XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Een ex-collega van mijn moeder kwam ten val tijdens het fietsen, lande met haar hoofd op de stoeprand en kwam daaraan te overlijden (true story helaas).

Dragen jullie wel een helm tijdens het fietsen? Weet je wel hoe gevaarlijk het is om zonder te fietsen? :o
Er wordt soms gezegd dat als fietsen nu in NL geïntroduceerd zou worden er wel een helmplicht zou zijn, iets vergelijkbaars met suiker en alcohol, maar omdat het al is ingeburgerd dat dit moeilijk ligt en andere ongewenste effecten.

Maar wat zijn de bijwerkingen van het vaccin, aangezien dit er al vele jaren is en er dus genoeg data voorhanden is op basis waarvan je een keuze kunt rechtvaardigen naar jezelf toe. Gegeven de kans dat je tegen polio aanloopt in de westerse wereld is wel heel erg klein, maar als er geen of nagenoeg geen (ernstige) bijwerkingen zijn, en de langjarige onderzoeken geen verontrustende zaken zouden laten zien, waarom zou je het dan eigenlijk niet doen?

Maar wat zijn de bijwerkingen van het vaccin, aangezien dit er al vele jaren is en er dus genoeg data voorhanden is op basis waarvan je een keuze kunt rechtvaardigen naar jezelf toe. Gegeven de kans dat je tegen polio aanloopt in de westerse wereld is wel heel erg klein, maar als er geen of nagenoeg geen (ernstige) bijwerkingen zijn, en de langjarige onderzoeken geen verontrustende zaken zouden laten zien, waarom zou je het dan eigenlijk niet doen?
Waarom zou je geen helm dragen in de supermarkt? Kbedoel, je hebt er geen last van. Kans dat je valt is klein.

Omdat het niet nodig is (vind ik).

Een organisme of virus is pas uitgeroeid als er 0 gevallen zijn. Covid begon ook met 1 infectie. Zolang iets niet van de aardbodem verdwenen is, kan er nog het e.e.a. muteren.
Wel ironisch dat het juist niet nodig is omdat zoveel mensen gevaccineerd zijn. Gelukkig ben jij nog wel een minderheid met deze aparte gedachte. Niet alleen neem je voor je kinderen dan geen polio er bij, de andere ziektes binnenin de cocktail worden ook nog eens minder efficiënt omdat de alternatieven niet gemaakt zijn voor de eerste prik en dus een lagere concentratie bevatten.

Waarom zou je geen helm dragen in de supermarkt? Kbedoel, je hebt er geen last van. Kans dat je valt is klein.

Eigenlijk zouden we dus de statistische waarschijnlijkheid van al de risico's die we kennen in het leven en waarvoor we enige maatregelen zouden kunnen treffen, beter in kaart moeten hebben om structureel de juiste te keuze te kunnen maken. Best een behoorlijke studie denk ik. Wel interessante materie, want wat motiveert de mens en in hoeverre zijn de keuzes die deze maakt ook daadwerkelijk de juiste.

Ik wist niet dat mijn gedrag zoveel kracht had. Doet mij denken aan 'door jouw CO2 verbruik stijgt de zeespiegel'.

Allemaal bla bla bla. Vingertjes wijzen. Sorry maar het doet mij niets. Wel mooi om te zien dat jij je laat triggeren door wat ik doe met mijn kind(eren). Gaat alles voor de rest wel lekker daar in je bovenkamer?
Natuurlijk is jouw gedrag belangrijk. Je hebt gewoon effect op je omgeving, jouw kind is daarvan de belangrijkste. In mijn bovenkamer gaat het prima. Heb je verder ook nog inhoudelijke argumenten?

Nog steeds klopt er geen reet van je argument dat er geen waarde in poliovaccinatie zit.

Eigenlijk zouden we dus de statistische waarschijnlijkheid van al de risico's die we kennen in het leven en waarvoor we enige maatregelen zouden kunnen treffen, beter in kaart moeten hebben om structureel de juiste te keuze te kunnen maken. Best een behoorlijke studie denk ik. Wel interessante materie, want wat motiveert de mens en in hoeverre zijn de keuzes die deze maakt ook daadwerkelijk de juiste.
Velen zouden dat idd willen ja. Een zo veilig mogelijke wereld. Een droomwereld, een veilige utopie. Voor mij hoeft dat niet.

• Heart
Waarderingen: Vonk
Dat is best interessant. Zeker als je gaat meewegen hoeveel moeite de maatregelen kosten , cq wat de ratio is tussen de 'kosten' en effectiviteit (die is bij vaccineren trouwens idioot laag, dus positief). Uiteindelijk kun je niet elk risico uitbannen. Pech bestaat.

