel goed waren. Zit ik er naast als ik aanneem dat die H2O(g) ook door laten? Dan zou er toch iets anders getest moeten zijn dan water in gasvorm.
Dat gaat er ook gewoon ongehinderd doorheen.

Verder ben ik het woord niet vergeten in je laatste quote.

Terug
Naar boven