MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
En angst is niet rationeel, zo blijkt ook uit je stukje tekst.
Is de keuze om één specifieke, bewezen onderdeel van een tientallen jaar oud vaccin, uit een standaard cocktail te houden, wat de effectiviteit van het geheel verlaagd, dan wel een rationele keuze?

Je duwt alles wat de wetenschap volgt als 'angst'. In jouw leefwereld kun je beter zonder gordel rijden, geen enkele vaccinatie nemen en elk ander veiligheidsvoorschrift aan de laars lappen. Waarom zou je in angst leven en de moeite doen om ff een prikje te halen of een gordel om te doen? Gewoon volledig yolo.

Ik leef niet in angst. Als dat zo was, had ik afgelopen jaar wel geweigerd om fysiek voor de klas te staan voordat ik gevaccineerd was. Die optie kreeg elk onderwijzer, een paar collega's gaven uitsluitend online les. Maar het is wel fijn om extra bescherming te hebben, zodat de kans dat ik zoals een stagiair bij ons die een jaar later nog problemen heeft met traplopen, verdwijnt/nog kleiner wordt.

Maar men stopt niet massaal.
Dat is een egoïstische keuze waardoor ik vind dat mijn kinderen het recht hebben om naar een school en opvang te gaan waar geen ongevaccineerde kinderen rondlopen. Jij kiest er namelijk voor je kind niet te vaccineren omdat de massa wel gevaccineerd is.

Dat is een egoïstische keuze waardoor ik vind dat mijn kinderen het recht hebben om naar een school en opvang te gaan waar geen ongevaccineerde kinderen rondlopen. Jij kiest er namelijk voor je kind niet te vaccineren omdat de massa wel gevaccineerd is.

Maar jouw gevaccineerde kinderen lopen toch geen gevaar? :trollface:

De meeste mensen die het poliovirus oplopen merken er weinig van of krijgen alleen een ‘griepje’. [..] Bij 0,1-1% van de mensen die het virus oplopen verspreidt het zich naar de zenuwen en hersenen.

:eek:

• Wow
Waarderingen: Vonk
Van mij ook niet, maar ik laat mij al genoeg uit over de megalomane instelling van de mensheid. Volgens sommigen staat dat dan weer meteen gelijk aan terug gaan naar de middeleeuwen :emo:

Ik denk dat we ons erop verkijken hoe vaak we de verkeerde keuze maken.
Ik weet het wel zeker. Is goed onderzoek naar gedaan: Kahneman : thinking fast, thinking slow. Kort gezegd zijn onze hersenen gewend om effect/consequentie van iets te overschatten en de het voorkomen ervan te laag in te schatten. Dus autorijden voelt veel veiliger dan vliegen hierdoor (en doordat je zelf het stuur vaak in handen hebt, geeft gevoel van controle).

Mensen zijn niet zo heel goed in statistiek/kansberekening uit hun hoofd.

• Like
De meeste mensen die het poliovirus oplopen merken er weinig van of krijgen alleen een ‘griepje’. Nadat je besmet bent met het virus duurt het 1 tot 2 weken voordat je ziek wordt. Bij 0,1-1% van de mensen die het virus oplopen verspreidt het zich naar de zenuwen en hersenen.

:eek:
in B4: 'het is maar een griepje'

Maar jouw gevaccineerde kinderen lopen toch geen gevaar? :trollface:
Minder gevaar. Daar zit hem ook de crux. 100% beschermd bestaat niet. Epidemiologie is ook maar een vorm van toegepast statistiek. had ik al gezegd dat mensen heel slecht zijn in statistiek uit hun hoofd? ;)

Minder gevaar. Daar zit hem ook de crux. 100% beschermd bestaat niet. Epidemiologie is ook maar een vorm van toegepast statistiek. had ik al gezegd dat mensen heel slecht zijn in statistiek uit hun hoofd? ;)

Zijn emoticons helemaal niks meer waard anno 2021?! :roflol:

Een ex-collega van mijn moeder kwam ten val tijdens het fietsen, lande met haar hoofd op de stoeprand en kwam daaraan te overlijden (true story helaas).

Dragen jullie wel een helm tijdens het fietsen? Weet je wel hoe gevaarlijk het is om zonder te fietsen? :o

1632995844012.jpg

Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb het enorme risico flink onderschat zie ik nu. Ik zal mijn kind ervoor waarschuwen wanneer hij over 20 jaar naar Pakistan afreist om IS te joinen :o
Er waren toevallig in totaal ook 34 ongevaccineerde kinderen die in 2016 afreisden naar deze drie landen. :trollface:

Goed, ik ga weer aan het werk, kan ik straks de belastingdienst weer spekken. Kunnen ze weer een paar vaccins aanschaffen.

• Heart
Nou reken het eens uit; vaccin zal bijna 100% effectief zijn en zelfs als je er ziek van wordt is er dus maar 0.1-1% kans op een ernstig verloop. Zit je al op 1:10,000 tot 1:100,000. Dan nog de kans op besmetting eroverheen, nu nihil. En enkel voor de komende paar jaar want er wordt verwacht dat het daarna uitgeroeid is.

Dus hoe rationeel is het dan om boos te worden op iemand die de prik onder de huidige epidemiologische omstandigheden in NL -en de wereld- niet nodig vind?

Dus hoe rationeel is het dan om boos te worden op iemand die de prik onder de huidige epidemiologische omstandigheden in NL -en de wereld- niet nodig vind?
Losse componenten zijn minder effectief dan de speciaal voor de doelgroep ontwikkelde cocktail. Ik vind het zelf vooral een aparte keuze waar ik geen logica in kan vinden.

Nou reken het eens uit; vaccin zal bijna 100% effectief zijn en zelfs als je er ziek van wordt is er dus maar 0.1-1% kans op een ernstig verloop. Zit je al op 1:10,000 tot 1:100,000. Dan nog de kans op besmetting eroverheen, nu nihil. En enkel voor de komende paar jaar want er wordt verwacht dat het daarna uitgeroeid is.

Hoe kunnen er dan nu 313 ziekenhuisbedden en 143 IC-bedden bezet zijn door patiënten met COVID-19?

Oh wacht, al die ongevaccineerden :trollface:

Dus jij vindt dat mijn kind buitengesloten moet worden van de school omdat hij niet gevaccineerd is tegen een ziekte die hier al 27 jaar niet meer voorkomt?

Lees het eens terug en besef hoe achterlijk dat klinkt.

Terug
Naar boven