• Like
Heel irritant maar ontzettend tekenend weer jullie reacties.
Roep je over jezelf af door deze omgekeerde logica

POLIO KOMT AL 27 JAAR NIET MEER VOOR IN NEDERLAND.
[DUS vaccineer ik mijn kind niet]
1. Polio komt al 27 jaar niet meer voor in Nederland DANKZIJ VACCINATIES. En een hoge vaccinatiegraad. Er is al 27 jaar geen polio meer in Nederland OMDAT het overgrote deel van de Nederlanders hun kinderen ertegen heeft laten inenten, en dat geldt gelukkig voor een groot deel van de (westerse) wereld. Als er meer mensen zijn zoals jij dan kunnen we ons misschien opmaken voor een nieuwe opleving. Inb4 angst. Oke, ik ben bang, ik geef toe. Guilty as charged. Ik heb liever niet dat mijn kind verlamd raakt en ik gun het ook andere kinderen niet, die er zelf niets over te zeggen hebben maar helaas slecht voorgelichte / orothodoxe / hipster / in complotten gelovende / ander synoniem voor domme ouders hebben.
Inb4
De rest blijft toch wel het rijksvaccinatieprogramma volgen

2. 27 jaar is niet zo heel lang als je het in perspectief plaatst én polio is nog niet volledig uitgeroeid. Er zijn meerdere ziektes geweest die tientallen jaren niet of nauwelijks voor kwamen en toch weer voor grote uitbraken hebben gezorgd. Ook hier weer omgedraaide logica want OMDAT er vaccinatiecampagnes en een hoge vaccinatiegraad zijn hebben we gelukkig nauwelijks nog last van grote uitbraken van allerlei van dit soort ziektes.

En kleine kinderen zet je ook een helm op als ze gaan fietsen (hoop ik), en met je hoofd op de stoep vallen tijdens het fietsen is niet besmettelijk

Velen zouden dat idd willen ja. Een zo veilig mogelijke wereld. Een droomwereld, een veilige utopie. Voor mij hoeft dat niet.

Van mij ook niet, maar ik laat mij al genoeg uit over de megalomane instelling van de mensheid. Volgens sommigen staat dat dan weer meteen gelijk aan terug gaan naar de middeleeuwen :emo:
Dat is best interessant. Zeker als je gaat meewegen hoeveel moeite de maatregelen kosten , cq wat de ratio is tussen de 'kosten' en effectiviteit (die is bij vaccineren trouwens idioot laag, dus positief). Uiteindelijk kun je niet elk risico uitbannen. Pech bestaat.

Ik denk dat we ons erop verkijken hoe vaak we de verkeerde keuze maken.

Mensen zijn bijzonder slecht in het juist inschatten van kansen en gevolgen.

Zie ook: kernenergie en de roep om strenger straffen.

Ben blij dat we het er dus mee overeens zijn dat polio wereldwijd is uitgeroeid, behalve in Afghanistan en Pakistan.
Dus niet uitgeroeid. Als iedereen nu dezelfde mindset zou hebben, dan kan het nog leuk worden met de verspreiding van Afghanen. Scheelt dat de meeste gewoon de standaard cocktails nemen die zijn afgestemd op de doelgroep.

Roep je over jezelf af door deze omgekeerde logica

[DUS vaccineer ik mijn kind niet]
1. Polio komt al 27 jaar niet meer voor in Nederland DANKZIJ VACCINATIES. En een hoge vaccinatiegraad. Er is al 27 jaar geen polio meer in Nederland OMDAT het overgrote deel van de Nederlanders hun kinderen ertegen heeft laten inenten, en dat geldt gelukkig voor een groot deel van de (westerse) wereld. Als er meer mensen zijn zoals jij dan kunnen we ons misschien opmaken voor een nieuwe opleving. Inb4 angst. Oke, ik ben bang, ik geef toe. Guilty as charged. Ik heb liever niet dat mijn kind verlamd raakt en ik gun het ook andere kinderen niet, die er zelf niets over te zeggen hebben maar helaas slecht voorgelichte / orothodoxe / hipster / in complotten gelovende / ander synoniem voor domme ouders hebben.
Inb4

2. 27 jaar is niet zo heel lang als je het in perspectief plaatst én polio is nog niet volledig uitgeroeid. Er zijn meerdere ziektes geweest die tientallen jaren niet of nauwelijks voor kwamen en toch weer voor grote uitbraken hebben gezorgd. Ook hier weer omgedraaide logica want OMDAT er vaccinatiecampagnes en een hoge vaccinatiegraad zijn hebben we gelukkig nauwelijks nog last van grote uitbraken van allerlei van dit soort ziektes.

En kleine kinderen zet je ook een helm op als ze gaan fietsen (hoop ik), en met je hoofd op de stoep vallen tijdens het fietsen is niet besmettelijk

We hebben inmiddels een pandemie aan basisschoolleraren die viroloog zijn geworden.
:trollface:

Als er meer mensen zijn zoals jij dan kunnen we ons misschien opmaken voor een nieuwe opleving. Inb4 angst. Oke, ik ben bang, ik geef toe. Guilty as charged.
En angst is niet rationeel, zo blijkt ook uit je stukje tekst.

• Haha
Moet dan dan op individueel of collectief niveau bekeken worden?

Terug
Naar boven