XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Bedoel je de ondernemers die met gevaar voor eigen leven hun restaurant en sportschool open moesten houden in Zweden?

Goed dat ze in Nederland wel de keuze hadden en massaal de tent dicht gooiden om zichzelf te kunnen beschermen tegen het virus. Verstandig besluit van onze ondernemers.
Gevaar voor eigen leven?

Door wie of wat?

Gevaar voor eigen leven?

Door wie of wat?
Sarcasme modus...

Dat ze in Zweden met "gevaar voor eigen leven" gewoon voor hun inkomen hebben moeten zorgen.

Plaats het in perspectief en vraag een Nederlandse ondernemer of hij zijn restaurant zou openen, ondanks het gevaar besmet te kunnen raken. Er is er geen een die "nee" zou zeggen.

Dus hoe verkeerd is het dat er in Zweden wel is doorgewerkt?

Werkt goed, dat vaccineren. Beste toename onder 70-79 :roflol:

Screenshot_20210501_193107_com.android.chrome_edit_27297414917187.jpg

Vaccineren werkt prima, maar deze cijfers zijn prima te duiden: die groep was nog helemaal niet beschermd door vaccinatie om ziekenhuisopname te voorkomen in de week van 19 april.

Thuiswonende 70-79-jarige die in 19-25 april werden opgenomen in het ziekenhuis, hebben hun infectie circa 3 weken eerder opgelopen, zeg de eerste week van april. Het duurt verder ook zo'n 2 weken voordat een vaccinatie goede bescherming biedt. Die mensen zouden dus vóór eind maart gevaccineerd moeten zijn. Half april ging vaccinatie voor 70- tot 74-jarigen pas van start, dus die waren überhaupt nooit op tijd beschermd. Halverwege maart dat van 75- tot 79-jarigen. Er was dus hoogstens een klein percentage van 70-79-jarigen die voldoende beschermd was op dat moment.

En voila. Daar waar je nagenoeg geen verandering ziet in de leeftijdsgroepen 30-39, 40-49 en 50-59, zie je nu inderdaad dat er een opmerkelijke daling is ingezet in de leeftijdsgroep van 70-79:
1620916987616.png

Waar is de Koningsdag stijging 30-39 in deze lijst eigenlijk?

Waar is de Koningsdag stijging 30-39 in deze lijst eigenlijk?
Je bedoelt dat de groep 20-29 de enige groep is met een stijging op de laatste 2 meetmomenten en dat van de groep 30-39 de daling het minst snel gaat?

(met als aantekening dat het laatste meetmoment mogelijk nog niet compleet is en 30-39 ook nog een stijging zou kunnen zijn)

Bij IC-opnames zie je een vergelijkbaar beeld, daar daalt het aantal niet in de 20-29 groep en daalt de 30-39 groep het minst snel.

De groep <50 komt heel weinig in het ziekenhuis met corona, het wachten is vooral tot ze hun ouders, collegae, docenten en hun werkgevers en gasten in de horeca aansteken.

Laatst bewerkt:
Je bedoelt dat de groep 20-29 de enige groep is met een stijging op de laatste 2 meetmomenten en dat van de groep 30-39 de daling het minst snel gaat?

(met als aantekening dat het laatste meetmoment mogelijk nog niet compleet is en 30-39 ook nog een stijging zou kunnen zijn)

Bij IC-opnames zie je een vergelijkbaar beeld, daar daalt het aantal niet in de 20-29 groep en daalt de 30-39 groep het minst snel.

De groep <50 komt heel weinig in het ziekenhuis met corona, het wachten is vooral tot ze hun ouders, collegae, docenten en hun werkgevers en gasten in de horeca aansteken.

van 15,7 op 25 april naar 10,7 op 2 mei is een daling te zien, daarna een stijging maar niet eens in verhouding die we ook van 11 april tot 18 april hadden gezien. Was er ook iets speciaals die week?

5-11 april 13,4
12-18 april 17
19-25 april 15,7
26- 2 mei 10,7
3 - 9 mei 13

Was er ook iets speciaals die week?
Dit is de verkeerde vraag en het antwoord ligt voor de hand.

Overigens leuk dat je die twee data in april aanhaalt, toen was de 20-29 groep ook de outlier tov de rest. Helaas is die groep vaak de voorloper, aankondiger en veroorzaker van meer ellende omdat het de meest "mobiele" groep betreft.

Over Koningsdag is het beeld dat het niet alleen is veroorzaakt door de knuffelende massa in de parken, maar ook door alle indrinkfeestjes en after parties bij mensen thuis, volgens mij had jij iets dergelijks ook aangehaald.

Dit is de verkeerde vraag en het antwoord ligt voor de hand.

Overigens leuk dat je die twee data in april aanhaalt, toen was de 20-29 groep ook de outlier tov de rest. Helaas is die groep vaak de voorloper, aankondiger en veroorzaker van meer ellende omdat het de meest "mobiele" groep betreft.

Over Koningsdag is het beeld dat het niet alleen is veroorzaakt door de knuffelende massa in de parken, maar ook door alle indrinkfeestjes en after parties bij mensen thuis, volgens mij had jij iets dergelijks ook aangehaald.

Ik kan uit een reeks van 13 17 15 10 13 niet heel veel bijzonders halen. Meest opzienbarende vind ik die van 15 naar 10, maar ik zie toch nergens een explosie, jij wel?

Staat even los van dat jongeren vast meer besmet raken vanwege de meeste sociale contacten en het doorgeven aan ouderen (die dus ook niet opletten). Dat is logisch, net als dat de gevaccineerden nu mooi dalen. We hadden het toch over de Koningsdag explosie? Die zou nu in de grafiek te zien moeten zijn, ik zie m niet.

Ik kan uit een reeks van 13 17 15 10 13 niet heel veel bijzonders halen. Meest opzienbarende vind ik die van 15 naar 10, maar ik zie toch nergens een explosie, jij wel?

Staat even los van dat jongeren vast meer besmet raken vanwege de meeste sociale contacten en het doorgeven aan ouderen (die dus ook niet opletten). Dat is logisch, net als dat de gevaccineerden nu mooi dalen. We hadden het toch over de Koningsdag explosie? Die zou nu in de grafiek te zien moeten zijn, ik zie m niet.
Het is pas bijzonder als je kijkt naar wat de andere groepen doen, al zullen tot op zekere hoogte de kleine aantallen sneller een vertekend beeld kunnen geven.

Koningsdag heeft wel degelijk een effect gehad in het aantal besmettingen, maar mensen in de groepen 20-29 en 30-39 komen zelden in het ziekenhuis, dus daar zie je dat minder.

Het is mijn niet duidelijk waarom je een enorm effect verwacht in het ziekenhuis of op de IC, ook niet waarom de ouderen aan wie zij het doorgeven ook niet zouden opletten.

Als je die explosie wilt zien kan je naar het aantal positieve testen per leeftijdsgroep op 04 mei kijken, daar is deze heel duidelijk.

De brand is wel een beetje uit propertie tot corona hé. Een lucifer had een beter beeld gegeven.
Uit proportie? Er zijn 18.000 mensen aan Corona dood gegaan, ondanks ongeveer 9 maanden lockdown. Het is maar wat je uit proportie noemt.

Het is pas bijzonder als je kijkt naar wat de andere groepen doen, al zullen tot op zekere hoogte de kleine aantallen sneller een vertekend beeld kunnen geven.

Koningsdag heeft wel degelijk een effect gehad in het aantal besmettingen, maar mensen in de groepen 20-29 en 30-39 komen zelden in het ziekenhuis, dus daar zie je dat minder.

Het is mijn niet duidelijk waarom je een enorm effect verwacht in het ziekenhuis of op de IC, ook niet waarom de ouderen aan wie zij het doorgeven ook niet zouden opletten.

Als je die explosie wilt zien kan je naar het aantal positieve testen per leeftijdsgroep op 04 mei kijken, daar is deze heel duidelijk.
Omdat Onslow graag zijn buikgevoel waarheid ziet worden denk ik. En dan interpreteer je data zoals jij dat wilt, lekker naar jezelf toe redeneren, heb je altijd gelijk.

Omdat Onslow graag zijn buikgevoel waarheid ziet worden denk ik. En dan interpreteer je data zoals jij dat wilt, lekker naar jezelf toe redeneren, heb je altijd gelijk.
Stel je zou wel het effect zien in de ziekenhuizen, wat denk je dat er dan gebeurt maandag?

Daar wil ik liever niet aan denken.

Ja, maar in sommige griepseizoenen gaan er 9000 mensen dood in 3 maanden.
En dat is ondanks vaccinatie!?

Helaas is die groep vaak de voorloper, aankondiger en veroorzaker van meer ellende omdat het de meest "mobiele" groep betreft.
Als dit significant heeft plaatsgevonden gaan we het nu alsnog zien in de opnames van ouderen toch?

Misschien helpt het wat geruststellen dat er in eerdere rapporten over de eerste golf (heb het daarna niet meer genoemd gezien) nog werd gezegd dat er weinig verspreiding tussen leeftijdsgroepen plaatsvind/vond. Toen met die discussie over scholen openen.

Terug
Naar boven